Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (666)
Je pozoruhodné,jak je filmografie Paula Verhoevena,co se kvality týče,pestrá."RoboCop" naštěstí patří do té lepší kategorie.Příběh je vlastně dost jednoduchý ( co taky jiného od filmu s takovým názvem čekat :) ),ale má patřičnou atmosféru,slizké padouchy a opravdu pořádně krvavou akci.Plus výborná hudba Basila Poledourise.Takže vlastně příjemná zábava... ()
Verhoevenova příjemně brutální a cynická roboklasika 80. let satirizující zlé korporace a stupidní televizi. Efektní akce, hlavně RoboCopův první den v práci a finále v ocelárně (kde mají jako v každé správné ocelárně nádrž s toxickým odpadem), doprovázená monumentálním hudebním motivem. Skvělé padoušské duo Kurtwood Smith jako brutální gangster s brýlemi a uhlazený korporátní žralok Ronny Cox (který si později zazáporařil i ve Verhoevenově TOTAL RECALL), doplněné neméně odpudivým Miguelem Ferrerem. Vše podstatné o filmu už ve svém komentáři napsal Bluntman. ()
Další nadčasová klasika od Verhoevena, která vyniká svou satirou, jasným a zřetelným dystopickým světem a hlavně skvělou premisou, která je mistrovsky provedená. Film neplýtvá ani vteřinou vašeho času a vše servíruje s chirurgickou přesností okořeněnou režisérovou jedinečností a nápaditostí. Tolik zapamatovatelných momentů, nápadů, vtipů, gagů a zabití. Prostě jedinečný kousek od jedinečného filmaře na jehož filmy se ne každý naladí. No a k tomu ty efekty a hudba! Prostě lahoda! Perfektní film. ()
„Děkuji za spolupráci. Dobrou noc.“ Verhoeven se zde prostě nezapře. Hned při selhání bojového stroje má divák možnost setkat se režisérovými libůstkami; smyslem pro neotřelý humor, krví a lidskými vnitřnostmi, které rezonují během filmu ještě mnohokrát. Pak sice divák musí přistoupit na to, že z té „fašírky“ se ještě podařil vykřesat život (dost naivní), ale pokud to udělá, čeká ho nejen klaďas, kterému prostě nejde nefandit, ale i zábavná akční podívaná. Nutno dodat, že sci-fi, ostatně jde o robota s organickým jádrem, ve kterém se probudí vzpomínky. To, co tuhle podívanou oživuje, ale místy i táhne ke dnu, je technická stránka spolu s triky. Na jedné straně jde o velmi kvalitní práci, ovšem v případě scén s EDem 209 jsem se musel nechtěně smát nad tou nedokonalostí (nejen zub času zapracoval). Trošku škoda, zvlášť když se vydařily i masky. V celkovém hodnocení to ale musím promítnout a zastavit se na solidních 4*. „Tolik jsem se bála. Děkuju vám! Děkuju vám!“ - „Madam, utrpěla jste emocionální otřes. Uvědomím krizové centrum.“ ()
Hodnotit podle toho, jak tenhle film vnímám dnes, to znamená podprůměrnými dvěma hvězdičkami pro typické akční SF béčko z let osmdesátých (s momentálně už směšnými efekty a slabými hereckými výkony), nebo dát 4 až 5 hvězdíků s ohledem na nadšení, když jsem film viděla poprvé coby puberťačka? Je to zapeklité dilema, které jako obvykle vyřeším kompromisem, tedy mírným nadprůměrem. Dlužno dodat, že "RoboCop" si nikdy mé srdce tak docela nezískal, ale bavil mě a vždy jsem padouchům přála pořádnou nakládačku:-). 65% ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
![RoboCop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/717/159717154_435902.jpg)
Zajímavosti (110)
- Auto, které používá RoboCop (Peter Weller) i zbytek policejního sboru, je typ Ford Taurus, modelový ročník 1986. Původně měl robotický policista jezdit ve vlastním futuristickém, ryze filmovém vozidle, ale Paul Verhoeven poté viděl na ulici Taurus a rozhodl se ho použít do filmu. Není v podstatě skoro nijak upravený nebo zamaskovaný, a proto ve filmu, který se odehrává v budoucnosti, působí ve službách policie velmi archaicky. (Stejšn)
- Budova sídla vedení OCP je ve skutečnosti městkou radnicí v Dallasu. Nejedná se však o mrakodrap. Skutečná je pouze spodní část budovy, zbytek mrakodrapu je dokreslovačka. (Dinsberg)
- Hudba v traileru byla vypůjčená z Terminátora (1984). (Šindy)
Reklama