Režie:
Tony BillKamera:
Henry BrahamHudba:
Trevor RabinHrají:
James Franco, Martin Henderson, Mac McDonald, Jean Reno, Philip Winchester, Tyler Labine, David Ellison, Keith McErlean, Abdul Salis, Lex Shrapnel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Akční velkofilm odehrávající se v atraktivním prostředí leteckých bitev 1. světové války, který se inspiroval skutečnými událostmi. Čeká Vás dobrodružství legendární Lafayettovy eskadry tvořené americkými stíhacími piloty. Ti se dobrovolně přihlásili do bojů ve Francii. Mladí letci se tak vydávají do vzdálené Evropy hnáni touhou naučit se létat na nových strojích a zažít velká dobrodružství. Ve válkou zmítané Francii se zpočátku naivní mladíci naučí pravému smyslu přátelství, odvahy i lásky a získají tak opravdové důvody pro riskování vlastního života. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (334)
V našich kinech prolétly prakticky bez povšimnutí, televizní obrazovka jim přece jenom sluší mnohem více. Příběh eskadry mladých pilotů na území Francie přesto příliš radosti nepřinese, logicky to v ní často nesedí, neubrání se chlapáckým gestům, POŘÁDNÝM nánosům patosu a typicky vystavěnému scénáři. Ale dá se to přežít. Sestavička z klasických figurek skrze onen scénář naseká desítky kýčovitých dialogů a prolije litry slz, jen aby uspokojila celou rodinu, která se na kanape v přítmí obýváku jen tak tak namačkala. Filmařsky ne tak často navštěvovaná první světová válka naopak překvapí milostnou linií. Nejenže neotravuje, ale je i relativně roztomilá. Jazyková bariéra i kouzlo Jennifer Decker jí dodává na půvabu a svěžesti. Ve výsledku se producent Dean Devlin přepočítal (finance šly z jeho kapsy a zdaleka se nevrátily), dosud spíše televizní režisér povrchní hrátky s letadýlky naštěstí tak tak „ucoachoval“, jen dosti neúnosná délka divákovi nadělá další a další vrásky!! ** až *** ()
Velmi hezky zpracovaný příběh pilotů první světové války. Jaké drama to pro ně bylo a jak statečně dávali svůj život v sázku. Efekty taky nejsou zlé a tak musím pochválit tenhle nepříliš známý kousek. Letecké souboje byly zvládnuty docela solidně a uvěřitelně, takže jsem si to plně užil. Vskutku dobrý výsledek. 60% ()
Čas do Rudého barona musí nadšenec do světových válek a soubojů leteckých es nějak vydržet, tak proč ho neodpočítat s pomocí Američanů v Paříži... totiž na francouzském nebi? Kupříkladu proto, že brnění pánů rytířů podezřele připomíná staniol a můj dojem, že jejich šavličky a koníčci jsou dřevění, nesouvisí s tím, že jejich Pegasové se v té době vyráběli ze dřeva, jako spíš s laciným dojmem z celé téhle podívané. Jean Reno se sice tváří tak zarputile, že potkat ho v noci, tak se místo usilování o pozvání na snídani slovy Míry Bosáka zahryznu do stromu a dělám suchou větev, ale s drsností Leona nebo Viktora už má tahle nájem splácející pásová výroba výrrrazů nás drrrsňáků frrrancouzských společného pramálo. Druhou hvězdičku sice přihazuji za jeho neselhávající charisma, ale je to poprvé, co je hvězdička současně výstražným záhlavcem. ()
Skvělý akční popcornový nářez ze zatím nepříliš provařeného období první světové války. Navzdory velkému počtu klišé, a dojemné romantiky a chlapského poplácávání zcela bez problémů zkousnutelný. Dialogy vcelku přsvědčivé, romantika fungující, soubopje opravdu napínavé, skvělá hudba.. A Jean Reno !!!! 90% ()
Velká škoda přílišného sentimentu a typicky klišovitých hrdinských scén a proslovů. Akce je natočená relativně zručně (o nějaké revoluci však nemůže být ani řeč) a v mezích míry i realisticky. Samozřejmě počítače zapracují velmi často a někdy trochu více než by bylo potřeba, ale některé momentky jsou věru náročné, že se to dá i chápat/ustát. Franco překvapil svojí improvizací a uvolněností a vztah francouzské dívky a amerického pilota je příjemně koukatelný a uvěřitelný. Možná trochu dlouhý, přesto poměrně slušný spektákl, který se ztratí v průmeru současné velkorozpočtové produkce. Jediný fakt, který ho povyšuje o malinký stupínek výše je ten, že se příběh odehrává v dosud filmařsky relativně nevyčerpaném období první světové války. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (18)
- Režisér Tony Bill v podstatě debutuje na filmovém plátně. Zatím má za sebou desítky televizních projektů, pracoval například na Monkovi či Chicago Hope. (imro)
- Podle prestižního filmového periodika Variety byly Flyboys jedním z největších propadáků roku 2006 a po sečtení všech nákladů i s reklamní kampaní byla celková ztráta 90 milionů dolarů. (imro)
- Mimo velká studia natočený snímek stál 60 mil. dolarů a debutoval v amerických kinech (22. – 24. 9. 2006) s bídným ziskem 6 milionů na čtvrtém místě žebříčku navštěvnosti. Celkový výdělek distributora MGM se nakonec zastavil na 13 milionech. (imro)
Reklama