Režie:
Martin ScorseseScénář:
Steven ZaillianKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Robbie RobertsonHrají:
Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Bobby Cannavale, Harvey Keitel, Ray Romano, Stephen Graham, Anna Paquin, Stephanie Kurtzuba, Jack Huston (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V tomto kritiky uznávaném filmu Martina Scorseseho nájemný zabiják Frank Sheeran (Robert De Niro) vzpomíná na tajemství, která střežil jako věrný člen zločineckého klanu Bufalinových. (Netflix)
Videa (7)
Recenze (793)
„JEDEN NÁŠ PŘÍTEL MÁ TROCHU TRABLE. KDO? JIMMY HOFFA. POTŘEBUJE NĚKOHO, KOMU MŮŽE VĚŘIT…“ /// Film má to tempo a švih! Vyprávění plný flashbacků, který navazují na další flashbacky je parádní a svým způsobem vtipný. Hodně k ději řeknou dobový autentické zprávy, které vypovídají o lidech, se kterými nás Frank seznamuje, ale také o historických událostech, na kterých se nějakým způsobem podíleli jeho šéfové - volba a vražda Kennedyho, Zátoka sviní… Ozdobou snímku je obsazení, který má ovšem logiku. Když totiž do hlavní role obsadíte Roberta De Nira, kterej nesleze z obrazu – jakým způsobem získáte pozornost pro další, stejně důležitou postavu? Obsadíte Al Pacina! Perfektní je, že se k návratu z filmového důchodu nechal ukecat Joe Pesci a střihl si (pro něj) v mafiánském filmu naprosto odlišnou roli bosse. Velká část rozpočtu padla na zvláštní efekty. Tady se totiž hodně omlazovalo. Třeba 80ti letej Al Pacino hraje 40ti letého Hoffu a podobně jsou na tom i ostatní herci. Filmu sluší i rating „R“. Sice se tady občas objeví rozstřelená hlava, ale spíš jde o to, že se tady mluví drsně. Loni to Netflix snímkem ROMA dotáhl na tři Oskary. Mám dojem, že letos tahle téměř dokonalá ukázka, jakým způsobem odvyprávět příběh, bude mít podobný ambice. Více jsem se rozepsal ZDE. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Irčan aneb Tak vy malujete kvartýry“, kterou v roce 2004 napsal Charles Brandt, neznám. 2.) Niro, Pacino, Scorsese. 3.) Miluju malování kvartýrů po mafiánsku. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Ani já jsem tomuto eposu neodolal. Bohužel s tím mám podobný problém jako s Vlkem z Wallstreet a tam mi to až tak moc nevadilo. Prostě to má zbytečně přestřelenou stopáž. Člověka hned napadne si to srovnat s jinými Scorseseho film jako jsou Mafiáni nebo Kasino. Ty na mě ale působily líp. Možná je to i tím, že toto je životopis, takže se musel víc držet určitých mantinelů. Digitální omlazení je vážně pozoruhodné, protože sledujeme Frankův život už od 50. let, kdy začíná jako rozvozce masa. Pak už jen jeho kariéra stoupá až po vrcholového gangstera. Jeho životní příběh vlastně sledujeme až do konce století, kdy přežije všechny své kolegy. Volba herců je přímo geniální. Ověřená trojice De Niro, Pesci a Pacino táhne film celou dobu. I vedlejší role jsou dobře obsazeny. Film se odehrává ve třech časových rovinách s tím, že se vzájemně propojují. Je to dost dobře natočené a člověk se tam dozví spoustu věcí. Například je drsné sledovat dopad toho života na Frankovu rodinu. Vše si vybírá svou daň. Ale něco klidně mohli vypustit. Hlavně ten konec už je spíš smutný. Tyhle věci prostě člověk asi v mafiánském filmu úplně nečeká. Jako určitě to stojí za vidění, ale určitě nečekejte Scorseseho v nejlepších letech... "Pouze tři lidé nosí tento prsten a jen jeden z nich je Irčan." ()
Odbory vs. vláda v Americe 70. let, to mě zrovna nebere. Svižností vyprávění a poutavým zobrazením mafiánského světa je to ale téměř taková pecka jako Goodfellas. Navíc se zde pohybujeme mnohem výš, mezi nejvyššími šaržemi americké mafie v Americe daného období. De Niro to má s umělou mladou tváří se starýma očima nejtěžší, v první polovině je potřeba si na digitalizaci zvyknout. Svého zabijáka hraje v tradičním pojetí, jak ho máme z podobných rolí vžitého. Pacino je originálnější, Hoffu stělesňuje excentricky, s politickým entuziasmem, obrovskou hrdostí a morálně nejčistšími úmysly z celé party. Nejvýraznější herecký výkon filmu. Pro mě největším potěšením byl ovšem Pesci, tichá voda která o životech rozhoduje. Z apatického šílence s nožem v ruce (Goodfellas) k megavlivnému hráči s citem pro mafiánské šachy, na kterého se můžou spolehnout všechny strany. Bravurní v každé scéně. Keitel dostává minimum prostoru, zato v postavě jednoho z nejrespektovanějších kápů dané doby. Režijní trademarky, které ještě více vyniknou při opakovaném shlédnutí. Vrcholní scéna, u které tuhne krev v žilách, podkreslena ne napínavou hudbou, ale absurdním dialogem o rybách. Stopáž vůbec nevadí, tato “road-movie” je o nostalgickém potěšením z Martiho unikátního stylu a legendární herecké interakce, jak je už v dalším filmu nezažijeme. ()
Naozaj impozantný epos, precízne filmárske remeslo a úžasné "rozlúčkové" výkony, hlavne Pacino je totálny Satan, ale aj De Niro to celé statočne drží na pleciach. A keď sú na scéne obaja, wow, to je aj na staré kolená nieže herecký koncert, ale hotová symfónia. Ešte to vo mne bude dozrievať, ale zatiaľ nemôžem dať plné hodnotenie, pretože medzi rýdzo scorseseovskou gangsterkou v prvej hodine a drásavým thrillerom s takmer dojímavým dôchodcovským epilógom v hodine záverečnej je asi poldruha hodiny odborársko-mafiánskych intríg, pri ktorých mi vypínalo mozog a myslím si, že tam dramaturgia trošičku kríva. ()
Líbilo se mi to, ale vlastně tam nějak nebyla žádná scéna, kterou bych si vyloženě užil a chtěl jí vidět znovu. Omlazení herců mě nerušilo, ale třeba ve scéně, kdy tam De Niro mlátí nějakýho toho prodavače potravin, to vypadalo divně, když se s mladym obličejem pohyboval mega jak důchodce. Scorsese to má ale pořád v ruce a nějak mi nejvíc utkvěl v hlavě Sebastian Maniscalco jako Joe Gallo, kterej si pro mě i na prostoru asi 10 minut dokázal ukrást většinu scén třeba i De Nirem a Pescim pro sebe. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (39)
- Ve filmu je několik scén z automobilů, přičemž si ani v jedné z nich nikdo nezapne pás. (Punisher)
- Téma dění ohledně Jimmyho Hoffy bylo zpracováno též ve snímku Hoffa (1992), kde ho hrál Jack Nicholson. (AlDelon)
- Celá první polovina filmu obsahovala digitálně omlazené herce. (Geralt z Rivie)
Reklama