Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Děláno vysloveně pro Germány po všech stránkách, obsahem i kvalitou. Až je mi z té čistě německé Prahy, ideálu to velkoněmecké šíše, zle. Jak si jinak vysoce cením tvorby Františka Filipa, tohle byl řádný omyl. Tedy doufám, že omyl, jinak bych to skoro považoval za zradu, ve které jako by se snažil pošlapat F. L. Věka a Sňatky z rozumu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

12/12 Další klasický Filipův seriál, který se ještě na začátku 90. let snažil čerpat z osvědčených způsobů předrevolučních koprodukcí. Sice z německé strany zbyli už jen Friedrich von Thun, Gedeon Burkhard, Janette Rauch a scénáristé a dramaturgové, ale i tak to bylo ku prospěchu věci. Jedním z hlavních témat je vývoj moderny, změna myšlení na počátku století a konec konců také opereta. Podobně jako v Branaldově Stříbrné paruce. I pro učitelku klavíru je složité milovat operetu, tuto lehkou svěží múzu, která je tolik odlišná od těch respektovaných německých romantiků. Ale díky této lince zpívá hlavní hrdinku s tváří Libuše Šafránkové Pavla Břínková a můžeme si užít klasické árie například Nitušky nebo ty z Netopýra. Prvním velkým triumfem je Vídeňská krev a Krista z myslivny, na dalších štacích v Mnichově Veselá vdova, Ples v opeře, Cikánský baron. Za Výmaru se Šafránková mění v moderní divu, a je to sice k nevíře, ale výborně markýruje s pomocí hlasu Břínkové takové šlágry jako Johnny a celou řadu výstupů z legendární revue Spolianského Es liegt in der Luft, což bývaly ty nejlepší kasaštyky Marlene Dietrich. Ve vedlejších rolích osloví netypicky obsazený jako životem zklamaný Oldřich Vízner, dívčí Alice Aronová či klasicky krásná Jana Šulcová. Fiktivní subretu Weltschovou z Nového německého divadla v Praze má na starosti Jana Švandová, její zpěv Věra Kalivodová. Díky hudební spolupráci orchestru Hudebního divadla v Karlíně si dnes můžeme lépe představit tehdejší úroveň, která v posledních letech poněkud trpí v rutinních muzikálech. ()

Reklama

Paity 

všechny recenze uživatele

Seriál, na kterém je jasné, že se natáčel na začátku 90. let v koprodukci s našimi západními sousedy. Hlavní roli si uzmula Libuše Šafránková a působí skutečně jako příjemné osvěžení či nový vánek. Úchvatné jsou zejména kostými a výprava, je vidět, že západní marky udělaly své, nebo už to byly jen marky? ()

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Bohužel musím říct, že toto dílko znamenalo přelom v kvalitě česko-německé koprodukce. Posledním nadprůměrem bylo Dobrodružství kriminalistiky, po kterém to už upadlo. Začátek úpadu znamenal právě Náhrdelník. Pak ovšem přišly ještě horší česko-německé pohádky, a tak ve srovnání s těmi je tohle vlastně ještě docela úspěch. Asi takhle: Jednou za deset let na podívání dobrý, ale na DVD bych si ho určitě nekoupil. ()

Staromilec01 

všechny recenze uživatele

Toto je můj asi nejmilovanější seriál. Na to, že jsem jinak odpůrcem patosu, mi tady přišel vlastně docela přirozený. Je to krásné vyprávění o lidských osudech v proměnlivé době, z historického hlediska pěkně udělané. Musím pochválit především přesné dobové kostýmy, což jindy činí českým filmařům obtíže. Tohle se povedlo. A Libuška Šafránková je prostě jedinečná, nádherná a duchaplná žena a v tomto seriálu zazářila... ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Ivana Andrlová (prostitútka Maria) musela pred natáčaním každodenným tréningom zhodiť zo svojej nadváhy, nakoľko bola pol roka pred seriálom na pôrode. (Raccoon.city)
  • Hlavní divadelní scény, ve kterých se seriál odehrává, jsou dnešní Státní opera v Praze (založena 1888) a Bavorská státní opera v Mnichově (založena 1653). (NinadeL)
  • Hlavní postava Josefína Konrádová v podání Libuše Šafránkové měla v seriálu mnoho scén, ve kterých musela zpívat. Všechny tyto party za ni obstarala zpěvačka Hudebního divadla v Karlíně Pavla Břínková, která tak musela zvládnout velmi různorodý repertoár od operetních melodií až po operní árie či německý šanson. (rodo)

Reklama

Reklama