poster

Titanic

  • Německá říše

    Titanic

Katastrofický / Drama / Historický

Německá říše, 1943, 85 min

  • Goldbeater
    **

    Na dobu a okolnosti vzniku po technické stránce solidně natočený, ovšem nacistickou propagandou nechutně zprasený katastrofický film, jenž vykresluje Brity jako ziskuchtivé úplatkářské zlosyny, kteří jsou pro libru schopni jít přes mrtvoly. Samozřejmě jediným kladným hrdinou je skálopevný a spravedlivý německý důstojník, vybavený kamennou tváří a propagandistickými průpovídkami. Bohužel i když se člověk snaží oprostit od tohoto přesvědčování a jen sledovat příběh, děj snímku není postaven vůbec poutavě a polovinu scénáře se řeší akcie, dluhopisy, peníze a šperky, což diváka zrovna dvakrát nechytne - katastrofické události jako by se poté děly jen na pozadí finančního dramatu. Celkově pak tedy nacistický Titanic představuje spíše filmovou kuriozitu než skutečný divácký zážitek.(3.12.2018)

  • Wacoslav1
    ***

    Tahle nazi verze Titanicu mi dlouho unikala, naštěstí to konečně nějaká dobrá duše nahrála na ulož to i když jsem to musel zkousnou v tý proklatý Němčině, takže jsem moc nezachytil. Spíš jsem se soustředil na technický detaily který nebyli nejhorší stejně jako obstojná výprava. Když sledujeme plující loď, tak je jasný, že to není žádnej parníček do vany. Samotný potopení pak v rámci doby vzniku solidně zmáknutý, víc se asi čekat nedalo. Hodnotím to jako celek lehce nadprůměrně, škoda že k tomu asi nikdo neudělá titulky.60%(1.7.2016)

  • Rocky62
    *

    Jednoznačně nejhorší film o Titanicu. Jediné co zde stojí za zmínku, jsou efekty, které sice také nejsou bůhvíjaké, ale je to to jediné, co zachraňuje tenhle blábol od odpadu. Celé je to suché jak saharská poušť za pravého poledne a ten příběh tomu "nasadil korunu". Samé ekonomické kecy o koupi akcií a scéna s loupeží mi tu přišla naprosto zbytečná. Výborně je tu však zachycená arogance Bruce Ismaye, což je pro mě malé plus, ale co se týče posloupných událostí, faktů a reality, tak otřesné. Málem jsem díky tomuto "filmu" přišel o svou posedlost Titanicem. 10%(11.5.2011)

  • Přemek
    **

    Hvězdičky náleží dobově výborným efektům. Jinak za propagandistické ztvárnění podlých britských kapitalistů, kteří jsou ochotni obětovat životy své i druhých, jen aby získali cenu za nejrychlejší loď, a skvěle nordického, spravedlivého a všelijak jinak rikitanského německého důstojníka, tedy za toto ztvárnění dávám odpad. - - - Přidávám dobový článek: Z kultury - Nový film o tragedii „Titanicu“. Režisér Herbert Maisch skončil přípravné práce k zfilmování historie zkázy kdysi největší transoceánské dopravní lodi, jejíž tragický zánik při první přeplavbě Atlantiku s dvěma tisíci lidmi na palubě vzrušil na jaře roku 1912 celý civilizovaný svět. Maischův film, ohlašovaný v rámci nové produkce Tobisu, chce odhalit zločinné pozadí této tragedie s více než patnácti sty oběťmi a ukázat poprvé zcela otevřeně na ony rejdy burzovních spekulantů a kořistníků, kteří tuto luxusní loď vehnali s trestuhodnou lehkomyslností do záhuby. (Telegraf, Moravská Ostrava, 8. 11. 1941, str. 4)(26.7.2007)

  • Sarkastic
    **

    „Peníze jsou jediná hodnota, v kterou věřím.“ Tak tenhle film ji (propagandistickou podstatu) má jak z praku. Líčí Anglii jako tu nejzkaženější ze všech zemí a snaží se pošlapat její pověst jakožto královny moří (britští lodní experti svému řemeslu ani trochu nerozumí, námořníky zase „zdobí“ nespolehlivost a neschopnost). Briti (a v těsném závěsu Američani) jsou vychytralí, ziskuchtiví, sobečtí, zbabělí, uplácející a ovládá je jejich hluboce zarytá touha po penězích. Vyvracuje se pověst Britů-mužů jakožto gentlemanů, ve skutečnosti upřednostňují obchod před svými ženami a těm jde pro změnu jenom o luxus-šperky jakožto proměněné peníze. Nižší třídy také nezůstanou ušetřeny, jsou líčeny jako přízemní skupiny primitivů, které ovládají jejich pudy (souboj s noži, nemravný tanec). Aby se všechny „typicky“ britské špatné vlastnosti ještě zdůraznily, je proti nim postaven pravý německý důstojník. To je (nečekaně) prototyp všech ctností. Maximálně zodpovědný, dodržuje paragrafy a rozkazy od svých skutečných nadřízených (i ty špatné) a plní je okamžitě a bez váhání. Dokáže vést ostatní a jednat v krizi. Na druhou stranu je ochotný částečně ustoupit a snížit se i k rozhovoru s pochybnou ženou, pakliže to může vést k záchraně. Přitom ale má také srdce (tedy jenom pro ty ženy, které prozřou a chtějí se změnit) a samozřejmě hrdinství je jeho přívlastkem (naprosto samoúčelná scéna s uvězněnou holčičkou-zřejmě jediným dětským pasažérem zhmotnivším se odnikud). A s tím souvisí i romantika, poněvadž skutečnou lásku mohou přece prožívat jenom zrozenci vyvoleného národa („dojemný“ obyčejný německý pár, který se v okamžiku paniky zachová tak jak má a svorně ruku v ruce vyčkává). Příběh samotný je velmi nezáživný. Divákovi se stále vtlouká do hlavy, že britským pasažérům jde jenom o peníze a německému důstojníkovi o bezpečnost, na což je upozorňován pořád dokola. Samotný proces potápění je směšný. Zpočátku všechny zachvátí neuvěřitelná panika, přestože loď setrvává ve víceméně stejné poloze i stavu (pouze pár záběru na přívaly vody v podpalubí). Pak se ovšem najednou začne naklánět a potápět, jenže „trvání“ tohoto procesu se skoro ani nedá počítat na desítky sekund (naloďování do záchranných člunů je také odbyté-divákovi se v jednu chvíli tvrdí, že už všechny odpluly a po chvíli najednou vidí, jak se další z nich spouští do vody). A ke konci se ještě nezapomene připomenout, jak moc jsou britské soudnictví a námořní vyšetřovací komise prohnilé. Překvapilo mě pouze, že z rasového hlediska se držel film až podivuhodně při zemi. Nejbohatší a také nejsobečtější cestující je sice samozřejmě Žid, nejprodejnější britská žena zas až podezřele připomíná cikánku, ale to je vlastně vše. Tak či tak mi to vychází na 2*, za občasnou nechtěnou směšnost a vcelku zdařilou výpravu. "Smrt 1,500 lidí zůstává neodčiněna a je věčným odsouzením Anglie kvůli její honbě za ziskem."(14.5.2014)

  • - Ačkoli Göbbels film zakázal v Německu, na jím okupovaných územích se promítal. Premiéru měl v roce 1943 v Paříži a později jej viděli i obyvatelé Prahy. (Robbi)

  • - Cap Arcona, použitá pro tento film jako Titanic, byla v závěru války použita jako "plující bomba". Dne 3. 5. 1945 v rámci ničení důkazů o nacistických zločinech bylo na její palubu naloděno na 5000 vězňů z vyhlazovacích táborů. Zároveň ji SS naplnila hořlavými plyny a zápalnými bombami. Poté byla vyslána na moře, aby byla potopena spojeneckými letouny RAF. Ti na loď skutečně zaútočili, což mělo za následek přes 4 500 obětí, což třikrát převyšuje počet obětí na Titaniku. Přežilo jich necelých 350. (Nach)

  • - Film byl ostře namířen proti Britům a Židům. Když režisér Herbert Selpin odmítl přístup změnit, byl zavřen do vězení a film dokončil Werner Klinger. (Puyi)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace