poster

Titanic

  • Německá říše

    Titanic

Katastrofický / Drama / Historický

Německá říše, 1943, 85 min

  • Rocky62
    *

    Jednoznačně nejhorší film o Titanicu. Jediné co zde stojí za zmínku, jsou efekty, které sice také nejsou bůhvíjaké, ale je to to jediné, co zachraňuje tenhle blábol od odpadu. Celé je to suché jak saharská poušť za pravého poledne a ten příběh tomu "nasadil korunu". Samé ekonomické kecy o koupi akcií a scéna s loupeží mi tu přišla naprosto zbytečná. Výborně je tu však zachycená arogance Bruce Ismaye, což je pro mě malé plus, ale co se týče posloupných událostí, faktů a reality, tak otřesné. Málem jsem díky tomuto "filmu" přišel o svou posedlost Titanicem. 10%(11.5.2011)

  • Wacoslav1
    ***

    Tahle nazi verze Titanicu mi dlouho unikala, naštěstí to konečně nějaká dobrá duše nahrála na ulož to i když jsem to musel zkousnou v tý proklatý Němčině, takže jsem moc nezachytil. Spíš jsem se soustředil na technický detaily který nebyli nejhorší stejně jako obstojná výprava. Když sledujeme plující loď, tak je jasný, že to není žádnej parníček do vany. Samotný potopení pak v rámci doby vzniku solidně zmáknutý, víc se asi čekat nedalo. Hodnotím to jako celek lehce nadprůměrně, škoda že k tomu asi nikdo neudělá titulky.60%(1.7.2016)

  • Sarkastic
    **

    „Peníze jsou jediná hodnota, v kterou věřím.“ Tak tenhle film ji (propagandistickou podstatu) má jak z praku. Líčí Anglii jako tu nejzkaženější ze všech zemí a snaží se pošlapat její pověst jakožto královny moří (britští lodní experti svému řemeslu ani trochu nerozumí, námořníky zase „zdobí“ nespolehlivost a neschopnost). Briti (a v těsném závěsu Američani) jsou vychytralí, ziskuchtiví, sobečtí, zbabělí, uplácející a ovládá je jejich hluboce zarytá touha po penězích. Vyvracuje se pověst Britů-mužů jakožto gentlemanů, ve skutečnosti upřednostňují obchod před svými ženami a těm jde pro změnu jenom o luxus-šperky jakožto proměněné peníze. Nižší třídy také nezůstanou ušetřeny, jsou líčeny jako přízemní skupiny primitivů, které ovládají jejich pudy (souboj s noži, nemravný tanec). Aby se všechny „typicky“ britské špatné vlastnosti ještě zdůraznily, je proti nim postaven pravý německý důstojník. To je (nečekaně) prototyp všech ctností. Maximálně zodpovědný, dodržuje paragrafy a rozkazy od svých skutečných nadřízených (i ty špatné) a plní je okamžitě a bez váhání. Dokáže vést ostatní a jednat v krizi. Na druhou stranu je ochotný částečně ustoupit a snížit se i k rozhovoru s pochybnou ženou, pakliže to může vést k záchraně. Přitom ale má také srdce (tedy jenom pro ty ženy, které prozřou a chtějí se změnit) a samozřejmě hrdinství je jeho přívlastkem (naprosto samoúčelná scéna s uvězněnou holčičkou-zřejmě jediným dětským pasažérem zhmotnivším se odnikud). A s tím souvisí i romantika, poněvadž skutečnou lásku mohou přece prožívat jenom zrozenci vyvoleného národa („dojemný“ obyčejný německý pár, který se v okamžiku paniky zachová tak jak má a svorně ruku v ruce vyčkává). Příběh samotný je velmi nezáživný. Divákovi se stále vtlouká do hlavy, že britským pasažérům jde jenom o peníze a německému důstojníkovi o bezpečnost, na což je upozorňován pořád dokola. Samotný proces potápění je směšný. Zpočátku všechny zachvátí neuvěřitelná panika, přestože loď setrvává ve víceméně stejné poloze i stavu (pouze pár záběru na přívaly vody v podpalubí). Pak se ovšem najednou začne naklánět a potápět, jenže „trvání“ tohoto procesu se skoro ani nedá počítat na desítky sekund (naloďování do záchranných člunů je také odbyté-divákovi se v jednu chvíli tvrdí, že už všechny odpluly a po chvíli najednou vidí, jak se další z nich spouští do vody). A ke konci se ještě nezapomene připomenout, jak moc jsou britské soudnictví a námořní vyšetřovací komise prohnilé. Překvapilo mě pouze, že z rasového hlediska se držel film až podivuhodně při zemi. Nejbohatší a také nejsobečtější cestující je sice samozřejmě Žid, nejprodejnější britská žena zas až podezřele připomíná cikánku, ale to je vlastně vše. Tak či tak mi to vychází na 2*, za občasnou nechtěnou směšnost a vcelku zdařilou výpravu. "Smrt 1,500 lidí zůstává neodčiněna a je věčným odsouzením Anglie kvůli její honbě za ziskem."(14.5.2014)

  • corpsy
    ****

    Čo na tejto verzii veleznámej námornej katastrofy zaujme najviac, je výborne napísaný scenár, dejové línie (a aj tá ,,hlavná,, katastrofická ) sú strhujúce a niekoľko vedľajších motívov, si ´´požičal´´ aj o vyše 50 rokov neskôr beťár Cameron do svojho oscarového opusu. A verte mi, tie motívy sú neprehliadnuteľné. Čo je takisto neprehliadnuteľné, je vizuálna stránka diela, ktorá je vďaka štedrému rozpočtu od Goebbelsa ( 4 milióny ríšskych mariek, čo v tej dobe predstavovalo jednu z najväčších súm poskytnutých na film a to celosvetovo ) perfektná. Výprava, triky, kostýmy, akčné scény. To všetko je na veľkej profesionálnej úrovni. Náckovia si teda dali naozaj záležať.(8.12.2017)

  • mira007
    *

    Propagandistický film, který radši v Německu moc do kin nešel, protože , německý divák koukal na ječící strachy na potápějící se lodi , aby šel domů z kina taky ječící strachy, když začaly anglické nálety, které srovnávaly celá města. Jediný paradox je, že loď Wilhelm Gustloff , která představovala Titanic, byla loď kterou pak spojenci potopili a zemřelo tam daleko více lidí (9.000 lidí ) než na Titanicu (1.500).(28.8.2014)

  • - Film byl od počátku smýšlen jako propagandistický snímek. Přesto byl samotným Goebbelsem nakonec zakázán. (Nach)

  • - Pro natáčení byla vyrobena šestimetrová maketa Titaniku. V některých záběrech pak parník představovala německá zaoceánská loď Cap Arcona. (Nach)

  • - Režisér Herbert Selpin během natáčení kritizoval Hitlerovu politiku a "kvality" německé armády. Ironií osudu je, že ho udal jeho bývalý přítel a scenárista filmu Walter Zerlett-Olfenius. Selpin byl pouhý den po zatčení nalezen oběšený ve své cele - ovšem jeho smrt dodnes není uspokojivě objasněna. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace