poster

Operace Entebbe

  • Velká Británie

    Entebbe

  • USA

    7 Days in Entebbe

  • Slovensko

    Operácia Entebbe

Drama / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA, 2018, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (107)

  • POMO
    ***

    To přestříhávání na taneční soubor ve finální scéně, na kterou divák v mírném napětí čeká celý film, je na vyhazov. Jakože umělecká vsuvka, aby film nevyzněl jako pouhá žánrovka těžící z reálií? Špatné rozhodnutí. Snímek zachraňují pouze uznávané herecké tváře.(6.4.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Operaci Entebbe škodí žánrová neukotvenost. Chvíli to vypadá na politiku, to především v dialozích, chvíli na socální drama, chvíli na akční thrller, většinu pozornosti strhávají unesený na letišti, ale tam se i přes dramatičnost situace de facto děj nějak dál neposunuje, daleko zajímavější je souběžné dění v Izraeli, které si přímo říkalo o strhující dialogy i scény, ale bohužel po každé to byly jen takové ochutnávky, co by divák mohl mít, kdyby tvůrci byli co k čemu. Pokud jde o herce, tak i přes hvězdy Rosamund s Danielem mně přišli nejvýraznější izraelští politici, škoda toho malýho prostoru, fakt škoda. Zajímavě byl pojatý i závěr, kdy do akční scény byla prostřihána tanečně-hudební scéna. Neodpustím si na závěr pochválit Izrael za jejich chování ke všem teroristickým šmejdům a snahu bránit své občany kdekoli na světě i za cenu použití síly a sraní na zkurveně nečiné OSN. Pořád věřím, že Evropa se probudí a nebude se zde dít to, že člověk, který postříli nebo naplánuje v pařížském hudebním klubu desítky mladých lidí má v base posilku, kabelovku, dobrou stravu a nemusí vypovídat, jestli si takhle evropští politici představují boj s terorismem, měli by buď jít na stáž do Izraele a nebo rovnou na bojiště někam do islamákova a nést následky toho na čem mají svůj velký díl.(22.3.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $3,326,885 Tržby Celosvetovo $8,654,768▐ José Padilha akosi zaspal na vavrínoch, snaží sa tam nacpať umeleckú avangardu s dejovými skokmi na pódium divadla, ktorá tu moc nepasuje, dejové linky všelijaké len nie pútavé, rovnako tak postavy nestrhnú. /50%/(27.8.2018)

  • Radek99
    ****

    José Padilha se rozhodl natočit filmovou rekonstrukci historicky nejúspěšnějšího protiteroristického zásahu a vůbec není divu, v kontextu jeho debutu Tropa de Elite se tyhle dva filmy ideově jasně potkávají. Padilhův snímek nezobrazuje tyto události v dějinách filmu poprvé, ale zrovna v dnešní době jistě není na škodu připomenout si fenomén evropského levicového terorismu a jeho provázanost s palestinským hnutím odporu, náklonnost evropských levicových elit k Palestině a slepá nenávist k Izraeli je dlážděna těmito činy...velmi výstižná byla paralela mezi nacisty vyhladivšími 6 z 12 milionu Židů a jejich novodobými extremistickými nástupci. Tvůrci se pokouší vyprávět důležitou a složitou historickou událost v mantinelech thrilleru a celkem se daří, umělecká symbióza válčení a tance, taneční soubor vytvořil opravdu neobvyklý a silný rámec příběhu. Osobně mi sice chyběl Padilhův dvorní herec Wagner Moura, během Narcos jsem si na něj vypěstoval doslova závislost, ale i bez něj je casting celkem podařený, hodně se povedla postava Šimona Perese, v té době ministra obrany, bravurně ztvárněná Eddiem Marsanem... Příště bych jen prosil o ždibec méně tvůrčích empatií pro teroristy, jejich motivy jsou naprosto nepodstatné...(16.8.2018)

  • Kaka
    ***

    Mohl to být solidní politický military thriller o svobodných bojovnících, rozvědkách, politických špičkách i kvalitní rekonstrukci významné události historie. Jen těžko z toho mohlo vzniknout melodrama, či nějaký milostní trojúhelník, ačkoliv asi i to by mohlo být hratelné. Finále je ale mišmaš - řezničina bez ladu a skladu. Hvězdné osazenstvo nemá moc prostor hrát, spousta vedlejších charakterů s potenciálem je zbytečně upozaděných a to zdaleka nejzajímavější na celém filmu se odehrává někde úplně jinde, než v Entebbe (v Izraeli). Jednoznačné selhání tvůrce, protože využít takhle zajímavou látku, specielně v dnešní velmi aktuálně době, takto průměrně, bez šťávy, to dá skutečně kumšt. Závěrečný vojenský zátah prostříhávaný s wtf tancem je ryzí ukázka demence.(22.6.2018)

  • castor
    ***

    Letoun mířil do Paříže, ovšem během mezipřistání v Athénách po přistoupení dvou Palestinců a manželského páru změnil trasu a přistál v ugandském Entebbe. Radikální čtveřice totiž nechtěla poznávat krásy Eiffelovy věže, ale cestující držela v opuštěném hangáru a požadovala propuštění odsouzených palestinských teroristů. Izraelská vláda měla ale toho času jiný názor. Známá to událost.. Zapáchá to možná lehce agitkou, tvůrci se nicméně snaží postavy polidštit a hledat důvody k jejich krokům. Výsledek ale nestrhne. Únosci Daniel Brühl nebo Rosamund Pike přitom hrají skvěle, jsou plní pochybností, chybují, dumají, skvělé momenty má i mistr vedlejších rolí Eddie Marsan. Strhne i metaforický závěr, sestříhaný mezi útok elitní jednotky a živelný tanec za energetického bubnování na židovskou skladbu Echad Mi Yodea, ač je mi jasné, že zdaleka nesedl každému. Zbytek je ovšem utahaný, bez nápadu a bez šťávy, takže na čtyři hvězdy jít prostě nechci.(5.9.2018)

  • Wacoslav1
    ***

    Jak je vidět tak nejúspěšnější protiteroristický zásah v dějinách je pro filmaře pořád vděčné téma. Nevím kolik zde hodnotících vidělo předchozí verze. Toto je totiž již čtvrté zpracování této události a i když nemůžu mluvit o nějakým průseru, tak tomu kdo se o tuto problematiku zajímá bych spíš doporučil starší verze Operace blesk a Operace Entebbe. Tohle je dost zkratkovité. Vzhledem k stopáži to mohla být strhující jízda, ale je tu zbytečně moc nepodstatných scén na úkor těch důležitých. Každopádně kvalitní filmařina to nepopírám a ty slabší 4* bych dal, ale hvězdu dolů sráží nezvládnuté a odfláknuté finále. No a prostříhávat finální přestřelku záběry na tanečnici která nezvládá své kreace a padá na hubu opravdu nebyl šťastný nápad.65%(30.3.2018)

  • Spiker01
    ***

    Další z mnoha historicky-naučných dramat, které z nastolených kolejí nijak extra nevybočují, krom samotného konfliktu, který minimálně u nás není tolik známý a člověk se v leččems přiučí, pokud zrovna tu historii nemá najetou celou po letopočtech. Herecky a režijně je to mírný nadprůměr, nic na co by se dalo extra vzpomínat, pokud člověk viděl v kině trailer, přesně takový “obyčejný” film dostane. Recenze jsou ještě přísnější, takže spíše nenáročný film na večer u televize.(4.9.2018)

  • Jhershaw
    ***

    Entebbe rozhodně není tak špatné, jak by napovídalo průměrné 5.5 hodnocení na IMDb. Řemeslně je zvládnuté dobře. Nicméně z herců/ postav dostávají nejvíce prostoru němečtí teroristé (Brühl, Pike), pak zbude trocha času na izraelské politiky a tím to skoro končí. Kromě inženýra z letadla nedostane žádný z unesených více prostoru, stejně tak se skoro nic nedozvíme o dalších únoscích nebo těch, kdo to celé plánovali. Takže těžko tam k někomu budovat sympatie. Vzhledem k tomu mi stopáž přišla delší, nebo mi naopak chybělo větší gradování postupně během filmu. Konec samotný je zvládnutý dobře a prostřihy na tanec zážitek umocňují. Když se ještě vrátím k izraelským politikům a rozhovorům Rabin - Peres, Peres se ve svých odhadech několikrát mýlil, přesto to zde není dále rozebíráno. 70 %(25.3.2018)

  • LiVentura
    **

    Nejslabší zpracování prolnuté "vyšším uměním".. Nebavilo! Chybí charakterní herci.(22.8.2018)

  • mzss1
    odpad!

    (0%) Viděno v kině. Co to do pekla mělo znamenat ? Oh my god !!! Nejhorší film na který jsem kdy byl v kině ! Krucinál, tak to už je velký náznak konce tohoto světa, alespoň pro mě. Záměrně budu sprostý a nepříjemný v tomto komentu abych alespoň trochu vyjádřil své pocity k této neuvěřitelné sračce. Možná to trochu přeháním a tu jednu hvězdičku za námět atd bych asi dát mohl, ale já si nemůžu pomoci. Při sledování na velkém plátně jsem se u tohoto málem zesral. Ačkoliv hned od začátku se jde na věc, únosci přepadnou letadlo, s kterým odletí někam do zapadákova, kde budou cestující jako rukojmí držet. Jenže celé je to tak nudné, nezáživné, bez napětí, bez atmosféry, nikdo z herců nedokáže zaujmout, ani ta R.Pike, která zde působila jak fetka co se díky práškům udržuje bez spánku při vědomí. Ani D.Brühl to moc nevytrhl. Ostatní nevýrazní. Takže tu máme neuvěřitelnou nudu, mezitím v průběhu filmu a hlavně na konci tu máme nechutnou píseň Palestiňáků v obdobě nějakého místního tance či co. Scény, kdy se ta neschopná kráva každou chvílí vymázla na zem, to jsem opravdu nepobral. Vždy s sebou šlehla o zem, jak kdyby byla nafetovaná nebo byla prostě retardovaný lidský zmetek, nevím. Říkal jsem si, sakra snad bude aspoň finální akce za něco stát a ono hovno ! Párkrát se střílelo a to za doprovodu té zkurvené písně a s problikávaním scén toho debilního tance s onou krávou co furt padala na zem jak brambora. Hlavní únosci byli zastřeleni hned. No, do čerta ! To je opravdu síla, natočit takovou sračku ! To z toho mohli udělat 40 minutový dokument, ne? Nenacházím už dál slov. Odpad jak vyšitý!(15.4.2018)

  • kingik
    ****

    Ti (palestinští i němečtí) soudruzi do toho vnesli poetiku. Ono taky pustit k závažnému tématu José Padilhu je risk. Jednou mu chybí tvůrčí svoboda, podruhé ho Rosamunda rozrušila svojí němčinou, potřetí nesehnal céčka a v limitu nesložil Rubikovu kostku. Ale že by se doznal, že finále klasicky zkurvil, to panáček neudělá. Zíral jsem, jak dva teroristé nevidí vcházet vojáka, a doplatí na tu zdravici, o počtu mrtvých hovoří jen popisek a celá řada dalších minel. Ale film netvoří jen finále, sedmdesátá léta jsou vyst(ř)ižena excelentně, zákulisní jednání izraelské vlády před zásahem je věrohodné, Rosamunda a Daniel jsou hezcí a charakterově uhlazení/polidštění teroristé z čítanek a dramatické události byly převedeny solidně. Solidně volně, tudíž nemá smysl porovnávat historické události s těmi filmovými. Film mně umožnil zaposlouchat se do židovského diskotékového hitu. Tedy to mělo říz, nebýt léto téměř v hajzlu, už vím, co by mně dýdžejové hráli na přání - židovskou vypalovačku Echad Mi Yodea. Ugandské Entebbe rozhodně nezažilo mimořádně odvedený tvůrčí nájezd, byla to taková milá, z dnešního pohledu neškodná teroristická zastávka levičáků, kteří protestovali proti školním osnovám, že jim není umožněno třímat pera v levých pařátech. Z estetického hlediska je vše v pořádku. Kamera poskytuje komfortní zachycení událostí, barevný vizuál bulvy ukojil. Padilha uplatnil problematický přístup. Nestrhl ve vyprávění, jak by měl, konečně se mohl vyžívat v umělecké bujarosti, čímž film zbavil syrového nánosu. 7/10(10.9.2018)

  • SeBig
    odpad!

    Tak na tohle jít do kina, tak tam ztrhnu to plátno a podpálim to tam celý do hoven na popel. Větší nudnější mrdku sem neviděl a ješte ta příšerná hudba s tancem! proč to tam furt srali?!!! I kdyby sem od toho čekal totální shit tak bych byl zklamanej.(21.6.2018)

  • Oktavianus
    ****

    Vzhledem k velmi chytře sestříhanému prolnutí dvou různých scén - útoku Izraelců na terminál letiště a tance s židlemi na skladbu Echad mi Yodea - bych ten film klidně překřtil na "izraelský tanec smrti". Velmi dobře natočené drama o sedmi dnech únosu letadla. Za sebe bych chtěl míň pochopení pro bláznivý německý teroristy a Palestince a víc prostoru pro jednání izraelské vlády a hlavně co nejvíc místa pro Šimona Perese (klobouk dolů před Eddiem Marsanem, jeho kreace neměla jedinou chybu, tohoto legendárního politika vystihl perfektně). Film je totiž v otázce "spravedlnosti" nestranný, i když je jasný, že Palestinci jsou únosci a Židi oběti, nekloní se ani na jednu stranu konfliktu, spíš naznačuje kořeny celého problému včetně idealismu a dalších osobních motivací jednotlivých aktérů. Německé levicové teroristy podává dokonce jako sympaťáky. Osobně jsem v otázce blízkovýchodního konfliktu jednoznačně proizraelskej, tudíž relativizování považuju za zbytečný. A možná malinkou výtku bych měl k osudu Joniho Netanjahua - pro Izrael je národní hrdina, ale tady jeho figura skoro není důležitá... Ale dost remcání. Operace Entebbe je hodně povedené, lineárně vyprávěné drama z ranku filmů typu Argo, které nezdržuje ani na vteřinu, je dobře napsané, schopně natočené a v závěru dovede hodně napnout. A hlavně: vyvarovalo se patosu, k čemu občas někteří filmaři sklouznou (třeba Affleck ve zmiňovaném Argu). Hodně solidní práce.(19.3.2018)

  • ARI50
    *

    Čekal jsem strašně moc přiznám se a dostanu jen zajímavý příběh bez špetky akce napětí tož to snad né.(5.9.2018)

  • ConanVJ
    **

    Sice podle skutečné události, ale hodně nezáživně natočené. Zahrané to je celkem dobře, ale chybí mi tu jisté napětí a vtáhnutí do děje. Za mě 40% :)(19.8.2018)

  • Gwaihir
    ***

    Na jednu stranu pozoruhodná rekonstrukce nabízející i pár pohledů do zákulisí a snažící se do značné míry o nezaujatou interpretaci myšlenek a činů všech zúčastněných, na druhou stranu s ohledem na sílu tématu prekvapivě docela emočně sterilní odvyprávění, a to včetně podání finální akce zvláštně prostříhané se scénami z uměleckého ranku. 65 %(18.4.2018)

  • JohnCZ
    **

    Technicky slušné řemeslo, ale celé je to napsané takovým tím neosobitě mdlým způsobem. Skáče se tam z místa na místo, film se na žádný aspekt, postavu či dějovou linii dostatečně nesoustředí a ještě se plýtvá místem na afektovaný taneční pseudoart. Nekompromisní a nekomplikované finále potěšilo, byť celkově rozpačitý dojem z filmu už moc nezachránilo.(4.8.2018)

  • Vxxx
    **

    7 různých lidí v sále chrápalo a určitě víc jich spalo tiše. A vůbec se jim nedivím. Taky jsem od pochrupování neměla daleko. Takhle nezáživný film jsem už dlouho neviděla. Dějově dost nezajímavé a hlavně už ohrané. Velice pomalé tempo a herecky teda taky průšvih. Jinde geniální Brühl to tady táhne velice průměrným výkonem. A Pike tady byla tak nesympatická, že jsem jí měla chuť vrazit facku. Bohužel. Tenhle film je pro mě jeden z nejnudnějších. A vůbec nechápu to propojení s tancem. Choreografie pěkná a hudba super, ale vůbec se to nehodilo. Jak kdyby se jim tam zamotaly scény z jiného filmu. Bohužel 2*(13.5.2018)

  • luka4615
    **

    Snímek 7 Days in Entebbe se opírá o dramatické události roku 1976, což by logicky mělo vyústit v hutnou podívanou se svižným spádem. Bohužel, výsledek je všechno možné jen ne dobrý. 7 Days in Entebbe se totiž po většinu času věnuje přípravám na únos a poté "hloubavým" úvahám na téma smrti a nakládání s unesenými lidmi. Celý tento filmový "guláš" obsahuje pochybnou třešničku na dortu v podobě prostřihů na nějaký skupinový umělecký tanec. Upřímně, po většinu stopáže jsem nevěřícně kroutil hlavou nad tím, jak moc jde zkazit tak zajímavá a poutavá látka. „If your government does not cooperate, I will kill two children every twenty-four hours.“(28.8.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace