Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Niktorius
    ***

    Sdělení tohoto snímku je naprosto přesně zmatené, strakaté a neuchopitelné jako jeho vizuální a stylistické zpracování. Jde-li o satiru, měl by snímek dávat prostor na přemýšlení, ale on vám místo toho servíruje šílenou akci vedenou zdrogovanou režií a říká vám 'vychutnejte si to jako nezávaznou zábavu'. Je i tohle záměr? Existuje záměrná paralela mezi filmem jako takovým a postavou Mickeyho (vzpomeňte na interview ve věžení)? Je tedy Mickey, obecně vnímaný jako obyčejný sprostý vrah, v reálu ztělesněním přirozenosti, jenž mu byla vnucena násilnickou společností a je film opravdu trefnou satirou, prezentující se jako ulítle násilná břečka? Těžko říct. Jsem z toho zmatený. A jako východisko se mi teda nabízí poněkud zbabělá, leč prý zlatá střední cesta, kterou promítám i do hodnocení. P.S: Oliver nedokáže točit neangažovaně a proto nám veškeré myšlenky a názory předkládá již jako polotovary. Z Mechanického Pomeranče jsem byl také zamtený, ale v jiném smyslu: Říkal jsem si, co tím chtěl ten Kubrick vlastně říct? A nakonec jsem došel k závěru, že verdikt ponechává zcela na divákovi. Zato Stone nám na konci svého filmu jasně řekne: 'Média jsou moc a moc zlá!' a my se divíme: 'A o tomhle to jako bylo?'(20.8.2007)

  • kingik
    ***

    Hlavní vinu na tom, že tenhle snímek působí rozpačitě, nese režisér Oliver Stone. Jeho paranoidní režie, která filmu hodně ubírá na síle a působivosti, nebyla nejšťastnější volbou. Málo ujetý je ale i Woody Harrelson oproti Juliette Lewis, která ho výrazně přehrává. Scénář je výborný a v rukou jiného, ujetějšího režiséra, se mohlo jednat o pozoruhodné dílo. Celou dobu spolu scénář a režie soupeří o to, kdo bude mít nakonec navrch. Těžko říct, co si z toho nakonec odnese divák. Výsledkem je zmatený film, který neví, zda chce být černočernou pohádkou o oslavě násilí, nebo hluboce moralizující sondou do současných médií.(19.2.2009)

  • Lima
    ****

    Jako notorický idealista mám pořád pocit, že za zločinem by měl následovat trest a proto mi vůbec nesedí diskutabilní konec s Mallory s Mickeyem. Jasně, je to satira, ale vidět to nějaký psychopat, může si celkové vyznění snímku vysvětlit jinak (což se prý tak i párkrát ve skutečnosti stalo). Ovšem film je po formální stránce naprosto brilantní, úvodním sitcomem počínaje a animovanými vložkami konče a pod 4* u téhle režijní a kamerové laskomině nepůjdu.(1.9.2002)

  • B!shop
    *****

    Na tenhle film jsem se strasne moc tesil, ale bal jsem se, abych nebyl zklamanej, coz se nastesti nestalo. Je videt, ze scenar psal Quentin Tarantino. V podstate od prvni minuty se strhne neskutecnej masakr, kterej polevi jen na dvou mistech. Je to scena s Indianem (mozna krapet zbytecna) a pak pauza od zacatku pobytu ve vezeni, po Mickeyho vtipek, ale tahle pauza neni narozdil od Indiana otravna, protoze Tommy Lee Jones ma slusny kecy, spolu se slusnym Tomem Sizemorem. Mimochodem Mickeyho vtipek je naprosto dokonalej. Tenhle film je naprosto neskutecnej masakr, Mickey s Mallory za tu chvily, co jsou spolu, zmasakrujou neskutecny mnozstvi postav, do toho hraje naprosto uchvatna hudba a kamera, to je proste tezky psycho, to sem jeste nevidel nic podobnyho. Herci jsou vynikajici, Woody Harrelson (Podle me by byl Woody skvelej Hitman.) a Juliette Lewis hrajou naprosto dokonale a kdyz se do toho prida psychopatickej Tommy Lee Jones a do toho jeste chytne Robert Downey Jr. rapl, tak to proste nema chybu, neco takovyho jsem snad jeste nevidel. Oliver Stone se vykaslal na veskery pravidla a natocil fenomenalni krvavou jizdu se skvelym zaverem a nezapomnel dat do filmu neco cernyho humoru, ktera by, diky otevrenymu konci, mohla mit klidne pokracovani. "Oni nejsou silenci, znaji rozdil mezi dobrem a zlem, ale je jim to fuk."(30.6.2006)

  • Spiker01
    ****

    Ze začátku mě hned něco napadlo. Tohle je jako od Tarantina, nespletl jsem se náhodou? Film jsem si vyhlídl už před dlouhou dobou a tak nějak jsem zapomněl, do čeho jdu a náhle se objeví titulek, že námět skutečně byl od mistra z videopůjčovny. A i když se snažil od filmu co nejvíc odtrhnout, místy mi film připomínal Pulp Fiction (ten začátek!) i Gaunery. Samozřejmě za to může má neinformovanost a po více než 20 ti letech mé poznatky už nikoho nepřekvapí. Nicméně co předvádí Oliver Stone v druhé půlce, to jsou opravdu neskutečná jatka, na které je i Evil Dead krátký. Zíral jsem, nevěřil jsem, na konci mi spadla čelist. Ať už jde o neskutečného Tommy Lee Jonese, o nic horšího RDJ nebo nekompromisní střih střídaný komiksem, černobílou a bůh ví čim ještě. Stona jsem měl vždycky radši jako mesiáše historických reálií, ale takhle by to nezvládl ani Quentin a podle mě tehdy jen suše záviděl, jelikož trůn Pulp Fiction byl tehdy silně ohrožen. Škoda, že tenhle kousek vesměs zapadl, asi i kvůli tomu, že už ho asi žádná televize jen tak neodvysílá...7,5/10(11.3.2017)

  • - Studio se muselo soudit s pozůstalými obětí, které zabil pár po požití LSD, údajně opět inspirován tímto filmem. Studio soud vyhrálo. (don corleone)

  • - Oliver Stone bol jedným zo scénaristov filmu Zjazvená tvár s Al Pacinom v hlavnej úlohe. Záber zo Zjazvenej tváre sa objaví aj v Takých normálnych zabijakoch, keď Mickey prepína televíziu. (slavo_held)

  • - Film byl zakázaný v Irsku. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace