poster

Plivu na tvůj hrob (festivalový název)

  • USA

    I Spit on Your Grave

  • USA

    Day of the Woman

Horor / Thriller

USA, 1978, 101 min (Director's cut: 96 min)

Režie:

Meir Zarchi

Scénář:

Meir Zarchi

Producenti:

Meir Zarchi

Střih:

Meir Zarchi
(další profese)
  • Goldbeater
    **

    Na to, že tenhle film vznikl šest let po klasickém Posledním domu nalevo, není o moc originálnější a nenabízí skoro nic nového. Naopak mi připadá, že krapánek zaostává. I spit on your grave působí velmi špinavým dojmem. Nemůžu vůbec říct, že bych si sledování těch sadistických scén nějak užil. Naopak mi přišly občas zbytečně dlouhé a natahované. Finále na člunu jsem shledal jako pěknou hromádku klišé. Tak nevím, zda se mi chce do remaku. Toto mě moc o kvalitě nepřesvědčilo, snad bude remake lepší. Doufám.(7.4.2012)

  • monolog
    ***

    Proč je nepoužití hudby považováno za amatérismus? Copak hudbu v normálním životě někdo slyší jen tak ze vzduchu? A pomiňme případné blázny a feťáky. Hudba je podle mě to, co každý snímek oddaluje od reality, i kdyby v něm ukázali nevímco jakkoliv naturalisticky. Napliju na vaše hroby je očištěno od všech těch nešvarů, které v kinematografii dnes vidíme. Podle mě je to jeden z nejrealističtěji natočených filmů, jaký jsem viděl. Proč? Dialogy jsou blbé, ale reálné. Nikdo nemluví jak knížka. Poslouchali jste někdy rozhovor dvou vám úplně neznámých lidí? Obvykle snůška volovin, dost často nelogicky na sebe navázaná a hloupá. Většinou se to skládá z krátkých vět, z nedořečených vět, někdy i z nadávek (podle druhu lidí). Ale veskrze je to dialog o hovně, neboli že málo slovy lidé řeknou ještě míň. Tady je to podobné a proto uvěřitelné. Jestli herci hrají špatně? Nevím, mně to tak nepřišlo. Pro většinu to asi bude způsobený tím, že tu nikde není moc prudkých a náhlých střihů a tak ten americkej způsob herectví nepoznají. Viděl jsem lepší filmy, ale taky zatraceně horší. Tohle je prostě průměr. Kdyby to mělo trochu propracovanější postavy (ukázat trošku něčeho z jejich života) nebo tam přidali trochu černýho humoru či cynismu a ne jen osm koulí s nožičkama a jednu Nemesis, bylo by to mnohem zábavnější (takhle se to přeci jen moc táhne). Myslím, že hodnotit tento snímek záporně je opět jen otázkou módy a musíte to hodnotit sami, tak, aby to hodnocení nikdo neviděl. Neboli předsudky (strach z našich proti sobě), předsudky (strach z cizích proti nám), předsudky (strach z naší vlastní reakce na ty cizí). Jo, jestli tohle je oslava násilí na ženách, tak já jsem Panna Orleánská. Spíš je to obhajoba pomsty a ospravedlnění touhy vzít věci do vlastních rukou.(21.7.2006)

  • SOLOM.
    ****

    Úchylné, nekompromisní, brutální, amatérské, kultovní – to tedy ANO! I přes nepříliš zdařilou kvalitu obrazu jsem si z tohoto filmu odnesl opravdu nezapomenutelný zážitek. Ačkoliv záměrem režiséra nebylo natočit horor, má jeho dílo nesmazatelné místo v tomto žánru. I přes vlažný a lehce nudný začátek vše vyvrcholí bezcitným znásilněním a ještě krutější pomstou. Camille Keaton předvedla skvělý výkon a její tělo opravdu stojí za hřích. Ani se té čtveřici násilníků nedivím. Sice se zde našlo několik nelogických scén i podivné chování a dialogy jednotlivých postav, ale tohle klidně hodím za hlavu. Já si to vyloženě užíval a ani mi nevadila absence hudby. Scéna ve vaně je opravdu zlatým hřebem večera.(9.7.2011)

  • Slasher
    ****

    Kultovní samoúčelná násilnost. Mladá newyorčanka odjede relaxovat na venkov a doufá, že tam své spisovatelské ambice konečně promění v nějaký ten povedený románek. Stačí ale napsat pouhých pár řádek, než jí banda místních nevychovanců pořádně protáhne dírku. Svoje 'total submission' ale nedotáhnou až do pro ně zdárného konce (pošlou ji dorazit mentála s nožem) a zbytečně snad dodávat, že se jim to hezky pěkně vymstí./ Až na pár totálních nelogičností a ne úplně uspokojující finální dvě vraždy je 'Day of the Woman' povedená, zábavná podívaná. Například v kolika filmech se vám hlavní hrdinka svlíkne už po pěti minutách? .... Takže z čeho dost možná měla být působivá, šokující záležitost, vznikla spíš na dnešní poměry taková nenáročná oddychovka - ale po všech potřebných stránkách kvalitní! (screeny)(4.1.2009)

  • lamps
    odpad!

    "Film", jehož distribuce by měla být zakázána, jeho stoupenci umlčeni a jeho jméno by už nikdy nemělo být vysloveno. A to neříkám kvůli nechvalně proslulé brutalitě, která na dnešní poměry už stejně nikoho nešokuje, ale protože maestro Zarchi tu stvořil jeden z nejlacinějších, scénáristicky nejpitomějších a nejnelogičtějších filmů, jaké si lze vůbec představit. Filmařsky i herecky žalostná, myšlenkově prázdná a neúnosně nudná slátanina, snažící se bez obalu atakovat ty nejodpudivější a nejzvrácenější pohnutky lidské mysli, za které se každý normální jedinec stydí a nejraději by je zcela vymítil z povrchu zemského. Idiocie a ohavnost, při níž mi nebylo dobře a po které přemýšlím nad tím, kam až se dá v mém milovaném filmovém umění klesnout. Povedený remake mám po tomhle ještě milionkrát radši.(1.9.2013)

  • - Jistý profesor na universitě v USA kdysi tento film pustil ve třídě dívkám, aby je dostatečně a názorně varoval před nebezpečím znásilnění. Jeho čin vzbudil obrovský poprask a profesor byl z university propuštěn ... (Flipnic)

  • - Jennifer (Camille Keaton) používa vo filme prvorepublikovú československú pištoľ CZ 27. (Jello Biafra)

  • - Camille Keaton za svůj výkon obdržela cenu na katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku (1978). (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace