Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (316)
Korejskou středněproudou kinematografii nejlépe vystihují dvě hesla: "krev" a "slzy". Přes místy na evrposké i na americké poměry přemrštěnou emocionalitu a pateticky přepjaté scény je Ajeossi nadprůměrně a svěže zvládnutá žánrová hra, jež se v tvůrčím přístupu podobá řekněme takovému Taken Pierra Morela: silný hrdina, který je jen zdánlivým outsiderem zachraňuje mladou dívku ze spárů obchodníků s bílým masem/lidskými orgány. To vše výborně zarámované gradací a netuctově působícími surovými akčními scénami. Emocionální exploatace je do velké míry otázkou stylu. Korejské publikum má zřejmě v tomto smyslu potřebu silnějších katalizátorů, podobně jako mají třeba Američané potřebu nad ostatní poměry poněkud silnějších a větších aut. ()
Žije jen pro dnešek a proto, aby s nima vyjebal.... Je (zřejmě) dobrej zabiják, má vztah k malý holce a na okně má kaktus. Kdo to je? Korejskej LEON? Ne, jen soused, kterej se přimontuje do rodinných trablů blbý štětky, která ukradne herák a války obchodníků s orgány. Tenhle osamělý mstitel ví co hledá, zná prostředky, jak toho dosáhnout a způsoby, kdy se snima nesere musí bavit i ty mafiány. Akce, to je hodně dobrá kontaktní ruční práce, při který zajisté oceníte, když frajerovi ušpiní ty jeho bílý tepláky. A třešničkou je parádní finále s dokonalým soubojem na nože. Překvapuje mě, že děti toulající se po celý zemi dokonce i po smrti na mě nepůsobí vydírajícím způsobem. Prostě to jen zapadá do reality. Jo, ti kluci Korejský umí překvapit. Furt. Pardon – stále! VY JSTE MĚ PŘIŠEL ZACHRÁNIT? ZŮSTAŇ TAM, UMAZALA BY SES OD KRVE. Jak dojemné.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Doma mi říkají, že když se ztratím, mám zapomenout adresu a telefon . 2.) Nevím k čemu se hodí fén nebo nastřelovací pistole. 3.) Zjistím, že Korejec je pořádně nasranej až když se ostříhá. 4.) Ještě mě ty nekonečný příběhy o pomstě neomrzeli. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()
Je to veľmi dobrý juhokórejský akčný thriller. Má výborný príbeh o špičkovom bývalom agentovi, ktorý v súčasnosti riadi malú zastaváreň a priatelí sa s dievčaťom zo svojho domu, ktorej matka je narkomanka a teraz ukradla drogy nebezpečným ľuďom, s ktorými si rozhodne zahrávať nedala a tak unesú ju a aj jej dcéru. Ale jej priateľ ju chce za každú cenu získať späť. So spracovaním som veľmi spokojný, spočiatku má film ešte také pomalšie tempo a venuje sa hlavne vznikajúcemu priateľstvu bývalého agenta s dievčaťom, na čo sa dobre pozerá, ale keď je unesená, začne paradoxne najslabšia časť filmu, keď je hlavný hrdina nútený urobiť prácu pre zločincov, nie, že by to bolo zlé, aj toto je celkom zaujímavé, ale sem mi to vôbec nesedí, ako keby to bolo z iného filmu, no aspoň táto časť moc dlho netrvá. Ale keď sa táto zvláštna časť skončí a hlavný hrdina sa ocitne na policajnej stanici, už to konečne začne byť to pravé a celá druhá polovica je už skvelý nadmieru dynamický drsný akčný thriller, ako sa patrí a už sa tomu prakticky nedá čo vytknúť. Akcie tu nie je až tak moc, čo je veľká škoda, keďže je perfektná. V prvej polovici sa nájde len pár maličkostí, ale v druhej sa už nájde aj nejaký ten súboj a tie sú aj napriek väčšiemu množstvu strihov perfektne natočené, dynamické a pôsobia drsne a nekompromisne a poteší aj nejaké to strieľanie alebo naháňačka. Najviac sa mi páči celá záverečná akcia, obzvlášť časť s nožom, zneškodnenie skupinky zločincov v strede filmu alebo výborná akcia na toaletách. Ale mrzí ma, že viaceré akčné scény tu sú len minimálne naznačené a vidno ich nie je, napríklad taký útek z policajnej stanice by som si veľmi rád pozrel. Herecké obsadenie je výborné, Won Bin v hlavnej úlohe, ktorému som aj napriek jeho úplne odlišným predchádzajúcim postavám z iných filmov tohto nekompromisného zabijaka veril v každom zábere, až prekvapivo dobrá Kim Sae-Ron, ktorá tu aj napriek nízkemu veku predvádza skvelý výkon a páčia sa mi aj záporáci, obzvlášť Thanayong Wongtrakul ako ich hlavný zabijak je perfektný. Réžia a technická stránka sú špičkové, tu nemám čo vytknúť. Tomuto filmu sa len tesne vyhlo plné hodnotenie, keby sa odstránila tá slabšia časť po únose dievčaťa a pribudol ešte jeden, dva súboje, tak je isté. Ale aj takto je to skvelý film, ktorý sa oplatí pozrieť aj viackrát. 82% ()
Skvělej korejskej akční nářez, kterej se na rozdíl od drtivé většiny korejských gangsterek netváří jako naivní akční polokomedie ... Nýbrž člověk se u něj opravdu nezasměje, napětí nevrcholí, ale trvá od začátku do finále na velmi vysoké hodnotě. Hlavní týpek má pomstu v paži a nikdo na něj nemá vůbec šanci ... Majitel ušmudlané zástavárny se po tradičním váhání a vyhýbání se konfliktu, nakonec skutečně nasere a cesta za pomstou je prostě jeho ... Film se tváří trochu americky, což ale není vůbec na škodu. Taková trochu tradiční "Seagalovka" bez Seagala, trochu jako 96 hodin ... všechno ale v asijském provedení. Není to úplně TOP, viděl jsem lepší akční řežby z Koreje, každopádně tady film lechtá absolutní hodnocení a pátou * naprosto dokonalou finální řežbou ve vile mafiánů. Nejlepší choreografie boje s nožem jakou jsem kdy ve filmu viděl!!! Zde film hodně připomíná tradiční 70.kové a 80.kové japonské samurajské "katana-řezničiny", jen tady je to s noži. Jeden hodně schopný oponent tradičně nastoupí ve finále, ale stejně moc dlouho nevydrží ... přece jen asi 30 bodanců do těla během 1 minuty a rozpárané břicho navrch k tomu, neustojí hned tak někdo ... Ta akce-choreografie na konci je fakt úžasná, k tomu ještě úžasná hudba ... Škoda klasické korejské dlouhé stopáže, být to o 30 min kratší, není co řešit ... Milovníkům akčních asijských filmů rozhodně doporučuju!!!! ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama