Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Snímkem Vetřelec: Covenant se režisér Ridley Scott vrací do vesmíru, který sám stvořil ve Vetřelci, prvním filmu věnovaném nejstrašnějšímu mimozemskému monstru filmové historie. V nejnovější a ještě děsivější kapitole se připravuje posádka vesmírné lodi Covenant kolonizovat vzdálenou planetu na druhé straně galaxie. Nový svět, který nečekaně objeví, se jim z počátku zdá být dosud nezmapovaným idylickým rájem. Ve skutečnosti je to ale temný a brutální svět, jehož hrůzy si nikdo z členů posádky nedokázal představit ani v těch nejhorších představách. Když se tito vesmírní poutníci ocitnou tváří v tvář smrtícímu monstru, nezbývá jim nic jiného než se aspoň pokusit o zoufalý únik z tohoto zdánlivého ráje proměněného ve skutečné peklo. (CinemArt)
(více)Videa (16)
Recenze (1 630)
Jednoduché ako bulharská prostitútka (nič proti Bulharom). Výtvarne veľmi silné ale scenáristovi dať facku za najhlúpejšiu posádku vo vesmíre a priamočiary dej, kde hlavný "zvrat" je vám jasný v momente ako zmizne jeden Fassbender. A som zvedavý ako tieto prequely dotlačia k miestu a času pôvodného Aliena. 6/10 ()
S přehledem nejslabší VETŘELEC. Ridley opět rozkročený mezi wannabe filozofickou sci-fi o stvoření života a vesmírnou monster vyvražďovačkou a jestliže minule šlo o - pro někoho více, pro někoho méně - splasklou ambiciózní bublinu, tentokrát je výsledkem nezastírané béčko. A jestliže se minule vytýčil úplně nový směr (pátrání po původu Inženýrů a Vetřelců), tentokrát se v tom sice pokračuje, ale zároveň se de facto remakuje první VETŘELEC. Další posádka se neplánovaně probouzí z hibernace, vydává se za tajemným signálem na neznámou planetu se ztroskotanou mimozemskou lodí, stává se obětí infekce i androida se skrytou agendou, infekci zavlečou do mateřské lodi... Audiovizuálně je to opět nabouchané, postavy si svou charakterovou plochostí a hloupým chováním zase moc sympatií nezískávají, má to atmosféru, krev, nechtěně komickou scénu filozofování při hře na flétnu, nenápadité vyvražďování, jedinou větší a celkem zbytečnou akční scénu před koncem a závěrečný zvrat, který je průhledný prakticky od samého začátku. Dost tristní bilance, kterou v mých očích zachraňuje linie s Davidem, která až trochu moc stručně (ale za to slušně zlověstně) přivádí zpátky na scénu Inženýry i zodpovídá otázku stvoření Vetřelců nastolenou v PROMETHEOVI. Další díl v tomhle duchu radši ne. ()
Neobzerajme sa toľko dozadu. Klasika bude žiť večne, v “lonely perfection”, ako by jej miesto v histórii nazval David. A teraz, po tridsiatych rokoch, holt nastáva doba nového pojatia témy - prostoduchej ale efektnej, zábavnej na úrovni súčasných blockbusterov, nie prelomových žánrových diel. Alien: Covenant ma bavil, pretože je nabušeným sci-fi hororom s fantastickou estetikou obrazu, famóznymi lokáciami, hudbou ktorá (konečne) odkazuje na atmosférického Goldsmitha a Hornera. Bavil ma parádne gradujúcimi thrilling scénami (hneď prvá pasáž návratu na Lander, ktorá trvá snád desať mnút, patrí k tomu najlepšiemu v sérii) a v rámci žánrových pravidiel s dobrým rozmiestnením postáv do situácií, v ktorých sú likvidované. Než sa postavy dostanú z jednoho prúseru, už vie divák o ďalšom, ktorý im to ešte zhorší. Nehovoriac o poctivej dávke brutality a krvy. SPOILER ALERT: Scénár vysvetľuje pôvod Gigerovych kreatúr a mne sa toto sebadeštrukčné pojatie, že ultimátne zlo stvoril android, ktorého stvoril človek, pozdáva. Tematicky je to iná verzia Cameronovho Skynetu. Do toho konfrontácia androidov, ktorá dáva votrelčiemu vesmíru zaujímavý nový rozmer. A pesimistický záver, ktorý ponúka skvelé možnosti rozvinutia v ďalších dieloch. Teším sa! ()
Je to lepší než Prometheus, a přesto nejhorší Vetřelec. Co je to? Ridley Scott může na sklonku kariéry točit cokoliv, bohužel se ale rozhodl pídit po podstatě naší existence a ohledávat zázraky zrození... a bohužel tak dělá zrovna skrze vetřelčí sérii. Na ní přitom lidé milovali přesný opak než velké a vzletné filozofické úvahy - právě tu slizkost, ostrost, děsivost, buď syrová akční jatka, nebo hororové peklo s bubákem ve strašidelném domě uprostřed vesmíru, kde vám poldové nepíchnou. Ridley Scott pohříchu nechápe sílu látky, kterou stvořil, a tak se zase noříme do podivné filozofující sci-fi, která je často banální, povrchní a strašně nelogická z hlediska chování astronautů, zároveň je ale řemeslně velmi silná a místy co do krvavosti a sexuálních podtextů slušně oplzlá. Problémem tak nejsou jatka, ale spíš ansámbl plný nevýrazných postav, který zlotřilý Fassy masakruje v jedné z nejméně pochopitelných úloh své kariéry. Nebaví mě ten koncept, nebaví mě tyhle dva filmy a irituje mě, že někdo przní Vetřelce zrovna tímhle směrem, že jsme si za dva Promethey poctivého vetřelčího masakru skoro neužili a místo toho se tu mění různí xenomorfové a licituje se s podivnostmi o stvoření života a světa. Nový Vetřelec není špatný film, Ridley u něj ale strašně plýtvá potenciálem látky i svým vlastním kreativním časem. Škoda i podruhé. ()
Dal jsem si teď hezky při jednom a zatímco PROMETHEUS se dal, tohle byla zbytečná ostuda na úrovni béčkovýho hororu, co si hraje na něco víc a spálila velký peníze. Nudný postavy (aspoň je tu McBride), otravná postava okoukanýho Fassbendera, hloupý řeči, divný prostředí, originalita těžce záporná. Než se to konečně dostalo "kam mělo", byl jsem už chvíli v nezájmu. Takže 2 hvězdy za pár brutálních vyhřezávaček a jinak nasrat. Lituju všech fanoušků téhle značky, na nějaký proč mě napadá jen ztráta soudnosti a senilita, případně dozabezpečit vnoučata. ()
Galerie (117)
Zajímavosti (45)
- První film z vetřelčí série, v němž není dodržena abecední posloupnost jmen androidů - Ash (Vetřelec, 1979), Bishop (Vetřelci, 1986), Call (Vetřelec: Vzkříšení, 1997), David (Prometheus, 2012) a... Walter (Vetřelec: Covenant). (Metal Lord)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. května 2017 v Londýně. (Varan)
- Jedna z upoutávek byla vytvořena jako reklama na nového androida Waltera (Michael Fassbender). (vyfuk)
Reklama