• Tom_Lachtan
    ****

    Mě se tenhle Taušův styl hrozně líbí, jenom díky němu mají scény s dějovou linií před třiceti lety dokonalou atmosféru líného léta, včetně nádherně magických kamerových filtrů, které tvoří různé barevné propriety v prostředí, takže když dívenka vidí vodníka přes zelené žaluzie, má to nádhernou atmosféru. Detektivka samotná je místy trošku slabší, ale vyvažuje to perfektní Melíšková v hlavní roli, která mi konečně dokázala podat Marii Výrovou tak, že mě opravdu bavila (ne že by byla Melíšková v předchozích částech Detektivů od nejsvětější trojice špatné, to opravdu ne, ale tady mě prostě bavila zdaleka nejvíc).(17.4.2019)

  • Caine
    **

    Začátek byl aspoň zajímavý a nalákal nás na další díly. Pak to ale šlo docela dolů příběhově, logicky i technicky. Respektive pak to byla taková nuda chvílema, že jsem si prostě začal všímat všech hrozných věcí. Dost mi například vadilo hučení ve všech těch vnitřních prostorách - možná klimatizace, ale to mohli snad odbourat. :-( Babička dostala infarkt zřejmě díky svému superhrdinskému zraku, kdy hned od branky viděla co držela v náručí matka kojence pěkných pár desítek metrů daleko. No a konec byl už docela dost výsměch, hlavně teda policejní práci a postupům... Zajímavý vizuál lezl postupem času na nervy, flashbacky taky.(15.4.2019)

  • MajklCZsk
    ****

    Kompaktní umělecké dílo na poli výtvarné kultury i literární bilance. Takto by měla vypadat souhra příběhu a vizuální koncepce. Jedno bez druhého totiž nelze. Tauš zraje jako víno a dokonce dokázal něco neuvěřitelného - Jarchovského opět vyzdvihl mezi scenáristickou elitu, ze které se pomalu vytrácel. Ono asi záleží, koho Jarchovský zrovna adaptuje. Sýkora jakožto nevyčerpaný autor má stále (na rozdíl od neustále omílaného Petra Šabacha) ve své literární tvorbě co nabídnout. Oceňuji reference na tvorbu Wong Kar-waie a na Twin Peaks.(14.4.2019)

  • MartinX.
    ****

    Obrazem i zvukem pozoruhodný tv film. Přiznám se, že když jsem viděl před 3 lety první díl (Viktorem Taušem rovněž režírovaných) Modrých stínů, tak jsem si říkal nevěřícně, jestli jde o vtip nebo o nezvládnutý záměr. Od té doby jsem shlédl Stíny ještě jednou, s velkým požitkem. Do sledování této série jsem tedy již vstupoval s očekáváním, které nebylo obrazem zklamáno. Poslední díl jsem navíc sledoval se sluchátky na uších, a musel jsem ocenit skvělou práci režie i zvukařů. První výhrada by mohla zaznít k délce, ale kdo ví, třeba by to ve dvou dílech bylo méně působivé. Druhá výhrada, drobná, směřuje ke scéně oslavy návratu (?) spolupracovnice v podání T. Voříškové, která vyzněla velmi, velmi podivně. I když asi měla.(15.4.2019)

  • arcticsky
    ***

    Za prvé to mohlo být v klidu o díl kratší, ale chápu - musí se nějak vyplnit vysílací čas. Za druhé se tam vyskytují značně afektované, hysterické postavy, které nutily herce k přehrávání.. Příběh - vlastně až na tu cirkulárku - banální. Takže zbývá forma - ta obrazová byla opravdu vynikající, jediné co mně bavilo. Celkově něco přes 50%...(15.4.2019)

  • - Kniha, kterou si dívky čtou před spaním, je „Kytice“ od Karla Jaromíra Erbena, která dala vzniknout i názvu celého miniseriálu. (ArthasKarfa)

  • - Místo, kudy odchází kriminalistka Marie Výrová (Klára Melíšková) ze společné sešlosti všech zainteresovaných do případu, je silnice mezi obcemi Janova Ves a Vysoká. Křížek a památná lípa, která je vidět v záběru, je tzv. Bosyňská lípa. (ArthasKarfa)

  • - Jedná se o adaptaci románu „Ještě není konec“ od Michala Sýkory. [Zdroj: olomoucky.denik.cz] (rakovnik)