Režie:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Milla Jovovich, Dustin Hoffman, Faye Dunaway, John Malkovich, Tchéky Karyo, Vincent Cassel, Pascal Greggory, Desmond Harrington, Timothy Bateson (více)Obsahy(1)
Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (356)
Nemám ráda tento film. Celé je to neuvěřitelně přehnané a hlavně Milla Jovovich mi tady ale taaaaak nesedla. Pokud jde o Johanku z Arku, tak dám vždycky přednost té televizní s Leelee Sobieski, která sice možná není tak výpravná a velkolepá, přesto je však mnohem lépe pojatá a dala mi o hodně více. Tohle byl jen pokus o historický velkofilm, vzešel z toho ale jen opravdu špatný film. ()
Luc Besson mě tímto filmem velmi zklamal. Přesto dávám 3* za výborné výkony Milly Jovovich a Dustina Hoffmana, podle mě jedné z nejlépších božsko-satanských postav všech dob. Přesto jsou ostatní herci nevýrazní, ani John Malkovich nenaplnil svůj obvyklý standart. Scénář jak ukradený z učebnice dějepisu nedokázal ničím překvapit. Škoda, potenciál tento film orzhodně měl. ()
No teda nevim, ale mě se to líbilo a určitě to neni propadák jak tady většina píše. Bojový scény jsou podle mě hodně dobře natočený a halavně většinou strhující, hudba dobrá a Milla Jovovich je prostě úžasná, já proti tomu moc výhrad nemam, snad jen to mohlo být kratší, ale když on je na tom konci Dustin Hoffman, tak se na to ani nedá stěžovat ()
Škoda ver preškoda. Nie je to ono. Chýba tomu rytmus, nepohlcuje to. Snáď dôsledok rozporov s producentami a snáď sa dočkáme opráv, keď sa Luc konečne prestane hrať na urazeného (alebo mu to právna stránka veci dovolí). Pretože takýto prístup k legende takejto veľkosti sľuboval renesanciu historického žánru, na ktorú čakám už pekne dlho. Tá už z toho síce nikdy nebude, ale rád by som si Bessonovu Johanku pozrel v menej rozpačitej polohe. ()
Súdiac podľa ostatných komentárov som asi pozeral iný film. Film môjho TOP režiséra o francúzskej národnej hrdinke, o ktorej teológovia dodnes nevedia s istotou či bola cvok alebo posol boží a o ktorej historici tvrdia, že nebyť nej tak v Paríži nestojí Eiffleovka, ale druhý Tower bridge. Messenger splnil moje očakávania. Je výborne zrežírovaný, tematicky rozdelený do troch častí, z ktorých každá je iná, ale pre pochopenie Johankinho života a príbehu potrebná. Film je počnúc overovaním panenstva z hľadiska histórie až nepríjemne presný, napr. dopis anglickému kráľovi i Johankina obhajoba pred Cauchonom sú dodnes doslovne zachované. Kapitáni francúzskeho vojska sú síce vykreslení pozitívne ale so zachovaním vlastností, ktoré im historici skutočne pripisujú napr. Gilles De Railles Vincenta Cassela má ten správny heretický look ( Gilles bol niekoľko rokov na to usvedčený z kacírstva – vraždil deti). Čo by som filmu vytkol sú bojové scény, ktoré mohli byť malinko lepšie a čiernočierne zobrazenie angličanov. Milla môže niekomu pripadať hystericky, ale vážení uvedomte si, že Johanka verila že je tou, ktorá vyženie Angličanov z Francúzska a že je posol boží....z toho musí byť hysterický každý. Myslím si že v niektorých scénach má charizmu potrebnú na zblbnutie celého vojska (Let all those who love me follow me) a v niektorých pôsobí smiešne (ujačaná jazda na koni). Vrcholom filmu je proces a hovory so svedomím (Dustin ako vždy bravúrny). Ak to na niekoho pôsobí nudne, nech si pustí patetický Braveheart alebo limonádovú Tróju, prípadne pseudopsychologického Alexandra. 9/10 ()
Galerie (45)
Zajímavosti (36)
- Historická Joan (Milla Jovovich) bola negramotná, ale naučila sa ručne podpisovať listy, ktoré diktovala. Nápisy použité na filmových plagátoch a záverečných titulkoch sú založené na jej rukopise. Napriek tomu sa v jednej z filmových scén Joan podpíše len znakom „X“. (Arsenal83)
- Kathryn Bigelow podala v Kalifornii žalobu na Luca Bessona za plagiátorstvo historického výskumu, ktorý robila, keď bola zapojená do projektu. Besson sa s ňou potom vyrovnal mimosúdne. (Arsenal83)
- Poslední film Josepha O'Conora (vrchní inkvizitor). (Karlos80)
Reklama