Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (1 184)

schizmo 

všechny recenze uživatele

Pompézní vysokorozpočťák s úžasným a nadčasovým vizuálem. Bohužel jsem to neviděl v příznačnější době, takže tři a půl hodinová onanie v redux verzi na první podívání až moc velký sousto. Nehodnotím přínos kinematografii, žánru a tématu, ale jak mě to celkově bavilo... ()

Johanka 

všechny recenze uživatele

Začátek filmu poněkud vleklý, pozbývající akčnosti. Ovšem po zhruba 20 minutách následovalo neskutečných 180 minut napětí. Jedná se o poměrně drastické snímky z vietnemské války. ()

Francik 

všechny recenze uživatele

Tak jen doplním pár zajímavostí, které jsem tu u inkoho nenašel. Jelikož byl film točen na Filipínských ostrovech ( a platil na nějnemálo místní diktátor), kde zrovna vypukla občanská válka, musel štáb při natáčení helikoptéry barvit na zeleno, večer pak vždy na černo, aby mohly letouny zpět do "práce". ;;; Marlon Brando měl hrát vyhublého strhaného plukovníka Kurtze, během volna však ztloustl tak, že se F.F.Copolla rozčílil a prohlásil, že s ním nemůže točit. Všechny scény s Brandem tudíž točil druhý režisér. ;;; Natáčení se protáhlo asi na 4 násobek své délky (za to neručím), ale Copolla neslevil ze svých vizuálně estetických požadavků a udžel celou dobu za kamerou tým slavného Vittorio Storara, který spolkl velkou část celkového rozpočtu. Ale více na Wikipedii. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

nejvíce psychologický válečný film jaký jsem viděl, těžko říci co mě zklamalo nebo nenaplnilo má očekávání... marlon brando mě trošku zklamal, čekal jsem na něj veeelmi dlouho a to jak vypadal, bylo pro mě zklamáním, i když vzhled byl podmíněn dějem filmu. štěk harrisona forda na začátku mě příjemně naladil a celé uvedení příběhu mě doslova připoutalo k židli. Viděl jsem Directors Cut, který má přes 200 minut, takže to, že jsem u film byl připoután celou dobu, o něčem svědčí... přesvědčte se sami! :) ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem redux verzi a docela mě to mrzí, protože v podstatě jediná výtka, kterou mám je ta, že tam bylo až moc zbytečných scén, kde prostě jenom něco vybuchuje nebo někdo po někom střílí... Právě proto nemusím válečné filmy, protože často se soustředí jen na to, jak co nejvěrněji zachytit hrůzy války, ale pak úplně uniká nějaký děj nebo napětí. To se tu naštěstí nestalo, hledaní plukovníka Kurtze má detektivní, místy až hororový nádech. Nejčastěji jsem však při sledování pociťoval zmatek. Apokalypsa věru není film jako z učebnice dějepisu. Pokud by někdo vůbec netušil, o co v té válce ve Vietnamu vlastně šlo, po zhlédnutí Apokalypsy by rozhodně nebyl o moc moudřejší. Všechno je tu takové divné, surreálné.. Je to rozhodně zajímavý náhled na válku, ze kterého mi nebylo vůbec dobře. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Nevím, co říct, po více než 3 hodinách Apokalypsy. To zlo se do mě pomalu, ale jistě zavrtávalo stále hlouběji a čím dál tím víc jsem chápala, že jen člověk jako Kurtz (M.Brando) mohl v tomto světě přežít „více méně normální“. Surfování s napalmem, komedie před kamerami, klasická hudba při bombardování vesnice, bezhlavá střelba kamkoli kdykoli, disciplína při zásobování vojáků nebo při koncertě Playboy girls, oheň na plachtě vypálený z vlastních řad, všude kolem jen samé lži – nikdo z těchto vojáků už zřejmě nikdy neměl šanci vidět zase věci jako před Vietnamem. Snad jediný Kurtz, který byl možná i v civilu trochu narcis a šílenec, protože si v džungli vytvořil svůj vlastní svět, svou vlastní apokalypsu, tohle bylo asi jediné východisko. Ale taky si myslím, že by z ní odejít už nikdy nechtěl. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Kapitán Willard dostává za úkol najít a zneškodnit plukovníka Kurtze jemuž přeskočilo a spolu s bandou svých věrných spolubojovníků vyhlásil malou válku všem které považuje za symbol utrpení a zla ve Vietnamu. Willard se lodí spolu s malou skupinou vojáků vydává po řece Mekong, aby splnil úkol. - Tyto dvě věty celkem jasně popisují o co v tomto antiválečném eposu půjde. Jak vidíte děj asi nebude hlavní devízou tohoto filmu. Možná je to zapřičiněno i rozkouskováním na menší epizodky, možná jenom jednoduchým námětem. Když nejde o děj musí být jasné o co tu půjde. Jde tu hlavně o pocity. Třeba o ty nejhnusnější pocity vojáka. Jedná může způsobit konec života, druhá konec lidství. Strach a lhostejnost. Samozřejmě tu nejde jenom o ně, ale něco mě nutí se o nich zmínit. ___ Hodně záleží jak na Coppolovu hru přistoupíte. Já jsem se nenudil, ale ani jsem nějak nejásal. Nejgeniálnější mi přišla ta část s Robertem Duvallem, zbytek spíše lehce prošuměl. Proto jsem překvapen, že se tak složitý snímek drží tak vysoko v TOP 300. 75% ()

Pan Filuta 

všechny recenze uživatele

10/10 K tomu se snad nedá nic říct. Možná jen to, že počáteční scéna s The End od Doors je jedna z mých nejsilnějších filmových zážitků. A Coppola dokázal, že umí i něco jiného než Kmotry. ()

frashmaker 

všechny recenze uživatele

Nejsilnější válečný film z Vietnamu, co jsem zatím viděl. Trýznivé duševní peklo, které se v člověku při sledování tohoto skvostu rozloží na malé líné čerty, kteří občas zevnitř propíchnou nějaký ten sval pocitu bezmoci a sem tam jen tiše a primárně nepozorovaně rozjedou svojí dráždivou hrůzostrašnost, kterou si v sobě uvědomíte až když už je pozdě a vy již nemůžete couvnout. ()

Alqarin 

všechny recenze uživatele

Skvělej Kurtz, má přesně to, co mi v Srdci temnoty chybělo, škoda jen prvoplánově hororových prvků. Nicméně slova "Všechno je dovoleno" dostaly zatím asi nejpůsobivější podobu. ()

Asgy 

všechny recenze uživatele

Nádherný film o hrůzách války, které by nikdo z nás zažít nechtěl. I přes délku Director's cutu jsem se nenudil, možná až poslední čtvrtina byla na můj vkus trochu delší, ale vynahradil mi to vynikající Marlon Brando. Jeho hlava, která občas vystoupila ze tmy -- to nemělo chybu. Apokalypsa není zrovna jednoduchým filmem, pokud má ale člověk to správné rozpoložení a tři hodinky času, je to výborný zážitek. ()

mysiak 

všechny recenze uživatele

Na môj vkus príliš pomalé, dosť na psychiku, ale je to kult...s tým moc nenarobím, ale ja tento film nemusím... ()

Bajda 

všechny recenze uživatele

Apocalypse Now není film, na který se díváte a už u toho si říkáte, jaká to je bomba. Pomalé tempo, cesta po řece, přerušená jenom několika málo událostmi; ve filmu se toho moc skutečně nestane a to může plno divákům vadit. Podle mě se ale jedná o nejlepší film na téma vietnamské války, amerického intervencionismu i střetu kultur. Událostí se za tu dlouhou stopáž skutečně neodehraje tolik, zato jsou všechny nezapomenutelné. Silný zážitek. ()

Davson 

všechny recenze uživatele

Opravdu výjimečné filmové veledílo nejen o Vietnamu. F.F. Coppola nás svou bezchybnou režií pomalu přes 2 hodiny seznamuje s Vietnamem, se svou představou pekla, abychom nakonec dorazili do Kurtzova tábora, do místa skutečné apokalypsy. Ten tábor. Ten se pro mě stal skutečnou filmovou lahůdkou. Atmosféra by se dala krájet a Walter E. Kurtz je v podání Marlona Branda geniálně šílený. Pozorně ho poslouchejte. Nemluví nijak z cesty, jeho promluvy ke kapitánu Willardovi mají svůj smysl a vás donutí chvíli se nad filmem zamyslet... ještě nějakou dobu jsem to musel rozdýchávat. Většina lidí zde časo zmiňuje plk. Kilgorea a jeho nálet na vesnici za zvuků Wagnerovy hudby jako nezapomenutelný zážitek, ale s tímhle já nemůžu souhlasit. Ano, ta scéna je vynikající a Kilgore je dobrý magor, ale pro mě je to jenom taková "zahřívačka" na úvod filmu a záverečná část s Kurtzem, dle mého názoru, je nepřekonatelná. Zároveň bych tu rád reagoval na uživatele, kteří Redux verzi vyčítají příliš dlouhou stopáž a někteří dokonce, aniž by viděli původní verzi, ihned odhadli, které scény jsou přidány. Nevím, kde berete svou jistotu, ale osobně můžu říct, že si Apokalypsu nedokážu představit bez jakékoli scény. Byl jsem docela překvapený, že původně chyběla celá část o Francouzích či "chvilka se zajíčky" (i oslavovaná část s plk. Kilgoreem byl původně značně sestříhána). Myslím, že bez vystřihaných scén by to prostě nebylo úplné, že by Coppolova výpověď o Vietnamu nebyla dokonalá. Taky shledávám jako dobrý záměr nepřidání destrukce Kurtzova tábora, protože mi to připadá zbytečné a v původní verzi patrně měla mít pouze funkci "povinného" závěrečného masakru (aspoň si to myslím, nikde to nemám oficiálně potvrzeno). Apocalypse Now Redux je zkrátka naprosto dokonalá. Vybroušený diamant, ve kterém se leskne naprostá technická dokonalost, těžký a náročný ovšem také propracovaný a skvělý scénář a vynikající herecké výkony od všech představitelů, z nichž si ale dovolím zvláště jmenovat Marlona Branda, který byl jednoduše démonický. Ano, Sheen, Duvall, Hopper i jiní předvádí parádní výkony, ale z Branda vyzařovalo jakési fluidum. Jak vypráví o "pravých mužích"... nelze popsat, musí se to vidět a slyšet. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

"I love the smell of Napalm in the Morning." Zrejme nejlepsi valecny film historie, kteremu konkuruje jedine Kubrickova Full Metal Jacket. Vlastne je FMJ asi i ma oblibenejsi, precijen na tamni vycvikovy military camp s ultimatnim hlaskonosem serzantem Hartmanem se proste nezapomina, ve druhe pulce ale FMJ trosku oslabne, naopak Apocalypsa s blizicim se koncem fantasticky vrcholi. Tohle je navic typictejsi war movie a od Kubricka mam v TOP 10 uz Eyes Wide Shut. Zaroven se jedna o nejlepsi film Coppoly, ponekud slabsi a neuveritelne precenovany Godfather se na tohle vubec nehrabe. Apocalypse Now je skutecna definice epickeho filmu, ktery je sice dlouhy pres 3 hodiny, ale vsechno to ma svuj smysl. Je to atmosfericka vypravna kampan do stredu kambodzske jungle v srdci Vietnamske valky. Je to psychologicky narocna a mentalne vycerpavajici jizda, ktera konci fascinujicim finale v rezii colonela Kurtze v podani Marlona Branda. Temnou valecnou atmosferu dotvari skvely Moog based soundtrack Carmine Coppoly. "Horror and moral terror are your friends. If they are not then they are enemies to be feared. They are truly enemies." 10/10 ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Apokalypsa je pro mě film, který buď má tak neskonale hlubokou myšlenku, že ji svou podřadnou inteligencí nedokážu zachytit…nebo je to v podstatě prázdný nekonečný blábol, který spíš než aby něco řekl k válce ve Vietnamu, připomíná tříhodinový „bad trip“ na LSD. Ona totiž „pocitovost“ a „forma“ snad tisíckrát převyšuje jakýkoli obsah - Obrazově dokonalá podívaná, leč vypravěčsky jen prázdné plácání se odnikud nikam. A tři a půl hodiny trvající biják, který nemá co říct a neumí vyprávět, je pro mě už neskousnutelné sousto. Co se emocí týče, nezažil jsem ani nijak zvlášť silný nápor na psychiku, ani zmiňovanou „…hrůzu,… hrůzu“ a „šílenství“. Na to totiž přišel plukovník Kurtz příliš pozdě a pro své nezdravé metody dostal žalostně málo prostoru. Místo skutečného šílenství, zvrhlosti, hnusu a beznaděje je stopáž až někam k 2h40 vyplněna jakousi útržkovitou, nekonzistentní a roztříštěnou road movie, v níž se všichni bezezbytku chovají jak banda zfetovaných hovad. Místní odborníci a filmoznalci prominou: Slabší tři za vizuál a několik světlých momentů. Nekonečné vyhulencovy sny mě neberou. ()

Laxik 

všechny recenze uživatele

Znáte ten pocit, kdy skončí film, ale vy jen sedíte a čučíte do závěrečných titulků, čtete si je aniž byste vnímali, co vlastně čtete, a jakmile i ty titulky dojedou do konce, prostě pomalu vstanete a pak bloumáte bezcílně domem, myšlenkami stále ztracení v právě viděném filmu? Tak tenhle pocit, který tak miluju, jsem měl (pardon, stále mám) po shlédnutí Apokalypsy. Ale po čtvrthodince zasněného nicnedělání a chození sem a tam bez toho, abych něco udělal, si sedám za klávesnici a pohroužen do vlastních myšlenek se snažím zaznamenat své pocity. Bohužel ze mě všechno tohle opadá až moc rychle, protože mladší sestra za mnou vydává imbecilní a infantilní zvuky, nadává na svého Simíka a vůbec se věnuje těm povrchním radostem a hloupostem, s nimiž nemá tenhle film nic společného. A i když jsem nebyl celý film jasně přesvědčený o maximálním hodnocení, dokonce jsem se i čtyřikrát podíval na čas (sledoval jsem rozšířenou tříačtvrtrhodinovou verzi), nemůžu jít proti svému pocitu naplněné prázdnoty a uvažovat byť jen o devadesáti pěti procentech. Jsem si jistý, že ze mě moje opojení opadne, už jen to vzdálené troubivé smrkání mé matky sráží tu krásu po kilometrech dolů, ale i tak nemůžu nikdy v životě dojít k rouhavému znehodnocení Coppolova veledíla. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

APOKALYPSA dokonale vystihuje svoj názov a pomocou podmanivej farebnosti plynulých obrazov vyvoláva tú najdepresívnejšiu atmosféru v srdci vietnamských džunglí. Ťažká ultra-psychologická depka, ktorá s nevídaným úspechom neguje nutnosť príbehovej kostry vo vojnových filmoch rovnako ako nejednoznačné charaktery postáv, kde spoznať hranicu medzi dobrom a zlom je tou najväčšou dilemou. Absolútny masterpiece a veľmi ťaživý zážitok, v ktorom si dovolím vyzdvihnúť 3 citáty, ktoré so mnou najviac otriasli : "i love the smell of napalm in the morning", "the man is clear in his mind, but his soul is mad"," the horror, the horror"... ()

Související novinky

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

10.01.2023

Opakuje se snad historie a nadělí nám legendární režisér Francis Ford Coppola (Kmotr) další Apokalypsu? Na takové soudy je asi brzy, pro tuto chvíli to ale vypadá, že produkce na vysněném projektu… (více)

Reklama

Reklama