poster

Pomsta

  • Francie

    Revenge

  • Slovensko

    Pomsta

  • USA

    Revenge

  • Velká Británie

    Revenge

Akční / Thriller / Horor

Francie / Belgie, 2017, 108 min

Režie:

Coralie Fargeat

Scénář:

Coralie Fargeat

Hudba:

Rob
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ****

    Sotva zletilá dívka odolná praktikám Vlada Naražeče vs. trio brzy krvavých frantíků.. Když jsem viděl, že jejími jedinými zájmy jsou sladit nehty s barvou iPodu a ve vhodnou chvíli pokleknout před druhým mozkem mecenáše, nevěřil jsem v nějaký významnější přerod, ale od kauterizace sofistikovanější, než je ta mečem Dartha Vadera, jsem prozřel. Přistoupil jsem na pravidla hry Coralie a jejího světa za tajemnými dveřmi nadsázky a exploatace a užíval si přitažlivost formy, perfektní hudební podkres, guilty pleasure potenciál i práci s detaily vyprahlé krajiny ala Stoneovo U-Turn. Divím se jen dvěma věcem. Proč u poslední scény před příletem vrtulníku nehrála Silvestriho Goodbye z Predátora a proč ten atraktivní flusanec na místo jejich posledního odpočinku neprodukoval Harvey „Dáš mi, dám ti roli“ Weinstein? U soudu by to mohli brát jako polehčující okolnost..(13.6.2018)

  • Kaka
    ***

    Mladistvá verze Furiosy, v hyper-stylovém kabátku ala Drive. Nechybí spousta násilí, mraky krve, brutality a hypnotického soundtracku. Jestli Gosling nosil cool bundu ve znaku škořpióna, zde hlavní hrdinka pro změnu vyznává orlici na těle. Samozřejmě spousta scén nehýří zrovna realistickým podtónem, ale pro fandy splatterů, drsných ženských hrdinek a specifické formální stylizace to možná bude zábavná festivalová jednohubka. Docela odvaz, ale taky docela hovadina.(24.5.2018)

  • DwayneJohnson
    ****

    Když pomsta, tak pořádná, jaký pak, copak. Oko, za oko, zub za zub, jenom ať to všechno pěkně litá. A stříká. V rámci žánru dost předvídatelná, přesto povedená věc, kterou nakonec zvedám trošku výš. Hlavně za závěrečnou scénu na honěnou, která byla vydařená, úsměvná a krvavá zároveň. Povedený thriller se dá natočit i se čtyřmi herci, čehož je Revenge jasným důkazem.(5.6.2018)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Od samotného úvodu, až do úplne úplného konca, hlúpotou posiaty snímok, ktorého vyvolané dojmy u diváka, by sa nepodarilo vystihnúť ani za pomoci trilógie kníh "vulgarizmov". Pred pár dňami spatril svetlo sveta "Downrange", ktorý inteligenciou taktiež neprekvital, no to čo predviedol "Revenge", to doslova vyvoláva pochyby o zdravom rozume "Coralie Fargeat-a". Skutočne netuším, čo si o ňom myslieť. Či je to všetko iba "vydarený zlý žart", alebo je naozaj tak "prostou" osobnosťou, no jedno viem na 100% (!), tou zábavnosťou a odľahčenosťou, akou to pobral, to je kurva-FIX na "Oscara". Keď k tomu prirátam tie umelecky poňaté, kamerové zábery, plus čisto "splaterovský" záver, ktorý v tomto "Rape and Revenge" kúsku, pôsobí ako afrodiziakum, JA SKUTOČNE BOJUJEM SÁM SO SEBOU, AKÉ HODNOTENIE UDELIŤ. Toto je totiž jeden z mála filmov, pri ktorom sa dá pochopiť čokoľvek od 1 do 5, okrem "odpadu". P.S.: Predtým, ako sa ho rozhodnete vzhliadnuť - VYPNÚŤ MOZOG, zaobstarať pukance, VYPNÚŤ MOZOG, otvoriť Coca Kolu, no hlavne - VYPNÚŤ MOZOG!(22.5.2018)

  • dennykr
    ****

    Pomsta je sice stylizovaný exploatační film, ale především chytrá aktualizace rape and revenge pro jednadvacáté století. Největší přínos se skrývá v promyšlené scéně znásilnění, která je vystavěna úplně jinak, než jsme zvyklí. Přesouvá totiž pozornost od samotného aktu k muži, který situaci nečinně přihlíží a poté odchází. To je zásadní rozdíl oproti žánrovým kolegům. Takové Plivu na tvůj hrob diváka vysloveně „zve k účasti“. Sedmdesátková klasika toho docílí promyšleným stylem – časté detaily na tvář oběti, absence nediegetické hudby – a brutální třicetiminutovou (!!) scénou skupinového zneužití a mučení. Předlouhé sledování budí nepříjemný pocit, že na sexuálním násilí nějak participujeme. Legitimizujeme ho pohledem. V Pomstě však není tak děsivý exploatační přístup ke znásilnění, jako spíš společenský rozměr kořenící ve způsobu, jakým muži odmítají respektovat hranice. Ke znásilnění vede iluze mužské nadřazenosti, neschopnost akceptovat odmítnutí, ale také pasivita jiného muže, která zločin umožňuje. Proto není nutné ho sledovat přímo, zprostředkovaný pohled pasivního muže je podobně děsivý (ne-li děsivější). Divák tak ve zbytku filmu vidí (brutální) vyrovnávání účtů s toxickou maskulinitou a proměnu genderové dynamiky. Stylizované násilí přichází jako trest. A právě v tom nacházím největší přínos Pomsty ve vztahu k rape and revenge filmům obecně. Francouzská exploatace velice obratně komunikuje s tématy objektivizace žen a sexuálního obtěžování. // Zajímavá je také změna perspektivy po první třetině, která je nejviditelnější v práci s velkými detaily. Prvních třicet minut (před znásilněním) přebírá film perspektivu mužů – na ženu nahlížíme jako na objekt a skrze množství detailů prozkoumáváme její tělo. Při znásilnění se situace obrací, v detailech sledujeme pouze odpudivé věci – otevřené rány, slintající ústa nebo špinavá těla. Od zlomového momentu vystřízlivíme z fetišizujícího pohledu mužů a přebíráme perspektivu dívky. // Hravá je i nekompromisní tělesnost. Tahání střepů z otevřených ran a vyvalené vnitřnosti po výstřelu dokazují, že se debutující Coralie Fargeat dobře orientuje v tradici New French Extremity. V některých momentech dá vzpomenout na High Tension nebo Mučedníky. // Existuje poměrně dost filmů, které koncept rape and revenge definují (Plivu na tvůj hrob, Poslední dům nalevo, Thriller, Ms. 45), exploatují (Plivu na váš hrob 2) a upravují podle lokálních pravidel (Female Prisoner #701, Red to Kill), ale konečně tu máme jeden, který ho zajímavě aktualizuje.(7.8.2018)

  • - Režisér řekl, že ve filmu bylo tolik krve, že jim často docházela falešná krev. (Polgedney)

  • - Stan (Vincent Colombe) jezdí ve filmu mírně upraveným Range Roverem Sport. (FIAT 500)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 10. září 2017 na filmovém festivalu v Torontu v Kanadě. (Stoka)