poster

Plivu na tvůj hrob (festivalový název)

  • USA

    I Spit on Your Grave

  • USA

    Day of the Woman

    (USA)

Horor / Thriller

USA, 1978, 101 min (Director's cut: 96 min)

Režie:

Meir Zarchi

Scénář:

Meir Zarchi

Producenti:

Meir Zarchi

Střih:

Meir Zarchi
(další profese)
  • monolog
    ***

    Proč je nepoužití hudby považováno za amatérismus? Copak hudbu v normálním životě někdo slyší jen tak ze vzduchu? A pomiňme případné blázny a feťáky. Hudba je podle mě to, co každý snímek oddaluje od reality, i kdyby v něm ukázali nevímco jakkoliv naturalisticky. Napliju na vaše hroby je očištěno od všech těch nešvarů, které v kinematografii dnes vidíme. Podle mě je to jeden z nejrealističtěji natočených filmů, jaký jsem viděl. Proč? Dialogy jsou blbé, ale reálné. Nikdo nemluví jak knížka. Poslouchali jste někdy rozhovor dvou vám úplně neznámých lidí? Obvykle snůška volovin, dost často nelogicky na sebe navázaná a hloupá. Většinou se to skládá z krátkých vět, z nedořečených vět, někdy i z nadávek (podle druhu lidí). Ale veskrze je to dialog o hovně, neboli že málo slovy lidé řeknou ještě míň. Tady je to podobné a proto uvěřitelné. Jestli herci hrají špatně? Nevím, mně to tak nepřišlo. Pro většinu to asi bude způsobený tím, že tu nikde není moc prudkých a náhlých střihů a tak ten americkej způsob herectví nepoznají. Viděl jsem lepší filmy, ale taky zatraceně horší. Tohle je prostě průměr. Kdyby to mělo trochu propracovanější postavy (ukázat trošku něčeho z jejich života) nebo tam přidali trochu černýho humoru či cynismu a ne jen osm koulí s nožičkama a jednu Nemesis, bylo by to mnohem zábavnější (takhle se to přeci jen moc táhne). Myslím, že hodnotit tento snímek záporně je opět jen otázkou módy a musíte to hodnotit sami, tak, aby to hodnocení nikdo neviděl. Neboli předsudky (strach z našich proti sobě), předsudky (strach z cizích proti nám), předsudky (strach z naší vlastní reakce na ty cizí). Jo, jestli tohle je oslava násilí na ženách, tak já jsem Panna Orleánská. Spíš je to obhajoba pomsty a ospravedlnění touhy vzít věci do vlastních rukou.(21.7.2006)

  • Cappuccino
    *

    Tak to je strach. Nudné, tupé, primitívne a bohužiaľ ani zdaľeka nie tak brutálne ako sa hovorí __ Logické uvažovanie postáv? Na bode mrazu. A scenár? Miestami má človek pocit, že herci všetky dialógy improvizovali. Niečo podobného snáď mohol natočiť iba pacient týždňa na psychiatrickom oddelení po desať násobnom výplachu mozgu. Jednu hviezdu za kastráciu a Camille Keaton.(1.10.2011)

  • Kulmon
    **

    Dost brutální příběh o ještě brutálnějším znásilnění a ještě mnohem více brutálnější odplatě (scéna ve vaně). A samozřejmě to je naprostej shit.(20.10.2009)

  • darkrobyk
    ****

    Jeden z řady výchovných filmů - a tak je třeba se na něj dívat. Je čiré bláznovství, když si krásná žena pronajme domek na vystrkově, kde chce sama strávit léto se svým budoucím románem. Její exhibice (i když asi ne zcela zamýšlená) na pumpě či v loďce (jak jí jeden z násilníků připomenul) by probudila i mrtvého chlapa. A muži jsou dobytek (což není obhajoba, ale fakt). Naopak muži často zapomínají, že ženy dokážou být lstivé a rafinované. Mužská ješitnost slabé pohlaví většinou podceňuje, což se pak stane osudným. Tohle zpracování mi přišlo lepší než následný remake. Hlavní představitelka se mění jako chameleon - z opravdu hezké ženy v trosku a následně ženu ještě krásnější. Divoká příroda, líně tekoucí řeka, záběry jak z pláten krajinářů 19.století. O to větším protikladem se stává zlo, které v člověku třímá. Nezkrocený živočišný pud pána tvorstva! Jako v pohádce musí být zlo co největší, aby dobro patřičně vyniklo, jako balada musí být krutá, aby měla ponaučení, tak i tento snímek je drsný, aby konflikt měl svou váhu. Ostatně, rysy balady jsou jednoznačné - vinni jsou všichni. A že by hlavní hrdinka zvítězila? Ani náhodou! Stihl ji daleko větší trest, než je smrt. Se svým traumatem bude žít do konce života...Baladicky podobné Svatební košili, jako pohádka původní Červené karkulce... Freud by to celé samozřejmě rozebral daleko lépe... A hudba...jen když je jí třeba - hra na harmoniku je opravdu mrazivá, z desky má přehlušit smrtelné chroptění.(22.1.2013)

  • Gilmour93
    ***

    Tři nadržení vidláci, kterým by sláma čouhala z bot, kdyby věděli, jak si je obout + jeden retardovaný Felix Holzmann dostali zálusk na z jejich úhlu pohledu vyzývavé děvče z města a tak jej v duchu svých svérázných praktik tokání brutálně znásilnili. A pak? Pak se už jen Michael Madsen zadívá do dálky ze dveří svého karavanu a vyrovnaným, jakoby s osudem smířeným tónem, pronese: „That woman deserves her revenge and they deserve to die..“ Jeden ze základních kamenů subžánru Rape & Revenge, který trpí na katastrofální herecké etudy a hlavně nepochopení Zarchiho tvůrčího záměru. Není se co divit, v jeho ryze amatérském podání je to jako by si šly děti hrát se sirkami do stohu, nicméně ostříhat nějakých dvacet minut dějové vaty + klín Camille Keaton a hned by se na ten zvrat submisivity dívalo veseleji..(18.1.2013)

  • - Zerchi prodal v roce 2008 práva na film a na rok 2012 se chystá remake. (Flipnic)

  • - Film byl původně přijat tak, jak byl zamýšlen, ale to mělo velice krátké trvání. Původní Zerchiho název filmu byl "Day of Woman". Tohoto názvu se Zerchi stále drží a nestotožňuje se se známějším názvem "I Spit on Your Grave" (Plivu na tvůj hrob). Toto proto, že film nakonec nechtěla žádná seriozní společnost produkovat. Ujala se jí tedy společnost vydávající horrory, trashové snímky a v rámci tehdejší explotation vlny film přejmenovala. Udělala tak z filmu čistý explotation trash, který si získal nechvalnou pověst "ubohého" díla. Toto vše je ovšem dle Zerchiho slov obrovský omyl a nedorozumění od samého začátku. Pověst, kritika a cenzura filmu prý naprosto pohřbila jeho původní "účel a výpověď". (Flipnic)

  • - Oficiální název Day of the Woman neboli „Den ženy“ byl pro obnovené rozšířené uvedení do kin v roce 1980 změněn na I Spit on Your Grave čili „ Plivu na tvůj hrob“, přestože se režiséru Meiru Zarchimu nelíbil. (SeanBean)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace