Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Recenze (192)
Turistika po anglickém venkově má jistě něco do sebe. Ovšem, musíte se držet vyznačených cest a hlavně se venku nesmíte zdržovat za úplňku. Klidně by se totiž mohlo stát, že vás napadne vlkodlak lačníci po krvi. To se stalo i našim dvěma kamarádům, kterým se příjemný výlet změnil v noční můru. Přeměna ve zvíře byla velmi působivě natočená a povedená. ()
Strašidelné scény sú naozaj strašidelné. Úž len to londýnske metro... brrr! Ale humor ich znehodnocuje. An American Werewolf in London nie je ani hororová komédia, ani komediálny horor. Je schizofrenickou zmeskou, ktorá mohla byť buď výborným, atmosferickým hororom, alebo zábavnou, parodickou komédiou. ()
Oscar 1 : Masky ()
No, po letech jsem si dal opáčko, a převládají teda rozpaky, pamatoval jsem si to lepší. Člověk se už musí v dnešní době hodně přemáhat, aby se tomu úplně nevysmál. V tricích je přitom nejmenší problém, ona památná scéna přeměny hlavního hrdiny ve vlkodlaka je docela fajn i v současnosti. Horší je chování postav, a to v podstatě úplně v jakékoli chvíli filmu. V těchto starších hororech prostě co do logiky a smysluplnosti děje byly kladeny mnohem nižší nároky. Si vezměte už jenom tu scénu v rašeliništi v úvodu. Oni si jen tak sejdou z cesty, jdou si v prostřed noci lážo plážo skrze bažinu a ani nemaj baterku. Píčovina prostě. A když by to chtěl někdo vysvětlovat tak, že jim na cestu svítil měsíček, tak ať si někdy takovejhle pohyb v noci v neupraveným přírodním terénu zkusí :D A podobně by se dalo pokračovat, třeba chování vesničanů je jakoukoli pozemskou logikou nevysvětlitelné. Holt v osmdesátkách se mohla hororovou klasikou stát každá kravina, no. ()
Řekl bych, takový typický představitel teenagerovského filmu z 80. let. Trocha humoru, nezbytná porce napětí, okořeněná patřičnou dávkou krve, náznak romantiky, to vše pomíchat, chvíli podusit ve vlastní šťávě a za tepla podávat mládeži, dychtivé na cokoliv, při čem se k sobě může tisknout, eventuelně i něco více. ()
║Rozpočet $10miliónov║Tržby USA $31,973,249║Tržby Celosvetovo $61,973,249║ ()
Míchání komedie a hororu je tu myslím docela snesitelné. Ovšem více jsem se smál než bál (výborná scéna v pornokině). Mistrovská je ovšem triková složka - přeměna člověka ve vlkodlaka snad ještě nebyla natočena lépe. ()
Má to atmosféru (především na vidláckém venkově), má to sympatický komediální nadhled a z celého filmu čiší jaký je Landis fanoušek starých horrorů od Universalu. Na letitého (1935!) londýnského bratříčka to samozřejmě nemá, byť i tady se nalezne pár (doslova) pasáží, které patří do zlatého fondu vlkodlačích filmů. ()
Překrásná transformace vlkodlaka dělá tenhle horor klasikou. Ovšem dnes už ničím nepřekvapující. Bodycount je malý, spíše se jedná o nenudící konverzační drama. 55% ()
Hodne zabavna variace na vlkodlaci filmy. John Landis v sobe nezapre velkeho znalce a fanouska horroru. Skoda ze se mu nepodarilo svuj scenar z roku 1969 zrealizovat uz v sedmdesatych letech. Poplatnost osmdesatkam je z Vlkodlaka citit hodne a i kdyz je to legrace, precijen bych radeji cisty horror. Protoze pasaze nahanejici strach, pripadne znechucujici jsou udelane uzasne, v cele s oskarovou scenou premeny, stvorenou dalsim velkym fandou - Rickem Barkerem. Vpodstate povinnost. ()
Moc pěkná vlkodlačí komedie, která vůbec není nepříjemně osmdesátková. Sympatické obsazení snad všech rolí (viva sestřička), dobrý střídmý humor, respektu-hodná práce maskérů (přeměna), krásný song v úvodu, super konec (porno kino a poprask na Piccadilly). Pro mě v úplný TOPce mezi 80’s horory. ()
Škoda že zpočátku velmi příjemná mystická atmosféra nevydržela snímku až do konce! ()
Docela vtipný a atmosférický "horror". No tady jde spíše o ten vtip, opravdu jsem se často docela zasmál. Dobré nápady, výborná atmosféra, na svoji dobu perfektní masky a výborná scéna proměny ve vlkodlaka, místy na svoji dobu docela drastické. Je to takový příjemný horror z počátku 80. let, kdy už se ubíralo na syrovosti a realističnosti horrorů, ale stále se ještě netočily trapné "teenagerské" komediální horrory ... ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. ()
Úzkostlivou atmosférou načichlý úvod, v němž se dva kamarádi stávají terčem útoku vlkodlaka. Slušnou atmosféru si film udrží vlastně po celou dobu stopáže, ale lehce jí ruší občasné nepříliš povedené komediální vložky. Jako správný horor, staví snímek na lekačkách, které sice plní svůj úkol, ale v několika případech je lze odhadnout s vteřinovým předstihem. Proměna Davida ve vlkodlaka při písni Blue Moon je kultovní a ohromující. Scény v hospodě mají perfektní tajemný nádech a vyvrcholením budiž závěrečná pasáž odehrávající se v kině a přilehlých zákoutích. Značný úspěch sklízí film i v oblasti vizuální - mnohé masky jsou velmi povedené, až děsivé. Nadstandardně dobrý horor. ()
Svůj potenciál být nad věcí to nevyužilo dostatečně, takže to působí jen měkce. Je to velká škoda, protože nakročeno ke skvělému hororu rozhodně bylo. ()
Strašidelné momenty se tu střídají s až bláznivě komediálními, což paradoxně nenarušuje horrorově temné vyznění příběhu. Dodává mu jen lehce bizarní příchuť a naprosto specifickou, vůbec ne nepříjemnou náladu. K té přispívá i množství popových songů, většinou z 60. let, odlehčujících atmosféru v místech, které by mohly vyznívat až příliš makabrózně. Vytvářejí krátkodobou iluzi bezstarostné prázdninové komedie, z níž je ovšem divák vždy velice brzy vytržen nějakou tou hrůzností. Každá píseň (v paměti asi nejvíce utkví chytlavá „Bad Moon Rising“ od Creedence Clearwater Revival) se tématicky nějak vztahuje k vlkodlačímu tématu – všechny mají totiž v názvu slovo měsíc. Pokud bychom se zaměřili na čistě horrorové prvky, pak úvodní atmosférická čtvrthodinka z anglických vřesovišť, některé snové sekvence, a děsuplná scéna z londýnského metra patří k tomu nejlepšímu, co v žánru vzniklo. Jestli ještě pořád váháte, zda obětovat hodinu a půl života tomuto na csfd nepříliš dobře hodnocenému snímku, pak vás možná přesvědčí poslední argument: An American Werewolf in London obsahuje nejlepší přeměnu člověka v monstrum v celých dějinách filmu! ()
Dlouho jsem o amerických vlkodlacích, jak v Lodýně, tak v Paříži slýchal, ale možnost jsem si tento snímek pustit jsem dostal až dnes. Zub času opět řádil a docela rušil, i když mám rád staré horory. Herecké výkony jsou veskrze průměrné, atmosféra střídavě nahoře a dole, tady byl bohužel humor docela navíc a film má hluchá místa, sem tam ale dokáže být pořádně strašidelný. Rád jsem zase smazal jeden filmový rest, ale nebudu nic předstírat – čekal jsem více. 6-/10* ()
Pro mě celkem zklamání, hlavně po tý hororový stránce, jelikož z tohohle pohledu toho american werewolf moc nenabídne, v podstatě nejlepší část filmu je samotná přeměna na vlkodlaka, která je vskutku na tehdejší dobu vynikající, samotnej vlkodlak je na tom ale už dost podobně jako v Howling, nicméně nevypadá až zas tak moc uměle a i díky tomu je docela slušná poslední desetiminutovka plná paniky a mrtvých, jinak toho ale film nemá moc co nabídnout. ()
(1001) Komedie, horor, romantický? Ach, v jakém světě to žijeme. Typický zástupce škatulky tak blbý, až je to dobrý. ()
Reklama