Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Ralph Fiennes, Gemma Arterton, Matthew Goode, Harris Dickinson, Djimon Hounsou, Tom Hollander, Rhys Ifans, Daniel Brühl, Charles Dance, Aaron Taylor-Johnson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zatímco se sebranka nejhorších tyranů a geniálních zločinců připravuje rozpoutat válku, jež má zahubit miliony lidí, jeden muž musí vyhrát závod s časem a zastavit je. Ve snímku Kingsman: První mise se stanete svědky zrodu první nezávislé tajné služby. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (494)
Ja som nadšený. Kingsmana mám rád a bavila ma aj jeho Prvá misia. A ak sa pýtate s čoho som nadšený, tak s toho, že sa Prequel odohráva na začiatku dvadsiateho storočia a tak žiadne hi-tech srandičky tu nenájdete. Chápem, že väčšina je možno sklamaná, že sme sa nedočkali priameho pokračovania dvojky a že tu nie je toľko vymakanej akcie a toľko štýlových vecičiek, ale ja som vlastne aj rád za túto dobovku s prvej svetovej, pretože takých veľa nie. Takže ma potešilo, že Matthew Vaughn dal priestor aj týmto bojovníkom, ktorý celú túto tajnú službu rozbehli. Prejdime už k filmu a na to čo sa mi ľúbilo. Kontrast medzi novou a starou dobou na ktorej operujú agenti som už spomenul. K tomu samozrejme patria aj dobre kulisy, kostýmy, výprava, dobové rekvizity, či dekorácie, ktoré sú tiež pôsobivé. Ďalšie plus je znova brilantný casting. Zlatý kruh a aj tajná služba mala výborné obsadenie, každý výborne zapasoval a rovnako je to aj tu. Ralf Fiennes, Gemma Arterton, Djimon Hounsou, či mladík Harris Dickinson, každý ma oblek a aj rolu ušitú na mieru. A ani vedľajšie roli nie sú na tom zlé (Goode, Brühl, Dance, Ifans, či Hollander a jeho troj-rola). Ďalší kladný prvok, ktorý zdvíha hodnotenie tejto komiksovej adaptácii je samozrejme bombastická réžia, a tiež technická a vizuálna stránka, ktorá znova ponuka poriadne vymydlené scény. Strih, zvuk, kamera, či hudba, znova perfektné obohatia niektoré zábery a tak núdza o poriadne premakané scény nie je (šermovačka s Rasputinom, nočná zabíjačka na nože!). Veľa som sa tu rozpísal o brilantnej technickej stránke, dobrom castingu, agentoch operujúcich na začiatku dvadsiateho storočia, no nemôžem zabudnúť ani na príbeh, ktorý perfektne (vtipne aj akčne) začlenil niektoré známe historické postavy do príbehu. Prečo teda po samej chvále, nevpálim Kingsmanovi rovnaké kladné hodnotenie ako jednotke, je jednoduché. Jednotka je dokonalo vyvážená, dvojka na môj vkus už moc prestrelená a trojka sa snaží byť najserióznejšia a najmenej bláznivá. Tým pádom to nie je úplne taká zábava, ako predošlé diely, no stále ma aj tento diel, čo ponúknuť (špičkovú akciu, dobrých hercov, príjemné odkazy), akurát je zabalený do ublatenej prvej svetovej vojny. Ako fanúšika vojnových filmov ma to nie len potešilo, ale aj oku polahodilo a hlavne bavilo. P.S: veľmi by som chcel pokračovanie, prečo scéna za titulkami je perfektná. Obľúbený soundtrack: The King's Man, Oxfords Not Rogues, Lionheart, Knights of the Roundtable. 85% - 4* ()
Se šarmem, lehkostí a kreativitou sobě vlastní Matouš stále skvostně vyplňuje díru staré Brokolice, která netknutě zela prázdnotou poté, co bába z Bondáže udělala masturbační video pro starobince a pásové opary způsobující telenovelu. I tento koncert pro Ralfa a bandu houslí s vkusně ztřeštěnou alternativní konspirací vzniku První světové je parádně odsejpajícím a vtipným velkovýpravným akčňákem, plným svěžích a neotřelých nápadů a fantazie, který si dnešních pouhých 71% procent od zdejších nevkusných bukanýrů, artových rozumbradáčů, kvocientně strádajících hospodyněk a degenerativním konzumem vypláchlých, jednoduchých dětí rozhodně nezaslouží. Je to sice tak o šedý chlup z Barbařina ohanbí slabší než předchozí Královci, ovšem stále kreativní i exekuční nadstandard, dávající vzpomenout, že film nutně nemusí být z valné většiny jen lobotomizovaným digitálním mrdníkem či nástrojem účelového kokotporátního programování stáda k bolševicky kolektivnímu vědomí unifikovaně přežvykujícího spotřebitele a dokonale inkluzního, sterilního světoobčana bez páteře, osobnosti i kritického myšlení. ()
Skvěle natočená, byť v jádru příběhově nesmyslná pohodovka, která je do třetice kompletně dojebaná soundtrackem, kterej filmu bere atmosféru doby i místa, kde se odehrává a zároveň nedokáže jít ruku v ruce s moderní Vaughnovou režií. Přitom některý scény jsou vyloženě skvělý (noční střet na bitevním poli!). ()
Nechápem, ako túto nudnú biedu a očividný prepadák mohol Vaughn normálne poslať do kín. Na toto mu fakt dali 1OO miliónov? Pri dvojitom atentáte som sa cítil ako keby som sledoval vystrihnuté sračkové scény na DVD. Dvojka ma bavila oveľa menej, ako jednotka. Na viacerých miestach bola prestrelená a to už je čo povedať, lebo prvý diel fakt nebol žiadnou serióznou drámou, všetky divnosti (alebo skoro všetky) v ňom však sedeli. V dvojke sedelo už len máločo a keď som vychádzal z kina, bol som zmätený a nie úplne uspokojený. No treba dodať, že oproti prequelu je dvojka gigantický zázrak. Prequel nielenže nie je temer vôbec zábavný, ale mám podozrenie, že taký ani nemal byť. Vypovedá o prvopočiatkoch „firmy“ Kingsman, o tom ako (a prečo a kým) bola založená a treba dodať, že okolnosti to boli vskutku tragické, avšak práve v tom drieme problém: s týmto filmom si skutočne žiadnu srandu neužijete. Dočkáte sa tragédií, svetovej vojny a aby toho nebolo málo, tak tiež úmrtia, ktoré možno ako ja aj vy budete čakať, ale napokon aj vy zostanete prekvapení z toho, za akých okolností k nemu došlo. Film má viac ako dve hodiny a až na jednu výnimku s tancujúcim (!) Rasputinom (Rhys Ifans bol úplne mimo už v Nothing Hill, ale aj tak ma zaskočilo, aký mimo je tu) obsahuje v podstate len jednu (!) poriadnu akčnú scénu - finále. No hoc som od neho čakal veľkolepú jazdu á la 10-minútová akčná bomba natočená na jeden záťah, napokon som sa so šokom nedočkal. To, že na konci absentuje najšťavnatejšia postava ani nebudem komentovať, proste zmizne bez slova z plátna, wtf. Ralph Fiennes (ktorý to aj produkoval) je pri všetkej úcte jedným z najhorších kastingových ťahov roka. Jediný, kto to tu aspoň trocha zachraňuje, je Djimon Hounsou, ale nedajte sa oklamať, je to len vedľajšia rola. Snímka sa nevie poriadne rozbehnúť. Ak sa aj na pár okamihov predsa len nejakým zázrakom rozbehne, následne okamžite na celé desiatky (!) minút zaspí. ()
Zhruba někde u kvazisexuální scény Oněgina s Rasputinem jsem si řekla, že můj čas na této Zemi není nekonečný a že tohle nemám zapotřebí a že bude lepší si radši pustit nějaký jiný film, ale pak mi jakýsi hlásek do ucha zašeptal: "Ale hraje tam tvůj velký oblíbenec Daniel Brühl, dokoukej to do konce." A pak tam Brühl byl asi tak dvě vteřiny, takže mě hlásek pěkně zradil, ale na druhou stranu v druhé půlce už nebylo tolik cringe momentů, takže jsem ten film ve zdraví přežila. A co bych tak pochválila, než se pustím do reptání? Djimon Hounsou byl absolutně fantastický. Taneční souboj taky, ale čím vším jsme si museli projít, než na něj došlo, pane bože. Takový ten zrychlený záběr, jak se z krajiny zeleného venkova stane peklo na zemi - ten se mi moc moc líbil. Krátký výlet do zákopů a země nikoho - atmosferický jak sviň. Šla jsem si pak číst o bitvě na Sommě a teď je mi špatně. Ale problém tohohle Kingsmana je, že to není materiál pro celovečerní film, ale spíš na seriál. Je mi skoro žinantní mluvit o "příběhu", protože je to celé takové nesouvislé, nesourodé, epizodické, roztříštěné, nesoustředěné. Motivace "hlavního hrdiny" i "hlavního záporáka" jsou příliš slabé na to, aby jejich finální souboj něco znamenal (a ani není víc cool než souboje, které mu předcházely, což je vždycky velký špatný), a ve skutečnosti je stejně hlavním antagonistou válka samotná a motivací hlavního hrdiny je celou dobu zatáhnout do války ještě víc lidí, než kolik už do ní bylo zataženo, což je pěkně pokrytecký bizár. A pak je tam taky spousta hluchých míst: neustále stejné debaty syna s otcem, melancholické čučení na fotky a obrazy, oslava narozenin ve vlaku, plácání se po zádech, když ještě nebylo ničeho dosáhnuto, spousta nových začínání v pokročilé části stopáže... Jo a hudební motiv mi až podezřele moc připomínal The Ecstasy of Gold. Ve výsledku zábava trošku, problémů víc. - A teď jsem si vzpomněla ještě na jednu věc! Když už někdo udělá tu vědomou volbu, že svůj příběh zasadí do 1910s, tak by měl alespoň přibližně pracovat s možnostmi dané doby. Na mysli mám hlavně neustálé cestování/teleportování všech postav po celé Evropě a nejspíš i za Atlantik v případě některých z nich. Ve filmech zasazených do moderní doby dává smysl, že záporák sedí někde na ostrově v džungli a se svými spojenci si skajpuje a všichni ostatní v jednom kuse lítají soukromým tryskáčem, ale jak by si zdejší záporák mohl dovolit mít sídlo na odlehlé hoře někde ve Švýcarsku a zároveň být full time undercover rat? Přijde mi to jako velmi laciné vypravěčství takhle ignorovat čas a vzdálenosti a vůbec. --- SPOILER SPOILER SPOILER A ještě jeden dodatek, protože na to nemůžu přestat myslet: Nevadilo mi, že syn zemřel (i když to byl jeden z faktorů, které z toho dělají spíš seriál, než film, ale hodně mi vadilo, jakým způsobem zemřel. Mělo se to stát kvůli tomu výbuchu, co je hodil zpátky do zákopu, a ten špion s utrženou nohou měl přežít, předat vedení krabičku s lebkou, a pak se i přidat ke kulatému stolu. Protože tak, jak se to stalo ve filmu, to úplně zrušilo význam jeho heroického běhu zpět, podkopalo jeho rozhodnutí, na které by byl taťka pyšný, tedy raději zachraňovat životy, než je ničit, a obecně to tak nějak z té smrti udělalo šok jenom kvůli šoku místo něčeho organičtějšího, provázanějšího s celkem. --- A ještě ještě jeden dodatek, úplně jsem původně zapomněla zmínit to wtf glorifikování imperialismu, kdy nás film nutí oslavovat, truchlit za a fandit lidem, kteří aktivně provozovali koncentráky?! () (méně) (více)
Galerie (55)
Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures
![Kingsman: První mise - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/899/164899602_bf3971.jpg)
Zajímavosti (19)
- Mezi závěrečnými titulky se nachází jedna scéna. (griph)
- Zatímco arcivévoda František (Ron Cook) má v místnosti projev, Conradovy (Harris Dickinson) ruce během rozhovoru s otcem mění mezi záběry polohu. (LaserJet)
- První film ze série, který je v produkci Walt Disney Company poté, co tato společnost koupila Century Fox. (3T)
Reklama