Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

Krissty 

všechny recenze uživatele

Uvažovala jsem i nad 3*, ale to bylo asi po hodině trvání filmu. Jenže pak se to táhlo a táhlo, až se to dokázalo dotáhnout dokonce dál než na dvě hodiny a to tomuto snímku rozhodně nepřidalo. A když jsem si navíc ke konci uvědomila, že se mi ta hudba prostě nelíbí, nemohlo být pochyb o mém podprůměrném hodnocení. Ano, Reese a Romola sice byly skvělé a na jejich manžílky byl příjemný pohled, ale to bylo asi tak všechno. Až na pár silnějších scén mě příběh vyloženě nudil a celé mi to přišlo takové neuspořádané. Bylo tam dost podstatných věcí, které se staly mimo dosah kamery (jen se o nich mluvilo), a také tam bylo hodně záběrů, které bych bez problémů dokázala vyškrtnout. Závěr se mi sice líbil opravdu dost, ale na mém hodnocení to nejspíš nic moc nezmění. ()

Alf 

všechny recenze uživatele

vizuálně velmi působivý snímek se zajímavým dějem, který ke konci bohužel trochu trpí roztříštěností a snahou tvůrců ukončit všechny osudy včas (a zkratkovitě) bez ohledu na to, že to může působit poněkud nepravděpodobně, ale i tak nelituji, dlouho to bylo za 80... mimochodem - na rozdíl od mnohých si myslím, že by filmu prospěla větší délka, ovšem smysluplná... ()

Reklama

pm 

všechny recenze uživatele

Tento film opravdu není červená knihovna, jak se tu někteří snaží naznačit, William Makepeace Thackeray byl satirik a humorista, jeho tvorba pak převážně společensko- kritická, to už by k červené knihovně měla blíže Jane Austenová, nebýt tolik sofistikovaná. To, že tvůrci Jarmarku marnosti promrhali všechny své trumfy, je ale smutné a do očí bijící, a to posuzuji skutečně jen film, protože Thackeryho objemný román jsem v rukou nedržela přes dvacet let a v dohledné době na tom nemíním nic měnit. Za bohatou výpravou a okázale dekadentní barevností cítím prázdnotu, kterou nezachránilo ani zajímavé herecké obsazení většiny postav. Gabriel Byrne je zde trestuhodně nevyužitý, a Rebecca Reese Withersponeové v mých očích postrádá vnitřní inteligenci a integritu, která se mi na ní tolik líbila v „Pravé blondýně“ a ve „Walk the Line“. Jediní, proti komu bych asi neměla větší výhrady, tak zůstávají Jonathan Rhys Meyers, který zajímavost svede propůjčit každé roli a James Purefoy... Tomu, kdo by snad chtěl vidět, jak by takový příběh také mohl vypadat, mohu doporučit minisérii televize BBC z roku 1998. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Typická kostýmna britská snímka, príliš sa nelišiaca od jej ďalších žánrových konkurentov. Krásne kostýmy, spoločenské intrigy, smotánka, pekná výprava a ďalšie otrepané témy takýchto historických filmov. Osobne nemám Reese príliš v láske, takže ma film asi vďaka nej nebavil tak, ako napríklad slávne adaptácie Jane Austenovej. Film som videl dvakrát a napriek tomu s z neho veľa nepamätám, takže si vyššie hodnotenie z mojej strany nezaslúži. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některé komentáře mě sice varovaly, ale obsazení v čele s mou oblíbenkyní Reese Witherspoon vypadalo slibně a především - od prvních záběrů mi výprava přišla skvělá. Měl jsem pocit autentického doteku s dávnou minulostí. S přibývajícími minutami ale sílilo rozladění. Látka se dala zpracovat jako společenské drama o dívce outsiderovi, která chtěla za každou cenu uniknout nevábné perspektivě své sociální vrstvy. Její původ a povolání vychovatelky ve šlechtické rodině by jí umožnily stát se pozorovatelkou zdola se schopností zachytit života napříč všech společenských tříd - navíc ve výjimečném a nejistém období napoleonských válek, kdy se tříbily lidské charaktery a životy mnohých se obracely naruby. Bohužel film se utápí v červené barvě a tím nemám na mysli krev prolitou na pláních kolem Waterloo, nýbrž červenou knihovnu, která nadějná východiska proměnila v banality a romantizující klišé. Režisérka sice nepáchá vyložené zhůvěřilosti, ale vykřesat z toho slibného materiálu silný působivý příběh bohužel nezvládá. Srovnání s Bondarčukovou monumentální Vojnou a mírem vzhledem k výjimečnosti předlohy sice není fér, do určité míry nicméně vysvětluje moje rozpaky a nízké hodnocení. Celkový dojem: 40 %, 1 hvězdička je za výpravu a druhá za obrazovou kultivovanost. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Román byl už zfilmovaný šestkrát, z toho první 4 stejnojmenné filmy vznikly už v němém období kinematografie a další dva v letech 1932 a 1935. Ten z roku 1935 nese název Becky Sharp. Vznikly také tři různé TV minisérie. (imro)
  • Kostymérka Beatrix Aruna Pasztor vyhrála za svojí práci Golden Satellite Award a režisérka Mira Nair byla nominována na Zlatého lva na Filmovém festivalu v Benátkách. (imro)
  • Jarmark marnosti je první velká adaptace Thackerayho díla od Barry Lyndona (1975) Stanleyho Kubricka. (imro)

Reklama

Reklama