poster

Plivu na tvůj hrob (festivalový název)

  • USA

    I Spit on Your Grave

  • USA

    Day of the Woman

Horor / Thriller

USA, 1978, 101 min (Director's cut: 96 min)

Režie:

Meir Zarchi

Scénář:

Meir Zarchi

Producenti:

Meir Zarchi

Střih:

Meir Zarchi
(další profese)
  • eraserhead666
    ****

    Jo, jo, pomsta nejlépe chutná za studena. Byl by to prachobyčejnej amatérskej thriller, kdyby to nebylo v první půlce tak syrové a ve druhé tak krvavé. Celý film bez hudby, docela zběsilé postsynchrony (kdy rozhovor u jezera zní jako z tělocvičny) a retardovaný blbeček, co vypadá a tváří se jako mladý Felix Holzmann. K tomu sériové znásilnění a vcelku vychutnaná pomsta (až teda na ty poslední dvě trošku odfláknuté). Vcelku parádička, kterou v televizi asi jen tak neuvidíte. Tenhle film pár vybraným jedincům doporučím (pár z nich, abych je nasral he, he).(12.7.2009)

  • darkrobyk
    ****

    Jeden z řady výchovných filmů - a tak je třeba se na něj dívat. Je čiré bláznovství, když si krásná žena pronajme domek na vystrkově, kde chce sama strávit léto se svým budoucím románem. Její exhibice (i když asi ne zcela zamýšlená) na pumpě či v loďce (jak jí jeden z násilníků připomenul) by probudila i mrtvého chlapa. A muži jsou dobytek (což není obhajoba, ale fakt). Naopak muži často zapomínají, že ženy dokážou být lstivé a rafinované. Mužská ješitnost slabé pohlaví většinou podceňuje, což se pak stane osudným. Tohle zpracování mi přišlo lepší než následný remake. Hlavní představitelka se mění jako chameleon - z opravdu hezké ženy v trosku a následně ženu ještě krásnější. Divoká příroda, líně tekoucí řeka, záběry jak z pláten krajinářů 19.století. O to větším protikladem se stává zlo, které v člověku třímá. Nezkrocený živočišný pud pána tvorstva! Jako v pohádce musí být zlo co největší, aby dobro patřičně vyniklo, jako balada musí být krutá, aby měla ponaučení, tak i tento snímek je drsný, aby konflikt měl svou váhu. Ostatně, rysy balady jsou jednoznačné - vinni jsou všichni. A že by hlavní hrdinka zvítězila? Ani náhodou! Stihl ji daleko větší trest, než je smrt. Se svým traumatem bude žít do konce života...Baladicky podobné Svatební košili, jako pohádka původní Červené karkulce... Freud by to celé samozřejmě rozebral daleko lépe... A hudba...jen když je jí třeba - hra na harmoniku je opravdu mrazivá, z desky má přehlušit smrtelné chroptění.(22.1.2013)

  • lamps
    odpad!

    "Film", jehož distribuce by měla být zakázána, jeho stoupenci umlčeni a jeho jméno by už nikdy nemělo být vysloveno. A to neříkám kvůli nechvalně proslulé brutalitě, která na dnešní poměry už stejně nikoho nešokuje, ale protože maestro Zarchi tu stvořil jeden z nejlacinějších, scénáristicky nejpitomějších a nejnelogičtějších filmů, jaké si lze vůbec představit. Filmařsky i herecky žalostná, myšlenkově prázdná a neúnosně nudná slátanina, snažící se bez obalu atakovat ty nejodpudivější a nejzvrácenější pohnutky lidské mysli, za které se každý normální jedinec stydí a nejraději by je zcela vymítil z povrchu zemského. Idiocie a ohavnost, při níž mi nebylo dobře a po které přemýšlím nad tím, kam až se dá v mém milovaném filmovém umění klesnout. Povedený remake mám po tomhle ještě milionkrát radši.(1.9.2013)

  • Radko
    ***

    Toto nie je "oko za oko" ale "ak sa k Tebe niekto správa zle, správaj sa k nemu ešte horšie". Jednoduchý dej, nelogické správanie postáv a ich zvláštne prehrávanie. Zdanlivé nedostatky vyvažovalo to, o čo išlo: sústredenie sa na brutálne pudové násilie a adekvátnu odplatu za spôsobené príkorie. Na tele. Na duši. V tomto zmysle boli výstižné tupé dialógy chlapskej party, považujúcej veľkomesto za skazené, či rodinná idylka jedného z nich, kontrastujúca s jeho činom. Príznačné bolo tiež prehadzovanie zodpovednosti na druhého, ak sa niekto z nich ocitol v núdzi, či obhajoba tvrdením v štýle: "My chlapi sme už raz takí, nezáleží či máš rodinu alebo nie. Každý by sa zachoval rovnako". Obrazovú vatu - úseky, kedy zdanlivo nič nedeje sú síce v kontexte pochopiteľné (tvorivé meditácie v dobrovoľne zvolenej samote, narušovanie tohto pokoja, vyrovnávanie sa s násilím, rozvažovanie čo a ako poriešiť následne), no predsa len miestami až hypnoticky uspávali.(5.9.2013)

  • Cappuccino
    *

    Tak to je strach. Nudné, tupé, primitívne a bohužiaľ ani zdaľeka nie tak brutálne ako sa hovorí __ Logické uvažovanie postáv? Na bode mrazu. A scenár? Miestami má človek pocit, že herci všetky dialógy improvizovali. Niečo podobného snáď mohol natočiť iba pacient týždňa na psychiatrickom oddelení po desať násobnom výplachu mozgu. Jednu hviezdu za kastráciu a Camille Keaton.(1.10.2011)

  • - Chata, kterou si pronajala představitelka Jennifer Hillsové, a exteriéry okolí s řekou a benzínovou pumpou byly natáčeny na lokacích v Kentu v americkém státě Connecticut. Chata, ve které vznikla většina interiérů, byla majetkem režisérova přítele a kameramana Nouriho Haviva. Dále probíhalo natáčení také v New Yorku. (SeanBean)

  • - Oficiální název Day of the Woman neboli „Den ženy“ byl pro obnovené rozšířené uvedení do kin v roce 1980 změněn na I Spit on Your Grave čili „ Plivu na tvůj hrob“, přestože se režiséru Meiru Zarchimu nelíbil. (SeanBean)

  • - Zerchi chtěl realitu znásilnění vyobrazit co nejpřesněji a přiznal, že diváky záměrně šokoval, ovšem bez toho, aby natočil cokoliv nereálného nebo neskutečného. Když zkoušel "sílu a efekt" některých scén na náhodně vybraných divácích v malém promítacím sále, při druhé scéně znásilnění na kameni v lese jeden z přítomných můžů (povoláním elektrikář) zvolal: "To už je moc, tohle nezvládám!" A opustil sál. Zarchi po této reakci zvolal: "Ano! Scéna funguje přesně tak, jak má!!" (Flipnic)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace