Komentáře uživatelů k filmu (190)

  • KevSpa
    ****

    Leanův nezapomenutelný velkofilm, kterému by kratší stopáž neuškodila.(25.5.2002)

  • Cival
    *****

    Až po zhlédnutí tohoto snímku na TCM v širokoúhlé verzi jsem konečně pochopil do nebes vynášenou režii Davida Leana. Když jsem viděl Živaga a Lawrence z Arábie jen v české ořezané verzi, nechápal jsem proč je z tak obyčejných obrazů odvařeno tolik lidí. Až teď jsem zjistil, že ty záběry jsou úchvatné a Leanovy filmy doopravdy chladně dokonalé... to jen domácí televizní stanice se chovají nekulturně.(17.2.2003)

  • Houdini
    ***

    Oscar 5 : Kamera, Výprava, Kostýmy, Hudba, Scénář - A + 5 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec VR - Tom Courtenay, Střih, Zvuk. . . . . . . . . . .Zlatá Palma - výběr(10.3.2004)

  • Gemini
    ***

    Nějak jsem si k tomuhle Leanovu rozmáchlému velkodivadlu o šlechetném lékaři semletém ruskými dějinami první poloviny dvacátého století, nenašel cestu. Omar Sharif mi přišel ve srovnání nejen s Alecem Guinnessem (jehož Jevgraf je naprosto ikonická figura), ale i třeba Rodem Steigerem zoufale nezajímavý, a příběh "jeho žen" byl na mě až moc knižně z prstu vycucaný. Nicméně jako celek je to skutečně fascinující podívaná aneb vzdech, takovéhle filmy už se dneska netočí:) Přesto se nedovedu oprostit od svého subjektivního dojmu a velebit objektivní kvality (s těmi Oscary bez výhrad souhlasím) a historickou pozici Doktora Živaga, takže dávám jen 70%.(13.11.2012)

  • Radyo
    *****

    Dlouhé, předlouhé, ale skvělé. Nezapomenutelná známá melodie se vryje do paměti každému, kdo film viděl alepoň 1x. Omar Sharif je v téhle roli dokonalý a nikdo by to asi nezahrál lépe (přesněji řečeno si nikoho jiného v té roli nedokážu představit).(31.7.2002)

  • T2
    ****

    Rozpočet $11miliónovTržby USA $111,721,910Tržby Celosvetovo $115,800,000David Lean mal talent na réžiu a na všetko čo k filmu patrí, to sa musí uznať, natočil niekoľko nezabudnuteľných filmov a zviditeľnil mnoho teraz už hereckých legiend počnúc Omarom Sharifom, ten tu predvádza jeden zo svojich charizmatických výkonov a dosť rozťahaný film svojím prejavom vyťahuje nad rámec možností, veru škoda že v tej dobe nepoznali asi moc strihačov. Možno o pol hodinku kratšie a bolo by to o moc silnejšie vo svojej výpovedi, lebo časom to už začína byť uspávanka aj keď príjemná s výbornou výpravou, krásnym vizuálnym poňatým a príbehom čo môže svojou originalitou jedine zaujať. /80%/(4.8.2008)

  • gouryella
    ***

    Po uchvatnem Lawrencovi, nadprumernem Mostu pres rehu Kawi jsem se na dalsi Leanuv film hodne tesil - bohuzel pomerne velke zklamani - prilis rozmachle, prilis nudne.(6.8.2002)

  • Marigold
    *****

    Romantický velkofilm mého srdce. Působivé výseky z ruských (sovětských) dějin, strhující Omar Sharif, krásná Julie Christie a konec, který mě na dva dny vyřadil z provozu. Je to sice hrůzně dlouhé, ale každá minuta jen stupňuje příliv emocí... A navíc na americký film je ta "sovětská" atmosféra velmi přesvědčivá. Takový film už jen tak nevznikne, pro mne jeden z hollywoodských vrcholů, proti kterému je Anglický pacient jen haldou odporně kýčovitých momentek.(25.1.2004)

  • Pohrobek
    *****

    Rusko v době, kdy se rozhodovalo o tom, která prašivá banda tu bude vládnout. Ruská velikost a pompéznost ve své největší slávě - ovšem zcela originálně po leanovsku. A galerie postav, kterým do skutečné životnosti nechybí ani píď. Asi ty nejopravdovější slzy filmové historie v hlubokých očích Omara Sharifa. Smutně krásné Julie Christie i Geraldine Chaplin. Neskonale působivá vnitřní mluva Aleca Guinnesse. A nejdokonalejší a nejdojemnější scéna loučení všech dob.(10.1.2006)

  • Superpero
    ****

    I přes impozantní délku je to občas zkratkovité a musel jsem malinko číst mezi řádky, jelikož román jsem nečetl. Každopádně jsem si film užil. Bavilo mě to celou dobu a díky sebejisté režii, hereckým výkonům a silnému příběhu to nezestárlo ani o den.(2.9.2018)

  • Shadwell
    ***

    S tímhle dílem se pojí čtyři výrazné plusy a čtyři výrazné mínusy. ____ Mínusy: 1, Režisér Lean směřuje k „umění“ velkým obloukem. Nikoliv vytrháváním diváka z příběhu a jeho přímým oslovováním, nýbrž klasickým hollywoodským hladkým stylem a univerzálním jazykem, což vede k tomu, že „artovost“ filmu mnozí pominou, protože na sebe neupozorňuje (a možná ve filmu vůbec není, dlužno dodat). Snad kdyby se Doktor Živago natáčel v Rusku, v kraji avantgardních formalistů, a splácel dluh Ejzenštejnovi s Vertovem. Ale my jsme na americké půdě. 2, Druhý problém spatřuji v rozklíženosti mezi estetikou Pasternaka a estetikou Leana. Svět Pasternaka, to byly filozofické úvahy, nadšenost pro jakékoli experimenty na úrovni estetické, poetické a filozofické. Jeho krédem bylo vydat z vnitřního, svobodného rozhodnutí světu sebe sama. Odmítal pojetí literatury jako služby společnosti. Naopak Lean upřednostňuje funkci a sílu příběhu. 3, Postavy takřka vůbec nevedou zajímavé dialogy, respektive když už něco valí z huby, rozhodně to není nikterak opojné nebo pronikavé, tudíž návaznost na Pasternaka (ježto každy Rus v sobě má kus filozofa) film opět zanedbává. 4, Lean, zdá se, podlehl tématu a rezignoval na dramatičnost. Film takřka nestřídá vyhrocené a uklidněné scény, nezná dramatické amplitudy. Je to dané zřejmě tím historickým souvrstvím, které vše urovnává – ona uhlazenost nicméně odlepuje diváka od filmu. ____ Plusy: A, Film velice umně napojuje vnitřní děj na historický rámec. Tedy skutečnost, s níž řada velkolepých fresek výrazně zápasí, výsledkem čehož je problematická motivace a jednání postav na půdoryse anonymního, „vzdáleného“ dějového pozadí. Tady ta vazba funguje, ostatně revoluce jde vždy odspoda, od proletariátu, a celkovému provázání pomáhá i dvojí opozice postav: postava-svědek (protagonista) / postava-konatel (antagonista). Bylo to o to složitější, že Pasternak chtěl čtenáře hlavně přesvědčit o tom, že je nutné udržet si vždy čisté svědomí, lásku k životu, ke svým blízkým a k víře, a tahle idea směřování k postavám, nikoliv od nich, nůžky mezi pozadím a postavami potenciálně notně rozevírala. B, Druhým kladem je dokonalé střídání hudby pocházející z vnitřního světa (zdroje uvnitř filmu) a hudby filmové. Navíc některé techniky jsou převzaty přímo z románu, kdy jedna postava hovoří klasicky a druhá přes voiceover (tedy mluví, přestože mlčí). C, Klaus Kinski... více netřeba dodávat. D, Film není angažovaný, ani křiklounský, což rozhodně není nic samozřejmého, uvážíme-li, že román patří mezi klasické disidentské čtení - hlas svobody z tehdejšího sovětského svazu - a samotný Pasternak se musel na nátlak sovětských orgánů zříct Nobelovky.(3.11.2008)

  • Fr
    ****

    ,,LIDÉ MILUJÍ BÁSNĚ A BÁSNÍKY. RUSOVÉ ZE VŠECH NEJVÍC."… /// Epická romance, která bude (zřejmě) bavit věčně. A celkem chápu, proč kniha nemohla vyjít v Sovětském svazu a proč se po ní ,,na západě“ mohli utlouct. Zřejmě nesmrtelný zpracování, který se bude velmi složitě překonávat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmenný román, která v roce 1956 napsal Boris Leonidovič Pasternak, číst nebudu. 2.) Jsem komunista! Soudruh Lenin, sovětská železnice a zdravotnictví jsou můj vzor! /// PŘÍBĚH ***** HUMOR(2.10.2014)

  • RHK
    *****

    Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Krásné, ale dlouhé, kruté, ale výstižné. Lékař Živago a jeho život a jeho dvě osudové ženy v revolučním Rusku. Nesmírné kontrasty Ruska a jeho obyvatel byly výstižně zfilmovány geniálním britským režisérem Davidem Leanem. Omar Sharif, Julie Christie a Geraldine Chaplin dali svým postavám plný filmový život v pěti oscarovém eposu. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=wAWrXTn5Www(31.1.2010)

  • emma53
    *****

    Láska se většinou drží ruku v ruce s bolestí. Tak to vždycky bylo, je a bude.......dojemné, nádherné a nezapomenutelné.(31.12.2013)

  • flanker.27
    *****

    David Lean byl skutečně velký filmař, protože při sledování filmu mi ani jednou nepřišlo na mysl, že je tu Rusko bez Ruska. Není jediným, kdo se o to pokoušel, ale jediným, kdo to dokázal. BTW o knize táta prohlásil, že ho smířila s ruským národem.(13.11.2005)

  • xxmartinxx
    ****

    Rád bych dal 5 hvězd. A třeba i jednou dám. Ale zatím mi mírně vadila ta nekonečná náhodnost lidí potkávajících se opakovaně po letech v Rusku (není Rusko velké? Tady postavy cestují od Moskvy po Ural a neustále na sebe zcela náhodně narážejí) a jakýsi zlý člověk, co chce hrdiny pořád zachránit, i když ti se ho neostýchají doslova vyhodit z domu, protože "je zlý". Je to úžasný film, má skvělou atmosféru, ale dějově má mouchy. A je mi jedno, jak kacířsky to zní (protože to jsou výtky spíš k předloze). Možná, že to dokonce má nějaké vysvětlení. Já to ale nevidím.(15.11.2010)

  • Morien
    **

    (1001) Pro mě to pouze zajímavá a v jistém smyslu krutá kamera zvedá z šedin kategorie "rozvláčně zpracovaná rozvláčná klasika".(25.8.2009)

  • gudaulin
    **

    Zas jeden z těch vysoce oceňovaných velkofilmů minulosti, u kterého krčím rameny a říkám, že to vidím úplně jinak. Pasternakova románová předloha, která hrála klíčovou roli při získání Nobelovy ceny, je dost odlišná. Lean si to upravil k obrazu svému a pojal to jako monumentální fresku z období revoluce a občanské války. Jenže i přes pro mě úmornou stopáž, kdy jsem po dvou hodinách začal ztrácet síly, je to pořád příliš útržkovité a schématické. Je to takový ten zjednodušující pohled pro zámořské publikum, které se moc nechce babrat s historií jiných národů a kultur. Strčme tam osudovou lásku, revolucionáře, pár válečných scén a on už si z toho každý něco vybere. Ve spoustě komentářů se objevují věty ve stylu na americké poměry skvělé vylíčení ruských reálií, ale to je opravdu jen na ty americké poměry. Četl jsem Bulgakova, Babela a mnohé jiné a nemám pocit, že to scénárista a režisér trefili. Romantika je taková přepjatá, patetická a tak nějak zapadá do monumentálního velkofilmu. Dal bych přednost komornějšímu pojetí a zpracování látky v podobě několikadílného seriálu. V téhle podobě to totiž až moc připomíná slavný snímek Woodyho Allena Láska a smrt, kde si z podobných velkorysých epických románů a ruských reálií nepokrytě dělal srandu. Celkový dojem: 40 %.(3.6.2012)

  • Madison
    ***

    Nepochybujem o tom, že toto filmové dielo je dokonalým prírastkom do rodiny výpovedných historických klenotov, ktoré nám svojou dobovou atmosférou môžu aspoň zbežne pripomenúť politické situácie, rozbroje, konflikty, straty ľudských životov pri verejnom pohŕdaní štátnou mocou. Tento film si zachováva predpokladanú autenticitu, chvíľami je surový, chvíľami príjemne nežný s krásnou ústrednou melódiou, no tak ako ma bavila prva a posledná hodina, tak tá druhá ma takmer dohnala k šialenstvu. David Lean akoby občas nevedel, kde pritlačiť a nesnažil sa udržať záujem diváka. Môžem byť totiž akoukoľvek milovníčkou historických udalostí a spracovania, v ktorom sa nič neprikresľuje, Doktor Živago je prehnane rozvláčny, monotónny film, pričom za to nenesie zodpovednosť nikto iný, ako na smrť nudiaci režisérsky štýl Davida Leana. Tak ako je výprava pôsobivá a herci komorní, scenár je občas neznesiteľne otravný, a to mám vážne slabosť pre výpravné epické veľkofilmy.(21.5.2010)

  • berg.12
    *****

    Takový film o Rusku bez Ruska. To je zde ale především kulisou pro epickou romanci, která bude ve své velkoleposti jen obtížně hledat konkurenta. Kdo se do jejího proudu dokáže ponořit, tomu i více jak tříhodinová stopáž může připadat málo. Promítání filmů Davida Leana v jiném než širokoúhlém formátu bych potom bez váhání kvalifikoval jako trestný čin.(28.8.2006)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10