poster

Zrození Planety opic

  • USA

    Rise of the Planet of the Apes

  • Slovensko

    Zrodenie Planéty opíc

  • Nizozemsko

    Rise of the Planet of the Apes

Akční / Dobrodružný / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2011, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    Rezonující. Revoltující. Těžko hádat, kde se Rupert Wyatt vzal, ale můžeme být jen rádi, že se dostal k možná nejpřekvapivějšímu trháku posledních let. Tohle opičí zrození totiž nikdo nechtěl vidět, posměšky nad zbytečným remakem nebraly konce a najednou se ozývá jen málokdo. James Franco potvrzuje herecké chameleonství, Tom Felton záporáckou tvář a Caesar pak za doprovodu úžasného hudebního doprovodu Patricka Doyla zdolává nejen nejvyšší větve stromů, ale i srdce diváků. I přes pár překvapivých, ale nerušících logických zakopnutí musím přiznat, že v tomhle tažení chci za každou cenu pokračovat a rozlíceným primátům znovu napjatě fandit.(25.10.2011)

  • DaViD´82
    ****

    Veni, Vidi, Vici. To již nyní mohou říkat dva Caesarové. Prequel po třiačtyřiceti letech, u kterého je škoda nesmyslně naroubovaného (a zbytečného) akčního finále ve stylu "co se Wetě nevešlo do Jacksonova King Konga", které tu emocionální jízdu zprostředkovávanou skrze oduševnělé (lido)opí pohledy zbytečně sráží na úroveň běžného; byť velmi povedeného; popcornu. Ovšem i tak se "srdíčkem", což se u letních blockbusterů v posledních letech často nevidí.(11.8.2011)

  • J*A*S*M
    *****

    Když nepočítám zimního Green Horneta, tak je tohle první letošní blockbuster, kterému se povedlo moje očekávní nejen naplnit, ale dokonce překonat. Kdyby se v tom člověk chtěl rejpat, tak asi najde kupu logickejch nesrovnalostí, ale ten film je prostě tak zábavnej, upřímnej a emotivní, že nic takovýho dělat nebudu. Stará klasika může být ráda, že dostala takhle kvalitního mladšího brášku, stydět se za něj rozhodně nemusí. Odkazy potěšily a malýho Caesárka chci domů :)(15.8.2011)

  • Hakha
    *****

    Po trailerech, které mě nechávaly chladným jsem ani v nejmenším tomuto projektu nevěřil, že by mohl mít úspěch… a jaké bylo překvapení, když s čistým svědomím mohu napsat, že se zatím jedná o nejlepší letošní film, který jsem viděl. Každá dialogová sekvence a postupný rozvoj děje a postav je natolik poutavě natočeno, že jsem se rozplýval blahem…Jak jsem u Transformers 3 při akci postrádal výraznější hudební doprovod, který by akční scény ještě více vygradoval, tak zde mě díky hudbě pumpovala krev v žilách přesně tak, jak si představuji. Mé hodnocení 4,5 hvězdičky…(14.8.2011)

  • Shadwell
    *****

    Výjimečný či dokonce geniální film může vzniknout v zásadě dvojí cestou: buďto autorsky, anebo kolektivně. Autorská cesta zahrnuje všechny ty věhlasné režisérské osobnosti, které ční nad ostatní jako péro z divanu, kdežto kolektivní cesta stojí na perfektně odvedené práci celého štábu. Problém této druhé cesty je v tom, že vždycky nějaká složka selže, například kamera není stoprocentní, nebo vám nezahrají dokonale herci, takže natočit výjimečný film kolektivní cestou je zhruba totéž jako hodit na deseti kostkách šestku, kdy každá kostka zahrnuje jeden prvek filmu (scénář, hudbu, kostýmy, střih, triky a postprodukční práce atp.). Pravděpodobnost je v tomhle ohledu zcela nekompromisní – šance, že se vše povede a všechny kostky ukážou šestku, je asi jedna ku šedesáti milionům, proto je vždycky tak obrovské překvapení, když se to podaří, a u tohohle filmu, kde nikdo neční nad ostatní a všichni dřou pro celek, bych se i nebál říct, že se to celkem povedlo. Vlastně je na tom postaven i samotný příběh, který nenavazuje ani tak na legendární opičí ságu, jako spíš na Howardovu Čistou duši, neboť svoji premisu staví na principu amerického matematika Johna Nashe zvanou Nashova rovnováha, čímž se tady míní spolupráce všech opic na vzpouře na úkor jednostranného egoismu. Podívejme se na samotný okamžik z Howardova filmu, kdy se Nashovi podaří přijít na svou geniální myšlenku: v okamžiku, kdy v diskusi se spolužáky o vnadách jedné studentky zazní známý výrok Adama Smithe o neviditelné ruce trhu, kdy bude nejlepšího výsledku dosaženo v případě, když každý bude hájit své vlastní zájmy, Nash náhle prozří a uvědomí si, že pokud se všichni zaměří na získání jediné dívky, nezíská ji nikdo (nepotvrdí-li se tedy slavné Čtvrtníčkovo „nejsilnější pes mrdá“). Optimálního výsledku bude dosaženo, pokud každý bude hájit své a společenské zájmy dohromady. Odtud nejen Caesarův výrok „jedna opice je slabá, společně budeme silní“ a jeho mazané popostrkávání všech rozdrobených frakcí ke spolupráci, ale i důvod, proč se chystané pokračování filmu zřejmě nepodaří: je celkem jasné, že se v dalším díle opice rozdělí v názoru, zda ubližovat lidem (šedý dominantní šimpanz Rocket), nebo zůstat v defenzivě (stanovisko Caesara a cirkusového orangutana Maurice), a že konec této teamovosti nějakým způsobem postihne i filmařský štáb.(15.11.2011)

  • James Franco

  • - Spoiler: Mezi scénářem z roku 2010 a finální filmovou verzí z roku 2011 se objevuje několik změn. Například Caesarovo znakování mělo být titulkováno po celý film, veterinářka Caroline (Freida Pinto) měla vypomáhat v útulku pro opice, Caesar neměl použít ke změně ostatních opic látku 113, ale svou vlastní krev. Dále Koba, první šimpanz, na kterém testovali látku 113, měl být mnohem zápornější postavou a nést také zodpovědnost za vraždu jednoho ze strážců v Gen Sys, na Golden Bridge se měl schválně vyhnout boji s policií a právě on měl být tím, kdo nakazil Jacobse (David Oyelowo) virem z látky 113. Dle původní verze se měl také Will (James Franco) pokusit otrávit Caesara, Caesar měl mít hlubší vztah s Cornelií z útulku a Cornélie se měla otrávit místo Caesara. Dodge (Tom Felton) měl zemřít až na Golden Bridge a do moře ho měla shodit gorila Buck. Rozdíl měl být například také v tom, že Willa mělo zabít policejní komando při přepadení v lese. (PauloGrane)

  • - Keď príde domovníčka do Robertovho bytu, v televízii je počuť hláška zo seriálu Ako som spoznal vašu mamu (od r. 2005): "Oh you're nuttier than a Tim Horton's maple log" z dielu 4x04 "Intervention". (Gothar)

  • - Quentin Tarantino snímek řadí mezi tři nejlepší filmy roku 2011. (Attta)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace