Komentáře uživatelů k filmu (779)

  • gudaulin
    ***

    Premiérové ohlasy byly nejen pozitivní, ale čišelo z nich dokonce nadšení, jako by sportovní klub ze zapadákova potácející se na dně tabulky zvítězil nad šampiónem z velkoměsta. Objevovaly se výrazy typu "konečně český film světové úrovně" apod. Protože takový jásot zněl českou kotlinou už vícekrát a posléze jsem následně musel korigovat svá velká očekávání, přistupoval jsem k filmu s rezervou a přesto můj verdikt tentokrát zní: za dlouhou dobu několika měsíců jde o můj nejlepší zážitek z kina a od loňského úspěchu Cesty ven je to první český snímek, který stojí za výpravu do kina. Je tomu tak především díky výbornému herectví bratří Hádků a atraktivnímu zobrazení komunity maloměstských outsiderů - lidí bez vzdělání, bez zázemí, často bohužel i bez odpovědnosti a sociální inteligence. Oba filmoví bratři mají svůj plán, ten Užovkův je ambicióznější, jen poněkud háklivější na vnější ohrožení. Slabinu vidím ve scénáři, kdy vlastně nevím, co je předmětem režisérova zájmu. Konfliktní vztah bratrů ukončený zásahem zhůry? Přátelství rozdělené vězeňskou zdí? Ani tady nevidím zásadní dramatický konflikt, ve tvrdě pragmatickém prostředí české společnosti vypadá Užovkovo rozhodnutí racionálně a režisér vytváří morální dilema, které, obávám se, vlastně pro převážnou většinu diváků neexistuje. Snímek se dotýká řady problémů, ale nikdy a nikde nejde na dřeň. Co je nejhorší, závěr mi přijde bezradný, navíc i nedůvěryhodný. Vzestupu některých filmových nýmandů rozumím. Antihrdina nedávno zhlédnutého amerického dramatu Slídil je příkladem postavy, které přerod z bezvýznamné nuly v nebezpečného hráče, co jde tvrdě za svým, můžete věřit. Užovka ale velkým hráčem není a takovým jako on není v reálném světě souzeno hrát roli kápa. Celkový dojem: 65 %.(2.4.2015)

  • Ampi
    ****

    Někdy si české názvy českých filmů zaslouží kritiku. U Kober a užovek se mi anglický název "Snake brothers" líbil. Ony celkově anglické titulky od Stephana von Pohl a šperkařky Shelleyi Leighton viděné v kině Světozor byly zajímavé. Hadí bratři s bratry Hádky nejsou příliš veselým a ani optimistickým filmem, i když se u nich člověk často zasměje. Hlavně Prušinovský ukazuje pohled, který občas není vidět. Film má jisté poselství i děj a to se nejen u českých a slovenských filmů cení.(12.11.2015)

  • Pepinec
    ****

    Před pár lety jsem jel za holkama z ročníku pod náma na turisťák. S jednou z nich jsem skončil za chatkama v lese, akorát nás blbce nenapadlo nic lepšího, než si lehnout do mraveniště. Souvislost s tímhle filmem to má takovou, že ačkoli jsem se z té hodinové romantiky mezi nasranými mravenci osypal úplně stejně jako z nechutně nesympatického prostředí Kober a užovek, musel jsem v obou případech uznat, že to stálo ku*va za to! Filmu promíjím depku, protože v sobě měla pravdivost a skvělé výkony herců, mravencům promíjím jizvy, kvůli kterým jsem to léto musel chodit v teplácích, no a odpouštím i tobě, že jsi mě tam zatáhla...(23.3.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Dráma len vďaka rozuzleniu. Inak sa jedná o čistokrvnú, pomerne realisticky poňatú komédiu zo života feťáka, ktorý je svojím najbližším okolím neustále vnímaný ako osoba, ktorá za nič zlé čo spácha - nemôže. Divák sa pár krát zasmeje, pár krát mu hlavou prebehne myšlienka, či už toho nie je priveľa a či v skutočnosti nie je hlúpejší ten, čo má zdanlivo rozum na mieste.(2.8.2016)

  • Pilda17
    ****

    V poslední době jeden z nejlepších českých dramatických filmů. Herecký výkon obou bratrů je fantastický. Matěj Hádek nebo-li úžovka hraje staršího a rozumnějšího bratra, který ve svém životě tápe. Kryštof Hádek alias Kobra hraje mladšího bratra, který krade, je to feťák a ani doma to nemá snadné. Oba herci jsou fantastický a realitu vystihují dokonale. Smekám před nimi a i přes velké klady, pocit na plný počet nemám. Minimálně závěr mohl být o něco lepší .. 8/10 = 85%(15.11.2015)

  • S.Quentin QUALE
    **

    Film má smysl vidět kvůli vesměs všem hercům, kteří jsou plně uvěřitelní ve svých rolích úplných kokotů, čímž se dostávám k tomu, proč se na film nedívat. Film nemá žádný příběh, v podstatě se jedná o náhled do života party výchlastů a jedné smažky. Super. Dvouhodivnová reklama na to být looserem. Pointa žádná. Teď jde jen o to, jestlí jsme opravdu národem takových trotlů, které ukazují tyto filmy. Já si pořád ještě myslím, že ne (zcela), a o to víc mě podobné filmy dokážou nasrat. Až se přístě budu chtít edukovat v tomto duchu, zajdu se podívat večer na autobusák. Ušetřím hodinu a půl a to si ještě při cestě stihnu nakoupit. 45%(14.2.2016)

  • Aky
    **

    Scénář psaný víc vůlí než invencí. Příběh je banální, spoléhá víc na vulgárnost prostředí než na vynalézavost vyprávění, kde nestačí logika zaskočí náhoda. Pro toho, kdo má rád český film a přitom si dovolí srovnávat, smutné.(24.1.2016)

  • vteco
    ****

    Na české poměry neuvěřitelně profesionálně vypadající film, který nestaví na hvězdných jménech z televizních pořadu či seriálů. Hlavní dvojice filmu, bratři Hádkovi, zde oba předvedli velice dobré herecké výkony, ke kterým jim pomohly výborně a realisticky napsané postavy. Příběh o vztahu není ani příliš propletení, ale ani příliš primitivní, jen škoda že závěrečná část nepřenesla svou ideu o něco více poutavěji. /85%/ (Kino - Prom.)(3.5.2015)

  • lamps
    ****

    Občas ne úplně přesvědčivé, s postavami jednajícími účelně pro umělé navození dramatické zápletky, ale v jednotlivostech, jako jsou realistické dialogy, emocionální efekt nebo herecké výkony všech na place, se jedná o autorské dílo nadnárodní úrovně. Prušinovský dobře rozumí problémům a potřebám nižších sociálních vrstev a čistě filmový příběh dvou různorodých a problémových bratrů na ně montuje bez zbytečného sentimentu a změkčilosti. Jen tak dál...(26.11.2015)

  • DJ Obelix
    *****

    Koncert mistra Prušinovského a bratří Hádků. Už tato tvůrčí konstelace slibovala skvělou podívanou, ale netušil jsem, do jaké "depky" se to vrhám. Dialogy byly vypilované do posledního detailu a po dlouhé době, z českých luhů a hájů, nešustily papírem. Jen některé zvraty byly až trochu moc čitelné, ale to bych nejspíš chtěl od prakticky debutanta na scenáristickém postu asi příliš. Nicméně jeho mládí je tu znát v tom nejlepším možném slova smyslu a těším se na jeho další tvorbu. Je fajn vědět, že se v posledních letech objevují takové naděje v profesi, která je (nebo by měla být) základním kamenem a srdcem všech filmů. Poslední hvězdičku přihazuji za ten až hmatatelný a zatuchlý zmar všech postav a okolního prostředí Kralup nad Vltavou a především za výtečný soundtrack!(13.3.2016)

  • kingik
    ***

    Z kůže svlečení Hádci jsou fajn, jen scénář si měl vzít na dozor nějaký zdatnější herpetolog. Ten jedovatý had mě ne a ne uštknout. A to jsem se s ním nenudil. Pěkně se vyjímal, syčel, jenže když měl přijít výpad, vždy jsem uhnul. A tak to šlo s tímhle filmem celou dobu. Ok, nasadil se kolovrátkový styl, ale nebyl by na obtíž, kdyby se v tom filmu udála fakt podstatnější zápletka, než jen to, že jeden brácha Užovka podniká v hadrech, které mají diskutabilní původ, do zásilky se pravidelně přibalí i sexuálně podpůrné preparáty (téměř nevyužitý nápad), druhý přezdívaný Kobra, ten herecky zajímavější, je neustále sjetý dement, co ukradne i nos mezi očima, čímž stále popuzuje svého rozumnějšího bratra i okolí. Očekával jsem, že podnikání bude neúspěšné, babička, co ručila domem, o něj přijde, defektní bratr bude ubit za své hloupě nezralé činy aj. Šancí šokovat diváka bylo dost, téměř žádná nebyla využita k mé spokojenosti. Film často naznačil potenciálně vybroušenou i originálně zabarvenou scénu, ale diváka nedorazil. Klidně už se mohl divák pokochat i sexem s metrákovou dýní, ne jen sledovat rozostřený obraz při koitu. Svlečenou kůži hada moc neupotřebíte, něco podobného mně připomínal scénář. Ovšem režie už vládla podstatně zdatnějším kalibrem příjemné ráže. Od Prušinovského jsem nečekal jakýkoliv náznak originálního režijního rukopisu, měl jsem ho za bezvýrazného rutinéra. Zde však předvedl, že každé políčko jeho filmu má svoji originální příchuť, která variuje depresivní náladu filmu, z níž jen divák stěží unikne.Technicky zdatně natočené pasáže, plynule vedený střih, jakási bezútěšná atmosféra, která se line celým filmem, to určitě zasloužilo cenu za režii. Z hereckého hlediska bych cenu nedal Lucii Žáčkové, která nepředvedla nic extra.Jsou určitě daleko zajímavější herečky ve vedlejších rolích. Hádkové vnesli do filmu "rodinnou" autenticitu, bavilo mě sledovat je, když spolu byli na scéně. Ocenění za jejich herecké výkony jim náleží právem. Scénář nic moc, závěr byl úplně banální, přece jen šlo o ztrátu bližního, cynismus určitě nebyl na místě. Shrnul bych to tak, že scenáristicky je film nevyrovnaný, v mnoha důležitých fázích i nedodělaný, herecky a režijně se jedná o pozoruhodné dílo v rámci české kinematografie. Hotový z tohoto filmu nejsem, ale dal se. 60%(13.3.2016)

  • JitkaCardova
    ****

    Film skvěle funguje, tak, že jsem se u toho kroutila jako had v rozštíplé holi. Sevřený rámováním i obrazem (kamera sama jako když jede na hadovi, co ta dělá, kam se prosmýkne, proplazí, nebo jak zblízka se nejednou varovně vztyčí a ostražitě a hladce sleduje každičký pohyb svých obětí), sevřený zvukem i slovem (parádní dialogy, snímání zvuků, nesmlouvavě otrlý výběr songů - je ovšem zlé, že jich tři čtvrtiny nepřekládají v angl. titulcích, to není stejné, jako když si dneska na netu najdete texty anglických písniček už i s překlady, že ne), sevřený pevnou a úzkou klecí scénáře, sevřený maniakálně neúhybným hereckým podáním, svíravý pocitově, uťatý jako definitivním hadím kousnutím do krku, jako plivnutím jedu do oka... trapno a bezvýchodno, rána do vazu, není kam před tím uhnout, kroutila jsem se... *** Nelze se ale přenést přes jeden zásadní problém: námět je devadesátkový, přesně ta doba, kdy se na malých sídlištích, v panelových sídlištních střediscích otevíraly značkové obchody s hadrama, v sousedství poloprázdných květinářství a uprášených drogerií, za slepými výlohami s kousky hnědé izolepy, přesně ta doba před invazí Vietnamců a po nájezdech tun polských šusťáků, ta doba, kdy se šmelilo s viagrou... devadesátky. Sedí to jako prdel na hrnec, včetně veškeré té bytové estetiky a všeobecných tepláků na doma, všechno to zapadá a člověk mojí generace dostává záchvat dušnosti. Devadesátky jak vyšitý a šmytec. Potíž nastane, když najednou úspěšný podnikatel koupí bábrli plazmovou televizi a v závěru filmu bojuje se smart-phonem a netbookem, a je po srandě. Začínající šmelina s viagrou a předvietnamský boom pseudoznačkových hader na vidláckých sídlištích se s touhle technikou míjí přinejmenším o patnáct let, spíš o víc. Tenhle renonc celý film notně shazuje, byť je mi jasné, že celé řadě jindy narozených diváků to šmahem splývá, je to nepřekousnutelný faktický rozpor. *** Další věc k podotknutí je pak už subjektivnějšího rázu: přestože film je nemilosrdně zacílený a propaluje se člověku do rozcitlivělé, rozkuchané duše jako lupou zkoncentrovaný paprsek, postrádám... přesah... působí to v podstatě jako bravurní hraný dokument, jako důsledné připomenutí jedné palčivé minulé reality, postrádám tu kulinářskou špetku "něčeho víc", ne proto, abych tomu sevření unikla, ale prostě proto, že je to film, dílo s vlastní duší, postrádám ji tam. V tomhle chimérickém ohledu mi pořád připadá Poslední zápas Pepika Hnátka silnější, jako větší dílo, i když oba ty filmy se do mě zakously stejně hluboko, se vší urputností, jen každý z jiné strany a do jiného místa mého neodkecatelného českého původu, prostředí, z něhož navždycky vyrůstám. Za tohle je budu oba vždycky velebit a Prušinovský u mě má svoje nezaměnitelné místo v české kinematografii jisté. Neupadá do infantilního humoru polehčujících komedií, je pronikavý a přísný, i při předvádění únikového humoru či situačního trapnokomična není sám nikdy trapný - to je nedocenitelný, důstojný a prazákladní rozdíl. Jeho tvorba zraje, tříbí se a já se těším na další počiny. Jen doufám, že se tak jako jiní jeho souputníci do sebe počesku příliš nezamiluje, nezleniví a nezkurví se - v jeho případě by to bylo dvojnásob smutné, protože přesně tohle má tak často v hledáčku. Zatím dobrý, zatím drží, zatím jede, zatím se chvěju, zatím se kroutím jako had v rozštíplé holi.(24.4.2015)

  • MikeCool
    *****

    Nejlepší, český dramatický snímek roku 2015! Hodně kvalitní filmová psychologie, zrežírovaná na jedničku a duo bratrů Hádkových předvedlo též famózní výkon. ___ (Jiráskovo divadlo, Nový Bydžov)(12.8.2015)

  • InJo
    *****

    Pecka. Uvěřitelné sociální drama se spoustou skvělého a hlavně zcela přirozeného (!) humoru. Oba Hádkové naprosto skvělí! Jan Prušinovský je fakt talent s velmi osobitým autorským rukopisem, jehož každý nadcházející filmový i seriálový projekt je hoden velké pozornosti. Spolu se Ztraceni v Mnichově český film roku. 90 %(22.7.2015)

  • sochoking
    ****

    Ja som z tohto filmu dostal nenormálnu depku. A tá požiarnicka zábava ma iba dorazila! Som rád, že som si to nehodil...(28.10.2015)

  • mat.ilda
    ***

    Vděčné téma - magorů a zkrachovalců ve filmu (ne tak ve společnosti) není nikdy dost... Mně osobně se z rodin tohoto typu a jejich životů bohatých na události stahuje hrdlo ještě dřív, než dojde k nekalé zápletce a tento film s univerzálním nešťastníkem, který by se po x-té rád vymanil z osidel vyjetých rodových kolejí a tak nějak "správňácky" si navýšil kredit za nízkého výdeje energie, končí přesně tím, čím má... prokletím stereotypů. Ve výsledku mně ovšem chyběl plán, víš jak... nějakej návod nebo poučení z krizovýho vývoje, pojmenování... Ale vzhledem k neočekávanému hereckému nasazení bratrů Hádkových, zejména pak Kryštofa, to pořeším následovně - i přes silnou nechuť k tuzemské tvorbě posledních let, zejména díky veseloherním retrospekcím s nabádavým podtextem, se vycením slušnými šedesáti procenty jakožto sichrem pro opakovačku, která ani napodruhé nezklame. Filmová výzva 2016 od Frajera42.(24.1.2017)

  • predators
    odpad!

    Tak toto šlo totálně mimo mě. Ale kdo se vyžívá v ponurých, depresivních psycho dramat, směle do toho!(2.8.2017)

  • Rocky62
    ****

    Troufám si tvrdit, že za tento počin bychom se nemuseli stydět ani v mezinárodních vodách, neboť dle mě vlastní přesně ty ingredience, které by měl kvalitní snímek obsahovat. V první řadě je třešničkou na dortu geniální Kryštof Hádek. Jeho kreace skvěle vystihuje patrně tu nejnižší sociální sféru. Nechybí vytříbené dialogy a vývoj postav. Pakliže by český film měl i nadále takovou úroveň, zřejmě bych se našim filmům přestal vyhýbat. 80%(19.11.2015)

  • Snorlax
    *

    Kdybych pochopila, proč byl film natočen, co měl divákovi sdělit a k čemu je vlastně dobrá jeho existence, možná bych ho ohodnotila výš. Takto mohu ohodnotit jen na Hádky nebývale solidní herecké výkony.(19.2.2017)

  • lillien
    ***

    Obsazení skutečných bratrů do rolí filmových byl v případě Hádků skvělý nápad a rozhodně se mi jako dvojice líbili. Matěj mi z těch dvou připadal civilnější a celkově lepší a ráda bych ho ve filmech viděla víc. Jako fetka se Kryštof snažil, slizkou, dementní špínu z toho docela vyhrábl. Nikdo nezůstal na pochybách, že fet jako zabiják charakteru funguje spolehlivě, zejména když už před kariérou smažky byl dotyčný nejspíš solidní debil. Původně jsem myslela, že příběh bude víc o tom, jak fetem po hlavě vlítnete do hnoje, který v sobě lidská bytost nosí. Překvapivě mile se postupně děj soustředí spíš na postavu druhého bratra, což je i psychologicky zajímavější role. Podobně mile překvapili další méně známí herci, konečně jsem měla pocit, že to maloměsto někdo ještě umí zahrát. Mírně mi vadil trochu useknutý závěr na jinak velkorysou stopáž. Jinak jsem to ale čekala mnohem horší. Drama o klasickém dilematu a hranicí mezi přátelstvím, loajalitou s rodinou a osobním prospěchem je jako námět fajn, a domnívám se, že hlavní postava jednala zcela v souladu s tím, jak by se bohužel zachoval v podobné situaci skoro každý. Poctivost, čest a malost se projeví zejména tehdy, když nám začne hořet koudel u prdele na dobrém bydlu.(28.10.2015)

  • Vančura
    ****

    Fascinující herecká kreace Kryštofa Hádka ve filmu, který mě hodně bavil. Některé další herecké výkony jsou sice přinejmenším rozpačité (David Máj, Lucie Polišenská), ale celkově mi to přišlo jako velice dobrý a neobyčejně autenticky působící film. Uvážím-li, že to natočil stejný režisér, který je podepsán pod děsivým filmem František je děvkař, pak u něj lze asi bez debat mluvit o výrazném posunu dopředu. Chvála, jíž byl tento film po své premiéře zahrnut, byla podle mě zcela zasloužená. Kromě již zmíněných některých herců mi tam vadila i jistá předvídatelnost děje (jak film dopadne jsem poznal po pár minutách od začátku), ale jinak za mě spokojenost.(28.11.2016)

1 2 3 4 5 6 11 20 30 39