Režie:
Robert ZemeckisScénář:
William Broyles Jr.Kamera:
Don BurgessHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Helen Hunt, David Allen Brooks, Nick Searcy, Nan Martin, Elden Henson, Timothy Stack, Jay Acovone, Chris Noth, Jenifer Lewis, Derick Alexander (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pečlivý a energický Chuck Noland je zaměstnán u známé společnosti FedEx, která rozváží poštu po celém světě. Díky tomu žije velmi rychle. Jeden den je v Rusku, vzápětí pár hodin stráví ve Francii. Pro samý spěch si vlastně ani nedokáže užívat života. Práce Chucka okrádá o tolik času, že si se svojí důvěrnou přítelkyní Kelly dokonce předává vánoční dárky v autě na letišti. Když za několik hodin opět letí z Ruska zpět do Ameriky, letadlo FedExu s piloty a Chuckem nečekaně havaruje. Katastrofu a pád do moře přežije pouze Chuck, kterému se s malým člunem podaří dostat na neznámý ostrůvek. Po prvním šoku začíná po vzoru Robinsona Crusoa na stromě odškrtávat dny, při životě ho drží láska ke Kelly a naděje, že ho v krátké době někdo objeví… Dobrodružně laděný příběh o nezdolné lidské vůli nevzdávat se a bojovat o svůj život a své sny – natočil úspěšný hollywoodský režisér Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti I-III, Forrest Gump, Pod povrchem). Přípravy na filmový projekt začaly už někdy v roce 1998, kdy Tom Hanks o napsání scénáře k tomuto projektu požádal Williama Broylese Jr. (scenáristu Apolla 13 a Forresta Gumpa). Při jeho filmové realizaci pak musel podstoupit drastickou dietu a v průběhu přerušeného natáčení, za několik měsíců zhubnul o dvacet kilo. Tím působivěji pak předvedl proměnu z výkonného workoholika na polodivokého trosečníka se sklony k šílenství. S jeho skvělým hereckým výkonem film stojí i padá. Za ztvárnění Chucka byl Tom Hanks v roce 2000 oceněn Cenou kruhu newyorských filmových kritiků (nejlepší herec) a Zlatým glóbem (nejlepší herec v dramatu). Úlohu jeho přítelkyně Kelly Frearsové vytvořila Helen Huntová (Dr. T a jeho ženy, Lepší už to nebude, Po čem ženy touží). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (969)
Americký pohled na ztroskotance, který se nehodlá smířit s životem na pustém ostrově. Na poprvé dobrá podívaná na skvělý herecký výkon Toma Hankse. Chuckovo vnímání času se prostě radikálně změní. Ve filmu je také potřeba trocha štěstí, aby se člověk mohl vymanil z tohoto světa a bojoval o "přežití" ve světě, který předtím nedobrovolně opustil a ve kterém je, na první pohled, vše nesmírně snadné (oheň). Lidská mysl je silná zbraň, která Tě buď zachrání, nebo zahubí. ()
Na rozdíl od ostatních jsem přesně tenhle konec potřeboval. Nebýt pár finálních minut, chyběly by Chuckovým peripetiím emoce a prázdných cest tam a zase zpátky (ať už v doslovném či metaforickém významu) jsem viděl už dost. Zemeckis tyhle hladivě smutné a přitom uvěřitelné nálady umí vskutku jedinečně. ()
Vyborna one-man show Toma Hankse, ktery zde podava jeden ze svych skvelych vykonu, za ktereho bych mu klidne pridelil 3. oscara, protoze - co si budeme namlouvat - cely film stoji a pada na nem (ovsem "pan Wilson" hraje take skvele :-D). PROC ale musel nakonec prijit tak hollywoodsky melancholicky konec? Kvuli nemu musim strhnout jednu hvezdu, chte nechte ()
Zemeckisovy filmy mě nikdy moc nebraly, přišly mi vždycky jako nejmainstreamovější mainstream, což jsem si potvrdil i u Trosečníka, když jsem se k němu konečně dostal po více než 20 letech od jeho vzniku. Jasně, Hanks je skvělý jako vždy, ale ten jeho pobyt na ostrově mi přišel překvapivě dramaticky plochý a osobně jsem asi čekal, že na tom ostrově zažije něco zajímavějšího, třeba nějaké setkání s divochy by mi tam dávalo smysl (podobně jako třeba v Modré laguně, na kterou osobně nedám dopustit a která je pro mě asi vrcholem trosečnických filmů). Potom mě tam taky zaskočil ten nečekaný skok v čase o 4 roky dopředu (jakož i samotné závěrečné rozuzlení, které se mi moc nelíbilo), a dál nemám rád filmy o osamělých postavách v divočině, kterým se dějou různé příšerné věci, typu že si musí sami vytrhávat zub nebo prodělají nejrůznější drásavá zranění (Iñárrituův Revenant budiž asi jejich nejpříšernějším zástupcem - osobně mě vyloženě fyzicky bolí na něco takového ve filmu koukat a nesnáším to). Chápu lidi, kteří ten film milují a kteří se u něj dojímají k slzám, ale osobně mi tam emotivní přišla jen scéna pádu letadla, a pak už mi všechno ve srovnání s tím peklem přišlo tak nějak krotké a bez napětí, což ostatně lze říct podle mě o celém filmu, protože je od začátku zcela evidentní, že se Chuck z ostrova dostane, otázkou je pouze po jak dlouhé době a co ho bude čekat po návratu. A v tomto ohledu mě ten závěr nepotěšil, jak jsem již zmiňoval, protože bych u takového filmu ocenil happy end, abych se zahojil po všech těch strádáních, leč nedočkal jsem se - a proto mám spíš tendenci se na ten film dívat víc kriticky. ()
Soundtrack Alan Silvestri: 1. End Credits - Romancing the Stone ,2. Theme - Back to the Future ,3. Suite - Who Framed Roger Rabbit ,4. Suite - Back to the Future, Part II ,5. End Credits - Back to the Future, Part III ,6. End Credits - Death Becomes Her ,7. Suite - Forrest Gump ,8. End Credits - Contact ,9. End Credits - What Lies Beneath ,10. End Credits - Cast Away ()
Galerie (72)
Zajímavosti (67)
- Když byl režisér Zemeckis dotázán, co bylo v neotevřeném balíčku, odpověděl, že vodotěsný satelitní telefon na solární napájení. (don corleone)
- Po celou dobu, kdy je hlavní hrdina uvězněn na ostrově, nehraje absolutně žádná hudba. Je to schválně, aby i divák pociťoval tísnivý pocit izolace. (Dr Lizal)
- Pri scéne havárie lietadla sa zničila kulisa kokpitu. Táto kulisa slúžila v Hollywoode 15 rokov. (ČSFD)
Reklama