Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrt na Nilu, jehož předlohou je slavný detektivní román Agathy Christie z roku 1937, je odvážným tajemným thrillerem režiséra Kennetha Branagha o emocionálním chaosu a smrtících následcích vyvolaných milostnou posedlostí. Dovolená belgického detektiva Hercule Poirota na palubě okouzlujícího říčního parníku v Egyptě se změní v děsivý hon na vraha, ve chvíli, kdy idylické líbánky dokonalého páru postihne tragédie. Příběh nespoutané vášně a paralyzující žárlivosti, zasazený do prostředí impozantní pouštní scenérie, dech beroucích výhledů a majestátních pyramid v Gíze, sleduje osudy skupiny kosmopolitních cestujících, přičemž nečekané zvraty a zápletky udržují diváka v napínavé nejistotě až do konečného rozuzlení. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (528)

somnar 

všechny recenze uživatele

Tou největší záhadou, která bohužel nemá žádné vysvětlení, je důvod Poirotova "polidštění", kdy se slzí nad ztracenou láskou. Nechci působit jako dědek křicící na mraky, ale to vážně už publikum v očích Hollywoodu potřebuje tragickou sentimentální backstory i pro knír, aby k jen trošičku extravagantní postavě mělo "blíž"? Vždyť by bohatě stačilo, kdyby detektiv jen říkal slova přeložená jako "čokopiškotek". ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Ani přeleštěný vizuál, ani nejslavnější, ani legendární předloha, nic nezakryje že tohle je vlastně tak trochu zbytečná předražená a docela utahaná nuda. Branaghovi se hezky daří vybudovat situaci kdy každý má motiv a nikomu se nedá moc věřit, ale jeho omezené režijní schopnosti už nestačí na to vysochat z postav lidi na kterých by komukoliv záleželo. 6/10 ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Branagh je rozprávačom z inej ligy a túto skutočnosť mu v Poirotovskej prvotine kazili iné veci. Druhý pokus o dobitie veľkého plátna najslávnejším detektívom všetkých čias za mňa dopadol paradoxne o fúz lepšie, aj napriek slabším hodnoteniam. Možno preto, že som od toho nemal také veľké očakávania. Aj napriek tomu, že som si už v polovici filmu spomenul na rozuzlenie celej zápletky, keďže som videl obe predchádzajúce filmové adaptácie, tak ma dej udržal v napätí až do konca. Technická stránka filmu brilantná, vizuál, lokácie, kostýmy, hudba, kamera. Tu sa tvorcovia naozaj predviedli. Branagh však akoby miestami zabúdal na podstatu Poirotovských príbehov, ktorú naplno rozvinie až v druhej polovici príbehu. A to sa môže niektorým divákom zdať ako večnosť, pokiaľ toľko nelipnú na veciach predtým spomenutých. Za mňa spokojnosť, ale je ešte čo vylepšovať. Tak snáď do tretice už to bude bez výhrad. Veľmi si to želám. 75%. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Autori redefinovali postavy literárnej predlohy do takej miery, že som sa v nich čiastočne strácal, no s ubúdajúcimi minútami mi to už začalo byť jedno, pretože mi film začal pripadať nezaujímavý en bloc. Namiesto ostrého afrického svetla sa scény utápajú v "umelohmotnom", digitálne vygenerovanom olejovom (pseudo)svetle ("nekonečný" východ či západ slnka) či dokonca v tmavých a ešte tmavších interiéroch. Ak šlo o noirový zámer, treba povedať, že možno nejaká Agathina detektívka pochmúrny vizuál znesie, určite však nie Smrť na Níle. Takže grand faux pas. V dialógoch cítiť pokus priblížiť sa psychologicky ťaživému  bergmanovskému štýlu, čo je Agathinmu písaniu cudzie. Možno je to zámer, ale ja ho vyhodnocujem negatívne. Okrem toho v medzivojnovom období zďaleka nevládla vo vysokých kruhoch taká kozmopolitná rasová tolerancia, sem-tam sa po Níle v kajute 1. triedy previezol nanajvýš nejaký ten (maha)radža. Hudba nie je adekvátna dobe, takto sa začalo hrať a spievať až v 40. či dokonca 50. rokoch. No a kostymér, maskér a make-up artist zjavne mali pauzu – to, ako herci vyzerajú, pripomína všeličo len nie rok 1937 a nedokážem si predstaviť, kto mohol čosi také požadovať a prečo. V záujme modernizácie? Dobre, ale jedine vtedy, ak remake má dostatok iných kvalít na to, aby mohol bojovať s dokonalým originálom z roku 1978. Výsledok je tristný ako Škót nosiaci nohavice namiesto sukne. Zlatý John Guillermin! ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Anglická spisovateľka Agatha Christie je autorkou detektívneho románu "Smrť na Níle". Vyšiel prvého novembra roku 1937. Prvý krát bol sfilmovaný v roku 1978, kde hlavnú úlohu súkromného detektíva Hercule Poirota stvárnil Peter Ustinov. V roku 2004 bola vyprodukovaná seriálová epizóda, kde Poirota stvárnil David Suchet. A zatiaľ posledná filmová verzia je z roku 2022, ktorá vznikla pod režisérskou taktovkou Kennetha Branaghana, ktorý si zahral aj úlohu vyšetrovateľa. Ja som si povedal, že si to najskôr prečítam, a potom začnem tieto filmové spracovania pozerať pekne porade. Takže ako prvý som si pustil titul "Smrť na Níle", ktorý v roku 1978 natočil režisér John Guillermin. Dal som mu štyri hviezdičky. O pár dní potom som si pozrel "Smrť na Níle" z roku 2004. Jedná sa o tretiu epizódu z deviatej série, ktorá je súčasťou televízneho seriálu "Agatha Christie´s Poirot". I tomuto titulu som pridelil štyri hviezdičky. No a teraz prišla na rad najnovšia verzia z roku 2022. A bohužiaľ prišlo aj veľké sklamanie. Dejové úpravy pôvodnej literárnej predlohy boli necitlivo spracované. Povinná jazda s LGBTI propagandou a politicky korektné pokorenie sa voči utláčanému čiernemu etniku bola nechutná fraška, ktorá však zaručila vysoký rozpočet. Nasilu vložené akčné scény boli úplne zbytočné. Tiež sa mi nezdalo, že by sa kostýmy a účesy postáv pridržiavali dobovej módy. No a tie vulgárne vyzívavé tance a verejne prezentovaná sexualita boli doslova trapné, keď histórie znalý človek uváži, že v dobe, kedy sa odohráva dej tohoto filmu, si manželské páry vykali aj pri súloži. Vôbec to nemá tú podmanivú starosvetskú atmosféru románov Agathy Christie. Tá keby to videla, tak by zrejme len nechápavo krútila hlavou a trpko zaplakala nad tým, ako sprznili jedno z jej najlepších diel. ** ()

Galerie (47)

Zajímavosti (13)

  • V mnoha muslimských zemích se film nedostal do kin kvůli bývalé vojenské kariéře Gal Gadot v izraelské armádě. (hansel97)
  • V traileru filmu je možné slyšet nevydaný remix skladby „Policy Of Truth“ od britské elektronické skupiny Depeche Mode. (Dangerous2)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Black Widow a Cruella míří na Disney+

Black Widow a Cruella míří na Disney+

24.03.2021

Špatné zprávy pro kina, dobré zprávy pro nedočkavé diváky. Studio Disney čerstvě oznámilo, že vedle tradiční premiéry v kinech dorazí snímky Cruella a Black Widow rovněž ve stejný den i na… (více)

Poslední letošní snímky byly odloženy

Poslední letošní snímky byly odloženy

06.11.2020

Tak už je to víceméně oficiální. Ve zbývajících měsících letošního roku se nových filmů v kinech – tedy v případě, že by se vůbec nějaká otevřela – nedočkáme. Studio 20th Century Studios vlastněné… (více)

Hammer a Lopez v akční romantice

Hammer a Lopez v akční romantice

28.10.2020

Armie Hammer a Jennifer Lopez byli obsazeni do nové akční romantické komedie Shotgun Wedding. Lopez už má s tímto žánrem samozřejmě bohaté zkušenosti, pro Hammera se ovšem bude jednat o premiéru.… (více)

Reklama

Reklama