Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karlos80
    ****

    Na tento film podle Tarantinovského "story" plný absurdit, drsných Tarantinovských dialogů a typického Tarantinovského násilí musíte být zřejmě předem připraveni, jinak ho stejně jako já nejspíš nepoberete:-) Z mého pohledu šlo o trochu zbytečně krvavý a násilný film, tolik nesmyslných vražd na metr čtverečný jen tak pro pobavení obou ujetých psychoušů, sadistů a zvrhlých úchylů, jsem snad v žádném jiném filmu doposud ještě neviděl. Ve filmu bylo zabito přesně 50 lidí! Navíc s mimořádným zájem sdělovacích prostředků, který z Mickeyho a Mallory dělá populární osobnosti! Snímek natočený sice s pečlivou brilantností a formálním provedením, avšak samotný režisérův záměr natočit zřejmě jakousi parodii se bohužel nenaplnil. Film je natočený příliš chaoticky, je zde spousta flashbacků, halucinačních pasáží, prolínání obrazů a barev, rychlých střihů, rychlého střídání hned několika různých záběrů dělaly z tohoto filmu jen jeden velký miš maš, a člověk se občas velmi ztrácel a neorientoval. Neříkám však, že tento vysoce kontroverzní snímek ve své době něco neznamenal, spíše podle mě posloužil jako laciná provokace. Řezník Mickey (Woody Harrelson) se mi po tomto filmu opravdu zhnusil:-(! Pestrá směsice různých hudebních stylů ušla, těch moderních písní je tu opravdu bezpočet. Ujetý film pro ujetý lidi jako jsem já!:-)(12.1.2008)

  • Aluska88
    ****

    Roztržité, zmatené, zběsilé a roztodivné. Totální chaos ve všem. Především první polovinu. Na tento styl zpracování jsem si po celý film nemohla přivyknout, a když už se tak začalo dít, film se přehoupl do druhé, lehce ustálenější, přesto však zcela pořád šílené části. Celý snímek, zvláště, již výše zmiňovaná, jeho první polovina, je prokládán bizarními a potrhlými výjevy, které v podstatě úspěšně zastiňují nijak zvláště originální obsahovou stránku. Ve spojení s tradičně osobitou a originální kamerou Roberta Richardsona vytvářejí ze zdánlivě obyčejného příběhu vskutku působivou a bláznivou jízdu. Dva hlavní maniaky skvěle ztvárnili Woody Harrelson a sympatická kočanda Juliette Lewis. Napadlo mne, jak by film vyzněl, pokud by zůstala zachována hlavní dějová linie, ale byl by zpracován poněkud klidněji a rozvážněji. Nejspíš není příliš na místě klást si tuto otázku k filmu, k němuž stvořil scénář šílenec Tarantino a mluvit přitom o klidu:) Můj zájem však vzbudila informace v zajímavostech, kde se uvádí, že scénář byl přepsán na základě rozhodnutí produkce. Jaký by byl výsledek, pokud by se režijních otěží chopil sám Quentin? A jaký by byl v případě, kdyby se jich chopil Quentin se svým nezměněným scénářem v ruce? Líbilo se mi to. A docela dost. Ale...(15.8.2010)

  • k212
    *****

    Je to prostě satira, krutá a brutální, znepokojující a pobuřující, exituje, je. Také chápu, že někteří méně chápaví jedinci se budou vyžívat jen v násilí, kterým film hýří stejně jako barevnými přechody a střihy. Stone vzal psychedelično z opusu Doors (taky jeden fetiš ve formě indiána), smíchal to s akcí z Čety, s fragmenty námětu Quentina Tarrantina (také zcela chápu, proč právě on prohlásil, že Stone mu to pěkně pohnojil), zamíchal do toho manipulativnost médií, zvrhlou konzumní kulturu, přisypal pseudodokument, sitcom a reality show (v té době u nás téměř neznámý element). Vzniklo z toho ojedinělé postmoderní dílo. Vemte si třeba Pulp Fiction, co má sdělovat? Přiznejte si, že se bavíte a příliš nepřemýšlíte nad sdělením či poselstvím. U TNZ je tomu jinak, usměv totiž mrzne na tváři a vy přemýšlíte proč ... jaký je smysl toho všeho řádění? Možná vám dojde, co tím chtěl tvůrce říct, možná také ne. Možná jen vidíte násilí a brutalitu, která natolik šokuje nebo přitahuje (to je zcela individuální). Ale potom by byla docela nutná diskuze o to, co víc škodí. Zda odlehčený násilný apolitický bijásek Pulp Fiction nebo politicky-satirický Stone! TOO MUCH TV!(4.3.2005)

  • zputnik
    ***

    U snímku TAKOVÍ NORMÁLNÍ ZABIJÁCI jsem hned několikrát (tj. vcelku často) myslel na ono příslovečné "Slepý vede slepého." Snímek si (prý) na jedné straně dělá ambice upozornit na nevkusnou míru násilí v médiích, ale na straně druhé předkládá násilí v takovém množství, že jsem se během filmu nemohl zbavit pocitu, že "zloděj" s lupem na zádech a škraboškou na obličeji křičí: "Chyťte zloděje." Po formální stránce se musí filmu uznat jeho zběsilý spád a akčnost. Do značné míry k tomu napomáhá "klipovitost" tohoto snímku. Zároveň je však tato "klipovitost" (a především pestrost a "různobarevnost" těchto klipů) až jaksi přetažena a výsledný dojem z filmu je zbytečně rušen. Shrnuto a podtrženo: pokud jsem si během sledování neustále "mlel mantru": "Jde o satiru, jde o satiru, jde o satiru...", tak uznávám zajímavou myšlenku i zpracování... a dávám 3 hvězdičky. Pokud bych však měl připustit "vážně míněné záměry" při natáčení, pak by tento film u mě propadl (a nezachránilo by to ani ono zpracování). Jsem totiž příliš vzdálen "staré škole", které nevadily ve filmu morální apely; stejně tak jsem však příliš vzdálen "nové škole", která jaksi vydává špatné za "dobré".(27.10.2003)

  • Boogeyman
    ****

    Jako mládě jsem z toho byl nadšenej, protože Mickey a Mallory byli neskutečně cool bad motherfuckers, kteří do toho prostě šli. Jako lehce pseudointelektuálního puboše mě to pohoršovalo, protože hrdinové vraždí nevinné lidi a přitom to vypadají ještě rajcovně. No a jako dospělák oceňuji odvážnou satiru, odvážnou především v tom, že je pro mnoho lidí neviditelná.(11.2.2006)

  • - Oliver Stone si vybral Woodyho Harrelsona do hlavní role né proto, že "má oči vraha", jak se často mylně zmiňuje, ale proto, že Woodyho skutečný otec Charles Voyde Harrelson je několikanásobný vrah. Stone doufal, že násilí, které má v genech, dokáže nějakým způsobem promítnout do své postavy. (fleker)

  • - Ve filmu je hodně odkazů na Charlese Mansona. Například rozhovor z vězení je postavený na podobném rozhovoru, které Manson poskytnul. (don corleone)

  • - Film bol najviac inšpirovaný dvojicou sériových vrahov Charles Starkweather a Caril Fugate. Starkweather tak isto "oslobodil" Caril od jej rodičov. Navyše podnikali navlas podobné výpady a vraždy po celom území USA. Na svedomí majú 11 obetí. Charles Starkweather bol obvinený z vraždy prvého stupňa a 25. júna 1959 bol popravený na elektrickom kresle, Caril Fugate dostala doživotie. Stala sa najmladšou ženou (16) odsúdenou s týmto obvinením v USA. V roku 1976 bola podmienečne prepustená. (Sociopath)