Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boogeyman
    *****

    Tak tenhle Forman mi velice spravil chuť po ne úplně ideálních Goyas ghosts (ano, vím že to mám trošku zpřeházené). Andy Kaufman byl maximální pošuk, zároveň člověk, který přesně věděl co dělá a jako takový byl zcela ideální pro Jima Carreyho, který zde podal životní výkon a opravdu nechápu jeho nenominaci na Oscara. Bezchybní jsou také De Vitto a především Giamatti v roli Kaufmanova druhého já, zpřízněné duše a nejlepšího přítele. Forman dokonale využil tématu a podobně jako diváci Kaufmanových výstupů, ani my si často nejsme jisti co je součástí představení a co spontánní reakce zúčastněných. A nejsme si jisti až do konce, který svým zpracování mnohokrát předčí většinu jiných tragických životopisných dramat. Troufám si tvrdit, že po nedosažitelných Přeletu a Amadeovi je Muž na Měsíci nejlepší Formanův film.(26.4.2009)

  • DaViD´82
    *****

    Zpočátku mě to tak zmátlo až jsem pochyboval, že něco takového mohl vůbec natočit režisér formátu Miloše Formana. Jenže pak do sebe vše začne zapadat a došlo mi, že celá forma a struktura vyprávění je v tom nejlepším možném "kaufmanovském" mystifikačním duchu. Scénář je vypilovaný ve všech směrech. Při druhé projekci se z Muže na měsíci stává neskutečně promyšlená zábava kde i ten nejmenší detail je vypilován tak, aby sloužil jedné jediné věci. Dokonalému celku. Jim Carrey v hlavní roli exceluje na všech frontách a ostatní mu více než-li zdatně sekundují. Co se týče režie, tak se jedná o nejnápadněji pojatý Formanový snímek, byť přeci jen ne jeho nejlepší.(29.1.2007)

  • belldandy
    *****

    Miloš Forman skutečně už natočil, jak říká betelgeuse, pěknou řádku filmů o svých společnosti zpěčujících se rebelech. Tento film je ale, ať už je to zásluha scénaristy nebo samotného Miloše Formana, trochu jiný. Nejspíš však bude příčinou sám Andy Kaufman, který nám tu ukazuje, že humor je nejzajímavější právě tam, kde přestává být pouhým humorem. Jedině na této hranici se stále ještě děje něco pozoruhodného. Andy nikdy nechtěl být prostě jen komikem. Svá šou přeměňoval spíše v jistý druh umění (nejblížší snad happeningu). Při svých vystoupeních byl podobně jako dadaisté schopen spílat svému publiku. Nechtěl se jim totiž líbit. Chtěl upoutat pozornost. Šokovat a vyprovokovat reakci - ať už jakoukoli. Chápu, že tenhle druh legrace pobuřuje. Leckdy připomíná rozmar koupajícího se člověka, volajícího o pomoc. Jeho nevhodný způsob žertování bude potreztán. Pomoc mu bude odmítnuta ve chvíli, kdy se skutečně začne topit. Andy totiž rád staví na motivu mystifikace. (Zdá se, že z ní stále lze a to nejen v oblasti humoru hodně vytěžit. Vzpomeňme jen třeba na u nás oblíbené Zelenkovy mystifikace.) Přesto mi však Andyho snaha zaujmout připadá mnohem přijatelnější než třeba způsoby bulvárních novinářů anebo metody reklamních pracovníků, kteří své publikum rovněž rádi manipulují. Jeho snažení je totiž mnohem čistčí. Je to přístup spíše dětsky hravý než vykalkulovaný. Jeho žertování připomíná legrácky malého chlapce (dovedené ovšem k magalomanství), který si dělá legraci jen pro vlastní potěšení. Abyste se mohli pobavit s ním, musíte přijmout jeho úhel pohledu. Pak nám teprve může odhallit hodně o nás samotných: o našich nevědomých očekáváních (tehdy, když je zklamává) a o postupech, jimž se necháme manipulovat.(7.3.2004)

  • Rob Roy
    ****

    Čekal jsem, že se budu dost nudit, protože jsem slyšel, že Kaufmanův humor byl opravdu zvláštní a ne každému se líbil. Ale tenhle film naštěstí není o Kaufmanově humoru ( teda je, ale ne zas tolik ), ale především o něm samotném. Ze začátku jsem ho moc nechápal, ale pak to bylo stále zajímavější a zajímavější - až do konce.(7.3.2004)

  • Arbiter
    *****

    Když v lese spadne strom a není tam nikdo, kdo by ho mohl slyšet, opravdu se ozve při jeho dopadu zvuk? A ještě lépe, co když je tam o samotě jen nějaký ten Kaufman. Kde máte jistotu, že se strom po pádu neroztříštil na drobné pidimužíky, kteří vzápětí nepředvesli baletní úpravu Silmarilionu? On to tvrdí, vyvraťte to! Svět člověka stojí a padá s vykonstruovanou realitou. Jedna věc je necha se jí konejšit, druhá věc je tvořit vědomě konstrukce vlastní. Hergot, člověku to dává moc. Andy rozšiřoval své performance za hranice podia a často díky tomu dopadal jako ten chlapeček co se nudil když pásl ovce a tak si vyfabuloval nějaký ty vlky. Svět člověka je v mnohém iluze. Je krásný se touto skutečností čas od času nechat omlátit o hlavu. Ještě krásnější ale je s tímto umět reálně pracovat. Jinak hrozí, že to bude často dopadat tak, že dav vesměs inteligentních lidí unisono skanduje ,,Nejsme žádné ovce!'' a ani si neuvědomuje ten kentus, který tím po sobě lejou.(5.3.2012)

  • - Roli Carol Kaufmanové, Andyho sestry, hrála ve filmu vnučka Kaufmana, Brittany Colonna. (don corleone)

  • - V drobných rolích se objevili i skuteční George Shapiro, Bob Zmuda a Lynne Marguiliesová. Shapiro ztvárnil majitele klubu, který Andyho (Jim Carrey) propustí, Zmuda producenta, který se s Andym popere a Marguliesová se objevila v davu na Andyho pohřbu. (GudMen)

  • - Během scén wrestlingu se na plátně objeví Lance Russell, promotér a komentátor Jim Ross, oba dva jsou ikony wrestlingu. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace