Reklama

Reklama

Dívka, která kopla do vosího hnízda

  • Švédsko Luftslottet som sprängdes (více)
Trailer

Lisbeth Salanderová plánuje pomstu. Chce se pomstít lidem, kteří se ji pokusili zabít, a také vládním institucím, které jí téměř zničily život. Zásadní komplikací je ale kulka, která jí uvízla v hlavě. Lizbeth leží pod přísným dozorem na jednotce intenzivní péče s nepatrnou šancí na uzdravení. Pokud se jí to povede, bude souzena za tři vraždy a jeden pokus o vraždu. Už tak bezvýchodnou situaci ještě vyhrocuje jiný pacient, který leží ve stejné nemocnici - její vlastní otec Alexander Zalaščenko, který se chce své dcery jednou provždy zbavit. Lisbeth totiž znamená nebezpečí pro něj i pro “Sekci” – nelegální skupinu uvnitř tajné policie, která mimo jiné odpovídá za to, že tenhle bývalý agent sovětské výzvědné služby zůstane i nadále v utajení... Novinář Michael Blomkvist se rozhodne, že nenechá Lisbeth v rukou státní spravedlnosti a požádá svoji sestru advokátku, aby Lisbeth u soudu zastupovala. Pokud přežije, bude muset s její pomocí prokázat svou nevinu a přimět soud a veřejnost, aby uvěřili jejímu neuvěřitelnému příběhu, v němž figuruje řada významných lidí, kteří se dopouštěli nebo alespoň tolerovali bezprecedentní násilí vůči bezbranným spoluobčanům ve snaze udržet se u moci. V souvislosti se soudem proti Lisbeth chystá nakladatelství Millennium zvláštní číslo, které má odhalit totožnost těchto lidí a jejich napojení na “Sekci”. Ta má ale dost prostředků a metod na to, aby tenhle „požár“ uhasila, ještě než se doopravdy rozhoří. Stačí umlčet Lisbeth a pisálka Blomkvista. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (540)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po absurdním kroku stranou ke zcela jiné tváři zápletky po Mužích, kteří nenávidí ženy v Dívce, která si hrála s ohněm, je Dívka, která kopla do vosího hnízda epochálním finále. Finále se vším všudy, má koule, má kulervoucí soudní velkovyvrcholení, všechno souvisí se vším, všechno do sebe zapadá, Lisbeth zase nosí číro jak blázen a na závěr se ukojí každý Lisbeth/Mikael shipper. Jestli takhle daleko dojde i Fincher nebo někdo po něm, tak to bude mega mazec. Obě série se zřejmě nejvíce rozklíží v polovině, ale na to propojení draků se špióny si ráda počkám. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Stejně jako dvojka se závěr filmové trilogie kvalitě románové předlohy nepřiblížil ani na dohled a opět doplatil především na nepříliš zvládnuté krácení a razantní zjednodušení téměř na hranici nepochopitelnosti (zajímalo by mě, jestli někdo z těch, kdo nečetli knihu, pochopil třeba proč se Lisbeth k soudu vystrojila tak jak se vystrojila nebo proč dostala od doktora tu knihu). Také jsem nepochopil důvod zcela nesmyslně připsaného konfliktu uvnitř redakce Milénia, který zcela odporuje tomu, co se dělo v knize. Režisér nestíhá, atmosféru knihy se nedaří přivést k životu, všechno je to takové odbyté, herecké výkony většinou nijak neoslní, z energické sympatické Eriky se navíc ve filmu stala zbytečná protivná bába. Nicméně přes všechny výtky je trojka lepší než nezvládnutá dvojka, přes brutální krácení jako film jakž takž funguje a divák neznalý knižní předlohy by teoreticky mohl být spokojen. Pro mě osobně jsou druhý a třetí díl trilogie, filmové i literární, zklamáním především proto, že ačkoli jsou oba o Lisbeth, ona sama moc prostoru nedostává, takže je to takové o ní bez ní. Což je škoda, protože je jednou z nejzajímavějších postav, které se v posledních letech objevily. Pokud se tedy k Milléniu někdy vrátím, pak jen a pouze k první části a to platí o knize i filmu. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Závěrečný díl je trošku průser. První díl byl skvělou detektivkou, druhý díl nabídl řadu solidních scén a pátralo se v minulosti hlavní postavy. Třetí díl nabízí jen soudní proces a závěrečný střet. A to má prosím pěkně přes 140 minut. Hrubě nevydařené a vysoké hodnocení, které tady razí do očí vůbec nechápu. Úroveň dílů šla hodně z kopce a v podstatě se z toho nakonec stal televizní film. 40% ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Karl Stig-Erland Larsson zemřel v pouhých 50 letech, zanechal za sebou uzavřenou trilogii, která knižně vyšla až po jeho smrti. Své partnerce odkázal notebook, kde měl další tři rozpracované díly plánované dekalogie. Filmové zpracování celkem věrně kopíruje knižní předlohu, zachycují to podstatné z románu, příběh se odehrává ve svižném tempu. Autor předlohy vychází ze svých dlouholetých zkušeností investigativního novináře, řada zápletek včetně výhružek a ohrožení na životě je patrně z jeho vlastních zkušeností. Oproti prvnímu dílu, který je dějově posazený na ostrov a není tak prošpikovaný mrtvolami, jsou další dva díly víc ponuré, akční, násilí je neodehrává ve skrytu, je otevřené a brutální. Atmosféra filmu i její postavy korespondují s knihou. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mírný kvalitativní posun vzhledem k slaboučkému druhému dílu je dán zejména filmařsky vděčnější předlouhou (více akce, více konfrontace). Alfredsonova režie zůstává stejně rutinní. Závěrečný díl navazuje přesně tam, kde prostřední část trilogie skončila a jak neokázale (vzhledem k Lisbethině povaze se nabízí „autisticky“) začíná, tak i končí. Žádné grandiózní finále s vybuchujícími domy a záchranou v posledním okamžiku. Hezky nehollywoodsky. S prostředím je finále bohužel tím jediným, čím se Dívka, která kopla do vosího hnízda liší od kteréhokoli tuctového krimithrilleru. Zoufale jí chybí atmosféra knih, resp. prvního filmu. Vedlejších postav ubylo, jako ta hlavní se profiluje Lisbeth, což odpovídá knize i hereckým možnostem výborné Noomi Rapace. Z odstraněných linií nejvíc zamrzelo zredukování těch milostných na jednu jedinou, mezi Mikaelem a Erikou, která navíc neodchází z Milénia, čím je příběh zbaven další zajímavé – novinářské roviny. Film je to ukoukatelný, ale viditelně natočený narychlo a předhozený publiku ještě za horka, dokud se o Miléniu hodně mluví a píše. Nečíst tři nadprůměrně knihy, dvě průměrné filmové adaptace mne k jejich přečtení rozhodně nepřivábí. 70% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (6)

  • Alexandra Pascalidou, TV reportérka, která se objevila krátce po uzavření soudu, je skutečná švédská televizní reportérka. (Cheeker)
  • Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) má e-mailovou adresu mickblom@gmail.com. (Cheeker)
  • Natáčelo se ve Stockholmu a Göteborgu. (Cheeker)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

Reklama

Reklama