Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sharky
    ***

    67% V době, kdy už bylo natočeno tolik filmů o druhé světové válce, je těžké najít nějaké nové a neohrané téma. Eastwood si klade otázku, kdo je vlastně ten správný hrdina ovšem nepředkládá jednoznačnou odpověď. Motá se v retorspektivních scénách, prolíná několik osudů dohormady, zaplétá do bojů politiku a pletichaření kolem financování války. Jeho guláš je příliš spletitý, neustále přeskakuje od jednoho k druhému v minulosti i budoucnosti, až se divák ztratí a hlavně unaví. Ke konci filmu silně dochází dech i divákův zájem. Technicky brilantní, bitevní scény řemeslně dokonalé, jako příběh už to bohužel moc nefunguje.(8.9.2007)

  • Sofia
    ***

    Eastwood mě opět nechal emocionálně naprosto chladnou. I přes docela dlouhou stopáž mu nezbyl čas nám pořádně představit všechny členy čety, takže když přeživší tři neustále vzpomínali na své padlé kamarády, ani to se mnou nehnulo, protože pro mě to byli jen další z anonymní řady zabitých vojáků a bylo mi upřímně jedno, jestli u té vlajky stál Hank nebo Harlon. Z hereckých výkonů byl výraznější snad jen ten Indián, jehož osud byl taky asi nejzajímavější. Škoda, že se více prostoru nedalo postavě Iggyho (Jamie Bell), jeho hodně krutá a tragická smrt by si to zasloužila.(11.12.2010)

  • FrodoF
    ***

    Nejsem uplně zklamaný, minimálně po technické stránce je to dobrý film. Ale ten námět by vydal spíš na nějaký hodinový dokument než přes dvě hodiny dlouhý celovečerní film. V podstatě jedinou zajímavou postavou je Ira Hayes v podání Adama Beache. Film není nijak napínavý, ani vás nezajímá co se stane v další scéně, popřípadě jak to celé dopadne. Kdybych se na to díval v televizi a ne v kině, určitě bych usnul.(1.3.2007)

  • Ruut
    ***

    Tentokrát vítězí kýč nad tradičně silným příběhem v Eastwoodově podání. Samozřejmě po technické stránce je vše v nejlepším pořádku a Clint drží pevně v rukou i režii. Nápad s prostřihy z válečné vřavy do agitační kampaně po amerických městech je dobrý. To samé bohužel nemůžu říct o natahovanem konci plném patosu až po půdu. 70%(6.1.2009)

  • Renton
    **

    Scénář: William Broyles Jr., Paul Haggis .. Patriotizmus, budování hrdinů proti jejich vůli a všemožné protěžování těchto obětí (po)válečných mechanismů za účelem vytěžit další peníze. Scénář vypreparovaný na hodnotách amerického lidu a točící se kolem slavné fotografie s jemným přesahem do současných konfliktů je kromě této myšlenky velmi slabý, jak ve scénách válečné vřavy, tak v jednotlivých dialozích a zejména sentimentálním konci, který poté režisér předělal na téměř uspávací pasáž. Eastwood prostě zapomněl na nějaké tempo, vleče nás do úmoru po osudech několika vybraných vojáků a střídá časové linie minulosti a současnosti jak ho napadne. Vizuálně je opět dosti kontrastní se světlem a tmou, se silně přefiltrovanou kamerou, která působí až nepřirozeně uměle. Výsledek nemá emoce, nemá atmosféru a ani ta vyloďovací pasáž nijak nezaujme, protože není v ničem originálně pojatá, ale vedle zbytku alespoň tolik nenudí. 45%.(5.2.2007)

  • - Zároveň s filmem natáčel Clint Eastwood i Dopisy z Iwo Jima. Vlajky prezentují příběh z pohledu Američanů, Dopisy zase z opačné barikády, tedy Japonců. (imro)

  • - Slavná fotografie, která se stala motivem celého filmu, vznikla 23. února 1945 na Mount Suribachi. Joe Rosenthal za ní získal Pulitzerovu cenu. (imro)

  • - 55-milionová produkce studia Paramount (DreamWorks) debutovala v amerických kinech (20. – 22. 10. 2006) se ziskem 10,2 mil. dolarů. Film to dotáhl na třetí příčku a ani další promítání nebylo příliš úspěšné. Jeho celkový výdělek se vyšplhal jen na 33,6 milionu. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace