Režie:
Michael BayScénář:
Chuck HoganKamera:
Dion BeebeHudba:
Lorne BalfeHrají:
John Krasinski, James Badge Dale, Pablo Schreiber, David Denman, Dominic Fumusa, Max Martini, Alexia Barlier, David Costabile, Payman Maadi, Matt Letscher (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jedenácté výročí útoku na newyorská Dvojčata se teroristická bojůvka operující na severu Afriky rozhodla „oslavit" útokem na americkou ambasádu v libyjském Benghází. Její zaměstnanci sice již předem tušili, že se něco chystá, tajné služby však jejich pocit ohrožení relativizovaly. I proto se pracovníci ambasády ocitli tváří v tvář obrovské přesile prakticky bez větší ochrany, kterou by si pobyt v „třaskavém" regionu jinak určitě zasluhoval. Neměli by sebemenší šanci, kdyby v oblasti nepůsobila skupinka „bezpečnostních analytiků", bývalých elitních mariňáků. Ti hodí za hlavu všechny psané i nepsané postupy, především nařízení, aby se do ničeho nevměšovali, a rozhodnou se bránit ambasádu do poslední kapky krve. Časový údaj ve filmu odkazuje k době, po kterou se nerovný boj o ambasádu sváděl. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (682)
Čekal jsem zbytečně dlouhý, armádu fetišizující a patetický akčňák s plochými postavami, které mi budou ukradené, s nulovým dějem, nabouchaným vizuálem a únavnou hromadou střílení a výbuchů. A to jsem i dostal a kupodivu mě to docela bavilo. I proto, že military fetiš a amícký patos mě nevytáčí, neřeším ten film politicky a i jako pacifista si dokážu užít armádní střílečku. První třetina vás seznámí s hrdiny, o kterých se sice dozvíte akorát to, že jsou to profíci a MAJÍ RODINY, ale nějak si s tím vystačíte. A taky velmi rychle zjistíte, že se hrdinové nacházejí v chaotické a krajně nebezpečné zemi, kde jejich život nemá žádnou cenu a může být kdykoli ukončen. V druhé třetině se rozpoutá první fáze pekelné noci, kdy se nějaká lokální bojůvka zmocní prvního ze dvou baráků s amíky, hrdinové tam musí jet a dovézt je do druhého baráku a je z toho hodně napínavá honička a asi vrchol filmu. V poslední třetině pak hrdinové brání druhý barák, ale napětí brzy upadá, protože i když proti hrdinům "stojí celé město", hrdinové drží útočníky za zdí, aniž by se výrazněji zapotili, a útočníci se zvetí až na samém konci. Což je dost problém. Takže suma sumárum, vystříhat z první poloviny půlhoďku zbytečných keců i akcí, zatlačit na závěrečné obléhání a prokreslenost postav a mohlo to být za tři i čtyři hvězdy. ()
Ty krávo. Čestný 1. místo za rok 2016 v kategorii nejtestosteronovější film - jo, sakra, už v únoru. Jenom pro chlapy. Chci víc války, chci víc Baye. A chci si zahrát Call of Duty. Nejepičtější akci současnosti točí Američan, smiřte se s tím. Všechen přepálenej patriotismus a rozstřílený vlajky bez problémů odpuštěný. ()
Vousatý jestřáb sestřelen. Při pohledu na vražednou stopáž a více než důkladný úvod je jasné, že tohle je vysněný projekt, jehož autora nikdo nebrzdil a splnil mu tak největší přání. A přestože povzbuzující proslovy či výhrůžky na téma mrtvých Američanů dávají svým množstvím vzpomenout na Pearl Harbor, zážitku to ubírá jen minimálně. Když jde totiž do tuhého, dostává se do popředí Akce s třikráte zvětšeným A, která dokazuje, že Bay zkrátka nestárne, jen svým vlastním způsobem zraje. Každá salva nebo výbuch překonává dynamičností všechno, co je v žánru možné vidět a stoupající strach o hlavní postavy žene vstříc přehrocenému a o to víc divácky vyčerpávajícímu finále. ()
Další osobitý Míšovo výlet v režijním období mezi Transformery tentokrát hezky po vzoru loňského Eastwooda. Vše se nese ve stejném duchu jako předchozí prosluněné Bayovy filmy, tentokrát pouze bez nějakého provařenějšího obsazení, ale větším nánosem akce. Pot a krev ukázal, že tenhle akční mág umí točit i dobré filmy, 13 hodin je sice možná až přespříliš dlouhý, o to více po první třetině nářezový akčňák, který dává jasně najevo, že takhle by ho nikdo jiný nenatočil...7/10 ()
Michael Bay rozhodne nepatrí medzi mojich obľúbených režisérov. Skôr je mnou tolerovaný, o čom svedčia hodnotenia jeho filmov. Ale neplánovane pozretých 13 hodín ma zaujalo. Prvoplánovo som si pri bojových scénach, ktoré boli nakrútené tak realisticky, že bol divák vťahovaný do prestreliek, pripomenul zostreleného čierneho jastraba. Nezvyknem oceňovať pyrotechnické efekty a filmové triky, pokiaľ sú samoúčelné a nahrádzajú kvalitný scenár a dobré herecké výkony. Ale to nebol prípad tohto filmu. Druhoplánovo som ocenil zobrazenie ľudských slabostí, kompetenčných a byrokratických prekážok, alibizmu, ktoré stúpali alebo klesali podľa zastávaných funkcií. A tiež to, ako sa v mysliach vyššie postavených činiteľov stávajú tí poslední, ktorí to všetko znášajú, iba číslami zo štatistiky. K očakávaným, a v prípade Baya asi aj neodstrániteľným nedostatkom filmu, patrí jeho brnkanie na strunu amerického patriotizmu. V každom prípade však považujem 13 hodín za mimoriadny a pre Michaela Baya výnimočný film. ()
Galerie (205)
Zajímavosti (27)
- Agenti se ve filmu vozí v sedanu Mercedes S (W222). V roce 2012 se však tento model ještě ani nevyráběl. (Morrello)
- Při vyklízení operačního střediska(cca 1:10:00) má tlumočník Amal (Peyman Moaadi) v ruce pistoli a brýle, při záběru zezadu má brýle na hlavě a po dalsím střihu už je zase drží v ruce. (Topper.H)
- Boon (David Denman) a Tanto (Pablo Schreiber) se dívají na film Tropická bouře (2008). (Frantisek.Fu)
Reklama