Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

misterz 

všechny recenze uživatele

Rozhodne najlepšie na filme sú kostýmy a vlastne aj celá výprava. Tiež príbeh ma aj napriek tomu, že je tu pár uťahanejších, nudnejších miest, očaril a zanechal vo mne takú neurčitú, príjemnú spomienku. Neviem to presnejšie vysvetliť, film akoby vysielal takú zvláštnu, hrejivú auru, ktorá na mňa veľmi dobre zapôsobila. Myslím, že si tie červené čísla zaslúži. Je o chudobnej dievke, ktorá sa chce dostať do vyššej spoločnosti. Nemá však titul ani peniaze. Má však vytrvalosť, šarm a chytrosť. Bolo zábavné potom na konci sledovať ako sa to celé zvrtne. Bum-bác, a sme na začiatku :) Niekedy sú cesty osudu v živote tak kľukaté a nevyspytateľné, že aj nás samotných to riadne prekvapí. A niekedy príde šťastie práve vtedy, keď sa oň prestaneme snažiť. Proste príde samo. Pozitívny film, doslova. 75/100 ()

claudel 

všechny recenze uživatele

K adaptacím slavných literárních děl zaujímám velmi skeptický, především těch amerických. Souhlasím s názorem, že národní literární klenot může úspěšně natočit pouze ten stát, jehož občanem byl autor onoho díla. Od W.M.Thackerayho jsem bohužel žádnou knihu nečetl, vzpomínám si jen z gymnaziálních let, že byl představitelem realismu v Anglii a tepal šplhounství, kariérismus, pokrytectví, snobství a sobeckost. Jarmark marnosti je jeho nejznámějším dílem a podle filmu soudím, že do něj všechna svá témata zahrnul. Pokud mám tedy hodnotit film neznaje knihu, líbil se mi velmi moc, dialogy byly propracované, několik nadčasových pravd bilo do očí a sešla se zde pestrá herecká sestava. Reese Whiterspoon už pro mě tedy není jen Pravá blondýnka, světice z Nebezpečných známostí a duch z A co když je to pravda?, ale také Rebecca Sharpová, žena inteligentní, bystrá, vzdělaná, ovšem bez urozeného původu, což v Anglii devatenáctého století hrálo velkou roli. Na povrchnost vyšších vrstev chtěl určitě Thackeray poukázat, nepřekvapuje mě, že právě v anglické literatuře vystupuje silná a obdivuhodná ženská hrdinka. Velmi se mi líbila také Romola Garai, ne nadarmo si ji do svého Scoop vybral Woody Allen, ten se nikdy ve výběru herců nemýlí. Rhys Ifans a Jonathan Rhys-Meyers odvedli svůj standard. Takových zfilmovaných klasik bych si dal líbit klidně víc a víc. ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoc, ale všechno v tomhle filmu mi přišlo jako slabší odvar z Barryho Lyndona... Ústřední postava je v podstatě totožná (až na to že nosí sukně a k prolézání sociálním žebříčkem má proti Barrymu ještě další, nezpochybnitelné zbraně), téma filmu jakbysmet - oba filmy ostatně spojuje autor předloh W.M. Thackery... Rozdíl tedy spočívá jednak ve vizuální stránce, ve které s o třicet let starším snímkem projíždí na plné čáře, v režisérově pojetí příběhu (který se chtě nechtě musí značně osekávat) - a co si budeme povídat, tady je rozdíl ještě o mnoho markantnější a v neposlední řadě v takových "drobnostech" jako je kvalita hudby... I kdybych pak odhlédl od srovnání s Kubrickovým dílem (které na Jarmarku opravdu nenechává nit suchou), je snímek režisérky Miry Nair jaksi nemastný, neslaný, bez chuti. Reese sice vůbec nehraje špatně, ale celkové vyznění nezachrání. Marně pátrám v paměti po nějaké opravdu povedené scéně nebo obzvláště vypointovaném dialogu... 40% ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Skrytou cyničnost společenských vztahů a postojů aristokratické britské smetánky z počátků 19. století, v nichž jde pouze o původ/titul nebo peníze (přičemž jedno zajišťuje druhé a naopak), objevuje chytrá, půvabná kariéristka, která se do vyšších kruhů snaží oportunisticky prodrat. Rozmáchle napsané předloze sluší lehce teatrální realizace, především při šplhání po žebříčku vzhůru v první polovině; rozřešení už však scénáristé berou letem světem, je hodně zhuštěné a děravé, až divné (bezmála bollywoodský happy end). Mezi 3 * [2010] a 4 * [2023]. ()

octopuska 

všechny recenze uživatele

Nazvala bych to spíš Jarmark zmaru. Ambiciozní čubka jde přes mrtvoly, aby se dostala na nejvyšší stupeň společnosti a nechává za sebou jen zkázu. Chladnokrevná Reese je tady skvělá a arogantní floutek Jonathan neméně. Mám ten film ráda. Chvílemi je sladký, chvílemi arogantně hořký a chvílemi velmi smutný. Nabitý skvělými herci a krásnou výpravou. Aneb jak strmý vzestup následuje ještě strmější pád. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Román byl už zfilmovaný šestkrát, z toho první 4 stejnojmenné filmy vznikly už v němém období kinematografie a další dva v letech 1932 a 1935. Ten z roku 1935 nese název Becky Sharp. Vznikly také tři různé TV minisérie. (imro)
  • Robert Pattinson získal roli staršího Rawdyho Crawleye, syna hlavní hrdinky Becky Sharp v podání Reese Witherspoon. I když byl nakonec z filmu vystřižen, jeho jméno v titulcích zůstalo. (Duoscop)

Reklama

Reklama