VOD (1)
Série(4) / Epizody(36)
Obsahy(2)
Odcizení sourozenci s výjimečnými schopnostmi se znova setkají po smrti svého otce a odhalí šokující rodinná tajemství a nebezpečí pro celé lidstvo. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (169)
Ellen Page zase ohýbá světy, Robert Sheehan zase hraje Nathana z Misfits a já se zase jednou spálil na Netflixu. Originální komiksárna, která měla tu nakročeno k Heroes, tam zase ke Kick-Assu mě fakt zklamala. Materiál na celovečerák roztahaný do deseti hodin. Postavy i svět mě zajímaly, ale když se banda superhrdinů chovají jako idioti a tvůrci ani běhm té přepálené stopáže neodpoví na všechny otázky, tak mě to opravdu uráží. Navíc si nepamatuju, kdy jsem naposledy viděl něco s tak nehodící se hudbou (ač soundtrack je sám o sobě fajn). Překvapil mě ale skvělý Aidan Gallagher, z něj bude hvězda. ()
Originální počin, který se do jisté míry snaží hledět pod povrch super-schopností. A dělá tak sledováním jedné dysfunkční rodiny, kterou dal dohromady excentrik, génius a manipulátor. Na jeho pohřbu se sejdou jeho přeživší děti, aby se snažily zabránit katastrofě. A každý z nich má své problémy. Z Luthera je do jisté míry monstrum, které bylo vyhoštěno na měsíc, Klaus jede silně v drogách, aby potlačil komunikaci s duchy, Alisonina schopnost manipulace ji připravila o dceru, Diego žije na hranici zákona jako mstitel, a Vanya je obyčejná s komplexem méněcennosti a depresí. Figurky jsou rozestavěny. Problém je, že hra je to předvídatelná, zvlášť co se týče Vanyi a jejího vývoje ve stylu Dark Phoenix. Ke konci jsem z ní byla už tak otrávená, že mé symptatie se vytratily. Taky mě mrzí, že Klausův výlet do minulosti nedostal více prostoru, ale třeba ve druhé sérii. Jako studie toho, jak moc se dá posrat výchova, k nezaplacení. Jako trochu jiný superhrdinský seriál taky super. Celkově mi ale přijde, že potenciál nebyl docela naplněn. Druhá série nás vrací zpátky na začátek hry, figurky jsou opět rozházeny, ale hlavní cíl je stený - zabránit jadernému vyhlazení. V Texasu roku 1962 se z Allison stává bojovnice za práva černochů, z Luthera bijec, Diego se snaží zachránit Kennedyho, Vanya žije vcelku spokojeně na farmě, Klaus je má vlastní kult a Pětka - se to jako vždy snaží dát dohromady. Místo agentů Cha-cha a Harleyho jim jdou po krku tři švédští bratři (švédský cover na Adele mě pobavil). Takže fomule se opakuje, ale jde o relativně zábavnou jízdu, která je ovšem nesmírně frustrující ve svém vyvrcholení. Cliffhanger na třetí sérii mě zcela upřímně docela nakrknul, protože brání jakékoli katarzi z vyvrcholení celé série. Nepřesvědčila mě ani nová postava Lilla. Kromě většího prostoru pro Bena, mi druhá série přišla po emoční stránce slabší. ()
Superhero seriál, kde hlavní hrdinové využívají své schopnosti minimálně. Má to slušný koncept i nezvykle divné postavy s ještě divnějšími záporáky, kteří mi vůbec nesedli. Příběhově seriál sice zaujme a potěší i pár nečekaných zvratů, co však zamrzí je výrazná absence akce a pomalejší tempo. Poslední díly dokoukáno spíše z povinnosti než s nadšením. Zklamání. Nejoblíbenější postava číslo 5.60% ()
(Po třech epizodách) Mdlý a vyprázdněný “superhrdinský” vesmír Marvel/Netflix po jeho zrušení vystřídala mdlá, nevýrazná a opět dějově vyprázdněná “superhrdinská” akademie. Zatímco streamingová platforma slibně buduje vysokorozpočtová high-end dramata a převrací pole filmové distribuce, v žánru komiksových adaptací je daleko pozadu, snad i za konkurenčními free-to-air seriály od The CW. I slibně vypadající The Umbrella Academy, stojící na high-concept nápadu a zápletce, se nejenže dějově neposouvá, ale rovnou nezáživně stagnuje na místě. Série nevýrazných dialogů ve stylu soap opery (všichni se po letech sejdeme a budeme zdlouhavě probírat své pocity) na dvou-třech opakujících se lokacích už iritovala ve zmíněných marvelovkách, “akademie” v tom neinvenčně pokračuje spoléhajíce na to, že divákům dnes v tom přehršlu obsahu stačí ke štěstí tak málo, jako je jedna mizerně sestříhaná přestřelka/montáž na epizodu za doprovodu známé hudební vypalovačky, občasné klení a trocha krve. Opravdu další krok zpátky - tam, kde by jiný seriál představil hlavní postavy a ústřední směřování zápletky v úderném několikaminutovém prologu, to Netflix a jeho showrunneři rozmáznou na tři pateticky nezáživné epizody, kde se jediná zajímavá scéna (skupinový tanec) odehraje na konci té první. U dvou dalších jsem skoro omdlel tou očividnou neochotou nabídnout něco jiného než snahu udržet diváka po skončení epizody předvídatelným cliffhangerem. Tahle dramaturgicky neošetřená (četl někdo ty scénaře kromě těch, co je napsali?) a těm nejnižším fanboyovským pudům jdoucí podívaná není zrovna dobrou vizitkou progresivní firmě jako Netflix - tímto počinem se opravdu spíše reprezentuje jen jako ekvivalent seriálového bufetu a nezdravého přejídání. ()
„SVĚT SKONČÍ ZA 8 DNÍ...“ /// Superhrdinský schopnosti, cestování časem, Ellen Page, „zmetek“ Nathan… příběh dysfunkční rodiny složený z výjimečných bratrů a sester, jenž mají zabránit apokalypse. Naštěstí se problematicky nevyrovnávaj se superschopnostma, ale s tím, že fotr byl čurák a psychologicky řešej spíš vztahy mezi sebou. (No… i když…) Někdy to nevodsejpá, jak by mělo. Na druhou stranu je tady celkem solidní snaha o humor. A až bude druhá řada…, já příjdu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennej komiks, kterej napsal Gerald Way a ilustroval Gabriel Bá, neznám. 2.) Snažím se, aby parchanti dosáhli svého potenciálu. 3.) Thx za titule „Zira.“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (642)
Photo © Netflix
Zajímavosti (21)
- Tým Umbrella Academy se prvně objevil v komiksové sérii „The Umbrella Academy: Apocalypse Suite“ (2007–2008) od vydavatelství Dark Horse Comics a autorů Gerard Way a Gabriel Bá. (3T)
- Originální komiksový příběh napsal Gerard Way, frontman kapely My Chemical Romance. (3T)
- QR kód v metru v potitulkové scéně odkazuje na stránky Pogo's Tattoo Shop. (jch)
Reklama