Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Daniel Day-Lewis, Cameron Diaz, Jim Broadbent, John C. Reilly, Henry Thomas, Liam Neeson, Brendan Gleeson, Gary Lewis, Stephen Graham (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New Yorku v letech 1846 až 1863. Irští přistěhovalci a původní britští a holandští osadníci se formují do pouličních gangů, aby převzali kontrolu nad organizací života a obchodu v jeho ulicích. Film se soustřeďuje na dva nejdůležitější gangy. Dead Rabbits („Mrtvé králíky“) a Native Americans („Rodilé Američany“). Ústřední postavou je mladý Ir Amsterdam Vallon (Leonardo DiCaprio), který chce pomstít smrt svého otce (Liam Neeson), bývalého vůdce gangu Dead Rabbits. Mužem zodpovědným za jeho vraždu je Bill přezdívaný Řezník (Daniel Day Lewis), hlava konkurenčního gangu Native Americans. Roku 1860 je Vallon propuštěn z vězení a postupně nahradí svého otce v roli vůdce gangu. Jeho hlavní myšlenky ale patří pomstě. Plán mu však zkomplikuje vztah ke krásné ale nevyzpytatelné kapsářce Jenny Everdane (Cameron Diaz)... (Intersonic)
(více)Videa (2)
Recenze (768)
[imdb:7.4/10] | me: Zaujímavo spracovaný, ale moc dlhý film, ktorý tým pádom obsahuje slabé pasáže hovoriace o ničom. Celkovo ma veľmi zaujal pohľad na vtedajšiu dobu, s ňou spojenú občiansku vojnu a pomery medzi množstvom existujúcich "miestnych" gangov, farebnými a bielymi a celkovo atmosféru doby. Avšak ani tento film sa nevyhol "americky predpovedateľným" zvratom, čo je škoda, pretože aj keď sú herecké výkony výborne, tak samotný dej (ak to vôbec dej je) je dosť slabý a tým pádom vsádza len na jednotlivé dialógy, ale hĺbku už nemá. Scény vo filme by mohli byť realistickejšie (napr. úvodný boj, ktorý bol vyobrazený kvôli prístupnosti filmu dosť mäkko) , film by tak dostal silnejší náboj a lepšie by poukazoval na špinu vtedajšej nízkej spoločnosti. Vďaka absencii deja a predpovedateľnosti situácii sa film aj napriek kvalitným scenám, zdá byť zbytočne dlhý a musím povedať aj hollywoodsky. ()
Joo, to se ještě na Mannhattnu neprodávala zmrzlina, nejvyšší mrakodrap by se dal spíš nazvat jako stromodrap a telefonní budky tu upomínaly spíš kadibudky. Zvláštní konglomerát násilí, pomsty a strachu a k tomu přimíchané dějinné prvky z novověkého New Yorku. Pěkná řezničina, už vím, kam bodnout profesora, když mě vyhodí ze zkoušky. Nepochopil jsem, o čem film je...co je hlavní point tohoto filmu. Pomsta? Gangy? Scorsese se asi nerozhodl, naservíroval triviální snímek od A do Ž a jediné, co v něm stojí za řeč je Day-Lewis. Patrně se už na tento film nikdy nepodívám z nedostatku chuti. Scorsese mě absolutně nedokázal zaujmout. ()
Bylo to pro mě zklamání roku. Fakt jsem nevěřila svým očím a jen těžko se nutila dodívat tu bezbřehou nudu do konce. Tvůrce Zuřícího býka a Taxikáře natočil film, kde zaujme spíš bezvýznamná scéna s kurvama v bordelu než ten zbytek. Přitom je vidět, že se točilo s maximálním nasazením všech a s těmi nejpoctivějšími úmysly. Daniel-Day-Lewis je herecká persona, nicméně se do této role absolutně nehodil a DiCaprio je tady tak zajímavý, že scéna, kde se mu řezník "mstil", by byla pro mne vysvobozením, pokud by skončila Leovou smrtí. A proč za ním šly davy (davy, které se celým filmem plouží jak zombies), to už vůbec nechápu. ()
Naprosto velkolepá historická podívaná. Ruce, které postavily Ameriku. Přesně tak, ať už pouliční nebo vrcholová politika, každá má svůj způsob. Morální hodnoty, úcta k otcům a dodržování nepsaných pravidel. To je možná to, co odlišuje pouliční politiku od té vrcholové. V tomto je ten nádherný kontrast mezi Tweedem a Řezníkem "Not our future". I pouliční řežba má své zákony, alespoň je měla v 19. století. Naprosto excelentní Daniel Day-Lewis si rozhodně zaslouží samostatnou hvězdičku navíc. Tohle byl nepochybně začátek současné společnosti ve Státech " v kapse pár drobných a s nadějí v očích přijíždějí, aby na obzoru spatřili zemi".. Starousedlost v Americe je, byla a bude jen prázdná fráze. Socha indiánského náčelníka v ústředí, klasického amerického politika, Williama Tweeda, je němým svědectvím událostí minulých. Tak, jako hladovějící Irové, přicházeli stovky let evropané do indiánské země, aby tu mezi sebou vedli války a nazývali se starousedlíky. Ne že by mi Leonardo úplně neseděl, ale asi bych si dokázal představit na jeho místě někoho jiného. Ovšem chvílemi je vynikající. Možná by neškodilo trošku zkrátit dilema mladého Vallona, jestli se má spustit s Jenny, nicméně to, jak to režisér pojal, je potřeba respektovat. Nabízí nám nevídaný snímek, ať už si tady ty tisícibodaři z čsfd píší co chtějí. ()
Tak trochu nedomrlý pokus o komplexní mix historického dramatu a dobového gangsterského eposu (který ale Scorseseho nijak enormně nepřipomíná), jemuž chybí ten správně "scorseseovský" tah na bránu a punc jedinečnosti a nezapomenutelnosti, neboli hlavní domény mistrových největších klasik. Za zmínku však rozhodně stojí geniálně ztvárněný úvodní masakr (nezvykle zvolená hudba mu dodává nehorázný šmrnc), nedostižný Daniel Day-Lewis, slušná výprava a úžasný závěrečný song od U2. 80 % ()
Galerie (56)
Zajímavosti (42)
- Ponuku zahrať si Billa (Daniel Day-Lewis) dostal aj Willem Dafoe. (Fejpof)
- Když štáb, tou dobou už v mnohatýdenním skluzu, uspořádal 20. prosince 2000 vánoční oslavu, dostal Martin Scorsese od spořivého producenta Harveyho Weinsteina zlatou Davidovu hvězdu, doprovázenou sebeironickým komentářem: „Mysli jako Žid.“ (NIRO)
Reklama