poster

Cizinec ve vlaku

  • USA

    The Commuter

  • Velká Británie

    The Commuter

  • Francie

    The Passenger

  • Slovensko

    Muž vo vlaku

  • Nový Zéland

    The Commuter

  • Kanada

    The Commuter

  • Austrálie

    The Commuter

Akční / Thriller

USA / Velká Británie / Francie, 2018, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (324)

  • Oktavianus
    ***

    Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent.(11.1.2018)

  • POMO
    **

    Prekvapivo zlý thriller (na to, že sľuboval druhý Non-Stop), ktorý nielen že nefunguje konzistentnou dejovou logikou, ale ešte aj mlátičky prezentuje na dnešnú dobu neprijateľne predigitalizovane a nerealisticky. Ani v rámci žánrovej zábavy tak okrem tváre Liama Neesona a castingového vtípku pre filmových geekov (duo Patrick Wilson a Vera Farmiga z Conjuringov) neponúka nič hodnotné.(7.2.2018)

  • verbal
    *

    Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí.(6.4.2018)

  • Cervenak
    **

    Obludne prepálená károvina, ktorá nedáva žiadny zmysel. V Non-stope im logika a zmysel pre realitu odleteli až na konci, dovtedy to bol kvalitný thriller, toto je už prakticky od začiatku nepríčetný guláš. Namiesto očakávania "čo je za tým?" nastupuje len otázka "dokážu všetky tie somariny nejako logicky zdôvodniť?". Nuž, nedokážu. Ani náznakom. Ale zato sú tam kotrmelce horiacich vagónov, čo môže v takomto žánri nadchnúť iba úplného debila bez vkusu. Dve hviezdy za tú parádne nasnímanú bitku.(7.4.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Ten Liam má ale smůlu, jak nastoupí do nějakého dopravního prostředky, hned se to začne mydlit. Na jeho místě bych si pořídil kolobrndu, fakt že jo, ale protože zatím je blbej a pořád jezdí dopravou, tak se v tom koupe. V případě Cizince ve vlaku je paradoxně nejlepší ta neakční část resp její počátek. Když Liam chodí vlakem sem a tam a okukuje lidi a já jako divák okukuju s ním a házím tipovačku, po čase se zapojuje akce a příbývá píčovin, ale u podobného filmu by to nevadilo, kdyby film neztrácel na aktraktivě a napětí. Musím totiž říct, že někdy 20 minut před koncem mně to celý bylo uplně u prdele, přitom ze začátku luxus. Možná v dnešní době bych ocenil, kdyby digitální efekty nebyly tak do očí bijící, že jsou digitální. Nebudu jen hanět, film má určitě svůj šmrnc, Liam je pořád charismaťák i když si myslím, že návrat k "činohře" by mu prospěl, protože jeden typ postavy recykluje až příliš často a to herec jeho formátu nemá zapotřebí. Škoda, že nebylo víc Very, protože na ní se pořád dá příjemně koukat.(22.1.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $36,343,858Tržby Celosvetovo $107,693,850Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Non-Stop vo vlaku. Jaume Collet-Serra a Liam Neeson sa tak trocha stratili vo vlastnom bludisku. Kopírujú to čo už prv ponúkli, len o niečo slabšom vývare - prevedení. Miestami to padá k béčkovitosti ako sviňa. To už fakt všetkým došli nápady a už sa len bezhlavo kopírujú, sakra, sila. /60%/(3.4.2018)

  • LIVINGDEAD
    ****

    Skvělý film, byl jsem napnutý jako guma u trenek. A na konci ten vlak... no paráda!(31.3.2018)

  • Fr
    ***

    „VE VLAKU JE NĚKDO CIZÍ. STAČÍ HO NAJÍT. NIC VÍC...“ /// Liam Nesson a jeho Poirotovskej případ. Teda jakože pátrá a moc mu to chvilku nevodsejpá. Ovšem na rozdíl od Hercula umí použít nejen pěsti, ale i kytaru… Jedno je jistý – nemá cenu to všechno moc řešit. Logika je totiž nepřítelem nejen scénáristů, ale hlavně diváků. A čím víc budete hnidopišit, tím hůř pro všechny. Neeson překonává všechny Willisovi rekordy nesmrtelnosti… no a co…kdo by ho chtěl vidět chcípnout ve vlaku, že? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám na starost územní plán. 2.) Do práce vlakem. Z práce vlakem… a je to nuda... 3.) Thx za titule „samo133“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(29.6.2018)

