Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    ****

    Film, který mě donutí podívat se zpět na Borata, tentokráte trošku jiným pohledem. Cohenův Diktátor mě bavil, je tolik osvěžující v dnešní zvláštní cenzurované době koukat jak někdo s nadšením propaguje svůj sice zvrhlý, ale pořád názor. Ano, odstraňme demokracii a alespoň na 90 minut vzdejme čest diktatuře. Samozřejmě vtipkuju. Film má spoustu vynikajících záseků, nejvíce mě utkvěl homosexuální čínský státník, který zneužil Edwarda Nortona a už si dělá zálusk na Harveyho Keitela. Stejně tak mě pokaždé pobavilo decentní Aladdinovo naznačení, že toho člověka je třeba popravit. Těším se na další Cohenův biják.(16.8.2012)

  • chezush
    ****

    '' You're a very nice man. What the fuck did you call me? '' Satira na politiku, diktaturu a na svět, ve kterém žijeme. Šílené, rasistické, urážlivé, nevkusné, sexistické, vtipné,.. prostě vše, co mám na Cohenovi ráda. Čekala jsem něco jiného, ale žádné velké zklamání to není, v podstatě mi film dal přesně to, co sliboval trailer. I když se našlo pár hluchých míst a scény, které vtipné nejsou, přesto jsem se bavila. A nechápu, jak většina z Vás může Diktátora srovnávat s Boratem, nebo očekávat, že to bude na stejné úrovni. Diktátor je film, který se drží podle scénáře, kdežto Borat je natočený jako dokument a je v něm plno neplánovaných událostí. Takže pro ty, kteří očekávají a doufají v něco podobného jako je Borat, může být tento film zklamáním. '' Aladeen! ''(6.6.2012)

  • FlyBoy
    ****

    Trilógia úspešne dokonaná, po klagenfurtskom moderátorovi Brunovi z "FunkyZeit" a šiestom najznámejšom Kazachovi Boratovi z Astany nastupuje ctižiadostivý diktátor Aladdin z Wadiye. Za doprovodu tyrkysových Lamborghini, "nasty bitches" a nepremožiteľnej ochranky sa vydáva za veľkú mláku zachrániť ohrozenú diktatúru. A potom nečudo, že nielen v uliciach NYC sa ozýva: "Aladeen, Motherfucker." Je to nekorektné korektným, mainstreamovým dialektom kvázi masám neprístupným, ale nakoniec prevažnú množinu (aj menej sčítanejších) pozorovateľov uspokojujúci. Neviem či to bude tým prechodom od fiktívnej dokumentárnosti k priznanej hranosti alebo v tom prvoplánovejšom podávaní jednotlivých gagov, ale každopádne je to stále rovnako hláškovo nevyrovnaná a predsa účinná satira. Opäť maskovaná zhovadilosťou a s ohľadom na mieru únosnosti naťahovaná jak pupočná šnúra. Čomu sa táto pošahane inteligentná obžaloba neľudskosti vysmieva, to si aj uctieva... tým, že nepriamo poukazuje na onu utajovanú špinu-na jej šíriteľov a pripomína im, že to hlavne oni zabili utrpenie sarkazmom. Toto je taký vyfrndžaný Cohenov "payback" nadnárodným korporáciam, nebezpečným náboženstvám, rasám, pohlaviam, vratkej demokracii, ktorý má tu skvelú vlastnosť diváka rožšlahať v nepravidelných záchvatoch smiechu na márne kúsky a zaraz mu už po 3x atestovať, že Sacha nie je žiadny zľaknutý amatér, ale neortodoxný profesionál. "Ugly horse...":-)(30.5.2012)

  • Tetsuo
    *****

    Skoro je chyba, že je tam těm vtipů až moc (a jak je u Cohena zvykem velmi rozdílného druhu a úrovně), takže se člověk zasměje asi jen každému třetímu. Další věc je, že Cohen šije do všech natolik "vyváženě" (ano, je to paradoxní), že trochu zanikne hlavní satirizovaný cíl - což IMHO je nekonzistentní vztah USA k různým diktaturám. Od Cohena jsou navíc všechny vtipy sice nekorektní, ale v podstatě bezpečné - vzdělaný bohatý Žid s hordou právníků za zadkem si dělá legraci ze všech, aniž by mu cokoli hrozilo a aniž by se pro cokoli musel angažovat. V tom se velmi liší od Chaplina, který za války natočil Diktátora a po válce se stal nežádoucí osobou. Ale jinak - jeden z vrcholných komediálních kousků posledních let. Proslov o tom, jak se liší demokracie od diktatury, je geniální.(15.5.2012)

  • xxmartinxx
    ****

    Chaplinův Diktátor pro jednadvacáté století? V důsledku spíš ne. To ale nevadí. Nejobyčejnější, divácky nejvděčnější a nejvstřícnější, ale rozhodně nejlepší Cohenovo alter ego (Aliho G moc neznám). Právě posun k "obyčejné komedii" tomu dost prospívá. Přesto Aladin tvoří s Boratem a Brunem kompaktní trilogii.(11.5.2012)

  • - Scéna s postavou běžícího chlapce se zdravotnickými pomůckami na nohách, která se v krátkém prostřihu objevuje při první Aladeenově (Sacha Baron Cohen) onanii, je z filmu Forrest Gump (1994). (JoranProvenzano)

  • - Fiktivní stát Wadiya kopíruje území státu Eritrea ležícím při Rudém moři. (Chegi)

  • - Původně se objevily zvěsti, že jako inspirace k filmu posloužil román "Zabibah a král" od Saddama Husseina. New Yorker Times však tvrzení vyvrátil. (Mr.Hudson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace