Reklama

Reklama

Skyfall

Trailer 3

Britská tajná služba MI6 se ocitá v nelehké situaci, ze základny v Turecku byl ukraden harddisk se seznamem agentů. Agent 007 James Bond a jeho kolegyně Eve se pokusili lupiče zadržet, Bond byl však během akce postřelen a zmizel neznámo kam. Šéfce MI6, M, nezbývá nic jiného než prohlásit Bonda za mrtvého. Nový předseda bezpečnostně-zpravodajského výboru Mallory je situací silně znepokojen; nejedná se totiž o první případ krádeže seznamu tajných agentů. Podle něj je načase, aby M odešla do důchodu a byla nahrazena někým schopnějším. M se ale do penze rozhodně nechystá. Cestou z ministerstva M zjistí, že se někdo naboural do systémů v hlavní centrále MI6 a snaží se dešifrovat ukradený seznam. M spěchá zpět do centrály, vtom celá základna MI6 exploduje. Útočník neměl v plánu zabít M, chtěl však, aby viděla zkázu svého úřadu. M je odhodlána viníka najít a potrestat... Když se M vrátí z pohřbu svých kolegů, čeká na ni doma nezvaný host, a to Bond. Využil toho, že je považován za mrtvého, a užíval si svobodného života, nyní však usoudil, že ho tajná služba potřebuje, a rozhodl se přihlásit zpět do služby. Bond se na M zlobí, protože byla ochotná ho kvůli seznamu agentů obětovat. Bond je převezen asistentem M Tannerem do starých tunelů metra, kam byla přemístěna tajná základna MI6. Pokud Bond uspěje v testech, je M ochotná přijmout ho zpět... Tanner Bondovi prozradí, že útočníkem je někdo, s kým se M dostala v minulosti do konfliktu. M však tvrdí, že netuší, kdo seznam ukradl. Ve fyzických i psychologických testech Bond prošel, podle Malloryho však rozhodně není způsobilý vrátit se do terénu. Střela vyjmutá z Bondova těla zavede tajnou službu na stopu agenta Patrice, který má podle zdrojů ze CIA právě namířeno do Šanghaje. Bond obdrží od nového výstrojního důstojníka Q letenky do Šanghaje, pas, rádiovysílač a zbraň, která funguje pouze při identifikaci otisku Bondovy dlaně. Bond si počká na Patrice na letišti a pronásleduje ho uprostřed noci do kancelářské budovy. Tam na Patrice zaútočí, chce získat informace o seznamu, Patrice však umírá, aniž by cokoliv prozradil... Bondův souboj s Patricem sledovala skrz prosklenou stěnu protější budovy záhadná žena. V Patriceových věcech najde Bond žeton do kasina v Macau. Do Macaa přijíždí Eve, aby předala Bondovi zprávu: nový vlastník seznamu udeřil a odhalil identitu pěti tajných agentů. M nařídila agenty okamžitě stáhnout, tři z nich však byli zabiti... (TV Prima)

(více)

Videa (39)

Trailer 3

Recenze (2 692)

JFL 

všechny recenze uživatele

Všichni stárneme a nostalgicky se ohlížíme po dobách, kdy věci byli jasnější a přímočařejší. "Polidštění" Bonda nabralo ve "Skyfallu" směr mcclaneovského (přesně řečeno ala "Smrtonosná past 4.0") utahování si z dnešní přesofistikovanosti a velikášského opěvování starých dobrý přímočarých způsobů. Jenže on nestárne pouze Bond, ale i my diváci, a tak můžeme spolu s hrdinou ohrnovat nos nad vyšpekulovaností, za kterou je vydáváno vlezlé permanentní odkazování k bondovskému kánonu. Přiznejme si, že okázalé dokládání, že tvůrci před psaním scénáře strávili hodiny pročítáním příslušné wikie, už dnes není projevem nadstandardní oddanosti či sebereflexivity díla, nýbrž jedním z hlavních schémat nových příspěvků do letitých franšíz. Naštěstí kromě toho a polopatické oidipovské linie (kdyby adoptivní maminka také se záporákem naklusala srovnat se zemí jeho rodný dům protkaný traumaty z dospívání, mohl být klid) také "Skyfall" do postmoderních bondovek navrací campovost klasických dílů, která se projevuje v charismatické vyšinutosti záporáka, směšnosti jeho nesmyslně přetažených plánů, moneyshotové nadreálnosti akčních sekvencí a především pak v celém vyvrcholení, které rovným dílem evokuje "Strašáky", "Sám doma" i "Sightseers". Díky tomu pak spolu s Bondem můžeme sice mrmlat nad chytroprdstvím současných blockbusterů, ale bez ohledu na to (potažmo i díky tomu) si i film prostě divácky užít. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

- Where are we going? / - Back in time... Mendes završuje velmi sofistikovaně zacyklený restart Bondovek a předkládá technicky precizní, atmosféricky strhující, emocemi narvaný a psychologicky fascinující návrat ke Conneryovskému konceptu říznutému moderními postupy a motivy. Skyfall je bondovštější, než většina Bondovek a je radost se na něj dívat... Bardem je Oscarový... ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Film o důležitosti velkých plachetnic v časech rychlých korabů a romantické snění o návratu, díky němuž Bond přežil půl století. Narcistní zrcadlení toho, za co bondovky roky zbožňuju. Sail on, heroic heart, made weak by time and fate, but strong in will to strive, to seek, to find and not to yield. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tomuto komentáři bylo uděleno povolení SPOILERovat. „Čekal jste snad výbušné pero?“ Jestliže se Bond v Quantum of Solace naučil používat paměť, teď již své vzpomínky využívá k mnohem hlubšímu ponoru do vlastního nitra (čeho tvůrci následně využívají k hlubšímu vnoření do MI6). Jeho iniciační cesta zpátky k sobě samému příznačně začíná pádem do hlubin (titulková sekvence ze zásvětí) a následným ústupem do temnot (v akčních scénách se zde vůbec podezřele často padá). Větší část filmu se v návaznosti na to odehrává v podzemí a/nebo v noci. Jako v některém ze starých dobrých filmů-noir, z nichž Mendes párkrát zacituje (Dáma ze Šanghaje, Třetí muž). Vzpomínkou na dřívější časy je celá úvodní akce, působící vedle následujících minut jako poslední rozloučení s přímočaře akčním, provinilou zábavu garantujícím přístupem. Jistě ne náhodou, neboť díky atypické délce, výtečné gradaci a množství vystřídaných dopravních prostředků by prolog bez obtíží obstál i jako finální atrakce filmu. Kruhová dramaturgie, se začátkem fungujícím zároveň jako konec a koncem fungujícím jako začátek, dochází naplnění v posledním aktu, který oproti nesmírně dynamickému startu překvapuje svou statičností. ___ Defenzivní charakter závěrečné akce nachází opodstatnění v dalším úkolu, před nějž je Bond postaven – musí doslova ubránit své staromódní postupy. Před geeky, byrokraty i bělovlasým ďáblem. Ten podle útočí na jednu ze záruk agentovy nesmrtelnosti, která je tematizovaná napříč celým filmem, na jeho mužství. Úžasně subverzivní (vůči heterosexuálnímu nastavení majority) scéna mučení trvá oproti dřívějšku nezvykle dlouho a homosexuálními narážky jsou v ní podány dost srozumitelně, aby u diváků v kinech vyvolávala obranný smích. Silva dle zvyklostí ambiciózních blockbusterů představuje pochybně motivované, velmi těžko zachytitelné zlo medúzovitého charakteru (medúzovité útvary můžeme vidět nejenom v titulkové sekvenci, ale také během šanghajské akční stínohry) a současně tvoří komplementární protipól kladného hrdiny (zatímco on je v bílém, Bond na sobě má černý oblek). Se sirotkem Bondem sdílí pomyslnou matku, a zatímco jemu náleží role syna zavrženého, James je synem navrátivším se. Zatímco jméno (M) zůstává stejné, matku na konci nahrazuje otec a od něj odvozena otčina, což vysvětluje větší důraz na „anglickost“ snímku (řada rakví přikrytých anglickými vlajkami, Turnerův obraz, citování Tennysona, hrdé záběry Londýna) i to, v čem nachází Bond smysl svých dalších aktivit – ve službě vlasti. K motivu odyseovské pouti se tak přidává archetypální konflikt Kaina a Ábela. Ti opovážlivější by mohli film interpretovat jako rodinné melodrama – jde zřejmě o první film série, kde vidíme Bonda nejen s lahví piva, ale i se slzou v oku. Stejně jako v předchozích filmech jsou i tady ženy melodramaticky za oběti, ačkoli už ne zcela pasivní. ___ Skyfall není významově nesmírně bohatý jenom z hlediska psychoanalýzy (MI6 jako superego, Silva jako temné podvědomí a Bondovo ego mezi nimi), své by si v něm jistě dovedli najít i odborníci na kulturální studia (exotické krajiny tentokrát zastupuje symbol moderní Číny a bývalá kolonie). Hlavně je ale inteligentním psychologicko-špionážním thrillerem. S úchvatnými náladotvornými ustavujícími záběry, přehlednými akčními scénami (příjemná změna po Forsterových stříhacích orgiích), nečernobílými postavami, dobře šlapajícím soundtrackem (jen škoda neekonomického užívání Barryho hudebního motivu), rozkošně nevtíravými narážkami na předcházející filmy série i některá slavná díla kinematografie (Bondův příjezd do futuristického Hong Kongu připomíná dlouhou jízdu autem z Tarkovského Solaris, jízda do Skyfallu je snímán jako prolog Osvícení). Záběry mezi akcí a reakcí, kdy Bond jenom objevuje nové lokality, nejlépe vystihují snahu tvůrců přiblížit agenta reálnému světu. Vícekrát se opakuje otevírací záběr, kdy s Bondem a kamerou za jeho zády vcházíme na nepoznané území, doslova se před námi (a Bondem) otevírá nový svět. Lze předpokládat, že se 007 v následujících filmech, po vyřešení svých soukromých traumat, vyjádří k problémům dneška ještě otevřeněji. 90% Zajímavé komentáře: kiddo, berg.12, Radko, Toj, Macejko, ScarPoul, Fancipal, salalala, Honzua, F.W.Colqhoun () (méně) (více)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tady měl být komentář napsaný ihned po premiéře filmu Skyfall, plánované na 25. 10. 2012. Jenže se posunula a nikdo z našeho provinčního kina se neobtěžoval dát někam alespoň jednu pitomou samolepku: Dnes nehrajeme. Stojíme před kinem jako odložené děti před kostelem. Přidal se k nám nějaký Američan. Nikdo netuší, kde ten se tam vzal. "Kino is closet," povídám mu mojí příšernou angličtinou, že je kino zavřeno. "Today no show, no Bond, no fun. But maybe..." dodávám a volám s nadějí v očích jednomu zaměstnanci kina, kterého shodou okolností znám. Dozvídám se, že premiéra je odsunuta jako Němci z pohraničí, že se diví, že jsem si to nepřečetl z plakátu. Taky jsem se divil, leč ani na jednom nebyla zmínka o posunutí premiéry. Sokolovské kino má u mě velké mínus. Není to poprvé, co jsem se řítil do kina a vše bylo jinak. Tolik jsem se těšil, že zde nahodím komentář jako jeden z prvních. Dnes už se tam nedostanu, snad až za tři dny a tak slovy uživatele Rejžánka: KOMENTÁŘ BUDE POZDĚJI. PS: Američanovi jsem vysvětlil, že: „Herr Direktor sagt, global premiere was transport to tomorow!“ A ten dobrý člověk mi na to odpověděl, že zítra to už uvidí v Americe. Šťastný to muž.                                                                                                                                                                                                                                                           Doplnění o komentář 28. 10. 12. S každým novým filmem o agentu 007 si říkám, že ten a ten záporák byl lepší a triky byly lepší a Bond zase předvedl něco lepšího. A je to přirozené to takhle vnímat, protože Bond se vyvíjí, stejně jako se vyvíjí filmový tvůrci. U filmu Skyfall to platí dvojnásob a člověk si řekne, že restart (viz Casino Royale a Quantum of Solace) byl velmi dobrý nápad a zároveň si pomyslí, že to byla jen předehra, úvod do děje, nebo třeba jen zápletka a Skyfall je teď jen vyvrcholení. Pro milovníky Bondovek šok jako blázen. Jedni musí nadávat na to kvantum ztraceného času u všech těch Moorů, Lazenbyů nebo Brosnanů, protože tohle je Bond, kterého chtějí, a druzí se radovat, že se konečně dočkali, protože tohle je také ten Bond, kterého chtěli. (Předchozí myšlenkový trysk klidně ale ignorujte - je to kvůli té euforii). Sám jsem někde mezi, protože jsem neviděl všechny Bondy a tak nějak jsem si zařídil život, aniž bych věděl, kdo vlastně je slečna Moneypenny nebo jakéže to James nosí hodinky a nakolik s nimi lze zmást nepřátelské radary. Pro mě je Skyfall samostatný film, který mi dává naději, že i z ptákoviny lze udělat perfektní podívanou, velmi zdařile natočený akční film, který jde odněkud někam, netříští se na blbostech, nenechává figury zbytečně žvanit, rochní si v detailech a dává znát, že ty tvůrce to prostě baví a že to i umí. Občas sice logika dostává na frak, ale i přesto je to film, který bych chtěl vidět ještě jednou místo toho, abych si doplňoval vzdělání doháněním těch Bondů, které jsem právě neviděl. ()

Galerie (202)

Zajímavosti (139)

  • Daniel Craig (James Bond) přiznal, že poté, co poprvé uslyšel titulní píseň od Adele „Skyfall“, se rozplakal. (kapsomut)
  • Ačkoli to ve filmu není zmíněno, skutečné jméno M (Judi Dench) je Olivia Mansfield. Je to vidět v záběru, kdy 007 (Daniel Craig) otvírá krabičku se psem. Na cedulce je napsáno "Z pozůstalosti Olivie Mansfield". (ČSFD)
  • Bond (Daniel Craig) nosí ve filmu hodinky Omega Seamaster Aqua Terra Mid Size Chronometer 231.10.39.21.03.001 a Omega Seamaster Planet Ocean 232.30.42.21.01.001. Již tradičně byl během premiéry filmu představen i nový model hodinek Omega The Seamaster Planet Ocean 600M SKYFALL Limited Edition 232.30.42.21.01.004, které byly vyrobeny v číslované limitované sérii 5007 kusů. (Roland Sands)

Související novinky

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

26.06.2022

Jedním slovem wow. Kdo tvrdí, že ještě před premiérou druhého Top Gunu, sequelu k osmdesátkovému náborového filmu amerického námořnictva s mladým Tomem Cruisem a Valem Kilmerem, čekal pokoření… (více)

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Chris Evans ztvární legendárního herce

Chris Evans ztvární legendárního herce

06.01.2022

Od té doby, co Chris Evans (Avengers: Endgame) opustil Marvel a vydal se vstříc novým projektům, daří se herci točit poměrně zajímavý žánrový mix. Brzy jej uvidíme v animáku Lightyear o Buzzi… (více)

Bond s Venomem vládnou kinům

Bond s Venomem vládnou kinům

04.10.2021

Po delší době je zase radost sledovat týdenní box office žebříček. Do kin totiž vstoupila poslední bondovka s Danielem Craigem, dlouho odkládaný snímek Není čas zemřít, a producenti i kinaři si nyní… (více)

Reklama

Reklama