Reklama

Reklama

Komediální hříčka se odehrává jednoho nevšedního odpoledne v jednom domě. Bydlí tu dcera s rodinou a otcem, který rád popíjí v hospůdkách, zkrátka vede veselý způsob života. Toho dne rodina zjistí, že dědeček zemřel, a vypukne shon. Například je třeba přestěhovat jeho nový psací stůl, než se objeví druhá dcera, která by si na něj mohla dělat nárok. Po příjezdu příbuzných se rozvine debata o lásce k zesnulému, ale za farizejskými slovy se skrývá pouze touha po dědictví. Když je diskuze v nejlepším, objeví se starý pán zničehonic na schodech, živý a zdravý… (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

"Mohlo to být horší, moh to být někdo z nás." Televizní adaptace jednoaktovky Stanleye Houghtona s hereckou elitou, která se ani přes veškerou svou snahu, nedokáže se scénářem této smutné komedie, vyprávějící o zbrklém a nepodloženém rozhodnutí, řádně vypořádat. Paradoxně nejlepší výkon, zde podává Alena Franclová, v roli malé Viktorie. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Typická ukázka vrcholné tvorby našich předků zhruba poloviny šedesátých let přináší vypointovaný svižný příběh s celým trsemn nevšedních uměleckých výkonů. Werich - jak jinak - exceluje. A to ti druzí viditelně nezaostávají - naopak fenomen generace šedesátých let je tu prezentován ve zvláť silné inscenací. Ziskuchtovost, krátkozrakost, přízemnost odzbrojující svou prvoplánovou přímočarostí jsou nadčasové. Tím spíše, že za režijním pultem stál tehdy začínající Pan Televizní Zábava František Filip. (Tehdy mu bylo něco málo přes třicet let.) Čas jakoby v tomto případě přestal existovat. ()

Reklama

tavvva 

všechny recenze uživatele

Chamtivost po dědictví a oživlého nebožtíka jsme tu měli už předtím například ve filmu Tetička (1941) s Růženou Naskovou, takže je to již vybrakované téma. Navíc, dialogy byly slabší a celé to bylo příliš naivní a předvídatelné, protože podezření, že dědeček vstane, jsem měl hned od začátku a jistotu poté, kdy se zmínili o tom, že ho neviděl lékař (což nastalo příliš brzy). Nějak jsem ty role hercům navíc nedokázal uvěřit a nijak zvlášť jsem se u toho ani nezasmál ani nepobavil. Dost pravděpodobně slabý scénář a nedalo se to zachránit jinak. Škoda, mělo to potenciál být lepší. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Zatímco některé komedie, na něž jsem měl matně kladné vzpomínky, mi při vidění po letech připravují zklamání, Drahý zesnulý se ukázal být ještě lepším, než jsem si pamatoval. Prostinká zápletka o domněle mrtvém dědečkovi a soupeření jeho dcer o pozůstalost by možná stačila i na kratší stopáž, ale je precizně vygradovaná a IMHO není na škodu, že Jan Werich se objeví až v poslední třetině. Jestliže jeho charisma v jiných krátkých komediích znesnadňovalo ostatním hercům uhájit si své místo na slunci, zde se nejprve dobře seznámíme s postavami jeho hamižných dcer (Zázvorková a Gollová) a jejich slabošských manželů (Hrušínský a Kemr), s jejich vztahy k dědečkovi i k sobě navzájem a Werich tomu takříkaje přijde nasadit čepici a celou situaci parádně vypointovat. Nenechte si ujít. 100% ()

LordB 

všechny recenze uživatele

Půl století starý film, přesto neskutečně aktuální. Jemná (spíše konverzační) komedie, říznutá typickým werichovským humorem. Pod banální zápletkou se skrývá hluboké řekněme ponaučení, pohled na chování dnešních lidí - vypočítavost, lakota, závist. Velmi pěknou práci odvedli i ostatní herci, kteřížto (na rozdíl od většiny jejich dalších filmů) zde nevystupují jako hlavní postavy, jen přibrukují Werichovi a především mu připravují atmosféru a pozadí. Opravdu doporučuji, ať již pro zasmání či zamyšlení. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Autorem divadelní hry, podle které vznikl scénář, je anglický dramatik Stanley Houghton (1881–1913). Hra nese název „The Dear Departed“ a poprvé byla odehrána v roce 1907. (sator)

Reklama

Reklama