poster

První člověk

  • USA

    First Man

  • Japonsko

    ファースト・マン

  • Slovensko

    Prvý človek

  • Nový Zéland

    First Man

  • Kanada

    First Man

  • Velká Británie

    First Man

  • Austrálie

    First Man

Drama / Životopisný / Historický

USA / Japonsko, 2018, 141 min

Komentáře uživatelů k filmu (530)

  • InJo
    ****

    Precizně zrealizované historicko-životopisné drama (těším se, až to někdo bude označovat za sci-fi...), které snadno vzbudí v divákovi pocit naprosto zaslouženého obdivu a úcty ke všem těm lidem, kteří se na (nejen) této misi zásadně podíleli. Všechny ty lety jsou hodně sugestivně natočené a působí velice realisticky (a záměrně nepříjemně). Některé dílčí momenty jsou skutečně moc pěkné (hlavně v závěru), ale hlouběji pod kůži se mi První člověk, na rozdíl třeba od divácky vděčnějšího (a přeci jen výrazně epičtějšího) Interstellaru nebo "komorně" adrenalinové Gravitace, bohužel nedostal (na vině budou především délka v kombinaci s lehkou odtažitostí). Holt asi na mě víc funguje explicitní živelnost předvedená ve Whiplash... 70 %(22.10.2018)

  • Lima
    *****

    Na Oscarech to asi ostrouhá, vzhledem k divácké ignoraci a politice, kterou v posledních letech Akademie nastolila, ale pro mě je tohle FILM ROKU. Technicky nesmírně precizní podívaná a zároveň emocionální jízda, která v poslední třetině vyvolává husí kůži po těle. Vlastně dlouho nepamatuju, kdy by mě nějaký film s vědeckým základem takhle uzemnil. Snad Zemeckisův ´Kontakt´, před dlouhými dvaceti lety. Gosling jako muž, který musí emoce potlačovat a uvažovat chladně a racionálně, jinak by nemohl dělat svoji práci, je herecky naprosto přesný. A na opačném pólu Claire Foy jako gejzír emocí, Hurwitzova hudba pak energická a intimní zároveň. Tohle bude chlouba mé blu-ray sbírky. ___ PS: Bohužel se mezi námi najdou takoví duševní mrzáci, jako "největší hororový expert" Psychor, kteří sprostým způsobem znevažují lidský čin, vykoupený potem a krví. Já nevím, nemohla by tahle individua třeba vychcípat, ať nám neotravují vzduch?(15.12.2018)

  • Tsunami_X
    *****

    Čistý K.O. Děkuju.(12.10.2018)

  • Tosim
    *****

    V průběhu stopáže snímku jsem si říkal, proč se tvůrci tolik orientují na neúspěchy mise, až pozdě mi došlo, že úspěchy byly všechno ostatní a bylo jich víc. Damien Chazelle mě fascinuje, jak zvládl ukočírovat výpravnou, intimní i společenskou složku filmu a pomalu, ale jistě mě uchvacovat. A co předvedl Justin Hurwitz v hudbě, to je přímo esence energie i romantiky! 90%.(18.10.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Kdyý si čtu komentáře svých kolegů i mých oblíbených, musím přiznat, že proti jejich argumentaci moc nemám co napsat, jen že jsem pocit, že mnoho filmovýho pásky bylo vyplýtváno na zbytečný scény a ještě zbytečnější dialogy. Ovšem z hlediska filmařiny není moc co to vyčíst, má to atmosféru, dobovka taky luxusní a Imax umí zapracovat na zažitku velm silně, hlavně v poslední části. Přesto víc jak tři nedám, protože 141 minut je tady absolutní zbytečnost a ještě k Raynovi. Ten kluk už zahrál lépe, tady se mě to jeho obličejové výrazivo příliš pestré nezdálo.(23.10.2018)

  • Djkoma
    *****

    Cesta na Měsíc - rok výroby 1969. Autentické, osobní a působivé. Mám rád pocit, kdy můžu vidět autorskou vizi v plné kráse bez jakýchkoliv omezení. Výsledek odpovídající záměru jediné odpovědné osoby. Moje cesta na největší přirozenou družici byla kompletní.(19.10.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $59miliónovTržby USA $44,936,545Tržby Celosvetovo $100,448,662Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Až príliš civilný pohľad, skoro dokumentárne prevedenie, buď to má pomalé tempo alebo niekedy rýchly prestrih scén, teda krátke scény, keď jedna udalosť strieda druhú bez lepšieho vysvetlenia. Niektoré scény sú silné, úvodná v X-15, výbuch pri testoch či pristánie ale ako celok to nedostane. Tu sa Chazelle troška stratil v prílišnej artovosti, škoda. Divácky troška nevdačný "chladný" film. /60%/(5.1.2019)

  • Renton
    ***

    Pro mne až moc inspirované ba okopírované z Interstellar, což bylo spíše na škodu. Neustále střídání záběrů do tváře většinou s opakujícím se výrazem a statického záběrů z kamery na křídle/trupu, kdy často chybí celkový záběr. Bylo to místy až únavné a podobně únavné mi to přišlo provedení i v Interstellar. Osobní rovina života Neil Armstronga ani zbytku posádky taky žádný pořádný zásah nepřinesla i přes tu rodinnou tragédii. Spíš zklamání a průměr, ke kterému už se znovu nevrátím. To Interstellar mne k návratu donutil, ikdyž ani z něj odvářený nejsem. 50%(26.10.2018)

  • Marigold
    *****

    Měsíční elegie, film, kterej je mnohem víc o otcovství než o průzkumu vesmíru. Ten je koneckonců stejně jenom místem, kam naše tenký a chatrný skořápky odhazujou svůj smutek a úzkost. Nic mě letos nerozebralo tak jako První člověk. Virtuózní mozaika ostrých detailních a klaustrofobických střípků v super 16 a IMAXové šírky, která mi dokonale vypláchla senzory. Gosling může zase očima kanalizovat melancholii a výkon Claire Foy je silnější než gravitace.Takhle měl vypadat Interstellar... pro mě největší filmový zážitek roku 2018 a dokonalý reparát za La La Land. Damien už zase fackuje.(20.10.2018)

  • MrHlad
    ****

    Damien Chazelle je jeden z nejzajímavějších mladých filmařů současnosti a sám nevím, jestli je lepší jeho Whiplash nebo La La Land. Každopádně díky těmhle dvěma filmům ukázal, že nehodlá být zaseklý u jednoho jediného žánru, takže jsem se na biografii Neila Armstronga a příběh o dobývání Měsíce dost těšil. A částečně jsem dostal přesně to, co jsem čekal a chtěl. Technicky dokonalý film, kterému sluší velké plátno v IMAXu, má skvělou kameru i zvuky a hudbu, díky které není problém bát se při startu Apolla 11 podobně jako u regulérního hororu. Kouká se na to skvěle. Chazelle se ale pokouší vyprávět možná až příliš mnoho věcí, které se okolo celé události odehrály, a těch příběhů pilotů, inženýrů a rodin je tu zkrátka moc. Tak moc, že spousta z nich vyšumí do ztracena a dějově nikam zásadně nevede, nebo nemá takový emocionální dopad, jak by asi tvůrci chtěli. Celkově jde ale pořád o film, který je nutné vidět a pokud možno v co nejlepším a největším kině. V něm se První člověk může srovnávat s Gravitací nebo Intestellarem. Minimálně po té technické stránce.(4.10.2018)

  • Radek99
    ****

    Rodinné (respektive rodičovské) drama zkombinované s diváckým simulátorem kosmického cestování. Trochu nesourodé žánry, ale funguje to. Jako koření v závěru vizualita a mírná spiritualita à la Gravitace.(20.12.2018)

  • DaViD´82
    ****

    Chladné, odosobněné, špinavé, stísněné, posmutnělé, klaustrofobické. Přistávání díky střihu a Hurwitzovi adrenalinová scéna roku, vyloženě škoda je pouze vyloženě nadbytečné a doslovné pasáže "po návratu".(16.10.2018)

  • KarelR
    ****

    Geniální Whiplash zůstává nepřekonán, ale jinak Chazelle opět potvrdil, že patří k současné režijní elitě. Jeho mix Interstellaru a Správné posádky je řemeslně špičkový a má hned několik brilantních scén. O to víc proto zamrzí přetažená stopáž, za kterou viním přehlcenou rodinnou linku. Jasně, Armstrongova žena je pro film málem stejně klíčová jako titulní hrdina. Chazelle ale figurky brilantně rozestaví už na začátku a vůbec nebylo potřeba, aby tak dlouho omílal věci, které se daly vyčíst z několika pohledů. Ve výsledku tak fasujeme další skvělý výlet do vesmíru. Jen jsem si u něj až moc často říkal, že už by se zase mělo letět do vesmíru...(3.10.2018)

  • Superpero
    ***

    Je to můj problém, ale prostě jsem se nudil. Bylo to na mne příliš technické a vesmírné záběry mi přišly nekonečné. Vždy když jsem dlouhé minuty čuměl na roztřesené kontrolky, tak jsem fakt chcípal. Rodinná linka mi nevadila, ale ta jeho žena mi přišla divná. Hodila by se mi třeba do Osvícení. Nejvíc se mi líbila hudba. Prostě mi více sedí styl do detailu vymazlené Gravitace, mysteriózního Interstellaru, nebo divácky přístupnějšího Apolla 13, než tento "špinavý," zádumčivý přístup.(15.10.2018)

  • LIVINGDEAD
    *

    V roce 1969 bych u televize zřejmě úžasem a radostí tleskal, ale jako film nudné, obyčejné a nezáživné.(27.12.2018)

  • Fr
    ***

    „JE TO MALÝ KROK PRO ČLOVĚKA...“ /// Z historie kosmonautiky. Nejsem extrémní fanoušek, takže zůstávám u hodnocení filmu: bavilo mě hlavně „to odborný“. Technicky precizní, příběhově standardní životopis jedný události. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Začínal jsem na projektu Gemini. 3.) Thx za titule „smejch88 a alsy“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(8.1.2019)

  • novoten
    *****

    Na první pohled odysea na hraně dokudramatu, strohá, přímá a drtivá, kdy upřímně nechápu, že na režijní stoličce sedí právě ten Chazelle, který se o dva roky dříve čarokrásně zasnil a sršel romantickými nápady v La La Landu. Ve vypravěčsky prvním plánu jde ale o čistý průřez chlapskou bolavou duší, nejdřív jen tak toulavý, pak citelný a nakonec nevratný - a to je v tiché měsíční krajině taková síla, že strká do kapsy i formálně dokonalé letecké pasáže. Goslingův neokoukatelný pohled do prázdna už dlouho nepasoval takhle absolutně.(30.10.2018)

  • Slasher
    *****

    Během posledních měsíců jsem konečně dohnal 2001 Kubricka, THE RIGHT STUFF a APOLLO 13, viděl řadu dokumentů na téma NASA/ Měsíc a strávil den návštěvou Kennedy Space Center. Nic z toho mě zdaleka nazasáhlo tak, jako teď tohle. Chazelle to pojal až doku-dramaticky a ultra intimní, vedle legendární mise se soustředí rovným dílem na žal rodinné tragédie, Gosling hraje oscarově a bez opiček, Hurwitzova hudba (opět) nádherná a stěžejní, celá snově realistická pasáž přistání a následně zasazený proslov JFK slzyrvoucí. Je to vlastně celý smutná, krutě dojímavá podívaná a emoce tu dosahují level (podobně velmi lidsky vzatý) INTERSTELLAR. Místy a v součtu geniální, kus umění. S*ru na nějaký absurdní američanský breky o "unpatriotic" nezapichování vlajky, nebo slabý výdělky na pokladnách pro hlupy, já 3x kino a film roku 🚀🌙 (A doufám, že se lidstvo ještě za našeho života rozhýbe - i bez motivu válečné paranoie - k posunování naší vesmírný hranice.)(25.10.2018)

  • JFL
    *****

    Úchvatná evokace doby, kdy létání do vesmíru nebylo samozřejmostí a rozmarem milionářů, ale naopak nejistým podnikem, který vyžadoval oběti a nesmírné odhodlání. Současně také dokonalá ukázka toho, jak vystavět pohlcující a napínavé vyprávění z příběhu, jehož konec každý zná.(15.1.2019)

  • pan Hnědý
    ****

    Gosling over the top. Vztah otce a dcery úžasně vtahový, možná i přesto lze vyčíst dotek Interstellar, ale ten je verze 2.0 a pro mé oči a duši emocionálně a myšlenkově dokonalejší.(11.1.2019)

  • Rimsy
    ****

    Chazelle rozhodně nezklamal, zároveň však ale jeho letošní kousek na čele mé topky bohužel nebude. Audiovizuálně se zase jedná o špičku a vyprávění obrazem i zvukem je u tohoto stále mladého talentu na takové úrovni, že se mu aktuálně vyrovná málokdo. Opět zaujme hudba Justina Hurwitze se skvělým ústředním motivem, audio podkres burácivých raketoplánů i vesmírného ticha a nezaostává ani roztřesená, subjektivní kamera Linuse Sandgrena, který loni dostal Oscara za La La Land. Tentokrát nám ukazuje, co asi tak vidí piloti a astronauti, když se potácejí na hraně atmosféry, a jistě vás nepřekvapí, že je to dost znepokojivý pohled i pro silné žaludky. Potud tedy vše v pořádku, avšak příběh roztažený na téměř dvě hodiny místy nudí, obzvláště nutná rodinná linka na mě nevyzněla zdaleka tak silně, jak by měla. V některých chvílích tak sledujeme až procedurální drama ve stylu Apolla 13 (akorát s mnohem decentnější patetičností, přece jen jsme se od rozmáchlých devadesátek trochu posunuli), ale hluboký lidský příběh a emoce na mě tentokrát prostě moc nefungovaly. Škoda. Potěší ještě šedesátkový vizuál a povedená atmosféra, ale od tvůrce La La Landu bych přece jen doufal v něco trochu víc. Ale to je spíš můj problém, První člověk bezesporu výborný je.(25.10.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace