poster

Křižáček

  • anglický

    Little Crusader

  • Slovensko

    Křižáček

Drama / Historický / Road movie

Česko, 2017, 90 min

Externí recenze k filmu (9)

  • Aktuálně.cz (Jan Gregor) **

    "Motiv otce truchlícího po zbloudilém synovi se ve filmu nijak nerozvíjí, tedy až na zhruba půlminutovou dialogovou výměnu mezi Bořkem (Aleš Bilík) a jeho náhodným spolucestujícím u nočního ohně. Scéna, kdy se Bořek vrhne u stánku na vyřezávané figurky, protože mu tváří připomínají syna, a trhovci…" (více)

  • ČervenýKoberec.cz (Karolina Benešová) **

    "I když snímek ocení porota, divák ho ocenit nemusí, a vůbec není třeba, aby se kvůli tomu cítil méněcenně. Ne každý pomalu plynoucí snímek s nekonečnými záběry v sobě má hluboký význam. Ano, Křižáček je netradiční a natočit takový film je asi odvážné, ale to automaticky neznamená, že jde o umění a…" (více)

  • FFFilm.name (František Fuka) **

    "Rozhodně vám nemůžu Křižáčka doporučit, ale jistým způsobem velmi fandím tomu, jak si jeho tvůrci jdou za svým. To, že před lety v Karlových Varech vyhrála Křišťálový globus Amélie z Montmartru, zatímco letos Křižáček, to je pro mě taková hezká symbolika toho, co se s tímto festivalem stalo." (více)

  • Filmspot.cz (Jan Varga) **

    "Nelze ignorovat tu možnost, že pro někoho jiného třeba bude Křižáček až spirituálním a duchovně i umělecky obohacujícím zážitkem na hraně meditace a filmového obrazového labužnictví, v němž bude spatřovat inspiraci Františkem Vláčilem, Andrejem Tarkovským nebo Terrencem Malickem, ale převažujícím…" (více)

  • MovieScreen.cz (Adam Fiala) ***

    "S Křižáčkem projevil Kadrnka odvahu. Od své asketické filmové formy neuhne ani o milimetr. Masové nadšení nelze očekávat, ale i člověk bažící po uměleckém prožitku se na konci může cítit pořád docela hladový." (více)

  • MovieZone.cz (Mojmír Sedláček) ***

    "Kamera přímo vybízí k uměleckým obrazům, ty se ovšem nekonají a divák se tak musí spokojit s nekonečnými záběry, které dlouho a zbytečně snímají scénu i po skončení děje. Zvuk je také plochý a jakkoli se formální stránka může ohánět záměrnou minimalističností, nezajímavost je neodpustitelná. Film…" (více)

  • Novinky.cz (Zbyněk Vlasák) ***

    "Režisérův debut Osmdesát dopisů to měl jednodušší, protože svým příběhem z doby normalizace o snaze ženy a jejího syna vycestovat za manželem do emigrace vstupoval na pevnější půdu – významově předjednané pole našich vzpomínek na předlistopadovou minulost. Navíc jeho přístup ke komunismu jako k…" (více)

  • Pinbacker.cz (Adam Hencze) **

    "Soustředěná, středověce bezčasá mozaika s Rodenem a Kadrnkou: oba tu jsou pevně v kramflecích, ale nestačí to. Křižáčka nezastavuje fanatický Saracén, Křesťan, ani bezvěrec, potápí ho neschopnost komunikovat téma, prázdné symboly s pro dějovou vyprazdněnost nedostačující úrovní výrazových…" (více)

  • TotalFilm.cz (Dagmar Šimková) ****

    "V hledání vlastní divácké cesty vidím smysl tohoto snímku. Stejně tak to ale mnoha lidem z filmové branže i divácké obce může nahánět hrůzu. Sama nerozumím těm, kteří se ptají, proč se filmy jako Křižáček vlastně točí. Stejně tak bych se já se svým založením a pohledem na svět mohla ptát, proč…" (více)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace