Nastala chyba při přehrávání videa.
  • niethustra
    ***

    Předběžně (zbývají mi ještě tři epizody): celé je to vypiplané, vyhlazené a tak úzkostlivě retro, že tomu nezbývá žádný prostor na ducha doby a místa (a seriál jde vlastně proti nim: účesy a oblečení sice jsou dobové, ale postavy mi připadají jako ze žurnálu. Všimněte si, žádné obnošené oblečení, žádný výrazný nevkus. I stoly a židle v údajně nejzaplivanější Sokolovně zůstávají nepoškozené a naleštěné. A nakonec, jestli některé prostory v té době nezely skličující prázdnotou, byly to právě hospody). Ačkoli je seriál ukotven mezi historické milníky naší země, jako by se vznášel ve vzduchoprázdnu a mohl se odehrávat kdekoli ve Východním bloku mezi léty X a Y. Čím je to kvalitnější produkt HBO, tím méně je to osobité; čím je to světovější, tím méně je to československé. Přirovnal bych to k eurohotdogu (anebo spíš k nějakému exponátu eurohotdogu v budoucím retro muzeu)... Uvedené výtky přetrvávají, navíc si nejsem jistý, jestli vyznění seriálu pouze nepřispívá ke stereotypnímu obrazu Čechoslováků jako obětí, tentokrát špionážních her. Jinak řečeno, seriál nevystupuje z totalitního modelu výkladu (tady vykrádám Pullmana), staví proti sobě zlý, všehoschopný režim a jím utlačované obyvatelstvo, s tím rozdílem, že zlo režimu komunistického relativizuje poukazem k bezohlednosti a mocenským choutkám režimu konkurenčního. Tím seriál zůstává zakletý v optice, ze které se mi už po všech těch letech nošení točí hlava a převrací žaludek a která k možnostem vyjádřit se k vlastní minulosti ničím novým nebo neotřelým nepřispívá. Poslední dvě epizody mě ale moc bavily.(6.12.2019)

  • kajas
    ****

    Dříve "pouhý" reklamní režisér Ivan Zachariáš vyrazil před třemi lety všem dech atmosférickou "Pustinou" a na 30. výročí sametové revoluce se pochlubil s další seriálovou peckou. Je zásadní dívat se na tento seriál opravdu pozorně, protože zdánlivě nepodstatný detail může později znamenat důležitou informaci. Rozhodně také doporučuji podívat se na těch šest epizod v co nejrychlejším sledu, aby vám neunikly některé souvislosti. Minisérii bych možná o jeden díl zkrátila, ale ta skličující atmosféra vás nenechá vydechnout ani v úplném závěru... P. S. Více než ústřední herecký pár Pauhofová + Myšička mě zaujali "kluci" Hofmann (jak jinak), Vlasák, Lněnička a pro mě dosud neznámý David Nykl. "Oni se ještě bojej nás a my se už bojíme jich."(1.2.2020)

  • zette
    *****

    Vyborne zvladnute vypravne drama, ktere se vetsinou odehrava v Praze na podzim roku 89. Serial jsem videl pokud mozno v co nejkratsim case a myslim, ze ve vsech smerech funguje vice nez dobre. Velmi dobre herecke vykony a dialogy. Uzasna atmosfera, vyprava, hudba a kamera. Bez vedomi ma velkou sanci na sebe upozornit i u zahranicnich divaku. Po Redlovi opet dalsi velmi povedeny serial.(16.12.2019)

  • BoredSeal
    ***

    Nejlepší je samozřejmě výtvarná stránka filmu (plus dobrá hudba), kdy to skoro vypadá, že je nejdůležitější, aby Bez vědomí vypadalo co nejvíc pochmurně a komoušsky. Příběh ujde, Vlasák jako k lidem neuctivá estébácká manipulativní svině výborný. Ale stejně je to kvůli zaměření na špionskou konspiraci víc než na detektivku trochu nuda a asi i kvůli tomu, že je to nedávná historie, si mě moc nezískal závěrečný díl, který je místy přitažený za vlasy. Rozhodně je sympatické, že se tu nahlíží na revoluci trochu cynicky a bez romantických idealistických postav, ale byl bych radši, kdyby už se přestaly točit různé historické filmy, které nemají k současné situaci naší země po 30 letech co dodat.(22.11.2019)

  • Marthos
    ***

    Bizarní podívaná. Jeden by málem podlehl dojmu, že takhle to nějak bylo, jenže celá ta atraktivní špionážní hra má háček – je příliš překombinovaná a tím i stěží uvěřitelná. Samozřejmě, že vyšetřovací metody StB, KGB i MI6 byly v mnoha ohledech shodné, nicméně ledacos je už přitažené za vlasy, což ostatně přiznávají i odborníci. Ivan Zachariáš si dal ovšem záležet na vizuálně propracovaných detailech i na výběru hereckých představitelů, z nichž zejména Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák a David Nykl vyvolávají nemalou odezvu; možná proto je Bez vědomí záležitost, která diváka nenudí, ale napíná a nutí jej přemýšlet. Co na tom, že je to jen fikce.(19.2.2020)

  • - Hanka (Lenka Vlasáková) usíná u televize u tehdejšího populárního soutěžního pořadu Videostop (od r. 1985). (sator)

  • - Když Marie (Tatiana Pauhofová) chodí po nádraží v prostorech pokladen, pohybuje se po pražském Masarykově nádraží. Vzápětí ale nastupuje do vlaku na nástupišti nádraží Praha-Smíchov. (Honzyg)

  • - Při postelové scéně hraje „Boxer“ od Arnošta Pátka. (Duoscop)