Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (610)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Až nějaký zvědavý reportér TV Nova natočí, kterak krájím strejdu Kalouska na snadno stravitelná sousta, tak vyhledám JUDr. Sokola, který bez nejmenších pochybností prokáže, že jsem nepříčetný, nesvéprávný a v době vraždy mne mučili proruští separatisté kdesi v Iráku. A jelikož mám tyto neporazitelné právníky rád, tak s radostí sleduji snímky, ve kterých se jejich snaha o zvýšení popularity a konta střetává s čímkoli, co jim zavaří mozkový závit. A takový Edward Norton umí vařit právnické závity skutečně prvoligově. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

U filmov s prekvapujúcim koncom ma zaujíma, či zmením ich hodnotenie pri opakovanej projekcii, teda v dobe, keď už "prekvapenie" nie je prekvapením. Ak nie, je to dobrý film (ani na Shakespearove hry nechodím do divadla zistiť ako to dopadne). Toto je však ten druhý prípad, keď pointu príbehu poznáte a ostalo iba herectvo Edwarda Nortona. Aj to ochudobnené starostlivosťou televízie o negramotných divákov a o inak nezamestnateľných hercov a z toho vyplývajúcim masovým dabovaním. ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

thriller s prekvapivým koncom . . . povedal by som veľmi prekvapivým . . . skvelým mladým nortonom (hrajúcim ešte mladšieho . . . povedal by som veľmi mladšieho) a richardom gereom, ktorého som kedysi nemal rád a hoci jeho ksicht mi nikdy nebude úplne po vôli, začínam si k nemu nachádzať cestičku. o, a na záver - gregory hoblit je v tomto žánry celkom skúsený režisér, takže taká súca filmová vec na víkendový večer ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ilúziu o nevyhnutnosti zastupovania obhajcom v prípade súdneho procesu vytvoril mocenský systém. Rovnaký systém, ktorého záujmy obhajujú advokáti vlastníkov a hráčov filmového priemyslu, prináša do kín filmy, utvrdzujúce divákov o potrebe presne takéhoto fungovania súdnictva. Vďaka nemu dobrý a dostatočne drahý advokát zvíťazí vždy. Stačí mať tie správne precedensy, špicľovské zázemie a výrečnosť! Prvotný strach prináša atraktívny príbeh, kde sa zmiešavajú otázky advokátskej cti, vzťahové problémy s otázkou duševne chorých páchateľov. Je postavený na šikovnom hereckom výkone obvineného v kontraste so sivo nezaujímavými (avšak potrebnými!) advokátmi, sudcami a prokurátormi. Prekvapivé vyústenie smeruje k interesantnej poučke: "Nikomu never! Ani sebe samému.". Systém predražených ohýbačov paragrafov, umožňujúci vždy iný výklad zdanlivo jednoznačného pravidla však ostáva nespochybnený. Dôkazom toho je vo filme vyvolaná debata právnikov o tom, že v priebehu procesu nie je možné meniť raz začatý smer obhajoby. Ani v prípade, ak je to žiadúce, pretože sa v priebehu procesu objavili nové dôkazy. Mašinéria pravidiel vedenia súdneho pojednávania nepustí - je možné robiť kadejaké iné lotroviny (ako sa aj v priebehu procesu ukáže), ale toto v žiadnom prípade nie! Rezultát: dejovo pozerateľná súdnička nespochybňujúca systém. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Poutavá, na mainstreamový thriller v detailech nečekaně brutální a po všech směrech solidně odvedená filmařina, v níž se debutujícímu Edwardu Nortonovi ve vedlejší roli podařilo dokonale zastínit hvězdného tahouna, jakým byl v té době Richard Gere... což vlastně skvěle koresponduje s vyzněním snímku. Bravo. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)
  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)

Reklama

Reklama