Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (785)

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Benga v záloze je dost praštěná komedie. Ty ve stylu Zoolandera mám extra rád, takže se bylo nač těšit. Ovšem tady to vůbec nefunguje. Všichni jsou vyšinutí a děj je více než chaotický. Pár výborných momentů se určitě našlo (většina akce, fotoscéna v hospodě, ..), dokonce se to obešlo i bez vyměšovacího humoru, přesto jsem celou dobu na film nechápavě koukal s otevřenou pusou, co že se to tam vlastně děje a nebyl si jistý tím, jestli se smát při každém příšerném výstupu Marka Wahlberga. Dvě hvězdičky, možná dva a půl. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Geniálně mimózní Wahlberg a na své poměry snesitelný Ferrell jsou první půlku k nezastavení. Akce je sice průměrná (roztěkaná kamera sama o sobě dynamiku nedodá), ale vtipů je hromada, parťácká chemie je patrná a Eva Mendes poprvé v kariéře není na ránu pánvičkou do hlavy. Škoda, že se po polovině začně místo na humoru přidávat na řešení nesmyslné zápletky a žánrových klišé, které jinak velmi dobrý výsledek sráží o dost dolů, což jen podtrhuje nedomrlé finále a "what-the-fuck-ózní závěrečné titulky". Kdo je pochopil, prosím vysvětlit. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Will Ferrell....jak já ten jeho humor, kde ze sebe dělá idiota prvního stupně, nesnášim. Jenže tady se stalo, že mi vlastně vůbec nevadil, právě naopak. Celý ten jeho smysl pro humor se do tohodle filmu výborně hodil. Nevím jak je to možný, ale v tomhle roce už se setkávám s třetí podobně americkou akční komedií a jsem rád, že takový vznikaj. Když jsou dobří herci, tak to bavit bude a tady je to vyšperkovaný ještě samotnými hereckými rolemi, který zářej. Především teda dvojka správňáků v podání Dwayne Johnson a Samuel L. Jackson. Ten film je prostě jízda. Ze začátku se rozjede jako snad žádná akční komedie, co jsem předtím viděl. Pozdějc trošku zpomalí, ale stejně tam všichni budou mlejt hubou až jim pant upadne a hlášek se nastřídá celá kopa, že mě to prostě bavit muselo. Benga v záloze jsou super. Opět nechápu zdejší hodnocení odborníků, kterým se nelíbili jednotliví herci a hledali ve filmu snahu o epično. Já si sedl a prostě si užíval parádní jízdu dvou pošuků. Víc jsem po filmu ani nepožadoval. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Wooden Gun: From the Files of Police Scrap! Z dvojicí Jackson / Johnson začne McKay v nějakém módu, aby Dnem lumíků a otevřených diváckých úst přešel na jiný, tzv.: „My way, or the highway!“ Na dálnici se mi nechtělo a tak jsem se chytil - možná i díky Ferrellovi, který v duchu L.Nielsena prokázal, že nejúčinnější rozbuškou vtipnosti u dementního dění je zachování vážné tváře.. A mimochodem, když si vezmeme slavné detektivní dvojice jako Starsky a Hutch, Crockett a Tubbs, Columbo a doutník, či Zeman a Hradec - jen duo Peacock a Shark může o sobě říct, že se vyzná v baletu i kuplířství.. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego). () (méně) (více)

Galerie (72)

Zajímavosti (20)

  • Všetky vizuálne efekty boli robené spoločnosťou KernerF. (Peter-1307)
  • Natáčanie prebiehalo v New Yorku. (Peter-1307)

Související novinky

Náhrada za Benga v záloze

Náhrada za Benga v záloze

06.11.2014

Mark Wahlberg (Transformers: Zánik) a Will Ferrell (Volte mě!) se před čtyřmi lety sešli v akční komedii Benga v záloze. Jejich stomilionové párování sice nevydělalo dost na pokračování, rozhodně ale… (více)

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

07.10.2009

Momentálně natáčí akční krimikomedii Other Guys po boku Willa Ferrella, pak se přesune do temnějších (a citelně chladnějších) vod. Zahraje si totiž v remaku loňského islandského zázraku režiséra… (více)

Policejní tým snů?

Policejní tým snů?

28.09.2009

Začíná z toho být trend, že se někteří tvůrci snaží narvat do svých filmů co největší počet hvězd. V mnoha případech padlých, ale na plakátech to stejně vypadá dobře. Po Tropické bouři, The… (více)

Reklama

Reklama