poster

Zelená míle

  • USA

    The Green Mile

  • Slovensko

    Zelená míľa

Drama / Mysteriózní / Krimi

USA, 1999, 188 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    *****

    Jelikož jsem četl knihu, čekal jsem, že film, jak už to tak bývá, nebude knize sahat ani po kolena. Jak hodně jsem se však mýlil. Darabont vytvořil znovu filmovou perlu z vězeňského prostředí se skvělým Hanksem a Duncanem, který zahrál Johna Coffeyho přesně tak, jak jsem si ho představoval pří čtení knihy. I když jsem věděl, jak Coffey dopadne, film mě tak pohltil, že jsem na knihu úplně zapomněl.(26.8.2009)

  • Dever
    *****

    Soundtrack Thomas Newman: 1. Old Alabama (Album Version) ,2. Monstrous Big (Album Version) ,3. The Two Dead Girls (Album Version) ,4. The Mouse On The Mile (Album Version) ,5. Foolishment (Album Version) ,6. Billy-Be-Frigged (Album Version) ,7. Coffey's Hands (Album Version) ,8. Cheek To Cheek (Album Version) ,9. Condemned Man (Album Version) ,10. Limp Noodle (Album Version) ,11. Scared Of The Dark (Album Version) ,12. Wild Bill (Album Version) ,13. Cigar Box (Album Version) ,14. Circus Mouse (Album Version) ,15. The Bad Death Of Eduard Delacroix (Album Version) ,16. Boy's Eye (Album Version) ,17. Two Run-Throughs (Album Version) ,18. Red Over Green (Album Version) ,19. I Can't Give You Anything But Love (Album Version) ,20. That's The Deal (Album Version) ,21. L'homme Mauvais (Album Version) ,22. An Offense To The Heart (Album Version) ,23. Morphine & Cola (Album Version) ,24. Night Journey (Album Version) ,25. Danger Of Hell (Album Version) ,26. Done Tom Turkey (Album Version) ,27. Did You Ever See A Dream Walking (Album Version) ,28. Trapingus Parish (Album Version) ,29. Boogeyman (Album Version) ,30. Shine My Knob (Album Version) ,31. Briar Ridge (Album Version) ,32. Coffey On The Mile (Album Version) ,33. Punishment (Album Version) ,34. Charmaine (Album Version) ,35. Now Long Gone (Album Version) ,36. No Exceptions (Album Version) ,37. The Green Mile (Album Version),(12.5.2011)

  • sportovec
    ****

    Tom Hanks zdomácněl v povědomí asi nejen české veřejnosti jako dokonalý ztělesnitel neschematických mužských postav, které se jen nanejvýš nesnadno smiřují s okolní skutečností. Důvody k tomu jsou rozmanité. Jejich společným jmenovatelem bývá mravní étos, snaha žít v souladu se svým svědomím i nejbližším okolím, nevzdorovat větrným mlýnům, ale také neuhýbat před ovlivnitelným a přemožitelným zlem. Prostředí amerických třicátých let ve filmu časově dešifruje vlastně film s mladým Astairem, jinak jakoby bylo statické, nezařaditelné. Záběrem, který až okatě postrádá křečovitou akčnost, i způsobem rozvíjení příběhu MÍLE připomíná ruskou kinematografii (VÁLKA A MÍR). Méně už vlastním obsahem, který ve vypjatých scénách nabývá až duchařského ovzduší INDIANA JONESE nebo ještě problematičtějších MUMIÍ. To však v důkladné kresbě bloku smrti, "poslední míle", hraje nakonec podřadnou úlohu, protože vlastní důraz je položen na vztahovou vazbu mezi Paulem Edgecombem a Johnem Coffeyem, robustním obrem, navíc černé pleti, což v é době byl i na Severu stále tak trochu problém, byť již s notně obroušeným ostřím. Etičnost a slušnost v prostředí, spojovaném s výkonem trestu smrti, mohou dnes působit odtažitě a děsivě. V režijním výkladu - a řekl bych, že i ve vlastním námětu - jde od počátku o příběh o základních hodnotách lidství, humanismu i jejich až černobíle podaného opaku; o příběh vzájemných přechodů mezi bílou a černou, mezi slušností, hrubostí a zločinností, ale také slušností, dobrotou srdce, obětavostí; vlastně příběh o tom, zda je možné hledat i nalézat jasně vymezitelné meze jejich vzájemného působení. Lze-li v této situaci mluvit o závěru, pak nemůžeme minout konstataci, mluvící o tom, že čestnost založená na konvenci, byť musí být respektována, ulpívá na povrchu právě proto, že s farizejskou konvencí splývá do jednoho obtížně rozhraničitelného celku. Víc než myšlenka nás přitom u MÍLE poutá velkolepý veletok děje a myšlenky, na níž je založen. ZELENÁ MÍLE prokazuje hloubku, vroucnost i transcedenční potenciál myšlenkového světa americké střední vrstvy. Není to málo; v každém případě je to podstatně víc, než bychom od filmu s tímto záběrem čekali nebo čekat mohli.(15.5.2009)

  • troufalka
    **

    Dalo by se říct, že žiju nohama na zemi. Mysteriozní, fantasy a sci-fi mě nedostávají do transu, jsou to žánry, které nevyhledávám. Nicméně jsou mi neustále servírovány až pod nos. Tak jsem vnímala i Zelenou míli. Ano viděla jsem ji, dokonce nejméně dvakrát, ale za skvost kinematografie to nepovažuji.(31.8.2014)

  • RHK
    *****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Nádherná mystery z vězeňského prostředí cel smrti v perfektní režii a podle vynikajícího scénáře Franka Darabonta. Herecký koncert nejen vzájemně si krásně přihrávajících hvězd Hankse a Morseho v rolích dozorců a "dobrých chlapů", ale především obrovitého Duncana v roli Božího zázraku Johna Coffey ("jako kafe, ale psaný jinak") a odporného a zlého bachaře Percyho v podání Douga Hutchisona. Krásný příběh o dobrých a zlých lidech bez ohledu na společenské postavení, o vině a o trestu, o nemoci a naději na vyléčení, o zodpovědnosti, o přátelství a lásce. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2292-zelena-mile/videa/(24.1.2009)

  • - Josh Brolin si robil zálusk na postavu 'Wild Bill' Whartona akú nakoniec stvárnil Sam Rockwell. (WalterIK7)

  • - Pro složitější scény s myší byla použita kombinace živé myši a animací. Americká humánní asociace velmi pečlivě hlídala, jestli nebylo žádné myši při natáčení ublíženo. (IvcaSammet)

  • - Spoiler: Když Paul (Tom Hanks) s Brutalem (David Morse) odváží Johna (Michael Clarke Duncan) vyléčit Melindu (Patricia Clarkson), John se podívá na hvězdy a říká: „Kasiopea! Dáma v houpacím křesle.“ V řecké mytologii je Kasiopea často zobrazována na židli nebo houpacím křesle. (IvcaSammet)