  • tron
    **

    „Nabudúce pôjdem autobusom.“ Hovadina, v ktorej nič nedáva zmysel. Vykráda sa kde-čo (Nebezpečná rýchlosť, Non-Stop), Liam Neeson sa objavuje v dvoch akčných scénach (bitka + havária), ale hoci sú zručne nakrútené, predsa len je bizarné vidieť v nich vychudnutého sedemdesiatnika (čím nechcem povedať, že ak by pribral 30 kíl, bolo by to lepšie). Vera Farmiga tu má ledva dve (!) scény, čo ale nevadí, lebo ju nemám rád. Len mi príde zvláštne stavať na jej prítomnosti zápletku a trailery a nakoniec tu má trápnych 360 sekúnd. No ale čo už, poďme ďalej. Čo tak megaodhadnuteľná, ukážkovo predvídateľná linka (Sam Neill a Patrick Wilson snáď viac klišé postavy ani dostať nemohli)? Máme. Vydieranie? Máme. Prostredie vlaku OK, vlaky sú zaujímavé prostredie pre filmy, ale tomuto chýba výraznejšie napätie resp. napätie tu je na začiatku, no v strede začnete pochybovať o tom, či to celé bude dávať vôbec aspoň nejaký zmysel... a na konci pochopíte, že nie. Okrem samotného vlaku a (evidentne slabnúceho) Neesona potešia fajn vedľajšie úlohy pasažierov a personálu. V spoločných scénach Neesona a Wilsona som si nemohol nespomenúť na skvelý A-Team.(27.4.2018)

  • Viktooorka
    ***

    Nebýt té šílené vlakové nehody, tak je to klasický film s Liamem. Nenáročný děj, nenáročný výkon Liama, nenáročný film.(27.6.2018)

  • EdaS
    ***

    Béčkově přepálený scénář i akční finále, ale zase to svižně ubíhá a Liam je pořád fajn. Guilty pleasure.(7.4.2018)

  • Mazarini
    ***

    Prvni pulka 4*, zbytek 1* Ta "akce" tam nemusela byt.(2.4.2018)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Standardní Liam Neeson opět s režisérem Jaume Collet-Serrou v napínavém Thrilleru, na který se sice dobře kouká, ale bohužel nepřináší nic moc nového. Trošku mi vadí, že každý nový Liamův film, je vlastně úplně stejný jako ten předešlý ( Nonstop se odehrával v letadle) Commuter ve vlaku a zápletka je víceméně obdobná s tím rozdílem, že Nonstop mi přišel zábavnější a jeho rozuzlení bylo překvapivější, zde jsem to odhalil až příliš brzy. . Na můj vkus zkrátka až moc podobností, jako by si tvůrci nevěděli se scénářem rady. Vykolejení vlaku však solidní a menší souboje Liam pořád zvládá, takže na lehčí nadprůměr to pořád vychází, ale mohlo to být určitě kreativnější. 70%(8.2.2018)

  • choze
    **

    Z oblak do vyježděných slepých kolejí aneb Collet-Sera s Neesonem hanebně a ve výsledku zbytečně vykrádají svůj vynikající NON-STOP. Vizuálně je to zase pěkný, ale problém je za vlasy přitažený a přesto nezábavný scénář se z dálky průhledným závěrečným zvratem - nic mě tu nepřekvapilo, nezaujalo, nedolehla na mě paranoia a napnutý jsem byl přesně na minutu, když se Neeson ocitnul pod rozjíždějícím vlakem a na chvilku to vypadalo ošklivě. Bitka s kytarou cool, ale jako z jiného filmu, Farmiga jako mystery woman okouzlující a dal bych si spinoff její postavy, ale stejně jako Wilson a Neill má ve filmu jen dvě scény. Zkrátka pusťte si znova Non-stop, protože tam už to všechno udělali a správně. A pokud trváte na vlaku, tak ZDROJOVÝ KÓD.(21.1.2018)

  • Gilmour93
    **

    Dovolte mi na úvod citovat výňatek ze smluvních přepravních podmínek společnosti Metro-North Railroad: „…pověřená osoba je oprávněna vyloučit z přepravy: a) osobu, která se na výzvu neprokáže platným jízdním dokladem a nesplní povinnost zaplatit jízdné a přirážku, b) osobu pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, c) osobu, která pro mimořádné znečištění oděvu nebo obuvi může být spolucestujícím na obtíž, d) Liama Neesona..“ Vždyť ten démon prostředků hromadné dopravy řádí takovým způsobem, že na něj museli zavolat manžele Warrenovy..! Už úvodní střihová koláž denní rutiny naznačila, že parafínový Collet-Serra tentokrát nemá svůj den. Thrillerová pasáž, kdy pojišťovák na dlažbě přijme výzvu a bloumá po vlaku jak průvodčí se stařeckou demencí, ještě tolik smíchu nevyvolá, ale od kytarové rubačky se to definitivně zvrhne a přehodí výhybku z trati Non-Stopu na slepou kolej. Neeson lítá mezi vagóny jak za časů Qui-Gon Jinna, digitální triky jsou brutálně nepřirozené a vyvrcholení překvapí snad jen diváky s bílou holí. Nejhorší ovšem je, že Liam vypadá poněkud unaveně a já mám obavy, aby ho v dalších filmech nezačali cestující pouštět sednout..(5.4.2018)

  • sniper18
    ***

    Liam Neeson a režisér Jaume Collet-Serra si evidentne sedia, ale zatiaľ čo ich predchádzajúce filmy prijímam veľmi kladne, každý z nich bol v niečom iný a zaujímavý, Commuter je už len trochu odlišná verzia ich spoločného Non-Stop a práve v tomto film zlyháva najviac, toto tu už bolo, dokonca len prednedávnom a v lepšom prevedení. A pritom dlhý čas ma to dosť bavilo, hlavný hrdina má normálne problémy, takže som mu fandil, aby ich čo najskôr vyriešil, prostredie vlaku mám veľmi rád, rozhovor s tajomnou neznámou má výbornú atmosféru, pričom položí viacero zaujímavých otázok a celá tá prvá polovica, kedy sa ešte film drží pri zemi a je z toho taká komorná kriminálka o hľadaní neznámeho pasažiera a rovnako čakaní na skutočnú motiváciu ľudí v pozadí ma to dosť bavilo. Ale potom sa to už začne kaziť, film síce zakčnie a naberie dosť dynamické tempo, takže sa na to určite dá pozerať, ale stratí to tú pravú atmosféru, celé je to už také umelé, nedôveryhodné a vykonštruované, že mi to už bolo celé jedno a prestalo ma zaujímať, ako to celé skončí. Inak obsadenie je očakávane stále slušné a filmu len pomáha, Liam Neeson má stále charizmy na rozdávanie, ale už mi príde, že ho táto jeho postava, ktorú v posledných rokoch často recykluje dosť unavuje, určite poteší duo Patrick Wilson a Vera Farmiga, ktorá ale mohla mať aj viac priestoru, rovnako ako Sam Neill. Osadenstvo vlaku už nie je moc známe, ale svoj účel splní. Akčná stránka je ale skôr sklamaním, no hlavne tým, že tu vôbec je. Toto mala zostať buď komorná kriminálka bez akcie alebo naopak plnohodnotný akčný film vo vlaku, takto je to skôr nefunkčný kríženec s dvomi priemernými súbojmi, z ktorých jeden je síce štýlový, ale príde mi ako z iného filmu a tu sa vôbec nehodí a niekoľko preakčnelých momentov, hlavne celé to veľkolepé vykoľajenie vyzerá veľmi zle. Takže aspoň na tie súboje sa dá pozerať, ale bol by som radšej bez nich. Jaume Collet-Serra sa síce postará o viacero zaujímavých vizuálnych momentov a prvú polovicu sa mu darí navodiť aj obstojnú atmosféru, ale to je tak všetko, toto mu až tak dobre nevyšlo. Takže celkovo to nebolo zlé, Neesona v týchto úlohách nie je nikdy dosť, ale už tu vidno, že to už vlastne nikoho ani nebaví. Aj napriek tomu, že ma jeho sledovanie bavilo, tak mi to príde ako taký zbytočný film, na ktorý sa veľmi rýchlo zabudne. 65%(10.4.2018)

  • Kaka
    ***

    Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět.(15.2.2018)

  • 3DD!3
    ***

    Překvapuje mě proč Jaume Collet-Serra vybírá tyhle špatné scénáře a pak z nich s Neesonem křešou něco jakž takž koukatelného. V podstatě jde o slabší verzi NON-STOP, kdy začátek flirtuje s Hitchcockovskou zápletkou a pak se zvrhává nelogickými uličkami až k přepálenému akčnímu finále. Sem tam se to vytasí se zajímavým nápadem, na druhou stranu to celé působí strašně uměle a digitálně. Bañosova hudba je ovšem výborná.(6.4.2018)

  • castor
    ***

    Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy.(1.4.2018)

  • Davies182
    **

    Po Nočním běžci a NON-STOPu se tomu klidně vyhněte, ceníte-li si dvou drahocenných hodin svého života. Zprvu milovaný režisér už zde totiž nemá co nabídnout, a je nanejvýš nutno, změnit konečně nejen žánr akčních thrillerů (Mělčiny byly fajn, tak proč nejít například touto cestou), ale bohužel i hlavního představitele. Ve scénách, kdy se Neeson nechával fackovat, mně ho bylo jako herce líto. Co ale zabolelo nejvíce, že se vlastně jedná o šíleně tupoučký film plný za vlasy přitažených náhod a nelogických scén, kdy se postavy neřídí zdravým rozumem, nýbrž špatně napsaným a z prstu vycucaným scénářem. Jediní Farmiga, Neil, Wilson a hudba to drží nad vodou.(2.4.2018)

  • Xmilden
    **

    Zpočátku točil Collet-Serra filmy ze zajímavou zápletkou, které přes slibný potenciál a myšlenku nedokázal ukočírovat až do konce. Tentokrát si ovšem vzal vyloženě Den Blbec a snímek se mu začne rozpadat ještě hodně před polovinou stopáže. Na jednu stranu obdivuju jak tvrdošíjně se snaží dělat ze sympatického Liama akční ikonu, aniž by si byl ochotný přiznat že věk zastavit prostě nelze. Na druhou stranu to právě tohle začíná být docela otravné. Neeson si zaslouží po 3 dílech 96 hodin, Non Stopu nebo Nočním běžci už prostě jiný žánr. On už tenhle vlak s podivnými cestujícími opravdu vymlátit a zachránit nemá. Zkrátka do role One Action Hero už rozhodně nepasuje. Ale je to z velké části tím že si jej oblíbil (zasedl) ne zrovna moc dobrý režisér. A jeho kariéře to rozhodně neprospívá. 40%(17.4.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace