Reklama

Reklama

Detektivní příběh o záhadné ženě, která s sebou nese smrtelnou kletbu. Rok1925. Slibný mladý advokát Arthur Kidd (Adrian Rawlins) cestuje do Crythin Giffordu, aby vyřídil záležitost náhle zesnulé Alice Drablowé.Ve vlaku potkává Sama Tooveyho (Bernard Hepton), který popisuje paní Drablowou jako samotářku. Příští den je Arthur na pohřbu paní Drablowé pouze jedním ze dvou truchlících - mimo postavy postávající opodál a celé zahalené v černém. Jeho otázky na danou osobu jsou místními zodpovídány velice vyhýbavě a s hrůzou v hlase. Pouze neobydlený dům po paní Drablowé může odhalit tajemství strachu, který dopadá na všechny, jež ženu v černém spatří. (HBO Europe)

(více)

Recenze (72)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Čistě televizně zpracovaná duchařinka, která neurazí a svým zajímavým prostředím docela zdrásá nervy. Vše funguje, jak má. Atmosféra běží, vyjma začátku, na plné obrátky a v jednom momentě jsem se vážně vyděsila, až mi srdce poskočilo a to se mi moc často u starších filmů už nestává. Je ale fakt, že se žena objevovala až v žalostně malé míře a být více strašidelných (vyvedených) scén, klidně bych ještě zvýšila. Závěr příjemně překvapil a dokud nedám remaku druhou šanci, je pro mě původní Žena v černém výrazně lepší snímek. ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Při srovnání knížka-verze '89-verze '12 je tato určitě nejslabší, příběh je tak nějak halabala převyprávěný a přestože se snaží držet věrně knižní předloze, tak ty nejpovedenější okamžiky ignoruje. Na body s mladším vydáním pak prohrává jak v atmosféře, tak i v příběhu samotném, tam kde je Radcliffe a spol. opravdu děsivý, je toto spíše takové... úsměvné. Jedná se však o televizní film, navíc z osmdesátých let, takže při přimhouření obou očí jde stále o docela působivý horor, o to spíš, když si jej pustíte v předvečer Halloweenu :-) ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Levná televizní duchařina a vůbec né špatná. První půlhodinku si poctivě připravuje pevnou půdu pod nohama, aby nás následující hodinu hezky napínala, a ve dvou případech dokonce srazila až na kolena. Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že to mohlo být kratší, a scén s nesmírně strašidelnou dámou v černém mělo být naopak víc. Její momenty jsou totiž na celém filmu ty nejpůsobivější, i když takový nález dětského pokoje taky stojí za to. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

To je po dlouhé době, co nemohu souhlasiti s DaViDem´82. Nigel ´Quatermass´ Kneale byť v tomto př. nonSF, opět zaválel a předlohu mi vlastně vylepšil. Ten na co sáhl, to se mu podařilo. A jemu též vděčím vlastně za to, že Halloween III je takový, jaký je. I když má tento film změny (což i já sám nemám většinou moc v lásce) tak v tomto konkrétním př. jsou jen ku prospěchu, což bude ostatně souviseti i s tím, že útlounkou 126 str. knížečku nepovažuji za kdovíjaký majstrštyk. Což nezn., že není dobrá. Tudíž je jen pochopitelné, že tato adaptace u mě knížku překonává. Už jen z toho důvodu, že film končí o dost nihiličtěji (což mě docela šokovalo, ostatně já jsem byl v naprostém přesvědčení o tom co se asi stane takových 30min. před koncem, ale ono to bylo ještě horší, na to, že předloha jest od ženy, ovšem Kneale ještě přitvrdil) než předloha a že má jednu ultralekačku (která sice na vícero podívání už tak ultra nebude, ale co) při které jsem málem spadl z postele, jak jsem sebou cukl. To je samoz. zapříčiněno tím, že prakticky první hodinu se vytváří konstantní atmosphéra (která sice pravděpdobně mnoho dnešní ´´fajnšmekrů´´ uspí) a ta vás tzv. ukolébá, aby pak v závěrečné půlhodince zvyšovala napětí takovým stylem, že to až vyrovná flákům jako Silence of the Lambs apod. Věděl jsem to již dopředu, že jak je to ryze britské a ještě z normální (tj nehyperkorektní) doby, tak to bude min. na 4, což se splnilo. A to, že to je tv projekt, na tom nic nemění. Zde si totiž jako v jiných podobných příbězích vystačíte s dokonale padnoucími lokacemi, které nemusíte zbytečně vytvářeti v cgi nebo stavět. A máte 50% hotovo. Sice bych rád, pokud by to bylo třeba o 20 let dříve, nebo rovnou v 19.st. ale když vezmu v potaz, že děj se odehrává skoro před 100 lety, tak to na mne ještě dostatečně působí. A ta britská angličtina zde byla snad ještě britštější než jinde.;-) No, dáti děj do souč. to byla byla fakt nefunkční sračka. Do remaku s Potterem nejdu. Má to sice pěkný vizuál, ale ten Harry se mi tam totálně nehodí. A já už 1 superverzi mám. A to, že někdo napsal a natočil pokr. (které se sice nabízí, když víte, co se stalo s Ženou v Černém) považuji již za vyloženou švejkovinu. Jsou věci, které se mají nechati spát a jejíchž účinek je pak pochopitelně díky pokr. rozředěn. Někdy to vítám, někdy ne. Výborný objev díky podrobnému vyhledávání, hehe. Které já prakticky nevyužívám, ale asi bych měl.;-) ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Ve VŠECH ohledech lepší než remake s Radcliffem (Woman in Black 2012). Což svědčí o tristním stavu novodobých tvůrců, kteří s vícero možnostmi neumí (!!!) natočit lepší film. A tak to už dnes bývá. A. Rawlins se oproti Radcliffovi chová jako člověk, atmosféra je mnohem lepší, není tu vytahování vozu z bažin, není tu přehršel rádoby strašidelných výjevů Ženy v černém (které v novodobém filmu skutečně nejsou strašidelné, ale spíše úsměvné), zato tu je pravěký "magnetofon", elektřina na ruční pohon a Žena v černém, která když už se objeví, tak to vždy stojí za to. ()

Zajímavosti (5)

  • Herečka Fiona Walker, představitelka Madam Toovey, byla ženou režiséra Herberta Wise. (Chatterer)
  • Poprvé byl film vysílán na anglickém televizním kanále ITV na Štědrý večer roku 1989. (Chatterer)
  • Mezi knihou a filmovým zpracováním lze najít několik rozdílů. Například paní Kiddová (Clare Holman) se v knize původně jmenuje Kippsová. (Chatterer)

Reklama

Reklama