Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 581)
Soundtrack Nigel Godrich: 1. We Are Sex Bob-Omb - Sex Bob-Omb ,2. Scott Pilgrim - Plumtree ,3. I Heard Ramona Sing - Frank Black ,4. By Your Side - Beachwood Sparks ,5. O Katrina! - Black Lips ,6. I'm So Sad, So Very, Very, Sad - Crash and the Boys ,7. We Hate You Please Die - Crash and the Boys ,8. Garbage Truck - Sex Bob-Omb ,9. Teenage Dream - T. Rex ,10. Sleazy Bed Track - The Bluetones ,11. It's Getting Boring By The Sea - Blood Red Shoes ,12. Black Sheep - Metric ,13. Threshold - Sex Bob-Omb ,14. Anthems For A Seventeen Year Old Gir - Broken Social Scene ,15. Under My - Thumb ,16. Ramona (Acoustic Version) ,17. Ramona - Beck ,18. Summertime - Sex Bob-Omb ,19. Threshold (8 Bit) - Brian Lebarton, ()
V podstatě si neumím představit, že by převod videoherního narativu a komiksového stylu do filmových vyjadřovacích prostředků mohl dopadnout lépe. Nejde o to, že jednotlivé dílčí prkvy byly k vidění jinde ve stejném provedení, aby se vyjádřila specifičnost čtení komiksů oproti filmům či se vyjadřovala specifičnost časoprostorového pojetí a zákonů fikčního světa videoherní logiky oproti té filmové. Jde o to, že v takové míře a takto pohromadě ony dílčí společné prvky nebyly nikdy předtím k vidění. Neznamená to ale, že by se oslabovala síla filmového média na úkor her či komiksů, jako se to přihodilo jiným věrným adaptacím, ale naopak dochází k ozvláštnění na mnoha rovinách. Když už si člověk říká, že by mohlo dojít k tomu, že by se ono nepřeberné množství ozvláštňujících prostředků stalo konvencí, najednou na nás čeká narativní či stylistická finta. A ačkoliv bude tento biják oceňován především za svoji montážní stránku, uznání si zaslouží spíše mizanscénové (jak se to skloňuje?) řešení, což je patrné na famózně inscenované závěrečné bitce dvou párů. Čirej nerdgasm. ()
Já nechápu, kde tvůrci těch scénářů pořád berou tu originalitu, i když je mi jasný, že tady v tom případě za to může především původní komiks a následná režie Edgara Wrighta. Spojení těch dvou totiž dalo do kupy jeden z nejoriginálnějších filmů s nejgeniálnějším střihej vůbec! To Edgar Wright prakticky uměl už dřív, když točil Soumrak mrtvých a Hot Fuzz. V tom filmu je to totiž hrozně vidět. Střihač makal od rána do večera, 24 hodin v kuse aby vypotil to, na co já koukal a začal hodnotit s tím, že je to neskutečně originální. Samozřejmě za to můžou i samotní herci, kteří originalitě vůbec nic neubíraj. Divný tam jsou totiž uplně všichni. Scott, první jeho holka, druhá jeho holka, celá jeho kapela včetně bicařky a samotní protivníci taky nemaj k psychiatrii daleko. To všechno ale z filmu dělá neskutečně originální kus, protože, co jiného v dnešní době dělá originál originálem, než zajímavé postavy, které nespadají pod průměr. Scott Pilgrim proti zbytku světa mě tak prostě zabavil na dvě hodiny jako hodně dlouho žádný film. Na obrazovce se vyřádil a efektama srovnal se zemí půlku Hollywoodu. Edgar Wright tak ukázal, co v něm skutečně je a já jsem zvědavý, co si pro nás připraví nadále, protože pochybuju, že on by přijal nabídku natočit něco, jako je Babička od Boženy Němcový, a pokud jo, tak by se z toho střihač opět posral... ()
Suverénně nejslabší Wrightovka, prohra na přerušované čáře a rozhodně jedno ze zklamání roku. Scott Pilgrim je technicky brilantní, herecky zábavný a z hlediska videohernosti dotažený k takřka dokonalosti. Co je to ale platné, když to nefunguje jako film? Od druhé poloviny začne být až bolestně monotónní a dějově neprovázaný, finále je pak vlastně hrozně na prd. Kadence fórů je asi tak třetinová oproti tomu, co nabízel potenciál a ve finále jej vlastně drží nad vodou pouze teplý Wallace v podání skvostného Culkina. Ten ale nemá nic společného ani s hlavním dějem, ani s videoherní stylizací... V důsledku vlastně podobný příklad, jako Sin City. Film jasně dodržující pravidla daná předlohou / stylizací, která jsou ale pro filmové vyprávěcí principy nepoužitelné. Nemluvě o značně podivném a nedotaženém vnitřním vesmíru (kde lidé umírají, rozpadají se na penízky uprostřed davu a levitují, ale nikomu to nepřijde divné) ()
Svět se v prdel obrací! 80 procent???!!! Co si tu všichni pícháte, aniž by jste se podělili s Verbálem o vzorek? Já už jel na lecčem, ale takhle dementní, slaboduchou sračku bych snad nerozdýchal, ani kdybych šňupal čistič odpadů. Já vím, jsem už asi starý a nechápu to, ale je li tohle nový "popkulturní" trend naší mládeže, upřímně lituju, že jsem nepodstoupil vasektomii, když ještě mé děti plavaly v seminálním plazmatu. Jediné, co téhle noční můře nelze upřít, je casting. Poskládat takovou partičku nehezkých retardů by se snad nepodařilo ani vrchní sestře v Jedličkově ústavu a hlavní hrdina téměř dokonale, něžně a citlivě osciluje mezi totální homokládou a občerstvením pro pedofily! Vážená paní Majerová, hluboce se omlouvám, že haním Vaše veledílo, kudy chodím a snad Vás potěší, že si hned zítra přibiju poster polonahého Patyzóna v životní velikosti nad postýlku v mém pokojíčku. ZLATÍ HOMOUPÍŘI !!! ()
Galerie (141)
Zajímavosti (68)
- Ve filmu je možné zahlédnout, jak jedna z postav nosí tričko s logem komiksu "Punisher". Představitel Punishera Thomas Jane z filmové adaptace Kat (2004) se zde objeví coby člen veganské policie. (dickens)
- Všechny komiksové pasáže ve filmu jsou převzaty přímo z komiksové předlohy. (Othello)
- Scottovi (Michael Cera) nepřátelé ve filmu jsou nenápadně očíslováni. Znak na rameni prvního připomíná číslici "1", u výstupu druhého je na dveřích karavanu napsáno "2", třetí má na triku číslici "3" atd. Sám Scott má jednu chvíli ve filmu triko s nápisem "Zero" (anglicky nula). (StarPlate)
Reklama