Reklama

Reklama

Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 274)

Botič 

všechny recenze uživatele

Ve svém životě máme jen pramálo příležitostí ovlivnit naše bytí. To zda přijdeme na svět či nikoliv, jak, kdy, kde. Ve většině případů o něm rozhodují jiní. A tato rozhodnutí nás ve výsledku formují a dělají tím čím doopravdy jsme. Naše rodina, naše město, naše čtvrť. Tělo kolem duše. Města obklopující toto tělo. V dospělosti, když už máme tu pomyslnou moc ve svých rukách a snažíme se alespoň částečně vymanit ze zajetých kolejí unikáme před ostatními lidmi až na okraj velkých měst. Kde jinde než právě zde se dá dojít opravdového klidu? Ale co když se jednoho dne z vašeho domu ztratí to nejcennější co můžete ve svém životě mít, vaše dítě. Tím čím je tento film opravdu výjimečný je styl vyprávění, zachycující obyčejný úsek několika životů, jenž jsou protnuty událostí v podobě únosu malé dívky. Zachycují příběh, který by se mohl odehrát prakticky kdekoliv. Menší nevýhodou je pomalejší rozjezd, který má za úkol seznámit diváka s postavami, jejich motivacemi a ukázat postup vyšetřování, který je dalekosáhlejší než případy, které dokáží vyřešit kriminalisté v CSI na poli jednoho seriálového dílu. Když už snímek dospěje do fáze, kdy s divák myslí, že už jej nemůže nic překvapit přichází závěrečná pointa - v podobě velmi silného a nepředvídatelného zakončení, kdy je hlavní hrdina postaven před amorální dilema, neboť ať už se rozhodne tak či onak pokaždé to bude špatně. S následnou reakcí jeho partnerky můžeme nesouhlasit ale v jádru jí naprosto rozumíme, protože náš život se skládá z chybných kroků za něž býváme častokrát odměněni ale v samotném výsledku na nich nezáleží. 9/10 ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Po geniálním Dobrém Willu Huntingovi, na kterém se Ben Affleck scénáristicky podílel, jsem byla v očekávání, jak dopadne tento jeho režijní počin. Celkově mám bratry Affleckovy ráda, ačkoliv si myslím, že mezi výrazné či silné herecké osobnosti zrovna nepatří. Gone, Baby, Gone je vcelku velmi kvalitně zvládnutý film, ale pro mě postrádal cosi z opravdovosti. Nešel vůbec do hloubky, jakoby se držel jen na povrchu, zatímco tam hluboko běhaly všechny ty velké krysy mezi nánosy špíny:) Přišel mi hodně strojený a ve spoustě scén i dialogů dělaný na efekt. Nedokázala jsem mu to vše uvěřit a nedostalo se mi skoro žádných emocí. Casey Affleck je sympatický chlapík, ale herecky pro mě není natolik silný, aby zvládl utáhnout celý film, což je vcelku malý zádrhel, když se jedná o hlavní postavu. Navíc mi do tohoto žánru vůbec neseděl. Nevěřila jsem mu, ani když vytáhl zbraň. Samotná linie o únosu dcerky zfetované matky není taktéž nijak bravurně vystavěna. Děj spíše jen tak obyčejně, bez větších vzruchů či působivých scén postupuje kupředu, abychom se na konci dobrali, možná překvapivému rozluštění. Rozhodně mohl být silnější a tak nějak více syrový, což jsem v prostředí podsvětí tak trochu očekávala. Během sledování jsem se neubránila občasného srovnání s fenomenálním dílem Roberta De Nira, Příběh z Bronxu. Gone, Baby, Gone chybí přesně to, čím dílo De Nira doslova vyvolává exploze. Větší míra opravdovosti, přirozenosti, zkušeného ponoření do bahna zločinu a jakýsi ten "mafiánský" vrozený talent na orientaci v prostředí a terénu:) Kdyby se zapracovalo na příběhu, scénáři a Ben by hlavní roli nabídl jinému herci, mohl být výsledek mnohem lepší. Z Bena a Casseyho zřejmě nikdy nebudou ti protřelí, zjizvení a zkažení gangsteři či policajti. A to je také zřejmě jeden z důvodů, proč na mě jejich společný "výlet" mezi městskou špínu nedokázal zapůsobit tolik autenticky. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, to teda koukám. Bena Afflecka považuju za herce, který prostě hrát neumí a o to víc mě překvapil jako schopný režisér. Nejdřív to vypadalo na otřepanou kriminálku, která nenabídně nic víc než slovo "fuck" v každé druhé větě. Ale pak se to začalo rozjíždět, přišlo několik dějových zvratů a rázem je tu jeden z nejzajímavějších kriminálních thrillerů, co jsem viděl. Kromě režie, propracovaného příběhu, atmosféry, hudby, hereckých výkonů (no, Casey mě zas tolik nenadchl, ale zahrál, jak bylo potřeba; spíš to táhl Harris s mým oblíbencem Freemanem, kterého jsem už dlouho neviděl v tak zajímavé roli) stojí film i na morálním poselství, které před člověka předkládá otázku, jak by se zachoval on v té a té situaci. A navíc žádný přeslazený happy end; záverečný pohled kamery na pohovku, hudba...silný dojem. No, zkrátka mě tenhle film nadchl a i když jsem to vůbec nečekal, dávám plný počet. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

V podstatě souhlas s canakjou, aneb jak ze začátku slibně vyhlížející film zabíjí nesmyslné až dementní jednání a překombinovaná zápletka. Vážně by "pachatelé" vymýšleli takhle komplikované matení stop, které v důsledku samozřejmě spíš vede k nim? Kromě toho mi vyznění filmu připadá úplně padlé na hlavu. To není vznášení otázek, ale nucení odpovědí. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (27)

  • Statistiky o pohřešovaných a zneužívaných dětech:
    - 85 až 90% pohřešovaných osob nahlášených policii jsou mladiství.
    - Americké ministerstvo spravedlnosti nedávno oznámilo, že v průběhu jednoho roku bylo pohřešováno více než 797500 dětí.
    - Zhruba 26% z nich bylo obětí únosu jedním z rodičů.
    - Ve stejném roce se uskutečnilo zhruba 204000 únosů cizími lidmi.
    - Odhaduje se, že ve Spojených státech budou jeden z osmi chlapců a jedna ze čtyř dívek sexuálně zneužíváno.
    - 58% nahlášených pohřešovaných dětí jsou dívky a 33% jsou černoši.
    - V roce 2005 policie označila 16897 případů jako „v ohrožení“, což znamenalo že se předpokládá, že je zadržuje nebezpečný dospělý.
    - 99% pohřešovaných dětí se policii podaří naleznout. Přibližně 10000 případů ale zůstává nevyřešených. (Bart)
  • Režisér Ben Affleck na otázku, zda studio nemělo námitky vůči obsazení jeho bratra Caseyho do hlavní role Patricka Kenzieho, odpověděl: "Samozřejmě jsem čekal, že nějaké budou, protože tady funguje ta klasická hlava 22, kdy tu práci nedostanete, protože jste nedokázal, že na ni máte, což nedokážete, dokud ji nedostanete. Naštěstí jsem měl u Disneyho takového anděla strážného, Eda Cooka, který koupil scénář a řekl, že mi coby režisérovi důvěřuje. Netuším proč, já taky ještě jako režisér nic nedokázal. Každopádně jsem rád, že to vyšlo. Ona měla původně být postava Patricka Kenzieho o něco starší, ke čtyřicítce, takže jsem o Caseym pochopitelně vůbec neuvažoval. Ale i když jsem hledal vhodného herce v takovém věku, pořád mi ještě něco nesedělo ve scénáři. A pak mi došlo, že by Kenzieho morální dilemata fungovala mnohem líp, kdyby byl mladší a svým způsobem naivnější a zranitelnější. A v tu chvíli mě napadl jeden mmladý herec, kterého dobře znám, který by do toho určitě šel, který je z Bostonu a o kterém vím, že má herecky mnohem větší potenciál, než jaký zatím mohl uplatnit... Spousta lidí si určitě myslí, že je za tím nepotismus, že jsem prostě dal hlavní roli bráchovi a šmytec. Ale ujišťuju vás, že jsem měl příliš stažený zadek na to, abych svůj první film ohrozil hloupým nepotismem. Opravdu, upřímně jsem věřil, že je Casey náš člověk, a byl jsem připravený argumentovat tím, že právě vyhrál veliký konkurz na Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem. A taky to nakonec podle mého názoru dokázal. Po Jessem a Baby už snad nikdo nemůže zpochybňovat, že je moc dobrý herec." (NIRO)
  • Komparzistami boli často miestni okoloidúci v Bostone. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (více)

Jak to vypadá s novým Batmanem?

Jak to vypadá s novým Batmanem?

03.01.2017

Studio Warner Bros. nesmírně touží po netopýří sólovce od Bena Afflecka. Představitel Batmana a režisér Gone, Baby, Gone, Města nebo oscarového Arga se uvolil, že ji natočí, soustavně ale tvrdí, že… (více)

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

20.08.2016

Kdyby se vybíraly nejlepší filmy z padesátých let, jen těžko by mezi nimi chyběl Svědek obžaloby. Soudní drama Billyho Wildera vychází z povídky (a následné divadelní hry) od Agathy Christie, získalo… (více)

Reklama

Reklama