Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Drogové prostředí, ale ne nudně? Inovativní až zvrácená kamera? Policejní zápletka s intrikami v oddělení i mimo něj? Ano, ano, ano. Člověk by až řekl, že po tolika zkušenostech s podobným prostředí, které dopadali více než špatně tu najednou máme menší seriál z tuzemského prostředí, který určitě víc, co dělá. I když se to mnoho lidem nelíbí. Přeci jen, naprosto přesvícená kamera je docela i bolest pro mě jako barvoslepého, a když vám hrdina zamlžuje funěním sklo od kamery jak je blízko, občas je na točení hlavy i mně. I přesto kamera je zcela aktivní až děsivě autentickým způsobem, a i když to spíše vypadá jako školácká chyba, tak zde to funguje naprosto skvěle. Scénář na začátku je skoro jako z mé osobní pohádky, kdy dochází na menší inovace a vzdělanost pro diváky v oblasti drog, menší filozofie kolem toho a docela zajímavá zápletka. Občas chcete dát do zubům některým protagonistům a některé pasáže, hlavně vietnamské drama je záživné jako průjmový výplach. Konec už se občas trochu táhne, ale samotné finále je děsivé, syrové a překvapující. Pokud se nebojíte inovací nebo experimentu, tak toto je něco, co by vás nemělo minout. Pokud někdo bude chtít nadávat, je to jeho právo, ale ať se vám to jednoduše nemusí líbit, tak jde minimálně o tvůrčí posun takového rázu, který za deset let poslední doby neprokázali žádné soukromé televize. ()
Zrádci aneb nomen omen sebe-hypovaných tvůrců, protože jedinou skutečnou zradu tu provedli právě oni na skvělém vstupním potenciálu seriálu. Neokoukané a uvěřitelně zahrané postavy s civilními dialogy? Proč jejich problémy a profily postupně neutopit v iracionálních zvratech a šablonovitých “odhaleních”. Expresivní styl? Tupě dotáhnout do nudné, lobotomizujícící šablony a na konci až bohapustého surrealismu na úrovni nedělních studiových pohádek. Parádní zásoba rapového soundtracku? Radši to celé zapatlat Ostrouchovského babynoisem. Vedlejší postavy s potenciálem vývoje? Odsunout stranou a v páté epizodě pro jistotu vystřídat za úplně nové, pro diváka naprosto nezajímavé, pro děj ale zásadní. Doporučuju zůstat u první, maximálně druhé epizody a zbytek si domyslet podle sebe. Šance asi 10:1 že to zvládnete líp než tvůrci sami. ()
Jisté kvality Zrádci mají. Né že ne. Nadšené reakce na vizuál či příběh mi přijdou přehnaně vymodlené (nevím co mám ocenit na scéně s obyčejným dialogem, kdy kameraman jakoby hledal vhodný úhel, ten nenašel jakoby a tím se postavil jazyk vizuálního vyprávění ve scénách, kdy si zrovna nervózního kameramana nejen nepřeju, ale scéna ho vyloženě nepotřebuje!). Ano, občas na mě bafl vizuálně zajímavej výjev, ale v tom nesympatickém a zbytečně protivném provedení to působilo vyloženě jako náhoda. Příběh samotný není vůbec špatný. Konečně se nenimrá tuzemská produkce v situační komedii, nebo v komunistických, či poválečných vodách. Celek vyloženě zamrzí. Ale hodně solidní a poctivé tři. Pecháček i Cyril jsou skvělý ()
Přestylované. Nesmyslné lokace jako kancly v kostele. Bez účelu jenom ny styl (borec ve žluté). Katastrofální zvuk, kdy některé dialogy nešly vůbec slyšet. Hudba monotóní stupidní novodobý hip hop, což tedy mělo asi sedět k hlavnému hrdinovi. Herecky to ušlo, scénář ok. Nicméně Poláci jsou úplně někde jinde viz Oslněni světlem, kde bylo snad vše lépe udělané a nejmarkantnější rozdíl byl ve zvuku a hudbě. ()
Svěží a netradiční závan na poli českého krimi, který však paradoxně sráží dolů ona přehnaná snaha o vlastní originalitu a "cool" stylizaci. Roztřesená kamera, chytré monology hlavního hrdiny přímo k divákům či bizarní výběr lokací (pracoviště NPC v ruinách kostela, výslech obviněného v jakémsi potemnělém ateliéru,...). Kapitolu samu o sobě tvoří hudba. Dvořákova Novosvětská jakožto intro a Cesta od Marie Rottrové v závěru každého dílu jsou fajn, na druhou stranu mě však iritoval neustále se opakující kvílivý rif, vyplňující dějovou část. V hereckém ansámblu se sešli zkušení harcovníci (Krobotová, Havelka, Novotný, Neužil) společně s mladými neokoukanými tvářemi (Dobrý, Pecháček, Tran), jejichž výkony nepůsobily vždy zcela uvěřitelně. Zrádcům se rovněž nevyhnula hluchá místa, možná by místo šesti stačily hutnější čtyři díly. Ku prospěchu by byl také lépe vysvětlený konec. Seriálu přidávám k dobru to, že se v dnešní "korektní" době nebál otevřít téma vůdčího postavení zástupců vietnamské komunity na českém drogovém trhu. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Duy Anh Tran (Dang) pomáhal štábu s překladem a sloužil jako konzultant režisérů pro scény ve vietnamštině. „Bazíroval jsem na tom, aby byl překlad pokud možno co nejpřesnější a identický. Což ovšem nejde tak lehce, jak se možná může na první pohled zdát. Je plno typických slovních i větných vazeb, které nelze jednoduše přeložit do vietnamštiny, aby vyzněly kupříkladu stejně naléhavě, jako to mu je v jazyce českém,“ vysvětlil herec. [Zdroj: Extra.cz] (Duoscop)
- David (Cyril Dobrý) jezdí elektroautomobilem Tesla X. (rakovnik)
- Kostel, ve kterém se odehrává Blažkův pohřeb, se nachází v obci Senetářov na Blanensku. (Mara97)
Reklama