poster

Mandragora

  • USA

    Mandragora

  • Velká Británie

    Mandragora

Thriller / Drama / Psychologický

Česko, 1997, 130 min

  • MM_Ramone
    ***

    Nedávno som si pozrel poľský film "Sviňky". Výborným spôsobom ho zrežíroval Robert Gliňski. Je to ostrá psychologicko-sociálna dráma o teenagerovi, ktorý začal za peniaze ukájať homosexuálne chute bohatých Nemcov. Dal som tomu štyri hviezdičky a napísal komentár. Onedlho som dostal od jedného uživateľa typ na podobne orientovaný snímok - "Mandragora". Homosexualita sa mi hnusí. Je to odporná zvrátenosť. No Poliak Robert Gliňski dokázal túto tému spracovať do podoby dychberúcej drámy, zatiaľ čo jeho krajan Wiktor Grodecki natočil poloamatérsku homo nechutnosť. Jeho "Mandragora" je však tiež poriadne drsná a špinavá. ***(16.5.2017)

  • bari68
    ****

    Filmov s podobnou tématikou, ktoré som mal možnosť zhliadnuť boli takmer všetky na lepšej úrovni, čo sa týka deja, patosu, ucelenosti, či celkovej kvality. Cez toto všetko je to ale stále veľmi pôsobivé. V neposlednej rade netreba zabúdať na rok vzniku filmu, ktorý mal pred takmer dvomi desiatkami rokov väčší vplyv na diváka. Tým myslím dnešnú skúsenosť s filmami ako Trainsotting, Requiem for Dream, Candy..... a s týmto problémom sme už akosi oboznámení. Druhý zásadný faktor je, že doba po komančoch mala iný sociálny dopad a svet sa už trochu ,,zmenil,,.(19.7.2014)

  • Lischai
    ***

    Devadesátková Praha jako předpeklí pervitinu, zdrogovaých prostitutů a vyjetých turistů ze západu s divnými choutkami. Místy ta temnota a dekadence postav jde až do absurdna, což tomu filmu bohužel ubírá -- chci věřit, že se dívám na reálné záznamy tehdejší situace prostitutů, ale přes všechny ty obskurní figurky nějak nemůžu.(30.11.2016)

  • lillien
    ***

    Úplně chápu ty, kteří dali odpad kvůli zfušovanýmu "filmařskýmu zpracování", protože i mě, jinak "uměleckýmu dementovi", to chvílema b(l)ilo do očí. Například použitá hudební kulisa je takový humus, který mi celý film neustále dokonale kazil. Výběr hudby jsem nepochopila a vysvětluji si to pouze tím, že tvůrce musel dlouhé hodiny, ne-li dny čumět na obrazy Hieronyma Bosche, až se z toho naprosto pomátl. On by ten film jinak nemusel být až tak špatný, protože námět by na to měl, jen to zpracování by se mělo více blížit třeba takovému Bony a klid s jeho nezapomenutelným a naprosto vhodně zvoleným soundtrackem, který filmu hodně pomáhá. Oproti ostatním zde nebudu kritizovat herecké výkony, docela chápu, že do takového filmu navíc s dost špatným scénářem nenalákáte obvyklé profláklé televizní ksichty. Vyjímky se i zde najdou, nevadila mi postava Davida a výborný byl Kostas Zerdaloglu, kvůli němu rozhodně mělo smysl to vidět i s tou přepálenou stopáží. A protože jsem v té době taky zrovna prožívala pubertu, mohu potvrdit, že ano, takhle debilně jsme se oblékali, takhle debilně vypadali a Praha opravdu byla takováhle hnusná špinavá děvka, kde si nikdo kondom nenavlékal, protože o aidsu se jen vtipkovalo a každý na to sral. Bohužel. Natočit film o chlapecké prostituci je poměrně originální nápad, takže kdyby tvůrci trochu dotáhli nedostatky, mohl to být určitě nezapomenutelný film, takhle se jen člověk pokřižuje, tfuj, zaplaťpánbu, že jsou ty devadesátý leta za náma, zaplaťpánbu, že jsem nikde jako šestnáctiletej nešlapal a nefetoval a na film raději ihned zapomene. A to, že se to nějak takhle opravdu dělo, nebo děje, na to vemte jed. Za odvahu těch kluků v tom hrát, za celkem dojemný nápad v jedné části filmu, aneb poselství ve smyslu: od dobrého kamaráda ani ošukání do prdele nebolí a za výborného představitele Krysy tomu s klidem napálím tři hvězdy. Dívala jsem se na to s nadhledem a po shlédnutí poděkovala všem mocnostem, že jsem ty devadesátý leta přežila.(17.10.2011)

  • dR.oFcA
    *****

    Jak už tady kdosi psal. Snaží se celkem mizernej, v některých scénách dost nevyniknutelnej scénář spolíhat na tu drsnou realitu, šokující scény a občas vtipný výrazy? Nevim, přijde mi spíš, že jo, ale rozhodně to není špatný! Ač jsem proti těmhle rádoby - moralistickým filmům pro mládež dost zaujatej, tak tohle se mi líbilo. Možná kvuli ještě lepší drsnosti než nabízí ostatní český filmy tohodle žánru.(25.12.2009)

  • - Natáčelo se i v bývalém Eurobaru v Ústí nad Labem, který byl svého času místem pro setkání gayů a lesbiček. Natáčelo se i na zámku Hrádek u Nechanic. (AmonK)

  • - Na začátku filmu přijíždí Miroslav Čáslavka do Prahy vlakem od Plzně - jede přes Vyšehradský železniční most směrem ze Smíchova k Vyšehradu. Zhruba po půl hodině však odpovídá Davidu Švecovi, že je z Přerova. (Rhed)

  • - David Švec byl do filmu vybrán z důvodu jeho zkušeností s drogami. (prometheusll)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace