Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Hodnocení tohoto filmu místy více vypovídají o svých autorech než o tématu, ke kterému se vztahují. Mluvit o historickém filmu znamená vědět alespoň něco o době, tématu a postavě či postavách, které jsou předmětem jeho obsahu. Bessonova vůle držet jednotu reality i tradice a jejího francouzského osvojení je pozoruhodná. Mila (Milla) Jovovich, toto slovanské ztvárnění mýtické francouzské národní hrdinky srovnatelné snad jen se stejně legendárním Vercingetorixem, odvádí vynikající herecký výkon přesně odpovídající exaltovanosti středověkého mysticismu (odkazuji na MARTINA LUTHERA a Finniesovy srovnatelné stavy během jeho tápání a bloudění). Že to budí dojem buď přibližování, nebo i přesahování mezí normální psychiky, je zřejmé. Méně zřejmé je se tomu divit, případně to zpochybňovat nebo dokonce podle toho usuzovat na kvalitu hereckého výkonu. V této rovině Bessonovy interpretace je pochopitelné i "černobílé" vidění anglických okupantů (srovnejme to s naším vztahem k Němcům). Za zvlášť zdařilé považuji psychologické scény prvních projevů Janiny-Johančiny rodící se "svatosti", jejích pověstných rozhovorů s "hlasy" podobně jako krajinné záběry kamery. Nepřerývaný, slabiny i stíny neskrývající obraz Johančiny osobnosti i zbabělost, projevená při jejím zajetí a následném křivém obvinění z kacířství, čarodějnictví ve stylu prvních KLADIV NA ČARODĚJNICE, politický proces se stejným zneužitím práva jako nedlouho předtím v Husově případě jsou jen epilogem jejího krátkého, zralého ženství se nedočkavšího života (úplná Johančina rehabilitace proběhla v katolické církvi podle dostupných informací relativně nedávno; jisté je, že z někdejší kacířky se stala v katolické věrouce dneška mučednice a Vatikánem svatořečená světice). Díla, která vyžadují delší zamyšlení, jsou jako plody, které nepřinesou výnos bez náležité péče. Užitek je oboustranný: divák je obohacen nejen myšlenkově, ale i citově, dílo se šíří tam, kde by mohlo - a mělo - být. Čas prověří nejlépe, nakolik se jedná o nadčasový počin nebo naopak dočasný úspěch, jehož případné slabiny budou více patrny našim potomkům než divákům naší současnosti.(1.3.2008)

  • Hild
    **

    Nemám ráda tento film. Celé je to neuvěřitelně přehnané a hlavně Milla Jovovich mi tady ale taaaaak nesedla. Pokud jde o Johanku z Arku, tak dám vždycky přednost té televizní s Leelee Sobieski, která sice možná není tak výpravná a velkolepá, přesto je však mnohem lépe pojatá a dala mi o hodně více. Tohle byl jen pokus o historický velkofilm, vzešel z toho ale jen opravdu špatný film.(19.10.2011)

  • Wolodja
    ***

    Po velmi slusnem vykonu Milly Jovovich v Patem elemntu a se znalosti Bessonovy tvorby jsem se na tento film moc tesil. Bohuzel nepravem. Film neni vylozene spatny, ale dej v nekterych mistech vazne a film celkove pusobi tak nejak rozplizle. Nezachranuje ho ani Milla Jovovich, na tuto roli proste nemela. Osobne bych jako Johanku doporucoval Cate Blanchett.(29.12.2002)

  • Enšpígl
    **

    Když začala Johanka před tou branou hysterčit, že se tam nemůže dostat, asi nejeden chlap vstal a šel vysypat odpadky, protože si myslel, že na něj křičí jeho žena. Samozřejmě film sám o sobě posloužil jen Lucu Bessonovi, aby dokázal své tehdejší partnerce Mille Jovovic jak moc jí miluje a že když zůstane v jeho posteli bude moci si zahrát nejspíš i americkýho prezidenta. Škoda jen, že s tímhle důkazem lásky vyšel na veřejnost.(17.12.2007)

  • OG_Swifty
    ***

    Johanka z Arku je moje oblíbená historická postava a rozhodně jí mám raději než Williama Wallace. Bohužel musím podotknout, že filmy jsou téměř identické a toto zpracování je mnohem horší (přestože se jedná o film mladší než Braveheart!!). Milla Jovovich mi přišla jako Johanka z Arku docela otravná, její psychostavy byly provedeny vážně špatně (dabing je STRAŠNÝ), a zbylé postavy postrádají jakýkoliv prvek zajímavosti.. Přemýšlel jsem alespoň o 4*, ale nakonec je to provedení opravdu horší a Milla Jovovich tomu vůbec nepomohla - 45%(28.12.2013)

  • - Bělouš Majáles, který je jedním z "domácích" aktérů filmu, pochází z českého chovu a jednalo se o anglického plnokrevníka, který po několika startech v rovinových dostizích přešel do všestranného jezdeckého sportu. Dosáhl stupně "T" v militari, "S" v parkuru a drezuře a v mnoha reprezentačních startech u nás i v zahraničí dělal čest naší zemi. Ve filmu Luca Bessona účinkoval v a osvědčil svůj vynikající charakter. V těžké plné zbroji absolvoval náročné kaskadérské výkony, a to pro filmařské účely i opakovaně. Později byl zařazen do chovu do akceleračního programu a mnoho jeho potomků se snaží dosáhnout kvalit svého otce. Koncem léta roku 2010 musel být ve věku více než 22 let utracen. (Bohemica)

  • - Hned první den natáčení se smrtelně zranil osvětlovač Pierre Jouan Loyc. S motorovou šestikolkou narazil do stromu, přičemž utrpěl zranění, kterým následně v bruntálské nemocnici podlehl. (Mr.Hudson)

  • - Poslední film Josepha O'Conora (vrchní inkvizitor). (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace