Reklama

Reklama

Šílený Max: Dóm hromů

  • Česko Šílený Max a Dóm hromu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (365)

petero 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ. Tretiu časť Šialeného Maxa postihla pre mňa nepochopiteľná zaujatosť Hollywoodu konca 80-tych rokov obsadzovať do filmov detských hrdinov. No sem natrepali rovno celí kmeň detí a samozrejme snímok už tým pádom nie je temným apokalyptickým pokračovaním ako bola dvojka, ale priam jej humornou variáciou – myslím záverečnú scénku, kde Max namiesto cisterny, riadi vlak a naviac keď preskakuje cez vozne až príliš pripomína Indiana Jonesa. Škoda. Temná a drsnejšia stránka mu predsa len viac pristane. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Filmařsky suverénně nejlepší, o tom se snad ani nebudeme bavit. Třetí Max už není béčkové carsploitation, ale áčkové mainstreamové postapo (výrazně lepší, než třeba Vodní svět a technicky v podstatě nadčasové), které jen v poslední třetině posílá do horoucích pekel scénář (baví ovšem humor). Gibson je skvělý, Tina Turner jakbysmet... ()

Reklama

Sawy 

všechny recenze uživatele

Začátek filmu nebyl vůbec špatný.Říkal jsem si,slušný béčko,možná i lepší než dvojka,a ta Tina je skara cool! Jenže po Maxově vyhoštění a setkání s tou podivnou skupinkou dětí se film zvrhl v jeden velký úlet,který se snad snažil i filozofovat,ale já to nějak nepobral.Mel je klasicky super,zjevení Bruce Spencea na konci potěšilo,ale ta druhá půlka mě vyloženě nasrala,takže rozhodně nijak schovívavý nebudu.Tak,celou trilogii Šílený Max mám za sebou a musím konstatovat,že měla bohužel sestupnou úroveň.Od skvělé jedničky,přes podle mého přeceněnou dvojku až po divnou a rozplizlou trojku.Ale v jistém smyslu byl každý z dílů zajímavý zážitek.45 % ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Viděno po letech s ucházejícím dabingem na mne měl film naprosto jiný účinek. Do půli docela pěkná akčňárna, od půlky spíše filosofické postapokalyptické drama. Až nyní jsem ve třetím díle Maxe viděl ten onen odkaz na "předurčenost hrdiny", nemožnost se vymanit ze zajetých kolejí vlastní a obecné existence atd. Třetí díl opravdu není tak špatný, jak jsem si původně myslel a jak ho vnímá řada lidí. Je to úplně jiný film, než byl třeba díl první, což byl technicky dokonalý nízkorozpočtový, chladný akční grindhouse. Zatímco třetí díl je v podstatě vskutku filosofií o lidstvu a jeho osudu jako takovém a o archetypu hrdiny, jímž Max chtě nechtě prostě je ... A pokud bych měl hodnotit v rámci subžánru, tedy "postapokalyptické drama", je to ten nejlepší kousek, jaký jsem kdy viděl ... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ohromný celosvětový úspěch druhého Šíleného Maxe vyvolal záplavu povětšinou druhořadých kopírek, které v 80. letech vládly videopůjčovnám. Režisér a scenárista George Miller na to zareagoval nečekaným tahem. Namísto toho, aby šel přímočaře vstříc divákům, kteří bažili po opakování předchozího snímku, vytvořil třetí díl série jako naprosto odlišnou variaci postapokalyptického mýtu. Dodnes povětšinou nedoceněný, ale o to více fascinující Dóm hromů, přitom právě v rámci celé ságy vyniká svou osobitostí a inspirativní výstředností, která spojuje prostředí postapokalypsy se zaniklými (western, noir) i populárními žánry své doby (dětské dobrodružky ve stylu Amblinu). Stejně jako v druhém filmu i tentokrát Max představuje legendami opředenou postavu v mýtech jedné postapokalyptické společnosti. Při tom se stává spíše průvodcem tímto bizarním novým světem, kde proti sobě stojí dvě ženy, které na svých bedrech nesou zárodky dvou nových, ale zásadně odlišných civilizací. (anotace pro maraton série v kině Aero, 2019) ()

Galerie (128)

Zajímavosti (21)

  • Původně mělo jít o film o dětech, žijících bez rodičů, kteří si představují, kým by chtěly být. Jedno by si představovalo Maxe (Mel Gibson). (ČSFD)
  • Častým omylom je tvrdenie, že George Miller neskôr súhlasil s režiou akčných sekvencí a zvyšok filmu režíroval George Ogilvie. Tuto domněnku vyvrátil sám Miller tvrdením, že k nej došlo kvôli nejednoznačným tlačovým správam. Ve skutečnosti se oba Georgové rozdělili pouze v době, kdy Ogilvie natáčel velbloudí sekvenci. Inak trávili väčšinu času na natáčaní spolu. (m.a.t.o.)
  • Jedediahovo (Bruce Spence) lietadlo je Transavia PL-12 'Airtruk', jednomotorový poľnohospodársky dvojplošník z roku 1965. (m.a.t.o.)

Související novinky

Zemřela Tina Turner

Zemřela Tina Turner

24.05.2023

Přichází smutné zprávy pro svět filmu a zejména hudby. Ve středu 24. května ve svém domě ve švýcarském Kusnachtu zemřela ve věku třiaosmdesáti let legendární americká zpěvačka a příležitostná herečka… (více)

Reklama

Reklama