poster

Expendables: Postradatelní

  • Česko

    Postradatelní

  • USA

    The Expendables

  • Slovensko

    Expendables: Nezničiteľní

  • Velká Británie

    The Expendables

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA, 2010, 103 min (Director's cut: 113 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radyo
    ***

    Koukám, že Stallone se pokusil na stará kolena obohatit akční žánr moderní variací na Sedm statečných. Mňo, i když se ve scénáři až příliš často opakovalo jedno slovo ("bang"), musím uznat, že to nebylo špatné, tedy s přihlédnutím k faktu, že jde o Stallona v důchodcovském věku. Btw. Sly se mi v tomhle snímku docela zamlouval, byla to jedna z jeho nejlepších rolí a působil na mě docela lidsky. A to ho nemám rád.(24.3.2013)

  • Gemini
    ***

    Příjemná sešlost drsných ksichtů, natočená jistou rukou, se znalostí žánru a toho, co k němu patří. Bohužel našim hrdinům moc nejde filozofování a dekonstrukce jejich vlastních mýtů...nikdy jim ani nešla, a nikdy o ni ani nikdo nestál, takže ve výsledku jinak dost slušnou jízdu brzdí na rovinu řečeno zbytečné pokusy o "něco hlubšího". Kdybych byl v horší náladě, řekl bych, že mě opravdu pobavila jenom scéna v tunelu - to by ovšem nesměla být tak lahůdková;) Kvůli takovým "momentům" jsem ochoten leccos přejít, a zase abych byl férový, nutno přiznat, že toho k přecházení vlastně ani moc nemám - veškeré moje výhrady jsou spíš z duchu četby slavného Dickensova románu a jeho následné parafráze hodnocením "Not as good as I expected." Kolem a kolem vzato, dávám 70%, ale případný další díl (kde třeba budou konečně i ten Seagal s van Dammem;)) si určitě nenechám ujít.(5.2.2011)

  • Zeck
    *****

    Totální nadšenost. Nemám rád akční hrdiny a akční filmy, ale tenhle mě skutečně dostal. Film má spoustu geniálních bojových i akčních scén a přitom si drží nadhled a nepostrádá skyté narážky na všechny hlavní herce. Nemá smysl nic dodávat, tohle je skvělý film a pro fandy těchto akčních herců to musí být svátek, jako prase. 90% 01.09. 2010 10/19 nejočekávanějších 2010(1.9.2010)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.2/10] | me: Je radosť pozerať na klasiku... Sly vie čo je dobrá akcia a vie ako ju naservírovať, lenže ... V tomto prípade mal film obrovský potenciál, povedal by som až enormný a možno aj moje očakávania boli rovnako veľké, ale musím povedať, že nebol využitý dostatočne. Viem si predstaviť oveľa viac akčného priestoru pre jednotlivých borcov. Film má svoje vynikajúce miesta ("kobercový" nálet na prístav, double-destruction v podaní Li-Statham, extra gulometnú kalenicu), ale množstvo miest je veľmi obyčajných, povedal by som jednoduchých (čo sa v takomto žánre nenosí). Viem o čom je akčná klasika, pretože som na nej vyrastal a stále sa tam rad vraciam :) a viem, že tu by sa dalo viacero vecí spraviť inak - tak, aby každý z expendables ostal vyťažený na 120% a každý z nás nabažený po samotný okraj (viď Rambo IV). Film šiel správnym smerom, potešil (pretože niečo také sa už len tak nevidí), ale s daným herecko-boreckým potenciálom by mohol priniesť ešte oveľa viac. Je ťažké presne popísať to, čo by som tam vložil, ale som si istý, že každý správny chlap vie o čom hovorím. Lee Christmas: What's he sayin'? Hale Caesar: He said we're dead, with an accent!(4.9.2010)

  • Bluntman
    ****

    POSTRADATELNÍ jsou přijímáni jako nostalgická osmdesátková akční řežba, ale přes všechno to fanboyovské nadšení bez schopnosti kritického myšlení se opomíná na to, že takhle ty filmy nikdy nevypadaly._____ Přímočarost vyprávění a ideologickou jednoznačnost snímek nahrazuje nezvyklými odklady, solitérního hrdinu týmem a znejasňováním dichotomie dobrý-zlý přítomností agenta, i když si zachovává charakteristické prvky v podobě ženské postavy jako katalyzátorky akce a určitého homoerotismu (zde uvědomělého)._____ V případě stylu se na místo převažujících amerických plánů v 3-5 sekundových statických záběrech setkáváme s pokusem o greengrassovskou kinetiku v nepřehledných akčních sekvencích, které mají délku záběru kolem dvou sekund a které upřednostňují polocelky s leoneovsky nezvyklými prostřihy na detail. (Nepřidává ani to, že většina akce se odehrává v noci či potemnělých prostorách, úvodní noktovizorové vidění je spíše moderně videoherní než predátorovsky neotesané.) Způsob záběrování, průměrná délka záběru i kompozice se sice přizpůsobují způsobu boje postav v kontaktních střetech, ale jinak jde spíše o důkaz atrofovanosti určité podoby dobového žánrového filmu, kdy se na místo pohybu a s ním spojené dynamiky dočkáme stání a střílení, popř. sezení při jízdě a střílení, které vždy končí atrakcí podpořenou nedobovými digitálními triky, u nichž si nejsem jist, nakolik jde o záměr (což v případě takových PREDÁTORŮ se sebereferenční scénou výbuchu, odkazující na osmdesátky i logo studia, napsat nejde). _____ Problematická je i ona časová a prostorová neurčenost, která by sice odpovídala odkazovanému, ale je přitom narušována narážkami na současné dění v podobě pirátských-pašeráckých lodí, waterboardingu ad. V takových scénách se odkryje nepatřičnost celého projektu, jehož podoba by našla své místo v reaganovských fantasy, ale ne v obamovských časech hyperinteligentních akcích. (Ovšem po vlně sedmdesátek je letos v kurzu křísit osmdesátky.) Jediná sebeironická scéna v kostele, ve které se otevřeně na něco konkrétního odkazuje, tak může vyvolat patřičnou dávku nostalgie, ale zbytek tomu svou formou neodpovídá._____ Přestože výše zmíněné se může zdát jako kritika, není tomu tak, protože mám za to, že tahle podívaná neměla být osmdesátková, i když je tak přijímána, nýbrž o remíze mezi tehdejší a současnou podobou žánrového akčního filmu, vyjádřené schématem buddy movie (Stallone, Statham) a korunované odpravením záporáka. POSTRADATELNÍ tak spíše dokazují, že budou chybět přerostlým puberťákům, kteří ne a ne vyrůst, než že by se zařadili mezi opravdové chlapské filmy, které jsou oslavou mužské pospolitosti a kamarádství, jako se to stalo Peckinpahově DIVOKÉ BANDĚ či Aldrichově TUCTU ŠPINAVCŮ, na něž lze nalézt v POSTRADATELNÝCH odkazy. PS: Co se skutečně skrývá pod 80´s: http://pics.kuvaton.com/kuvei/the_expendables.jpg .(21.8.2010)

  • - Ve scéně, kde Barney (Sylvester Stallone) utíká do letadla za  Leem Christmasem (Jason Statham), má v ruce pistoli. Hned  v další scéně ji ale nemá, načež opět v další scéně pistoli zase má a zahazuje ji. (Hem.m)

  • - Poté, co Barney (Sylvester Stallone) naskočí do letadla, nezavře zasebou dveře. V další scéně jsou však dveře zavřené. (Hem.m)

  • - Fotoaparát, který používá ve filmu Lee Christmas (Jason Statham), je Canon 5D mark II. Nejdříve s objektivem Canon 50mm f/1.8, později s objektivem Canon 24-70mm f/2.8L USM. (McFee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace