Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EvilPhoEniX
    ****

    Na to jak na Poláky nadáváme, my máme co říkat s našimi Babovřesky, za tenhle film se nemusí vůbec stydět. Město 44 je po dlouhé době jeden z nejreálnějších válečných filmů, vskutku autentické záběry, kolikrát i dosti drsné ( Scéna kde padají lidské vnitřnosti z jeptišek z nebe po výbuchu v kostele je Epic). Akce je tedy zdařilá, hezky natočená, místy i slušně atmosférická ( Scéna v kanále až hypnoticky hororová), takže Poláci se očividně chtěli na tomhle vyřádit do syta, pár scén ovlivněných Holywoodem se zde také našlo ( Různé zpomalovačky, či romantická scéna s ohebnými kulkami :D), Jo velmi efektní záležitost. 75%(19.4.2015)

  • Nach
    ****

    1700 hodnocený film, 800 komentář: Klobouk dolu před polskou kinematografií. Jan Komsa za rozpočet z něhož by se nezaplatil ani úvod Zachraňte vojína Ryana udělal tak dravý, brutální a epický válečný příběh, který mu my můžeme jen závidět. Z naší tuzemské tvorby se k tomuto snímku jen vzdáleně přiblížil režisér Václav Marhoul ve svém válečném dramatu Tobruk. Ovšem i tak je Město 44 o tři stupně vyšší liga. Na stranu druhou tam, kde Tobruk má silnou stránku v psychologii postav, tam Komasovův film zaostává. Vnitřnosti zde sice létají vzduchem (doslova) a z města se během 127 minut stanou trosky, ale to všechno je na úkor upřednostnění brutality války před psychologickými aspekty hlavních hrdinů. Ti sice doznávají v průběhu stopáže jisté charakterové změny, ale jedná se o pomyslné druhé housle. Prioritou je zde vidět válečné běsnění v plné epické parádě a teprve až pak nás mají zajímat hlavní postavy. Proto mě jejích ztráta nijak nezasáhla. A právě k postavám se vážou i jakési dva nejpodivnější záběry, které jsem kdy viděl. První je líbací scéna ve smršti kulek a pak sex na bojišti. Obě scény jakoby patřily k jinému filmu. Jsou sice efektní, ale žánrově komediální a hudebně tak moderní, až mi přišlo, jakoby přilétly z jiného snímku z vedlejšího kinosálu. Oproti tomu však musím na druhou stranu pochválit někdy velice brutální záběry z bojiště, déšť krve a vnitřností a zobrazení klaustrofobie při úniku kanály. Ve výsledku tedy je Město 44 filmem, který potěší bitevními scénami, často i reálnou válečnou brutalitou se správným vyzněním, že válka není dobrá. Na druhou stranu trochu ke dnu toto válečné drama stahují slabší momenty, povrchně vykreslené hlavní postavy a tu a tam i na mě netrefná hudba. I přesto poláci u mě mají poklonu a docela slušné finální hodnocení. 75%(3.4.2015)

  • Praxis
    ***

    Výpravný film silně hollywoodského střihu ukazující syrovou brutalitu varšavského povstání pro generaci ajfouňáckých teen Poláčků. Hollywoodu se to místy skutečně dosti podobalo - zejména svým patosem, ale především luxusními akčními sekvencemi, šťavnatým vizuálem (krvavý déšť ruluje), sic notně podpořený celou baterií CGIček, ale i přesto na evropské poměry silný nadprůměr. Akčí scénky navíc doplňují i vizuální onanie pana režiséra a scénaristy v jednom - v tom nejlepším se všecko zastaví a tuuuuuuuzzzeeeee dlouho se probíhá před kamerou a okolo sviští roj kulek. I samotný Neo by záviděl. Co tam dáme dále. Hmmm, hmmm, no teď by se hodilo třeba - změnit hudební podkres a místo šansónu tam pro mladý hodíme nějakou dubstepovou rubanici, to určitě všichni ocení. A počkejte, chybí mi tam ještě něco jako DOOM pohled z pohledu hlavního hrdiny. Teď je to pecka. A pak tam nasázíme nějakou děsně akční dojemnou scénu, rádoby milostný trojúhelník a máme tady velkopolskou produkcí alá Hollywood. A aby někdo neřekl, že příliš kopírujeme, zboříme všechna klišé, které současná americká produkce velí - zabijeme pár dětí, zemře novorozenec a tak. Mno, upřímně gore efekty jsou teda špička - z válečné tématiky rozhodně jedny z nejlepších. Až na ten vizuál, akční stránku a někdy rádoby sebeparodické špičkování (dubstep, DOOM), byla by to celkem pořádná sonda do temné polské historické události. Takhle jen opatrný nadprůměr, který sráží scénář a intimní rovina příběhu. 55%(7.9.2015)

  • Fr
    ***

    „PŘÍSAHÁM, ŽE ZACHOVÁM VĚRNOST POLSKÉ REPUBLICE, ŽE BUDU HÁJIT JEJÍ ČEST A BOJOVAT ZA JEJÍ OSVOBOZENÍ, I KDYBY TO ZNAMENALO POLOŽIT ZA NI ŽIVOT…“ /// Rozpočet 24 milionů zlotých je na výpravě a efektech znát. Ty jsou však to jediný, na co se dají pět ódy. Scénář moc dramatický působivosti nepobral a možná bysme ho u nás, na rozdíl od toho vostatního, dali dohromady taky. Sledujeme skupinku dospívající mládeže, kterým se zapalujou lejtka a navíc cejtěj potřebu přidat se k odboji. Štefan je obklopenej dvěma holkama a kupou štěstí (že to nejde k sobě? Inu válka…) a my můžem sledovat jejich osudy. Po dlouhým, nudným úvodu přichází překvapení v podobě krvavejch scén, který potěší každýho válečnýho veterána. Scénář se dá pochválit za to, že staví na reálných základech (a hlavně kvůli tomu dávám aspoň ty 3*). Němci tenkrát sejmuli každýho, kdo jim padl do ruky. Nevyhejbá se ani vzájemný nevraživosti s Ruskem a strachu z Rudý armády, stejně jako zmiňuje účast jediných posil zvenčí, Berlingovců. Samotná válka, to je spíš taková partyzánština, ve který je možný naprosto všechno. Město se mění v živou střelnici, kde se všichni v duchu Hvězdný pěchoty (nemyslím ty šikulky ze Superstár, ale Verhoevenovo akční scifi z roku 1997) vrhají vstříc smrtícím nástrahám a překvapivě jim docházej životy. Jako hodně nepovedej vtip pak působěj všechny ty zpomalovačky a rádoby efektní nápady. Matrixovej „Bullet time“ během válečný vřavy, při níž si strkaj jazyky až do mozku, pak je vrcholem exhibicionismu. Proti tomu jsou „gerojský“ činy, s cílem nechat se co nejefektněji sejmout, prkotina. Možná tím chtěl rejža říct, že láska má místo v každý době. O tom nepochybuju, ale výsledek je stejnej, jako by Disney točil pohádku plnou milejch postaviček, o mistrovským díle masovýho vraha. Ukázat válečný peklo se povedlo na výbornou. Některý věci jsem nepobral já, některým zase nebude rozumět mládež. Hlavní cíl je však splněn: připomenou hrdinskou a tragickou kapitolu polských dějin. Nikdo mně nevymluví, že si tehdejší masakr civilního obyvatelstva nezaslouží lepší příběh než je tahle Love story. To ovšem nic nemění na faktu, že polská kinematografie se té naší neustále vzdaluje. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci se něco dozvědět o Varšavským povstání. 2.) S pionýrskou družinou jsme si často hráli na osvobození. (Byla jsem Marusja a všem jsem dávala. – První pomoc, debile!). 3.) Thx za titule „tkimitkiy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *(21.8.2015)

  • tomeek
    ***

    Dá se říct, že to Verbal dost vystihl. Skvělé herecké výkony, výprava jak prase, ale spousta skvělých scén ztrácí atmosféru hned s následujícím střihem. Množství velice samoúčelných scén, nebo kamerových lahůdek, na které když už se naladíte, tak zničehonic skončí (samopal POV, dubstep slowmotion), ale zase to vyvažuje dost silný a temný konec. Celkově u mě převládá z filmu lepší pocit, i když hlavního hrdinu jsem si moc neoblíbil a celkově jsem si k postavám (kromě Berušky), nestihl vytvořit pořádný vztah. Protože tady ale spousta lidí hodnotí líp, když je film podle skutečných událostí, myslím, že hodnocení ještě trochu poroste. 3,5*(25.3.2015)

  • - Natáčelo se ve městech Wroclaw, Walim, Swiebodzice, Varšava a Lodži Lodzkie v Polsku. (willy1)

  • - Ve filmu pracovalo přes 3 000 komparzistů a bylo použito 5 000  tun trosek, díky nimž tvůrci znovu vytvořili Varšavu zničenou válkou. (Stoka)

  • - České postprodukční studio UPP pro film vytvořilo více než 420 trikových záběrů. Od retuší současných prvků, až po kompletní vytvoření částí města ve 3D. (tomeek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace