Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDarKnig
    ***

    Co se týče výpravnosti a technické propracovanosti filmu, opravdu nelze Polákům nic vytknout. Je vidět, že ta spousta sponzorů, kteří otravují svými logy na začátku filmu, se vyplatila. Člověk nemá vůbec žádný problém uvěřit, že ta Varšava, kterou mu ukazují, je opravdu Varšava válečná, brzy po úvodu dojde k velmi hezkému průjezdu kamery jednou takovou ulicí a rozpočet je opravdu vidět. A uvěřitelně to funguje i dál, když začne válečné peklo. Jistě, nemůžeme tady čekat nějaké opravdu velkolepé bitevní výjevy, ale o tom ani povstání nebylo. A je vidět, že co se výběru událostí a jejich průběhu týče, drželi se tvůrci znatelně jak nejblíže to šlo skutečnosti. Film tak podává velmi intenzivní, děsivě ponurou a syrovou ukázku toho, co dělá z lidmi válka. A opravdu divák není ani trochu šetřen, jakýkoliv horor se sotva může rovnat některým momentům, které se tehdy před desítkami let udály. A to jsou z nich zde použity jen zlomky, pro ušetření času i peněz. V tomto tedy na mě film zapůsobil v tom nejlepším světle jako krutá zpověď a také památník jedné z nejhorších událostí celé 2. světové války. A nevadilo ani příliš možná velké omlazení a také genderové vyvážení celé herecké skvadry, která nás zde provází. Popravdě ve všem tom hnusu a špíně bylo nakonec fajn dívat se na hezké lidi, dokonce i přes to, že jejich herecké schopnosti (hlavně pak ústřední postava mě první polovinu filmu docela otravovala) nebyly nikterak slavné, pak jak je začal scénář protahovat kanály a krvavým deštěm, už na nich ani moc nezáleželo. Stačilo, aby se tvářily všichni rezignovaně a smířeně s osudem a bylo to. Horší ale bylo, že po stránce dějové to skřípalo taky výrazně. Hlavní romantická linka se snažila tvářit někdy příliš osudově, někdy podivně romanticky, ale stejně bylo vidět, že je tam jaksi jen jako hnací motor pro posouvání postav dál Varšavou. Nic dalšího, většího vlastně v ději ani neexistuje. Vše je podřízeno jen obrazové galerii složené z těch nejdůležitějších momentů povstání. Nakonec jsem si ale říkal, proč ne, jestli tohle má být ten moderní památník pro nové generace Poláků, tak ať. Jenže režisér si navíc umyslil, že nejlepší bude, když toto obrazové muzeum přizpůsobí mladým ještě víc než jen skrze romantickou linku. A tak do filmu nacpal celou svou schizofrenickou vizi. Je tu syrovost, hnus, prach, zoufalství a náhle hups - naskočí slow-motion cool scéna s povstalci, ozbrojenými šátky přes tvář, jak z nějakého videoklipu anarchistické britské skupiny, a do toho ještě střih na taktéž slow-mo erotickou scénu. A takové věci se tu objevují často. Neříkám, že vše působilo přímo zle, některé pokusy byly dokonce příjemně artové, ale ta rozpolcenost mezi válečným bijákem a sexy teen romancí bila do očí až příliš. Když k tomu přidám ještě mírnou nespokojenost s tím dějem (ovšem líbí se mi představa, že Komasa to opravdu zamýšlel tak, jak jsem psal - a oba hlavní hrdinové byli vlastně jakýsi němí svědkové, kteří doprovázeli diváka cestou napříč tragédií) a hereckými výkony v první půli, vychází mi tak 6,5/10. V mnoha momentech to bylo ale výrazně výš, autenticita když funguje, funguje mrazivě.(23.12.2015)

  • kinderman
    **

    Tvůrčí záměr dobrý- ukázat, jak se romantické představy "puberťáků" o povstání mění v bolest, zoufalství, strach a smrt. Problém je, že zpracování je také určeno puberťákům, takže tu máme hrdinu s nepřítomným výrazem, který mizí a zase se objevuje, přičemž se zmítá mezi dvěma dívkami, snyderovské zpomalovačky (něco jako nedávný ruský Stalingrad), prapodivné milostné vize a záběry first person jako vypadlé z počítačové hry. Něco na tom bude, že k některým látkám musí tvůrce dorůst (stejně jako divák k některým filmům). Při sledování mě napadlo, že asi nikdo nikdy u nás neuchopí filmově Škvoreckého Zbabělce.(27.1.2015)

  • PauloZ
    ****

    Velký světový film. Ani za mák nic prostého a obyčejného. Velmi mě to po rozpačitých ohlasech překvapilo! Dramaturgie a výprava scén naprosto topová. Zrujnovaná města, špina, prach, zkáza a strach na každém metru. Prostě válka v nejsyrovější podobě a celé je to naprosto skvěle odpracované po všech směrech. Herecky smekám. Kamerové nálety a několik velkých scén mi opravdu zatlo tipec! Pravda, první slowmotion je naprosto nevkusný a dubstepová část vůbec nesedí celému konceptu, ale jsem ochoten to tolerovat (obdiv za tu odvahu to vůbec risknout takhle modernizovat), protože je to naprosto bezchybně vystavěné s absencí hluchých míst. Přítomnost holek v odboji v plné polní také zvedá status a jakousi reálnost. Samotný milostný trojúhelník se průběhem filmu vyvýjí a formuje zcela přirozeně bez jakéhokoliv náznaku přeemotivovanosti, nebo přehnanosti. Takže jsme všem všechno věřil a v závěru mě bylo několika postav fakt ku*evsky líto, protže jsem nečekal, že až tak krutě můžou dopadnout. Jsem naprosto spokojený a říkám, že mě tohle bavilo a kus víc jak včera viděný Americký sniper. 4,5*(6.5.2015)

  • milka
    ****

    Aneb jak si Poláci chtěli natočit vlastní hollywoodský popcorn a až nečekaně zabodovali. Ano, je to celé docela roztříštěné s několika wtf momenty (sex v rytmu dup-stepu asi z hlavy jen tak nedostanu), pitomým romantickým trojúhelníkem a lidé, co budou chtít vidět realistické podání varšavského povstání asi budou zvracet. Jenže jakmile dojde na akci, je to nehorázně velkolepé, brutální a vlastně i dost strhující. I přes jistou naivitu jsem se zkrátka nenudil a Komasu by měli do toho Hollywoodu co nejdříve naverbovat. A ty krásné Polky taky.70%(12.4.2015)

  • ARI50
    ***

    Musim řict že film byl dost povedený , až na 3 nesmyslné zpomalené záběry a podivnou hudbou to byl velmi povedeny snímek, od hercu po velmi dobré efekty( penězma se rozhodně nešetřilo ) a příběh jsem spokojeny, škoda tech 3 momentu co jsi myslím že to dost ubralo na kvalitě ale po delší době opět povedenej válečnej film. Film se polákum dost povedl přiště jen zapracovat na těch záběrech.(25.1.2015)

  • - Sběr materiálů trval přes osm let, přičemž tyto dokumenty se skládaly z rozhovorů autora s žijícími pamětníky povstání, dále analýzou zvukových nahrávek z archívu Muzea Varšavského povstání a dále materiálů z filmových kronik ze srpna roku 1944. (majky19)

  • - České postprodukční studio UPP pro film vytvořilo více než 420 trikových záběrů. Od retuší současných prvků, až po kompletní vytvoření částí města ve 3D. (tomeek)

  • - Snímek byl inspirován historií bojové skupiny Radosław, která se účastnila bojů v různých částech Varšavy. (majky19)