Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (144)
1. série: To Voyo je jasně jinde. Ta tvorba je v něčem nějak v plenkách. V něčem docela v pohodě, v něčem totálně patetická až hloupá. Jenže mapování takovéhoto příběhu je děláno tak, aby člověk věděl o co vůbec šlo, tak oukej. Je jasné, že filmařsky je kvalita dost ambivalentní, ale jako kdo ví? Časem Voyo snad bude konkurence. Teď má zajímavá témata, ale tím to končí. ()
Popravdě jsem čekal mnohem větší tragédii. Bartošovou jsem v jejich posledních letech života vnímal jako nevyrovnanou osobu s řadou problémů, jejíž osobní život se pohybuje v zajetí prapodivných a silně toxických parterů (manželů). Tvůrci naštěstí mapují život Ivety na jejím profesním startu a na samotnou zpěvačku má trojdílná série spíše rehabilitační vliv. Překvapivě působí postava Petra Sepéšiho, která zdánlivě prorokuje, že Iveta to s chlapy mít jednoduché nebude. Role Vojtěcha Vodochodského se nese v duchu zakomplexovaného spratka s ctižádostivými choutky, který se chce po nesporném talentu zpěvačky rychle vyvézt nahoru. Postavy obou interpretů nejdou příliš do hloubky, ale celkově děj funguje a scéna, kdy Ladislav Štaidl „školí“ Sepéšiho je vlastně docela dobře napsaná, ale zároveň má Samirova režie spíše naivní vyznění, které ale může reflektovat její tehdejší pohled na svět showbyznysu. Vzhledem k tragickému konci Bartošové je spíše dobře, že podobné věci vznikají – moc možností, jak restaurovat její pověst tu nebylo. ()
Mám ze seriálu velmi rozporuplné pocity. Opravdu byla Iveta Bartošová tolik ufňukaná a ukňouraná figura, která neměla vlastní názor? To asi ne, že. Ano, zažila toho za svůj krátký život poměrně dost a ne vždy to byla jenom procházka růžovým sadem. Taky to byly pekné turbolence. To s člověkem dokáže velmi slušně zamávat. Výběr písní mi přišel velmi zvláštní. Čekala jsem, že uslyším Ivetiny hitovky. To byl takový problém, aby zazněly originály a Anna Fialová otvírala pouze pusu? Chápu, že Iveta měla jiný hlasový rozsah a její písničky jsou těžké na zpívání. Jsem z tohoto počinu celá rozladěná. ()
Bartošová Rhapsody – aneb kdo by to byl kdy řekl, že mě někdy bude bavit televizní biografie o Ivetě Bartošový od komerčního škváru TV Hovna a pofidérní platformy Yolo? Třídílný seriál 'Iveta' v podstatě zachycuje jen velmi úzký časový úsek, tedy letmé počátky její kariéry, a její osobnost reflektuje velmi intimně, civilně a nebulvarizuje ji. Boomeři a husákovy děti budou mít na krajíčku a zamáčknou nostalgickou slzu nad řízkama v chlebu, trvalou Anny Fialový – která se své role mimochodem zhostila víc než bravurně, páč líp zachytit auru Ivety Bartošový reálně ani nešlo – a normalizační atmoškou. Přesto bych si troufal tvrdit, že tahle minisérie svým poutavým formálním/vizuálním zpracováním, víceméně autentickou retro stylizací a introspektivní koncepcí – byť pochopitelně kýčovitou a patetickou – dokáže zaujmout i mladší generace diváků, poněvadž na poměry Novy jde o relativně povedený projekt, který však nevyužil svůj jedinečný potenciál být něčím víc než jen slabším nadprůměrem. V mnoha ohledech mi totiž připadá, že většina budgetu šla na reklamu a propagaci, než na samotnou dramaturgii. No a tři epizody vůbec nestačí k tomu, aby dokázaly adekvátně prokreslit celkovou komplexnost děje a charaktery postav........ Je taky celkem škoda, že Eliška Křenková tentokrát moc herecky neexceluje. Týpek co hraje Sepéšiho mě sice nehorázně sral (ať už cringe herectvím nebo ještě víc cringe zpěvem), ale old-school šlágry a bisexual lighting mi bohatě stačí k tomu, abych si tuhle sentimentální retro pohádku užil, přes to prostě nejede vlak ( ͡° ͜ʖ ͡°) ()
Ten Samir by asi potřeboval léčebnu. A smutné je, že mu to takto schválili. Michal Samir se narodil v roce 1985, takže nemá o té době ani o Ivetě žádné ponětí. Jednou z podmínek natočení bylo, že verzi bude schvalovat, a případně může i zasahovat, Ivetin (a Štaidlův) syn. Takže je velmi smutné, že zpětně takto vidí svou mámu. Že má Iveta nějaký psychický problém ohledně své umělecké vize už v dětství, je možné. Mohlo to být hlavně despotickým otcem. Ale že by celou dobu raketového růstu kariéry byla jen uplakanou hromádkou neštěstí a nikdo neukázal naopak její radost, štěstí a jak si to užívá, to je asi blbost (pozn.: nejsem její ctitel). Co se týče Sepéšiho, je mi úplně jedno, jestli byl takový nebo menší debil. Prostě byl. Série (S01) je natočena rozvlekle, nudně, ponuře a depresivně. To mě k tomu vzestupu taky nesedí. U toho ponurého retra je nejhorší, že blboň Samir se do natáčení tak ponořil, že se mu podařilo udělat film přesně takovým stylem, jak se točily (ty horší) televizní inscenace v těch letech. Prostě Machr! ()
Galerie (493)
Zajímavosti (28)
- V epizodě natáčí Iveta (Anna Fialová) film Svatba upírů (1993). (griph)
- Rodina Bartošových měla ve skutečnosti ještě jednoho člena, a to bratra Lumíra. Ten v seriálu vůbec nevystupuje na jeho vlastní přání, a to kvůli jeho nepříjemným vzpomínkám na dětství, za které mohl jeho špatný vztah s otcem. (jujec)
- Anna Fialová (Iveta) v pořadu 7 pádů Honzy Dědka (od r. 2012) prozradila, že jí během premiéry první série sestra zesnulé zpěvačky Ivana Bartošová smekla poklonu a řekla, že v herečce svoji sestru Ivetu opravdu viděla. Anna Fialová v několika rozhovorech prozradila, že cílem tvůrců bylo především navodit Ivetinu esenci. (lucij68ee14)
Reklama