Reklama

Reklama

International

  • USA The International (více)
Trailer 1

Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (443)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Nejlepší politický thriller poslední dekády. Bez debat. ______ Napíšu k tomu ještě samostatný delší text, nicméně abych alespoň trochu ospravedlnil to svoje nadšení tady, tak stručně (spoilerům se asi nevyhnu): International je podle mě jedinečný v tom, jakým způsobem líčí sociopolitickou realitu po pádu Lehman Brothers, a to hned z několika důvodů. Bankéři tu jsou hlavní padouši, nad kterými nemá moc ani Interpol, který by je teoreticky měl stíhat a vyšetřovat - naopak, často takové vyšetřování znesnadňuje. Ukazuje se, že systém není samoregulační, že zkrátka není možné se spoléhat na jakékoli fungující instituce. Film velmi zajímavým způsobem mate použitím dvojohniskového narativu, protože na začátku by to i podle plakátu mohlo vypadat, že Clive Owen se během toho vyšetřování dá s Naomi Watts dohromady a bude to klasický konflikt práce vs. láska, ale k žádné romanci nikdy nedojde. Ty dvě linie (soukromá a pracovní) totiž obě zosobňuje postava agenta Salingera, který se potýká s černým putníkem z minulého případu, kdy už se tehdy pokoušel jednat na vlastní pěst a neuposlechnul příkazů shora. Tentokrát jde ještě dál a definitivně vystupuje mimo systém, aby svoji misi dotáhnul do úspěšného konce - a chvíli to skutečně trochu vypadá, že se tu dočkáme hollywoodsky naivního finále, kdy jedinec rozvrátí zkažený systém a dosáhne nápravy - ale právě na konci film zužitkovává ty dvě nestandardně vedené linie (osobní zájem x práce) k notně nejednoznačnému závěru. Salinger určitého úspěchu ve své misi dosahuje a možná, že je to pro něj v tu chvíli i osobní satisfakce, ale nic tím vlastně ve finále neřeší, ničemu nedokáže zabránit (viz montáž novinových článků v závěru). International je skvělý v tom, že oproti jiným podobným filmům (jako třeba Všichni prezidentovi muži) nevytváří růžovou vizi společnosti, kde jsou zlé korporace potrestány heroickými činy statečných a morálně čistých jedinců, ale je naopak dost alarmující zprávou o bezvýchodnosti současné situace. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Kultivovaný a napínavý thriller s vymakanou vizuální stránkou. Tom Tykwer se úplně mazlí s architekturou ale i s přírodnímy exteriéry (mimochodem je tam stejná lokace jak v Quantum of Solace). Celé se to snažil pojmout hodně reálně a to mi sedlo. Přestřelka v muzeu byla psobivá stejně tak herecké výkony Clivea Owena a Armina Mueller - Stahla. Ode mě jednoznačný palec nahoru. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mrtvý bankéř, dobrý bankéř.. Moderní architektura jako nedílná součást formy, nenasytné finanční instituce, zarputilý agent Interpolu, co si musí najít cestu, jak vymoci právo a jedna krutopřísná přestřelka, která se musí logicky odehrávat v Guggenheimově muzeu, protože je uměleckým dílem. A co si budeme nalhávat, jednu pěticípou akvizici má International jen za to, že připomíná Michaela Claytona.. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

International je filmem přinášejícím člověku podnětné poznatky nejen o sofistikovaných metodách policejních organizací. Kupříkladu jsem se dozvěděl, že pro člověka, který má být maximálně nenápadný a operativní, nepředstavuje kovová protéza nohy žádnou překážku. Překvapivé bylo i zjištění, že státní policejní složky nerady provádí elementární ohledání místa činu, aby nekazili radost přičinlivým agentům Interpolu, kteří své investigativní choutky úspěšně uspokujují hlavně díky neobvyklé všímavosti a podezřelé náklonosti štěstěny. Jsem taky rád, že se mi potvrdila jedna teorie o Istanbulu - totiž, pravděpodobně v něm existuje nějaká magická moc přitahující všechny filmové hrdiny na střechy v okolí Modré mešity...____________Taková klišé a situace hodné pozastavení člověk u "standartního akčního thrilleru" bez povšimnutí přejde jako žánrové nezbytnosti, z pomalého a klidného vyprávění Tykwerova Internationalu ale trčí, protože film sám se prezentuje jako něco inteligentního a promyšleného - něco, kde se problémy řeší pomoci bystrého úsudku a racionálního uvažování, namísto spršky kulek.____________ Zdráhám se vyřknout finální verdikt, zda tomu tak opravdu je, anebo film diváky jen tak balamutí (základní představa o všemocné "zlé" bance je poněkud divoká a paralela se současnou ekonomicko-společenskou situací je víc okatá než důmyslná), o filmařských kvalitách Internationalu a jeho schopnosti zatnout do diváka drápek už však pochybnosti nemám. Inu, umí, tenhle Tykwer, umí. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Jeho revírem je Evropa, jeho parťačka je dřevo a jeho tempo je uspávací. Jeho protivníky jsou bankéři-intrikáni. To je muž z Interpolu, Clive Owen, utíkající v režii Toma Tykwera nikoliv o život, ale před nůžkami studia. To nacpalo do "Michaela Claytona pro chudomyslné" akční scénu v Guggenheimově muzeu a do upoutávky rovnou vybuchující auto. V kině vybuchne tak maximálně vaše trpělivost. Pokud hodlá Tykwer rezignovat na scénář a místo hercům se věnovat kráse jednotlivých záběrů a budov, které z nich trčí, možná by měl z thrillerů přesedlat na reklamy. Docela by se nám ulevilo, už kvůli stonásobně menší stopáži. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Během scény v domě Jonase Skarssens spolu s Cassian Skarssen mluví dánsky, tedy rodným jazykem herců Ulricha Thomsena a Benjamina Wandschneidera. (TomikZlesa)
  • Přestřelka uvnitř newyorského Guggenheimova muzea byla natočena ve starém opuštěném skladišti. Budování interiéru zabralo 4 měsíce a byly použity originální plány muzea. (TomikZlesa)

Související novinky

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

16.11.2012

Ještě minulý týden jsme o Hardym psali jako o jednom z kandidátů na roli jódlujícího pána džungle v novém filmu potterovského Davida Yatese. Už to není pravda, roli nakonec dostal urostlý Viking z… (více)

Reklama

Reklama